Revista Presei CNA, 22 ianuarie 2009

22.01.2009


envoyer l'article par mail title=

Crima de lez-poezie
de Ioana Avadani
HotNews.ro, 21 ianuarie 2009, 12:49

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a amendat, cu cate 5.000 de lei :

  • Radio ZU, pentru a fi difuzat parodierea unor poezii ale poetului Mihai Eminescu ce nu tineau cont de protectia copiilor si de obligatia de a asigura “informarea, educarea si divertismentul publicului, cu respectarea libertatilor si drepturilor fundamentale ale omului”, precum si reflectarea “diversitatii culturale, in respectul identitatii nationale si europene”
  • Radio 21, care a a transmis “o parodie cu text vulgar dupa poezia “Luceafarul” de Mihai Eminescu, prevederile art. 39, alin. 2 si ale art. 3, alin. 1 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, precum si ale art. 89 din Codul de reglementare a continutului audiovizual. Citeşte tot articolul

Radio Zu şi Radio21 amendate de CNA
ROMANIA LIBERA on-line

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a amendat, cu cate 5.000 de lei, Radio ZU, care a difuzat in emisiunea de dimineata o farsa « cu caracter obscen » si o poezie-parodie pe versurile lui Mihai Eminescu, si Radio 21, care a parodiat, in matinal, versurile poetului national.

CNA a analizat in sedinta de marti emisiunea « Morning ZU » difuzata de Radio ZU pe 12 ianuarie. Potrivit Consiliului, in respectiva emisiune a fost difuzata « Farsa lui Buzdugan », care a avut « un caracter obscen ». Farsa a fost redifuzata pe 15 ianuarie. Citeşte tot articolul

Antena 1 si Radio ZU, amendate pentru “piticul porno” si parodiile dupa Eminescu
GARDIANUL

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a amendat, în sedinta de marti, cu 5.000 de lei postul Antena 1, pentru emisiunea “Acces direct”, moderata de Madalin Ionescu. În editia difuzata pe data de 12 decembrie 2008, de la ora 17.00, au fost invitati un pitic (cunoscut deja sub titulatura de “piticul porno”) si o eleva care fac filme XXX si care au vorbit în emisiune despre activitatea lor. Citeşte tot articolul

SRR : Sport Total FM încalcă exclusivitatea Radio România de a transmite meciurile din Liga I
Mediafax, 20.01.2009

Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) acuză Sport Total FM şi alte două posturi de radio, din Vaslui şi Buzău, că au transmis în direct secvenţe din Liga I de fotbal, deşi SRR deţine exclusivitatea pentru difuzarea pe radio a acestor meciuri.

Potrivit unei adrese transmise CNA de Maria Ţoghină, preşedintele-director general al SRR, Radio România a încheiat cu Federaţia Română de Fotbal şi, respectiv, cu Liga Profesionistă de Fotbal contracte pentru transmiterea meciurilor din Liga I şi, respectiv Liga a II-a de fotbal, în regim de exclusivitate. Citeşte tot articolul

Mădălin Ionescu, amendat de CNA
Mediafax,14:35, 20.01.2009

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a amendat, în şedinţa de marţi, cu 5.000 de lei postul Antena 1, pentru emisiunea « Acces direct » din 12 decembrie 2008, în care au fost invitaţi un pitic şi o elevă care fac filme pentru adulţi.

În emisiunea « Acces direct » difuzată pe data de 12 decembrie 2008, de la ora 17.00, au fost invitaţi un pitic şi o elevă care fac filme pentru adulţi. Cei doi au vorbit în emisiune despre activitatea lor. Consiliul a analizat şi o reclamaţie, în care se făcea referire la « limbajul vulgar » folosit în emisiune. Citeşte tot articolul

CNA a somat public TVR 1, pentru emisiunea « Ochiul magic »
Mediafax, 20.01.2009

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a somat public, în şedinţa de marţi, postul TVR 1, pentru emisiunea « Ochiul magic » difuzată pe 12 noiembrie 2008, pentru neasigurarea imparţialităţii şi echilibrului în prezentarea unei anchete.

În emisiunea « Ochiul magic » a fost prezentată o anchetă despre cazul unui preot din localitatea Plătăreşti, despre care localnicii se plângeau că « îi alungă din biserică », « nu-i împărtăşeşte şi nu-i spovedeşte », pentru că fostul primar nu a eliberat un act pentru achiziţionarea unui teren pe care să fie construită biserica. Citeşte tot articolul

TVR este în criză de bani şi audienţă
de Petre Barbu
ADEVARUL

În ultimii patru ani, instituţia a fost părăsită de telespectatori şi bugetul său înregistrează deficit. În timp ce piaţa TV autohtonă a cunoscut o creştere a ofertei de programe, televiziunea publică s-a transformat într-un spectator cuminte, umil şi... uitat în tribună.

