Revista Presei CNA, 22 aprilie 2008

22.04.2008


envoyer l'article par mail title=

Vantu cere licenta pentru doua televiziuni. SRTv revine cu TVR Bucuresti
de Camelia Moga
HotNews.ro

CNA va reevalua, in sedinta sa de marti, cererea de licenta audiovizuala din partea postului public de televiziune pentru TVR Bucuresti, dupa ce Consiliul a amanat o decizie in acest sens, la finele lunii martie. La dezbateri va fi prezent si presedintele-director general al televiziunii publice, Alexandru Sassu. Tot marti, S.C. Realitatea Media SA Bucuresti va solicita Consiliului doua licente audovizuale pentru posturile Realitatea Film Univers si Promo TV.

TVR Bucuresti se vrea un post regional generalist, care va retrasmite programe de divertisment, informatii si programe destinate etniilor din Muntenia si Dobrogea, potrivit reprezentantilor postului prezenti la sedinta din 25 martie a CNA, cand au formulat o prima solicitare de licenta audiovizuala prin satelit. Citeşte tot articolul

Televiziunile locale au inceput manevrele electorale inainte de vreme
de Costin Ionescu
HotNews.ro

Pliante electorale ilegale, ale caror continut este afisat integral pe micul ecran. O doamna care, intr-un spot publicitar, se mandreste ca voteaza uninominal, dar nu spune in ce calitate, anume aceea de candidat. Un domn, oficial local si politician de mare influenta, care se « desfasoara » la inaugurarea unui nou centru spa, filmata pe indelete de postul local de televiziune. Daca la Bucuresti campania electorala in audiovizual abia face ochi, la posturile din tara ea s-a dezmortit demult, desi, oficial, nici nu a inceput inca, dupa cum arata amenzile si somatiile acordate de CNA in ultimele saptamani.

Membrii Consiliului National al Audiovizualului s-au intalnit, la 15 aprilie, cu reprezentantii posturilor de radio si televiziune pentru a discuta prevederile legislative pe baza carora poate fi reflectata campania electorala in audiovizual. La discutii au luat parte participanti de la mai toate retelele centrale (Pro, Realitatea, TVR, Radio Romania, Antena, Prima, Europa FM-Radio 21, N 24, Kanal D). Citeşte tot articolul

Campanii şi televiziuni
de Iulian Comanescu
Adevarul

Mai întâi, a fost Pro TV cu „Tu ştii ce fac copiii tăi ?", apoi au urmat Realitatea TV (cu controversata taxă auto, printre altele), TVR 1 şi, mai nou, Prima TV.

Moda campaniilor editoriale se răspândeşte prin televiziunile româneşti la fel ca inserturile de DVD şi carte prin cotidiene. Care sunt motivele pentru care televiziunile apelează la aşa ceva şi cu ce se alege publicul din ele ?

Trebuie să începem prin a lua act (încă o dată) de criza acută de subiecte proprii din presa românească. Subiectele proprii sunt cele spre care se duce ziarul, televiziunea sau reporterul, şi nu cele furnizate pe diferite canale oficiale de informaţie. Un copil lăsat nesupravegheat în casă, care face o boacănă de proporţii cosmice, este cu alte cuvinte mai greu de găsit decât o informaţie despre fuziunea PD cu PLD, fiindcă aceasta din urmă este anunţată de birourile de presă ale partidelor. Citeşte tot articolul

Kanal D nu îşi justifică încă investiţia din România
de Andreea Lupu
Adevarul

După aproape un an de la lansare, postul de televiziune deţinut de turcii de la Dogan a înregistrat pierderi de aproximativ 19 milioane de euro

Anul trecut, veniturile nete ale grupului turc Dogan au crescut cu 25% faţă de 2006, înregistrând suma de 1.251 milioane de euro. Trustul condus de Aydin Dogan deţine prima poziţie pe piaţa media turcească. Postul tv din România, Kanal D, a ieşit în 2007 pe pierdere.

Anul 2007 a fost un an agitat, de consolidare şi extindere pentru grupul media turc Dogan.

Alegerile electorale şi campaniile politice au crescut veniturile din publicitate ale trustului, iar reţeaua germană de televiziune Axel Springer a achiziţionat 25% din Dogan TV cu suma de 375 milioane de euro. Citeşte tot articolul

Presa atacă bugetele de publicitate
de Petre Barbu
Adevarul

În primul trimestru al acestui an, volumul brut de reclame cheltuit în ziare şi reviste a fost de 82,8 milioane de euro, cu 14% mai mult decât în 2007

Deşi grosul bugetelor de publicitate continuă să fie „înghiţit" de televiziune, presa scrisă nu se dă bătută în lupta pentru atragerea acestora. În primele trei luni ale acestui an, bugetul brut de reclame s-a ridicat la 82,8 milioane de euro (calculat la tarifele-listă).

