Revista Presei CNA, 21 aprilie 2008
21.04.2008

Zeii televiziunilor romanesti : doua canale tabloidizate, unul marca Voiculescu si unul cu un investitor interzis
de C.I.
HotNews.ro
Tot mai multe televiziuni au aparut in Romania, insa, daca stii patru mari actori stii cam tot. In timp ce pierde audienta, piata comerciala ramane dominata de patru mari nume, doi investitori straini si doi locali : CME (Pro TV), SBS Broadcasting (prima TV), Voiculescu (Antenele) Vantu (Realitatea TV).
Televiziunea publica a pierdut ingrijorator audienta, pe segmentul stiri, iar suspiciunile de politizare s-au intensificat. Vantu, pretins detinator al Realitatii, are cazier, ceea ce il pune in imposibilitatea de a detine Realitatea TV. Pe de alta parte, Ion Tiriac, fost actionar la Pro TV, apare in relatari cu o firma cipriota similara cu cea de la Antena 4.
Acestea sunt cateva din semnalele formulate de un nou raport, editat de Network Media Programme (Londra) si EU Monitoring and Advocacy Programme (Budapesta), ambele din reteaua Open Society Network. Noul raport reia in 2008 aproape toate recomandarile formulate in precedenta editie, din 2005, intrucat mai nimic nu s-a imbunatatit, din contra. CiteÅŸte tot articolul
Prins între prieteniile politice şi nevoia de audienţă
de George Radulescu
Adevarul
Dan Voiculescu spune că nu a „revândut« Antenele PSD ÅŸi că nu i-a dat lui Mircea Geoană nicio „garanÅ£ie neoficială »
PreÅŸedintele fondator al PC, Dan Voiculescu, neagă faptul că „moneda de schimb« a conservatorilor pentru alianÅ£a cu PSD a fost trustul media pe care îl controlează. El susÅ£ine că le-a recomandat fiicelor sale, care se ocupă în prezent de „Antene », să aleagă oricând încrederea telespectatorilor în locul prieteniei cu politicienii. Dan Voiculescu a acordat un interviu pentru „Adevărul", în care admite că o parte din social-democraÅ£i s-au opus protocolului cu PC.
Adevărul : Care dintre părţi a iniţiat negocierile PSD-PC în vederea încheierii alianţei politice ?
Dan Voiculescu : Nu a existat un iniţiator anume al acestor discuţii, ci a existat o viziune comună legată de posibilitatea aprofundării unei colaborări care multă vreme s-a manifestat la nivel de colaborare parlamentară. Şi era şi firesc ca acest lucru să se întâmple, având în vedere că au existat multe proiecte sociale, cum este reducerea TVA la alimente, unde PC şi PSD au avut acelaşi punct de vedere. Citeşte tot articolul
Format nou la Realitatea TV
Evenimentul zilei
PREMIERÄ‚. Cosmin Prelipceanu ÅŸi Laura Chiriac vor realiza de mâine primul jurnal prezentat dintr-o redacÅ£ie de ÅŸtiri, „16-18 Deschide lumea“, la Realitatea TV, formatul propunându-ÅŸi să crească foarte mult viteza de reacÅ£ie la evenimentele în desfăşurare.
Laura Chiriac spune că în această emisiune dispare punerea în scenă. „E un format dinamic, alert, flexibil. Dispar graniÅ£ele între echipa redacÅ£ională, cea de producÅ£ie ÅŸi prezentatori“.
Televiziunile au obţinut o victorie în cruciada drepturilor de autor
MEDIA EXPRES
Curtea de Apel Bucureşti – secţia a IX-a civilă şi pentru cauze privind proprietatea intelectuală a emis o încheiere, publicată la 10 aprilie 2008 în Monitorul Oficial (nr. 281), care stabileşte plata procentului de 3% pentru drepturile de autor muzicale proporţională cu ponderea difuzării pe televiziune a operelor.
