Revista Presei CNA, 21 martie 2008

21.03.2008


envoyer l'article par mail title=

PSD si PNL - stapanii stirilor si dezbaterilor TV in februarie
de C.I.
HotNews.ro

Premierul Tariceanu si liderul PSD Mircea Geoana l-au invins pe presedintele Traian Basescu din punct de vedere al numarului de aparitii televizate in luna februarie, potrivit unui raport de monitorizare a interventiilor TV ale oamenilor politici, dat joi publicitatii de CNA. Reprezentantii PSD si PNL au avut cei mai multi reprezentanti in emisiunile de dezbateri ale televiziunilor de stiri.

Potrivit studiului citat, realizat pe posturile TVR1, TVR2, Antena 1, Antena 3, Pro TV, Realitatea TV, B1, National TV si OTV, Tariceanu a avut in luna februarie 114 interventii. El este urmat de Geoana cu 83 de interventii, Basescu - 79, Emil Boc - 56, Ludovic Orban - 54, Gigi Becali - 54 si Dumitru Dragomir - 53. Citeşte tot articolul

Coalitia anti-basescu, stapina stirilor
de Andreea Pora
HotNews.ro

Favoritii televiziunilor, atit in emisiunile de stiri, cit si in talk-show-uri, ramin PSD si PNL, potrivit unei monitorizari facute de CNA in februarie pe o perioada de trei saptamini. Liberalii bat recordul absolut la stiri cu 510 aparitii, urmati de PSD cu 332 interventii si de PD-L cu 194 aparitii.

Aceleasi doua partide se afla in fruntea clasamentului si in talk-show-uri, iar televiziunile care le mediatizeaza cel mai mult sint Realitatea, Antena 3 si TVR. In ce priveste raportul dintre coalitia anti-basescu si PD-L acesta este de 1085 la 279 in stiri si de 459 la 138 in talk-show-uri.

Monitorizarea CNA urmareste prezenta politicienilor in emisiunile de stiri si de dezbateri, facind un raport al celor mai mediatizate partide si personalitati pe fiecare televiziune. Raportul putere - opozitie : 4 la 1 Citeşte tot articolul

Premierul Tăriceanu a fost cel mai mediatizat politician, la emisiunile de ştiri, în luna februarie
senior editor Marius Vasileanu/reporter Cătălin Daniel Cocoş
NewsIn

Premierul Călin Popescu Tăriceanu a fost cea mai mediatizată personalitate politică la emisiunile de ştiri difuzate de posturile TV, urmat de Mircea Geoană şi de Traian Băsescu, potrivit raportului de monitorizare a pluralismului politic din audiovizual, întocmit de CNA pentru luna februarie.

Conform raportului întocmit de departamentul Monitorizare din Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), primul-ministru Călin Popescu Tăriceanu a apărut de 114 ori în emisiunile de ştiri şi este urmat de preşedintele PSD, Mircea Geoană, cu 83 de apariţii şi de preşedintele României, Traian Băsescu, cu 79 de apariţii. Citeşte tot articolul

Tariceanu este primul la radio si TV
Virgil Burla
Romania libera

Premierul a fost in luna februarie cel mai mediatizat politician. O verificare a CNA a constatat ca exista dezechilibre in cazul unor posturi TV in ceea ce priveste ponderea invitatilor de la putere si din opozitie.

Conform unei monitorizari a Consiliului National al Audiovizualului (CNA), premierul Calin Popescu Tariceanu (PNL) a fost cea mai mediatizata persoana din Romania, atat la radio, cat si la televiziune. Perioada de verificare a fost 1-29 februarie si a cuprins majoritatea posturilor TV si principalele radiouri. http://www.romanialibera.ro/a120626...

Articole cu acelasi subiect :
Tariceanu lider la mediatizari
Razvan GHEORGHE
Ziua

Premierul Calin Popescu-Tariceanu a fost cea mai mediatizata personalitate politica la televiziunile nationale din Romania, dar si la principalele radiouri, in perioada 1-29 februarie, in ceea ce priveste durata si numarul interventiilor in emisiunile de stiri, potrivit unei monitorizari a CNA.

Consiliul a realizat un clasament al celor mai mediatizate personalitati si partide politice, in functie de numarul de aparitii si interventii si de durata acestora, in emisiunile de stiri si de dezba-tere ale posturilor nationale de televiziune si de radio. Potrivit Mediafax, monitorizarea a vizat perioada 1-29 februarie si s-a facut la posturile de televiziune TVR1, TVR2, Antena 1, Antena 3, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, B1 TV, National TV, OTV, si de radio - Radio Romania Actualitati, Europa FM si Radio Guerrilla. Citeşte tot articolul

CNA ia decizii in favoarea Patriarhiei Romane
Alexandru Mihnea Barbulescu
Gardianul

Membrii Consiliului National al Audiovizualului (CNA) au decis, in sedinta care a avut loc ieri, sa modifice Decizia 403 din 2005. Conform noii rectificari a legii, va fi eliminata restrictia potrivit careia licenta audiovizuala putea fi obtinuta de un post de televiziune dupa perioada de sase luni de la inceperea difuzarii programelor.

Consiliul a votat modificarea articolului 18 din Decizia 403, potrivit caruia „licenta audiovizuala nu poate fi cedata decat dupa o perioada de minimum sase luni de la data inceperii difuzarii serviciului de programe“. Citeşte tot articolul

Parlamentari împotriva presei
Lavinia Dimancea
Jurnalul National

SENAT ● O declaraţie de susţinere, plimbată până la refuz

Supărările personale ale unor parlamentari pe ziarişti au fost principalul motiv care a blocat o iniţiativă a senatorului PSD Adrian Păunescu, de adoptare de către Senat şi Camera Deputaţilor a unei declaraţii privind libertatea şi responsabilitatea presei.

