Revista Presei CNA, 21 aprilie 2008

21.04.2008


envoyer l'article par mail title=

Zeii televiziunilor romanesti : doua canale tabloidizate, unul marca Voiculescu si unul cu un investitor interzis
de C.I.
HotNews.ro

Tot mai multe televiziuni au aparut in Romania, insa, daca stii patru mari actori stii cam tot. In timp ce pierde audienta, piata comerciala ramane dominata de patru mari nume, doi investitori straini si doi locali : CME (Pro TV), SBS Broadcasting (prima TV), Voiculescu (Antenele) Vantu (Realitatea TV).

Televiziunea publica a pierdut ingrijorator audienta, pe segmentul stiri, iar suspiciunile de politizare s-au intensificat. Vantu, pretins detinator al Realitatii, are cazier, ceea ce il pune in imposibilitatea de a detine Realitatea TV. Pe de alta parte, Ion Tiriac, fost actionar la Pro TV, apare in relatari cu o firma cipriota similara cu cea de la Antena 4.

Acestea sunt cateva din semnalele formulate de un nou raport, editat de Network Media Programme (Londra) si EU Monitoring and Advocacy Programme (Budapesta), ambele din reteaua Open Society Network. Noul raport reia in 2008 aproape toate recomandarile formulate in precedenta editie, din 2005, intrucat mai nimic nu s-a imbunatatit, din contra. Citeşte tot articolul

Prins între prieteniile politice şi nevoia de audienţă
de George Radulescu
Adevarul

Dan Voiculescu spune că nu a „revândut« Antenele PSD şi că nu i-a dat lui Mircea Geoană nicio „garanţie neoficială »

Preşedintele fondator al PC, Dan Voiculescu, neagă faptul că „moneda de schimb« a conservatorilor pentru alianţa cu PSD a fost trustul media pe care îl controlează. El susţine că le-a recomandat fiicelor sale, care se ocupă în prezent de „Antene », să aleagă oricând încrederea telespectatorilor în locul prieteniei cu politicienii. Dan Voiculescu a acordat un interviu pentru „Adevărul", în care admite că o parte din social-democraţi s-au opus protocolului cu PC.

Adevărul : Care dintre părţi a iniţiat negocierile PSD-PC în vederea încheierii alianţei politice ?

Dan Voiculescu : Nu a existat un iniţiator anume al acestor discuţii, ci a existat o viziune comună legată de posibilitatea aprofundării unei colaborări care multă vreme s-a manifestat la nivel de colaborare parlamentară. Şi era şi firesc ca acest lucru să se întâmple, având în vedere că au existat multe proiecte sociale, cum este reducerea TVA la alimente, unde PC şi PSD au avut acelaşi punct de vedere. Citeşte tot articolul

Format nou la Realitatea TV
Evenimentul zilei

PREMIERĂ. Cosmin Prelipceanu şi Laura Chiriac vor realiza de mâine primul jurnal prezentat dintr-o redacţie de ştiri, „16-18 Deschide lumea“, la Realitatea TV, formatul propunându-şi să crească foarte mult viteza de reacţie la evenimentele în desfăşurare.

Laura Chiriac spune că în această emisiune dispare punerea în scenă. „E un format dinamic, alert, flexibil. Dispar graniţele între echipa redacţională, cea de producţie şi prezentatori“.

Televiziunile au obţinut o victorie în cruciada drepturilor de autor
MEDIA EXPRES

Curtea de Apel Bucureşti – secţia a IX-a civilă şi pentru cauze privind proprietatea intelectuală a emis o încheiere, publicată la 10 aprilie 2008 în Monitorul Oficial (nr. 281), care stabileşte plata procentului de 3% pentru drepturile de autor muzicale proporţională cu ponderea difuzării pe televiziune a operelor.