TVR a pierdut poziţia de jucător de forţă pe piaţă. Audienţele programelor au scăzut dramatic. Meciurile de fotbal (cu excepţia campionatelor mondiale şi europene) au fost preluate de concurenţă.

Dezbaterile publice s-au mutat pe canalele de ştiri. Divertismentul (de proastă calitate) se consumă pe staţiile comerciale. Multe vedete au ales „calea pribegiei”. Achiziţiile de programe sunt rare din cauza lipsei de bani. Citeşte tot articolul

MediaSind cere Ministerului Muncii să nu înregistreze noul Contract Colectiv de Muncă al SRR
Mediafax, 14:18, 21.01.2009

MediaSind solicită Ministerului Muncii să nu înregistreze Contractul Colectiv de Muncă depus de Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) la Direcţia de Muncă a Municipiului Bucureşti, întrucât SRR ar fi purtat negocieri pentru înnoirea acestuia doar cu trei dintre cele 12 sindicate din instituţie.

Potrivit Federaţiei Române a Jurnaliştilor MediaSind, SRR a depus noul Contract Colectiv de Muncă (CCM) al angajaţilor Radioului Public la Direcţia de Muncă a Municipiului Bucureşti, sub nr. 210/15.01.2009. Citeşte tot articolul

Parlamentul : teatrul razboiului dintre PSD si PD-L - extrase
« Depolitizarea » TVR si conducerea in tandem
de Andreea Pora
REVISTA 22

Un mai vechi proiect de modificare a Legii de functionare a TVR si a Radioului public, votat in unanimitate, in 2006, de Camera Deputatilor, dar respins de Senat, va fi reintrodus in dezbatere. In linii generale, el urmarea depolitizarea celor doua institutii, chestiune usor ridicola dupa 19 ani in care, pe rand, partidele si-au dovedit determinarea in controlul TVR si al SRR.

In 2005, Alianta D.A. a transat chestiunea « depolitizarii », dand PNL Radioul public si punandu-l pe « apoliticul » Tudor Giurgiu la TVR. Citeşte tot articolul

Intalnirile Media HotNews.ro
Raluca Turcan : „TVR 3 si TVR Info sunt inutile”
de Iulian Comanescu
HotNews.ro, 21 ianuarie 2009, 19:58

Raluca Turcan, presedinte al Comisiei de cultura din Camera Deputatilor, a lansat la Intalnirea Media HotNews.ro de miercuri, 21 ianuarie, semnale in directia societatii civile si a publicului, referitor la modificarea legilor pe baza carora functioneaza televiziunea si radioul public. Actualul cadru legislativ este invechit si permite amestecul factorului politic, prin suprapunerea ciclurilor electorale cu desemnarea Consiliilor de Administratie (CA) ale celor doua institutii. In plus, el permite aparitia necontrolata a unor posturi de felul TVR 3 si TVR Info, care, in opinia „de telespectator” a Ralucai Turcan, sunt „inutile”. Citeşte tot articolul

Radio Zu are director general
ADEVĂRUL

Bogdan Stratulă este, începând din luna ianuarie, directorul general al postului Radio ZU. Stratulă va avea responsabilităţi depline legate de zona de business şi de cea de conţinut. Faza de concepere şi implementare a proiectului Radio ZU a fost coordonată de Cristian Mihalache – Business Development Director Intact şi Rodica Minculescu – Director General Romantic FM. Citeşte tot articolul

TCM şi Cartoon Network vor avea o nouă imagine
Mediafax, 21.01.2009

Postul pentru copii Cartoon Network va avea o imagine şi un site nou, începând din prima parte a acestui an, în timp ce televiziunea de filme TCM (Turner Classic Movies) îşi va împrospăta look-ul, au anunţat, miercuri, oficialii companiei Turner Broadcasting, care operează cele două posturi.

Compania Turner Broadcasting a făcut publice miercuri planurile pentru acest an pentru trei dintre televiziunile pe care le operează pe piaţa românească, TCM, Cartoon Network şi Boomerang. Citeşte tot articolul

Otrava de la TV. Nikita & Co, niste « calamitati umane »
de Corina Stoica
GARDIANUL