Încheierea Curţii de Apel se referă la un proces deschis de Asociaţia Română de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA), SC SBS Broadcasting Media SRL., SC TV Antena 1 SA, SC Pro TV SA, Societatea Română de Televiziune dar şi de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), împotriva Hotărârii arbitrale din 12 aprilie 2007. Citeşte tot articolul
S-a lansat Euranet, prima reţea pan europeană de radiouri
de Petre Barbu
Adevarul
La iniţiativa mai multor posturi de radio din Europa s-a lansat recent reţeaua de informaţii Euranet, proiect ce vizează apropierea între cetăţenii europeni. Reţeaua Eu¬ra¬net este coordonată de RFI şi Deutsche Welle, iar susţinerea financiară este asigurată de Comisia Europeană.
Deschis tuturor posturilor de radio, naţionale şi regionale, publice şi private, Euranet cuprinde 16 posturi din 13 ţări europene.
Printre acestea se numără RFI şi filialele sale din România, Bulgaria şi Portugalia, Deutsche Welle (Germania), Radio România Internaţional, Polskie Radio (Polonia) şi RTBF (Belgia). Audienţa reţelei Euranet este estimată la 12-19 milioane de ascultători în Uniunea Europeană. Radiourile care participă la proiect difuzează zilnic între 30 şi 60 de minute de emisiuni consacrate actualităţii europene. Citeşte tot articolul
Radio Romania l-ar putea concedia pe Bogdan Radulescu, jurnalistul vrea sa dea in judecata SRR
de Camelia Moga
HotNews.ro
O comisie de cercetare disciplinara a recomandat conducerii Societatii Romane de Radiodifuziune (SRR) concedierea ziaristului Bogdan Radulescu pentru afirmatii neprobate si neacordarea dreptului la replica in emisiunile pe care le modera la Radio Romania Actualitati (RRA). La randul sau, Radulescu considera abuzive scoaterea emisiunii sale din grila de programe a RRA, precum si recomandarea comisiei in sensul demiterii sale din functie.
Contactat de HotNews.ro, Bogdan Radulescu a declarat ca intentioneaza sa actioneze in justitie institutia, in cazul in care decizia finala a angajatorului va fi desfacerea contractului de munca, si, daca va fi nevoie, va semnala situatia la Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO).
« Comisia travesteste in abateri disciplinare ceea ce puteau fi numite erori editoriale, ca sa aiba motiv sa-mi desfaca contractul de munca », sustine Radulescu. CiteÅŸte tot articolul
Realitatea TV, locul patru la audienţe în prima jumătate din aprilie
Cotidianul
92.000 de români din mediul urban au urmărit programele Realitatea TV în perioada 1 - 19 aprilie, postul de ştiri consolidându-şi poziţia în preferinţele telespectatorilor.
Cei aproape 100.000 de români de peste 18 ani care au urmărit în medie minut de minut programele Realitatea TV în intervalul 1 - 19 aprilie au plasat postul de televiziune pe locul patru în topul celor mai urmărite posturi, arată datele furnizate de GfK România. Realitatea TV a depăşit în acest fel la audienţă Prima TV, TVR 1, Kanal D, Antena 3, OTV şi Naţional TV.
În top trei s-au aflat PRO TV, cu 263.000 de telespectatori în medie pe minut, Antena 1, cu 181.000, şi Acasă, cu 164.000. Citeşte tot articolul
Romantica face primul boboc de Florii
Ionut Dulamita
Cotidianul
Postul şi-a sărbătorit primul an de prezenţă tv cu artizani din popor, fani care i-au urat viaţă lungă în japoneză şi cu religiosul ex-solist de la Boney M, fan al mielului de Paşte
„TrăieÅŸte alături de noi bucuria dublei sărbători de Florii“ a fost sloganul care a animat aniversarea Romantica de ieri, ce a reunit tradiÅ£ii româneÅŸti în miros de cârnaÅ£i ÅŸi pastramă, poveÅŸti despre campanii sociale ÅŸi emisiuni de mare rating ale postului sau invitaÅ£i care ÅŸi-au depănat colaborările „romantice“. Mai pe seară a fost anunÅ£at ÅŸi marele câştigător al show-ului „Iubitorii de ÅŸlagăre“. CiteÅŸte tot articolul
Ada Roseti a fost numita Channel Manager Discovery Networks Romania, iar Sylwester Molenda ocupa aceeasi functie, dar in Polonia si Ungaria
www.wall-street.ro
Cei doi manageri vor raspunde, printre altele, de coordonarea activitatilor de consumer marketing si PR, precum si pentru conducerea echipelor locale si ii vor raporta lui Leszek Zaborowski, Director of Channels CE, Discovery Networks Europe (DNE). Noile functii au fost create ca o reactie la reorganizarea companiei, in urma dezvoltarii continue a Discovery in intreaga Europa Centrala.
