Revista Presei CNA, 20 martie 2008

20.03.2008


envoyer l'article par mail title=

Comisia de anchetă parlamentară privind activitatea TVR trebuie să depună raport până pe 30 aprilie
Senior reporter Eliza Olteanu
NewsIn

Plenul reunit al Parlamentului a decis miercuri să prelungească termenul de depunere a raportului comisiei de anchetă privind activitatea TVR până pe 30 aprilie.

Senatorii şi deputaţii au acceptat miercuri solicitarea preşedintelui comisiei, Adrian Păunescu, de prorogare a termenului de depunere a raportului până la data de 30 aprilie. Citeşte tot articolul

F&H –LANSARE / The Fishing and Hunting Channel a organizat un eveniment de lansare
Media Expres

Televiziunea tematică cu profil de vânătoare şi pescuit The Fishing and Hunting Channel (F&H), ce va fi distribuită pentru început în regim Pay TV prin platforma Digi TV, a organizat un eveniment de lansare oficială miercuri, 19 martie 2008, la restaurantul Burebista, din centrul Bucureştiului. Citeşte tot articolul

Fara pauze publicitare in timpul filmului
Simona Maties
Cotidianul

Curtea Suprema din Suedia a interzis pauzele publicitare difuzate in timpul filmelor tv, motivind ca acestea violeaza drepturile de autor ale regizorilor.

Cazul a ajuns in justitie prin intermediul regizorilor Vilgot Sjoeman si Claes Eriksson, care au actionat in judecata canalul TV4 pentru ca le-a intrerupt filmele cu pauze publicitare. Cei doi regizori nu si-au dat niciodata permisiunea pentru ca acele reclame sa fie difuzate in timpul productiilor lor. Citeşte tot articolul

Un nou gen jurnalistic : ştirea-farsă
Ioana Lupea
Evenimentul zilei

IOANA LUPEA : « Responsabilitatea de a vinde „produsul media“ a ajuns mai importantă decât datoria de a informa cititorul, dacă nu cumva singura. »

Deontologia a fost învinsă de marketing. Pe câmpul de luptă a căzut şi credibilitatea presei. Tirajele şi ratingul scad, dar vinovaţii sunt căutaţi în altă parte. Diagnosticul incorect atrage după sine terapii greşite. La noi se tratează cu populism mediatic în doze de şoc. Citeşte tot articolul

Parohiile Arhiepiscopiei Bucureştilor vor contribui cu bani la susţinerea trustului Trinitas
editor Marius Vasileanu
reporter Oana Ghita

NewsIn

Parohiile din cadrul Arhiepiscopiei Bucureştilor vor contribui din fondurile lor cu sume de bani destinate exclusiv susţinerii activităţii programelor de radio şi televiziune Trinitas, a cotidianului « Lumina » şi a fondului « Filantropia », spune purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect :

Trinitas taxeaza parohiile
M.A.
Ziua

Parohiile bucurestene vor trebui sa dea bani pentru radioul si televiziunea « Trinitas », ziarul « Lumina » si fondul « Filantropia », cuantumul taxei urmand sa fie « negociat » de protopopi cu fiecare preot in parte, in functie de marimea parohiei si situatia financiara a acesteia. Preotul Bogdan Ciubotaru, purtatorul de cuvant al Arhiepiscopiei Bucurestilor, a recunoscut ca, in afara celor doua criterii amintite, nu exista norme stricte in privinta sumelor care urmeza sa fie stranse, admitand ca modul in care acestea sunt stabilite se reduce la o « negociere » intre preot si protopop. Citeşte tot articolul

TVR a pierdut o noua batalie cu Voronin
Alexandru Mihnea Barbulescu
Gardianul

Postul TVR 1 a pierdut, la Curtea de Apel din Chisinau, procesul declansat impotriva Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), conflict declansat in urma pierderii frecventei. Reprezentantii TVR au declarat ca vor face recurs la Curtea Suprema de Justitie si vor merge in iunie la Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO), daca nu vor cåstiga procesul. Citeşte tot articolul

Ştirile sportive serioase, detronate de cele senzaţionale
de Raluca Preda
Adevarul

Pro TV şi Antena 1, „maestrele« subiectelor tabloide din sport, au cei mai mulţi telespectatori în prime-time, lăsându-le în urmă pe „clasicele » TVR 1, Prima şi Realitatea

Cele mai urmărite programe tv sunt emisiunile informative, urmate îndeaproape de „suratele" lor, ştirile din sport. Reţeta de ştiri sportive împachetate sub formă de spectacol senzaţional pare să aibă succes. Mondene sau mai serioase, aceste emisiuni atrag un public din ce în ce mai numeros.