Cand ati urmarit ultima data o emisiune de divertisment in care sa nu fie invitata vreo pseudovedeta de genul Nikita, Marinela Nitu,Tarky sau Ogica ? Acestia si altii ca ei, care nu au ca repere nici macar gentile fitoase sau masinile de lux, pentru ca nu si le permit, s-au aciuat pe la toate posturile de televiziune, invitati de producatori care isi calca peste simtul ridicolului de dragul catorva punctisoare de audienta. Nu ne mai putem feri de aceasta otrava televizata, de acest gunoi mediatic, pentru ca a inundat toate posturile generaliste. Psihologul Hanibal Dumitrascu a avut amabilitatea de a face cateva comentarii pe marginea acestui subiect. Personajele de genul celor enumerate mai sus reprezinta, in opinia profesorului, niste “calamitati umane”. Citeşte tot articolul

Pe scurt : rebranding U TV, Xerox la Mediaedge şi Zile şi nopţi la Splendid Media
de Petrişor Obae
Paginademedia.ro

Postul muzical U TV are o nouă identitate de brand. Monica Dumitriu, Brand Consultant Brand Tailors explică noul slogan al staţiei – About U : “În urma auditului de brand am constatat că sloganul brand-ului - I love U - este un angajament mult prea mare în faţa tinerilor, iar aceştia nu caută o promisiune sentimentală din partea unui post TV. Astfel, ne-am dorit ca prin noua filosofie de brand sa creăm pentru U TV un rol de prieten pentru tineri”. Citeşte tot articolul

Rebrandingul U TV, 90.000 de euro
de A.D.
BUSINESS STANDARD

Canalul de televiziune de muzica U TV a investit 90.000 de euro in rebrandingul realizat de compania BrandTailors. Proiectul, desfasurat in urma unei cercetari realizate de partenerii de la Unlock Market Research, a durat sapte luni, a vizat revitalizarea canalului de muzica si a inclus servicii de audit de brand, strategie de brand, precum si elaborarea unei noi identitati de brand. Citeşte tot articolul

Lansari si consolidare pentru F5
de Antonia Tucheac
BUSINESS STANDARD

Lansarea unor produse complementare publishingului online, pozitionarea ca lider pe zona de hard news, prin intermediul Realitatea.NET, si pe cea de business news, prin money.ro, platforma care urmeaza sa fie lansata, sunt doar cateva dintre obiectivele F5, compania de investitii, consultanta si strategie online lansata, anul trecut, de trustul Realitatea-Catavencu.

“In paralel, vizam consolidarea online a produselor strategice din offline - cum ar fi Cotidianul.ro, Catavencu.ro sau 24fun.ro. In plus, un alt obiectiv important este lansarea unor produse serioase in zone complementare publishingului online : e-commerce, servicii, comunitati, user generated content, events si altele”, a explicat Dragos Stanca, managing director F5. Citeşte tot articolul

Televizorul câştigă războiul modelelor
de Sandra Scarlat, Andreea Marin
ADEVĂRUL

Din disputa între părinţi şi profesori pentru responsabilitatea de a forma modele, câştigă televizorul. Preocupaţi de „marketingul eului” şi de ceea ce oferă televizorul, tinerii se înarmează cu modele de carton.

Pentru Alexandra Anghel, o elevă de 16 ani, un model de urmat este mama ei. Adolescenta mărturiseşte că o admiră pentru că „a muncit foarte mult să ajungă să fie patroana unui magazin”.

Cu toate astea, ea are modele şi printre vedete : îi place solista formaţiei Pussycat Dolls, Nicole, pentru „cum arată, cum se îmbracă, cum cântă”, şi multe fete de vârsta ei au ales-o drept model. Citeşte tot articolul

Magda Ciumac l-a îngropat pe Obama
Diana Popescu
GÂNDUL

Prost moment şi-a ales Barack Obama pentru învestutură : tocmai ziua în care Magda Ciumac, „dispărută” de 9 x 24 de ore, a revenit cu dezvăluiri senzaţionale la OTV. Norocul noului preşedinte american a fost că şi-a depus jurământul la 7 seara (ora României), astfel că posturile care au transmis momentul solemn au apucat ratinguri frumoase în intervalul orar 19 - 20. Pro Tv a înregistrat un vârf de 12,5, Realitatea Tv - aproximativ 7, iar Prima (care a inclus în program angajamentul faţă de popor al lui Obama) a adunat un maximum de doar 1,3. Citeşte tot articolul

Romania, numarul doi in Europa de Est pentru businessul Turner
de Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Compania Turner Broadcasting System, care opereaza in Romania si posturile de televiziune pentru copii Cartoon Network si Boomerang si postul de filme TCM, a anuntat ca va schimba imaginea posturilor Cartoon Network si TCM si ca va lansa, din mai, o noua versiune a site-ului Cartoonnetwork.ro. Schimbarile au loc in contextul in care Romania este a doua tara ca importanta, dupa Polonia, in ceea ce priveste veniturile Turner in Europa de Est. Citeşte tot articolul

Documents joints