Revista Presei CNA, 23 iunie 2008

23.06.2008


envoyer l'article par mail title=

Gafele vedetelor vor deveni manual
Alina Purcaru, Alexandra Olivotto
Cotidianul

Andreea Esca încurcă “personajele” cu “persoanele”, Mădălin Ionescu crede că pluralul de la “cotidian” e “cotidiane”, Stelian Tănase invocă “imobiliştii”, dar Dan Diaconescu îi bate pe toţi la greşeli. Astfel de gafe făcute pe sticlă vor deveni material didactic în şcoli ; cel puţin aceasta este intenţia lui Răsvan Popescu, preşedintele CNA.

“Zăcând fără cunoştinţe în spatele casei.” Aşa s-a exprimat la PRO TV corespondenta Raluca Alexandru, iar Andreea Esca nu s-a lăsat mai prejos : “66 de personaje împart o casă cu rozătoarele”. “Mai este posibilă în România propaganda... ?”, s-a întrebat realizatorul “Garantat 100%”, Cătălin Ştefănescu, comiţând un pleonasm la TVR 1, iar Vlad Enăchescu s-a exprimat neliterar în “vizavi de această cupă, credeţi...”.

La Antena 3, Anca Florea a produs nonsensul “peste 10.000 de oameni pe o plajă pustie”, iar, pe B1 TV, Oreste dixit : “Era un iniţiat şi un ocultist de un calibru de talia lui Shakespeare”. Stelian Tănase a considerat că “numai valoarea terenului este de..., mi-a spus un imobilist care se ocupă de...” la Realitatea, iar Cosmin Prelipceanu a fost prins cu “nici unul dintre debatori, nu are voie să...”. Citeşte tot articolul

Biserica Ortodoxă Română în epoca multimedia - comentariu AFP
editor Geta Huzum
NewsIn

Post de televiziune, radio, un cotidian, mai multe site-uri pe internet şi, începând de săptămâna aceasta, o agenţie de presă : criticată de unii pentru conservatorismul său, Biserica Ortodoxă Română evoluează pentru a fi în pas cu epoca multimedia, comentează AFP.

« Dacă ar fi trăit în zilele noastre, şi Sfântul Apostol Pavel ar fi folosit avionul », a declarat Patriarhul Daniel într-un interviu, explicând că Biserica vrea să păstreze tradiţia, dar « într-un mod dinamic ». Astfel, credincioşii care vor să-şi regăsească pacea interioară, pot asculta rugăciuni sau slujbe fără să meargă la biserică, pe undele postului de radio Trinitas. Între « Atlasul bibilc », emisiune care îşi propune să dezvăluie publicului bogăţia Bibliei, şi slujba de seară, postul Trinitas, care poate fi recepţionat în toată ţara, inclusiv pe internet, furnizează publicului său informaţii religioase, dar şi economice, politice sau sportive. Citeşte tot articolul

Televiziunea gratuita prin internet este sortita esecului
Diana Zagrean
Ziarul Financiar

Mogulul media John Malone a declarat ca ideea televiziunii gratuite prin internet este una sortita esecului, scrie Financial Times. El spune ca o astfel de miscare a retelelor de televiziune ar putea reduce eficacitatea altor metode mult mai promitatoare de obtinere a profitului, cum ar fi conexiunile broadband sau alte tehnologii noi. Citeşte tot articolul

Realitatea TV, pe locul şase
Cotidianul

96.000 de români din mediul urban au urmărit în medie pe minut programele Realitatea TV în primele trei săptămâni ale lunii iunie, potrivit datelor furnizate de Gfk România.

Postul de ştiri a surclasat astfel Prima TV, care a înregistrat o audienţă medie de 71.000 de telespectatori pe minut, Antena 3 - cu 68.000 şi Kanal D - 68.000. Citeşte tot articolul

Emisiune noua la Realitatea TV
S.I.
Business Standard

Postul de stiri Realitatea TV lanseaza, din 24 iunie, o noua emisiune ce va fi difuzata in prime time si se va numi “Realitatea te priveste”. Emisiunea, prezentata de Andreea Cretulescu, va trece subiectul zilei printr-un filtru economic, politic si social, permitand, in acelasi timp, si telespectatorilor sa intervina cu intrebari sau observatii, prin telefon sau e-mail. “Realitatea te priveste” va fi difuzata de marti pana joi, intre orele 22.00 si 23.00. Citeşte tot articolul

Buzdugan şi Morar, spre Grupul Pro
Traian Bătrânu
Evenimentul zilei

MUTARE. Daniel Buzdugan şi Mihai Morar au plecat cu scandal de la Radio 21.