În încercarea de a obţine sprijinul grupurilor parlamentare din acest for legislativ, Adrian Păunescu a propus conducerii Senatului proiectul unei declaraţii privind libertatea şi responsabilitatea presei. Susţinut de liderul PRM, C.V. Tudor, Adrian Păunescu a obţinut suportul conducerii Senatului cu amendamentul însă ca această declaraţie să fie adoptată nu numai de senatori, ci şi de deputaţi, într-o şedinţă comună. Ca urmare, senatorul PSD s-a adresat şi preşedintelui Camerei Deputaţilor, Bogdan Olteanu, care s-a arătat « extrem de dedicat ». Citeşte tot articolul

Pericol : limba română poate conţine E-uri !
www.tvr.ro

Uneori mâncăm produse care conţin E-uri. În faţa televizorului sau a radioului. În fiecare zi ingeram însă şi E-uri lingvistice, adică greşeli de limbă. De la televizor sau de la radio.

Felul în care vorbim este cartea de vizită a fiecăruia dintre noi. Atenţie, deci, la limba română de consum.

(...) Şi în 2008, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi Institutul de Lingvistică al Academiei Române continuă să monitorizeze calitatea limbii române folosite în audiovizual. Citeşte tot articolul

Reclama la branzeturi cu Dan Diaconescu, mascati si clarvazatori
de C.I.
Hotnews.ro

Dan Diaconescu a ajuns actor in reclame. Alaturi de o « doamna », de un mascat si o interpreta de muzica populara, respectiv de un clarvazator, Dan Diaconescu si-a pus la bataie platoul pentru o campanie de publicitate ce anunta « disparitia » branzei Del de pe galantare. Campania a fost lansata aseara pe OTV si va fi rulata, in zona audiovizuala, doar pe acest post, potrivit Ralucai Feher, senior copywriter la CAP, agentia ce a realizat clipurile. Citeşte tot articolul

Lotul de primavara al reprezentativei tv
Anca Nicoleanu
Cotidianul

Maria Dinulescu, Liliana Stefan, Rita Muresan, Andreea Mantea si Adina de la Heaven sint cele mai proaspete aspirante la statutul de vedeta tv.

Pentru Rita Muresan se bat, la Euforia, 12 barbati, Liliana Stefan, mama baietilor lui Dan Bittman, „se joaca“ la acelasi post „De-a mama si de-a tata“, iar Adina de la Heaven zice „Sarut mina, mama“, la National TV, in locul lui Fuego. Maria Dinulescu si Eduard Petru stau la TVR sub o „ploaie de stelute“, iar Andreea Mantea, vecina lui Razvan si a lui Dani, consuma mincarea de la matinalul Antenei. Citeşte tot articolul

Naşul presei politice
Claudiu Săftoiu
Jurnalul National

MIZE ŞI CRIZE ROMÂNEŞTI

Am asistat în această săptămână la un spectacol în care presa română şi-a aruncat în lumină atât limitele, cât şi marile ei atuuri. Un atac furibund asupra ei, venit din partea unicului furnizor de subiecte tari pe agenda politică a zilei – preşedintele Băsescu –,a declanşat un fenomen bizar de angajare dezangajantă a mass-media faţă de propria ei menire.

Pe Aeroportul Otopeni preşedintele şi-a pus haina de tată revoltat şi a apărat timiditatea copilei care-i seamănă ca o bobiţă : vrea să facă politică, cu orice preţ. Începând de la acest subiect sensibil, domnia sa şi-a etalat calităţile de politician spontan şi cu verb şi a lansat cel mai mare adevăr de pe piaţa media într-o formulare memorabilă. Un adevăr atât de evident, pe care nimeni nu l-a pronunţat şi mai ales nu l-a formulat vreodată mai bine : cum că unii jurnalişti, lideri de opinie în breasla lor, sunt nişte « tonomate cu euro », care scriu la comandă, hărţuiesc la comandă, brand-uiesc la comandă, înalţă sau execută cariere publice, tot la comandă. Citeşte tot articolul

Cum se împacă emisiunile de divertisment cu limba română
www.tvr.ro

Se ştie că rating-ul este motivul pentru care realizatorii programelor de divertisment fac uneori rabat de la noţiuni precum decenţa ori exprimarea corectă în limba română.

Până la o viitoare monitorizare CNA care să cuprindă şi show-urile de divertisment, limba română se mai împleticeşte, uneori, sub reflectoarele puternice de pe platourile de filmare. Citeşte tot articolul.

În situaţii de criză, companiile aleg „politica struţului“
de Iulia Bunea, Andreea Lupu
Adevarul

Din cauza lipsei de comunicare, cazurile Danone (dioxina), Ernst&Young (moartea Ralucăi Stroescu) şi Smithfield (pesta porcină) au fost excesiv mediatizate

Unii dintre jucătorii implicaţi în scandaluri nu au avut o poziţie oficială încă de la început, motiv pentru care presa a amplificat şi mai mult fenomenele. Acest lucru relevă că multe dintre companiile de pe piaţa autohtonă nu sunt pregătite să facă faţă unor eventuale crize de comunicare.

Cele mai multe crize care au avut loc anul trecut au avut ca actori principali companii de top prezente de ani de zile pe piaţa din România. Agenţia de PR Rogalski Grigoriu a făcut public un studiu cu privire la crizele de comunicare ale marilor companii şi modul în care acestea au fost reflectate în mass–media. Citeşte tot articolul

Articole din presa scrisă :

PDF - 262.1 ko
Romania Literară
Monitorizări Comparate de Rodica Zafiu