Revista Presei CNA, 20 mai 2008

20.05.2008


envoyer l'article par mail title=

Lansare raport « Televiziunea in Europa » ; azi : Romania UPDATE Piata televiziunii : concentrata, interesata, interesanta
de A.I., C.I.
HotNews

Romania nu este o exceptie fata de alte tari central si est-europene cand vine vorba despre evolutia audientelor de televiziune, despre dominatia unui numar mic de grupuri media si despre influenta politicului asupra pietei audiovizuale. Insa Romania se face remarcata prin evolutiile extreme inregistrate in ultimii ani, la toate aceste capitole, potrivit participantilor la o dezbatere desfasurata luni, cu ocazia lansarii variantei in limba romana a raportului « Televiziunea in Europa : editia 2008 ».

Raportul a fost realizat de Programul de Monitorizare si Advocacy (EUMAP) derulat de Open Society Institute si de the Network Media Program (NMP) al Open Society Foundation. Raportul pe 2008 actualizeaza o analiza similara realizata in 2005, dar, pe cand studiul de acum trei ani acoperea 20 de tari, inclusiv Romania, cel de acum acopera doar noua piete - Albania , Bulgaria , Italia, Lituania , Macedonia , Polonia, Republica Ceha , Romania si Slovacia.

Piata televiziunii din Romania are un grad mare de concentrare, iar recomandarile facute cu trei ani in urma sunt, in marea lor majoritate, actuale. Citeşte tot articolul

Televiziunea, feuda politicienilor
Adrian Schiop
ROMANIA LIBERA

Raportul « Televiziunea in Europa. Editia 2008 » arata o tendinta ingrijoratoare de repolitizare a audiovizualului romanesc, cuplata cu « mogulizarea » sectorului media privat.

Elaborat in cadrul unui program de monitorizare (EU Monitoriring and Advocacy al Open Society Institute), raportul ia in discutie 20 de tari din estul Europei – plus Italia –, cele mai mari probleme inregistrandu-se in Romania, Albania, Ungaria, Cehia, Lituania, Polonia, Macedonia. In cazul Romaniei s-a scos la iveala repolitizarea audiovizualului romanesc, « in pofida unor laudabile intentii de reforma care au urmat schimbarii guvernului social-democrat in 2004 » – ceea ce determina ca recomandarile din precedentul raport, scos in 2005, sa-si pastreze partial valabilitatea. Astfel, raportul detaliaza ca legislatia privitoare la statutul si responsabilitatile CNA a fost adoptata de Parlament fara consultarea celor implicati si a societatii civile – nici chiar CNA nu a fost consultat. Repolitizarea CNA, se detaliaza in alta parte a Raportulului, s-a produs dupa disparitia lui Ralu Filip, inlocuit cu Rasvan Popescu, fost purtator de cuvant al Guvernului din 1998, ulterior purtator de cuvant la Presedintie. De asemenea, organismele de reglementare nu au indeplinit recomandarea privind publicarea datelor de audienta ale canalelor de radio si televiziune. Citeşte tot articolul

Articole cu acelasi subiect

COTIDIANUL - Audiovizualul românesc rămâne terenul de joacă al unei coterii de moguli

BUSINESS STANDARD - Raport despre TV-ul din Romania

Andrei Gheorghe a fost suspendat prin SMS
Petrişor Obae
EVENIMENTUL ZILEI

Prezentatorul TV povesteşte cum a rămas fără permis de conducere şi cum l-a anunţat Realitatea că nu mai are emisiune. Săptămâna trecută, Andrei Gheorghe a rămas fără permis de conducere, la 100 de metri de la restaurantul în care a băut 60 de grame de „grappa“, un preparat italienesc. Un film făcut de paparazzi „CanCan“ l-a surprins nervos pe prezentatorul TV. Ca urmare, Realitatea TV a decis să-l scoată de la prezentarea noii emisiuni „Meciul serii“. Gheorghe spune că poliţistul a fost „la comanda“ paparazzilor.

Gheorghe în cazul „Marijuana“, 2003 : „Da, e adevărat, am fumat“. Ce spune Gheorghe acum ?