Volumul brut este cu 14% mai mare decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Bugetul net de publicitate în presă este estimat (prin eliminarea barterelor şi aplicarea unui discount mediu) la 50 milioane de euro. Interesant de remarcat este faptul că numărul de machete publicitare apărute în primul trimestru al acestui an a fost de 174.260, cu 1.601 mai mic decât în 2007. Citeşte tot articolul

Programul bate postul în SUA şi în Europa
Floriana Scanteie
Evenimentul zilei

Dacă în România puterea staţiei TV depăşeşte „forţa“ unei emisiuni, un studiu arată că situaţia este cu totul alta în Occident.

Un studiu efectuat în opt ţări din Europa şi în SUA arată că pentru public contează mai mult calitatea programului decât postul pe care acesta se difuzează. Concluzia cercetării demontează teoria potrivit căreia telespectatorii urmăresc programe TV pentru că le plac brandul, linia postului sau pentru că simpatizează vedetele acestuia.

Totodată, studiul companiei Accenture atrage atenţia asupra riscului la care se expun posturile de televiziune tradiţionale dacă nu găsesc metode de a livra conţinut prin noile tehnologii digitale.

Nemulţumiri faţă de televiziunea clasică

Studiul arată că 70% dintre telespectatori urmăresc patru sau mai multe emisiuni favorite pe săptămână, iar acestea, în general, nu sunt difuzate de acelaşi post de televiziune. Citeşte tot articolul

Telenaiviziunea
Radu Paraschivescu
Evenimentul zilei

Când Dumnezeu a împărţit credulitatea, unii români s-au trezit cu noaptea în cap şi au fost primii la coadă.

Mai mult, şi-au făcut provizii ca pe timpuri, umplându-şi sarsanaua minţii şi parcă nevrând să mai lase nimic celorlalţi. A rezultat un segment de populaţie gata să cumpere himere şi să bănuiască de puteri speciale pe orice panglicar capabil să mimeze sforţarea mistică. Ajunge să te autointitulezi clarvăzător, să vorbeşti sibilinic sau să deprinzi gesticulaţia unui agent al paranormalului şi clienţii dau năvală.

Iar când impostura e sprijinită de posturile TV, rezultatele cresc în spectaculozitate. O mulţime de oameni disperaţi, needucaţi sau prost sfătuiţi sorb ambrozie contrafă cută de pe buzele şarlatanilor şi cred tot ce li se spune. Sunt gata să cumpere flacoane cu leacuri-minune, să facă precomenzi pentru pungi cu aer sfinţit, să accepte inacceptabilul şi în general să atingă pragul de sus al candorii. Unul dintre cei mai nocivi fabricanţi şi distribuitori de iluzii este Dorel Pârv, din colivia exotică a postului DDTV. Citeşte tot articolul

Monica Lovinescu ne-a parasit la varsta de 85 de ani
Patricia Marinescu
Gardianul

Criticul literar si omul de radio Monica Lovinescu a murit la varsta de 85 de ani, duminica noapte. Fiica lui Eugen Lovinescu a decedat, la ora 0.30, la Spitalul Charles Richet din Val d’Oise, aflat la 15 kilometri de Paris, unde era internata de aproximativ trei luni.

Alaturi de sotul sau, Virgil Ierunca, disparut dintre noi in 2006, Monica Lovinescu a fost una dintre cele mai marcante voci ale postului de radio Europa Libera. Una dintre ultimele sale aparitii a fost in documentarul „Cold Waves : Razboi pe calea undelor“, regizat de Alexandru Solomon si lansat in urma cu cateva luni. Filmul vorbeste despre masurile drastice luate de regimul comunist pentru a anihila sectia romana a postului de radio Europa Libera.

In urma cu mai bine de o luna, Monica Lovinescu a donat statului român cladirea pe care o detinea la Paris, iar pe 12 martie, Guvernul a autorizat Ministerul Afacerilor Externe (MAE) sa accepte donatia propusa de scriitoarea rezidenta în Franta. Citeşte tot articolul

Vreau să mă uit la “The Tree Channel”
Cosmin Popan
Cotidianul

Canale pentru toate stările de spirit, dispoziţiile şi micile obsesii. Îndemnat de Johnny Bravo, am ajuns să le inventariez.

După playlistul din telecomandă făcut săptămîna trecută era cazul să mă împrietenesc cu televizorul meu. N-am reuşit. Aşa că încă sînt în proces de creeare a unei grile beta, de programe şi de televiziuni pe plac. Era un episod din Johnny Bravo, pe Cartoon Network, în care Johnny adormea în bîrlogul unui urs înfometat după ce a început să se uite la cel mai plictisitor post tv posibil : The Three Channel. Care nu există. E atît de anost încît întrece orice ediţie de “Viaţa Satului”.

Cine se uită la divizia B, duminică, după slujbă, pe duzina de posturi sportive româneşti ? Am fost rugat săptămîna trecută să ajut o companie străină, orientată de curînd pe piaţa romanească, să mai facă loc pe cablu unui canal de sport cu meciuri din divizii mai mult sau mai puţin spectaculoase prin Europa. Citeşte tot articolul