Ca un trend general, aproape toate staţiile tv merg spre mondenităţi sau scandal, ne spun cum s-a îmbrăcat soţia lui Adrian Mutu sau cum a fost înjurat Dumitru Dragomir, preşedintele Ligii Profesioniste de Fotbal şi „duşmanul« suporterilor. Totuşi, acest tip de programe este agreat de telespectatorii români, care „îngroaşă rândurile » audienţelor. Citeşte tot articolul

Povestea totală a Radio Total
Petrisor Obae/Floriana Scânteie
Evenimentul zilei

În 15 ani de existenţă, postul asumat recent de grupul Realitatea Caţavencu a trecut de la un mediu influent la un canal pierdut în urma clasamentelor de audienţă.

În 1993, Tudor Muşat a intrat ca redactor de ştiri în postul nou lansat de Cornel Nistorescu şi a ajuns director general. Până alaltăieri, a lipsit doar trei ani din Radio Total (1996-1999), post asumat recent de Realitatea-Caţavencu, pentru a lucra la secţia română a BBC. A demisionat invocând lipsa unui plan al postului care în 15 ani de existenţă a trecut prin mai multe etape, cu suişuri şi ani în care era o voce influentă.

„Nu există perspectivă“ Citeşte tot articolul

Ghost - Fantomele publicitare
de Eliza Dumitrescu
Jurnalul National

Industria publicităţii, domeniu cu miză financiară impresionantă, nu este întotdeauna un domeniu al fair-play-ului. Fenomenul ghost, care se referă la înscrierea la festivaluri cu miză mai mare sau mai mică a unor reclame ce nu au rulat niciodată, nu vizează exclusiv un spot tv sau un print.

Există, din păcate, agenţii care trăiesc exclusiv din campanii ce le sunt servite pe tavă de persoane cu background politic “solid”. Campanii pe care le fac foarte prost, pe bani foarte mulţi. Victor Dobre, directorul executiv al IAA România (International Advertising Association), e la curent cu existenţa acestor “agenţii clientelare care apar pe conturi publice. Ele concurează la licitaţii de unele singure.

Aranjamente. Dintr-un motiv simplu : pentru că nu se mai bagă alte agenţii civilizate. Citeşte tot articolul

Autovictimizarea de telenovelă
de Ion Cristoiu
Jurnalul National

Un observator cât de cât avizat al societăţii noastre n-are cum să nu constate că în istoria postdecembristă Traian Băsescu e unul dintre politicienii cei mai răsfăţaţi de presă. Nici Ion Iliescu, nici Emil Constantinescu n-au beneficiat de elogiile incredibile pe care le poţi citi sau auzi din partea unor jurnalişti când vine vorba despre Traian Băsescu. Mai mult, cu mici excepţii (Jurnalul Naţional, Sinteza zilei, de pe Antena 3, de exemplu), toate ziarele şi televiziunile sunt extrem de binevoitoare cu Traian Băsescu. Toţi ceilalţi politicieni – de la Călin Popescu Tăriceanu până la Ion Iliescu – au fost şi sunt ţinta unor campanii furibunde duse de aproape întreaga presă. Traian Băsescu n-a făcut obiectul nici unei campanii. E drept, din când în când, în câte un ziar mai apare câte o mustrare faţă de politica sa. În nici un caz însă o dezvăluire zdrobitoare, cum s-a întâmplat cu toţi ceilalţi politicieni. Liderii de opinie care-l critică pe Traian Băsescu pot fi număraţi pe degete. Vocile lor se pierd însă în corul laudelor deşănţate scrise sau vorbite de admiratori fanatici. Citeşte tot articolul

Revista presei locale

Televiziunile locale umbla la conturi

de Traian Deleanu
SIBIU STANDARD

In an electoral, aproape toate televiziunile locale anunta investitii mari. Mai mult, din acest an, la Sibiu isi va infiinta studio local si Realitatea TV. Atat TV Eveniment, cat si studioul Antena 1 Sibiu investesc, in acest an, in sedii noi. Daca cel al trustului local Eveniment este finalizat, pe Calea Cisnadiei, cel al Antena 1 Sibiu este, deocamdata, la stadiul de proiect. "Suntem in faza de obtinere a autorizatiilor. Intentionam sa ne extindem si programul. Eu cred ca un program local bine facut poate bate la audienta posturile centrale. Citeşte tot articolul