Încheierea Curţii de Apel se referă la un proces deschis de Asociaţia Română de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA), SC SBS Broadcasting Media SRL., SC TV Antena 1 SA, SC Pro TV SA, Societatea Română de Televiziune dar şi de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), împotriva Hotărârii arbitrale din 12 aprilie 2007. Citeşte tot articolul

S-a lansat Euranet, prima reţea pan europeană de radiouri
de Petre Barbu
Adevarul

La iniţiativa mai multor posturi de radio din Europa s-a lansat recent reţeaua de informaţii Euranet, proiect ce vizează apropierea între cetăţenii europeni. Reţeaua Eu¬ra¬net este coordonată de RFI şi Deutsche Welle, iar susţinerea financiară este asigurată de Comisia Europeană.

Deschis tuturor posturilor de radio, naţionale şi regionale, publice şi private, Euranet cuprinde 16 posturi din 13 ţări europene.

Printre acestea se numără RFI şi filialele sale din România, Bulgaria şi Portugalia, Deutsche Welle (Germania), Radio România Internaţional, Polskie Radio (Polonia) şi RTBF (Belgia). Audienţa reţelei Euranet este estimată la 12-19 milioane de ascultători în Uniunea Europeană. Radiourile care participă la proiect difuzează zilnic între 30 şi 60 de minute de emisiuni consacrate actualităţii europene. Citeşte tot articolul

Radio Romania l-ar putea concedia pe Bogdan Radulescu, jurnalistul vrea sa dea in judecata SRR
de Camelia Moga
HotNews.ro

O comisie de cercetare disciplinara a recomandat conducerii Societatii Romane de Radiodifuziune (SRR) concedierea ziaristului Bogdan Radulescu pentru afirmatii neprobate si neacordarea dreptului la replica in emisiunile pe care le modera la Radio Romania Actualitati (RRA). La randul sau, Radulescu considera abuzive scoaterea emisiunii sale din grila de programe a RRA, precum si recomandarea comisiei in sensul demiterii sale din functie.

Contactat de HotNews.ro, Bogdan Radulescu a declarat ca intentioneaza sa actioneze in justitie institutia, in cazul in care decizia finala a angajatorului va fi desfacerea contractului de munca, si, daca va fi nevoie, va semnala situatia la Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO).

« Comisia travesteste in abateri disciplinare ceea ce puteau fi numite erori editoriale, ca sa aiba motiv sa-mi desfaca contractul de munca », sustine Radulescu. Citeşte tot articolul

Realitatea TV, locul patru la audienţe în prima jumătate din aprilie
Cotidianul

92.000 de români din mediul urban au urmărit programele Realitatea TV în perioada 1 - 19 aprilie, postul de ştiri consolidându-şi poziţia în preferinţele telespectatorilor.

Cei aproape 100.000 de români de peste 18 ani care au urmărit în medie minut de minut programele Realitatea TV în intervalul 1 - 19 aprilie au plasat postul de televiziune pe locul patru în topul celor mai urmărite posturi, arată datele furnizate de GfK România. Realitatea TV a depăşit în acest fel la audienţă Prima TV, TVR 1, Kanal D, Antena 3, OTV şi Naţional TV.

În top trei s-au aflat PRO TV, cu 263.000 de telespectatori în medie pe minut, Antena 1, cu 181.000, şi Acasă, cu 164.000. Citeşte tot articolul

Romantica face primul boboc de Florii
Ionut Dulamita
Cotidianul

Postul şi-a sărbătorit primul an de prezenţă tv cu artizani din popor, fani care i-au urat viaţă lungă în japoneză şi cu religiosul ex-solist de la Boney M, fan al mielului de Paşte

„Trăieşte alături de noi bucuria dublei sărbători de Florii“ a fost sloganul care a animat aniversarea Romantica de ieri, ce a reunit tradiţii româneşti în miros de cârnaţi şi pastramă, poveşti despre campanii sociale şi emisiuni de mare rating ale postului sau invitaţi care şi-au depănat colaborările „romantice“. Mai pe seară a fost anunţat şi marele câştigător al show-ului „Iubitorii de şlagăre“. Citeşte tot articolul

Ada Roseti a fost numita Channel Manager Discovery Networks Romania, iar Sylwester Molenda ocupa aceeasi functie, dar in Polonia si Ungaria
www.wall-street.ro

Cei doi manageri vor raspunde, printre altele, de coordonarea activitatilor de consumer marketing si PR, precum si pentru conducerea echipelor locale si ii vor raporta lui Leszek Zaborowski, Director of Channels CE, Discovery Networks Europe (DNE). Noile functii au fost create ca o reactie la reorganizarea companiei, in urma dezvoltarii continue a Discovery in intreaga Europa Centrala.