Cei doi realizatori ai matinalului şi-au anunţat demisia joi, chiar în ziua în care conducerea postului pregătise o petrecere în cinstea lor. Niciunul nu a dezvăluit motivul plecării, susţine Alexandru Macavei, directorul executiv al Radio 21. Citeşte tot articolul

Boom, 6 mil. € in relatia cu abonatii
Business Standard

Boom Extrasatelit, unul dintre jucatorii pe piata romaneasca de retransmisie a programelor TV prin satelit, a anuntat modernizarea sistemului de management al abonatilor prin implementarea unei solutii noi, oferita de compania canadiana RR Enterprises, in cadrul unei investitii totale ce se ridica la aproximativ sase mil. euro. “Baza de clienti Boom inregistreaza o evolutie constanta, iar planurile noastre de dezvoltare prevad accelerarea acestui ritm de crestere. Aceste planuri au nevoie insa de suportul unui nou sistem de management al abonatilor, care sa poata acomoda in mod eficient sute de mii de clienti”, a declarat Doron Revivi, commercial managing director Boom. Citeşte tot articolul

Piata de divertisment si media, in crestere cu 6,6%
Dinu Boboc
Business Standard

Daca anul trecut piata de distributie pe medii digitale si pe mobil a reprezentat doar 5% din cheltuielile inregistrate in industria de divertisment si media, in urmatorii cinci ani, ele vor totaliza 24% din procentul de crestere al intregii industrii, potrivit unui studiu efectuat de compania de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC).

Raportul PwC estimeaza o crestere anuala de 6,6% pentru industria de divertisment si media la nivel global, nivelul acesteia fiind estimat sa ajunga la 2,2 trilioane de dolari (1,4 trilioane de euro) in 2012. Bugetul industriei de divertisment si media din SUA va atinge, potrivit aceleiasi surse, suma de 759 de miliarde dolari (490 miliarde euro) pana in 2012, avand o rata de crestere de 4,8% pe an. Citeşte tot articolul

Magnatul Rupert Murdoch ataca din nou piata media germana dupa esecul de la inceputul anilor 2000
Vlad Anastasiu
Ziarul Financiar

In momentul in care compania media detinuta de catre miliardarul Rupert Murdoch a iesit de pe piata de profil din Germania, operatiunea s-a dovedit extrem de costisitoare.

Gigantul media detinut de catre Murdoch a fost actionar in cadrul trustului media german al lui Leo Kirch, inregistrand pierderi de 2,3 miliarde de dolari, dupa ce doua dintre companiile din trustul Kirch au dat faliment, scrie International Herald Tribune. Citeşte tot articolul

COMĂNESCU : Universuri media paralele
Iulian Comanescu
Evenimentul zilei

Parcă la un semnal, marile grupuri de media româneşti s-au plasat pe baricade diferite, care au devenit rapid discursuri paralele. Cine e de vină ?

Competiţia dintre Realitatea TV şi Antena 3 este locul unde schizofrenia se vede cel mai bine. Realitatea lui Sorin Ovidiu Vîntu e în unele zile pe dos decât cea a lui Dan Voiculescu, fiindcă şi acesta are una, la fel cum Vîntu are o antenă de emisie pe Casa Presei. Butonând de la un post la altul, publicul priveşte sceptic triburile de comentatori şi politicieni de pe cele două canale, sălăşluitori parcă în ţări diferite, în care se întâmplă alte lucruri, uneori la date calendaristice diferite, chiar dacă în aceeaşi zi. Citeşte tot articolul

Personalitatea media a anului
Antonia Tucheac
Business Standard

Sir Anthony O’Reilly a primit, in cadrul festivalului international de publicitate Cannes Lions 2008, distinctia “Media Person of the Year”, alaturandu-se, astfel, unor personalitati precum Silvio Berlusconi sau Jean-Claude Decaux.

Proprietarul mai multor afaceri in Irlanda (telecom, imobiliare), Sir Anthony O’Reilly a construit si un adevarat imperiu media, Independent News&Media (INM).

“Sunt extrem de onorat sa ma alatur unui grup extraordinar de oameni care au avut o contributie imensa in cadrul lumii media”, a declarat acesta. Citeşte tot articolul

Documents joints