Katarzyna Kieli, vice-presedinte si Country Manager, Europa Centrala, a declarat ca infiintarea unor echipe locale este un pas firesc pentru companie. « Noile pozitii ne vor permite sa ne concentram eforturile asupra uneia dintre pietele cu cel mai rapid ritm de crestere din Europa Centrala, Romania, ajutandu-ne in acelasi timp sa ne consolidam in continuare celelalte doua piete importante din regiune, Polonia si Ungaria », a declarat vice-presedinte si Country Manager, Europa Centrala, Katarzyna Kieli. CiteÅŸte tot articolul
CBS, cu ochii pe mediile digitale
D.B.
Business Standard
Oficialii retelei media CBS au avut recent circa 400 de intalniri de afaceri, unde au negociat preluarea de companii new media, potrivit Brandrepublic. Compania si-a inaugurat in aceasta luna un birou in regiunea Silicon Valley, pentru a fi mai aproape de viitoarele sale tinte. Oficialii companiei au declarat ca trustul media va incerca, prin aceste viitoare achizitii, sa contracareze scaderea pietei traditionale de televiziune si radio. CiteÅŸte tot articolul
NBC lanseaza SCI FI si Universal Channel in Romania
Sorina Iordan
Business Standard
Grupul NBC Universal Global Networks a lansat vineri, in Romania, doua dintre brandurile sale, respectiv versiunile localizate ale posturilor TV SCI FI si Universal Channel, potrivit unor informatii oferite de companie.
NBC Universal detine deja pe piata romaneasca posturile Hallmark Channel, Movies 24 si KidsCo.
Prin lansarea SCI FI si Universal Channel, Romania devine a doua tara din Europa care ofera o gama atat de completa de canale din portofoliul NBC Universal Global Network. Cele doua noi statii TV vor fi disponibile initial doar pe platforma Direct to Home (DTH) AKTA (fostul Max TV). SCI FI si Universal Channel sunt posturi care difuzeaza programe SF, respectiv de divertisment, printre care se numara seriale premiate si filme blockbuster de la mai multi distribuitori, inclusiv NBC Universal, CBS Paramount si 20th Century Fox.
Disponibile zilnic in intervalul orar 9.00-3.00, SCI FI si Universal Channel pot fi urmarite in pachetul de baza analog si digital al platformei AKTA, fiind integral subtitrate in limba romana. CiteÅŸte tot articolul
Analiştii militari de la televiziuni – instrument de propagandă a Pentagonului
de Ana ILIE
Gandul
Analiştii militari au fost atraşi de partea Administraţiei cu accesul la informaţii clasificate
Experţii au aproape toţi contracte cu firme implicate în războiul din Irak
Mai mulţi analişti militari americani, folosiţi de reţele de televiziune americane drept comentatori pentru evoluţiile din Irak, sunt de fapt manevraţi de către Pentagon, pentru a relata favorabil despre Administraţia Bush. Iată concluzia la care a ajuns cotidianul New York Times în urma unei anchete de lungă durată.
Manipularea opiniei publice
Publicul larg îi cunoaÅŸte, din miile de apariÅ£ii pe la televiziuni, drept “analiÅŸti militari”, care au servit mult timp în armata americană ÅŸi, pe baza experienÅ£ei acumulate, pot oferi analize obiective ÅŸi de necontestat cu privire la chestiuni de importanţă majoră, precum terorismul, războiul din Irak, tratamentul prizonierilor de război ÅŸi altele. Cu toate acestea, ancheta NYT demonstrează că, sub aparenta obiectivitate, se află un întreg aparat de propagandă al Pentagonului care se foloseÅŸte de aÅŸa-ziÅŸii analiÅŸti pentru a genera ÅŸtiri favorabile despre “succesele” obÅ£inute de AdministraÅ£ia de la Casa Albă în războiul din Irak ÅŸi pe alte fronturi. CiteÅŸte tot articolul