Katarzyna Kieli, vice-presedinte si Country Manager, Europa Centrala, a declarat ca infiintarea unor echipe locale este un pas firesc pentru companie. « Noile pozitii ne vor permite sa ne concentram eforturile asupra uneia dintre pietele cu cel mai rapid ritm de crestere din Europa Centrala, Romania, ajutandu-ne in acelasi timp sa ne consolidam in continuare celelalte doua piete importante din regiune, Polonia si Ungaria », a declarat vice-presedinte si Country Manager, Europa Centrala, Katarzyna Kieli. Citeşte tot articolul

CBS, cu ochii pe mediile digitale
D.B.
Business Standard

Oficialii retelei media CBS au avut recent circa 400 de intalniri de afaceri, unde au negociat preluarea de companii new media, potrivit Brandrepublic. Compania si-a inaugurat in aceasta luna un birou in regiunea Silicon Valley, pentru a fi mai aproape de viitoarele sale tinte. Oficialii companiei au declarat ca trustul media va incerca, prin aceste viitoare achizitii, sa contracareze scaderea pietei traditionale de televiziune si radio. Citeşte tot articolul

NBC lanseaza SCI FI si Universal Channel in Romania
Sorina Iordan
Business Standard

Grupul NBC Universal Global Networks a lansat vineri, in Romania, doua dintre brandurile sale, respectiv versiunile localizate ale posturilor TV SCI FI si Universal Channel, potrivit unor informatii oferite de companie.

NBC Universal detine deja pe piata romaneasca posturile Hallmark Channel, Movies 24 si KidsCo.

Prin lansarea SCI FI si Universal Channel, Romania devine a doua tara din Europa care ofera o gama atat de completa de canale din portofoliul NBC Universal Global Network. Cele doua noi statii TV vor fi disponibile initial doar pe platforma Direct to Home (DTH) AKTA (fostul Max TV). SCI FI si Universal Channel sunt posturi care difuzeaza programe SF, respectiv de divertisment, printre care se numara seriale premiate si filme blockbuster de la mai multi distribuitori, inclusiv NBC Universal, CBS Paramount si 20th Century Fox.

Disponibile zilnic in intervalul orar 9.00-3.00, SCI FI si Universal Channel pot fi urmarite in pachetul de baza analog si digital al platformei AKTA, fiind integral subtitrate in limba romana. Citeşte tot articolul

Analiştii militari de la televiziuni – instrument de propagandă a Pentagonului
de Ana ILIE
Gandul

Analiştii militari au fost atraşi de partea Administraţiei cu accesul la informaţii clasificate

Experţii au aproape toţi contracte cu firme implicate în războiul din Irak

Mai mulţi analişti militari americani, folosiţi de reţele de televiziune americane drept comentatori pentru evoluţiile din Irak, sunt de fapt manevraţi de către Pentagon, pentru a relata favorabil despre Administraţia Bush. Iată concluzia la care a ajuns cotidianul New York Times în urma unei anchete de lungă durată.

Manipularea opiniei publice

Publicul larg îi cunoaşte, din miile de apariţii pe la televiziuni, drept “analişti militari”, care au servit mult timp în armata americană şi, pe baza experienţei acumulate, pot oferi analize obiective şi de necontestat cu privire la chestiuni de importanţă majoră, precum terorismul, războiul din Irak, tratamentul prizonierilor de război şi altele. Cu toate acestea, ancheta NYT demonstrează că, sub aparenta obiectivitate, se află un întreg aparat de propagandă al Pentagonului care se foloseşte de aşa-zişii analişti pentru a genera ştiri favorabile despre “succesele” obţinute de Administraţia de la Casa Albă în războiul din Irak şi pe alte fronturi. Citeşte tot articolul