Acelaşi lucru. La întrebarea aţi consumat băuturi alcoolice : da, am consumat. Sunteţi dispus să suflaţi în etilotest. Cum să nu. Faza în sine a fost bizară, pentru că a venit un poliţist pe motocicletă, care m-a tras pe dreapta. L-am întrebat de ce. Mi-a argumentat că din cauza faptului că am geamuri fumurii la maşină. Exact atunci treceau două Cayenne cu geamuri negre prin spate. După care sunt nevoit să aştept vreo zece minute în intersecţie. Vine un echipaj de poliţie. Le cer să suflu în etilotest. Mi se spune că nu este bine, pentru că am fumat, iar fumatul măreşte impactul. Fiind foarte de treabă poliţiştii, mă ţin în continuare în intersecţie pentru a-mi trece efectul.

Unde se întâmpla ?

În intersecţia de la Doina cu Kiseleff. Mi se spune că nu au omologat etilotestul de pe maşina lor. Aştept timp de 40 de minute, în care mi se refuză dreptul de a merge în maşină. Perioadă în care nu mă opun absolut deloc şi recunosc absolut normal, sub considerent normal că am făcut o greşeală, trebuie să recunosc şi să plătesc pentru ea. Atrăgându-le poliţiştilor atenţia asupra unui singur lucru : nu am absolut nicio problemă cu voi, dar sper că ceea ce faceţi acum nu e o lucrătură cu paparazzi, ca să mă pozeze. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

ADEVARUL - Andrei Gheorghe, suspendat prin SMS de la Realitatea TV

Moştenirea lui Măruţă - TVR 2 iese la atac în toamnă
JURNALUL NATIONAL

Investiţie ● Televiziunea publică se relansează

Fragmentarea pieţei televiziunilor, problemele financiare, multitudinea de obligaţii care revin unui canal public sînt doar cîteva dintre dintre motivele care au dus la scăderea semnificativă a audienţei TVR 2. Directorul Răzvan Nicolescu aşteaptă toamna pentru relansarea postului.

În ultimul an şi jumătate, TVR 2 a scăzut constant în ceea ce priveşte cifrele de audienţă. Ce a determinat această ducere la vale ?

Scăderea de audienţă s-a datorat şi schimbării de panel de după înlocuirea TNS ABG International cu GfK Romania. De altfel, ARMADATA (n.r. : gestionează toate aspectele legale şi contractuale legate de relaţia cu furnizorul Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV) constanta în luna martie că firma care monitorizează audienţele nu a reuşit să instaleze toate people-metrele pentru publicul între 25 şi 35 de ani, care este un target de bază pentru TVR 2. Pe de altă parte, nu toată lumea ştie că TVR 2 este un post cu emisie parţial regională încă din luna martie a anului trecut. Deci practic comparăm posturi naţionale cu un post care îşi întrerupe emisia în ţară între 16:30 şi 19:30, interval în care TVR 2 emite numai pentru opt-zece judeţe în sudul ţării. Ca telespectator e greu să te întorci la un canal care îţi dispare de pe televizor şi care îţi apare fix la ora la care îţi intră principalele jurnale de ştiri. Practic, TVR 2 pierde exact accesul în prime-time. De aceea a apărut în toamnă acest TVR 3 care sper să se concretizeze aşa cum a anunţat şi conducerea noastră, iar din toamnă TVR 2 să fie degrevat şi să redevină un post naţional. Citeşte tot articolul

Axionikita
Radu Paraschivescu
EVENIMENTUL ZILEI

Se ştie - nu de azi, de ieri - că OTV trăieşte din traficul vizual cu trei tipuri de întâmplări : senzaţionale, incredibile şi înfiorătoare.

Personajele care defilează pe postul lui Dan Diaconescu dezvăluie orori, îşi suie poalele în cap, delirează lugubru sau promit răzbunări fioroase. Numitorul lor comun e vioiciunea cu care „rup tăcerea“, uşurinţ a cu care se vând pe tejgheaua prostului gust. OTV livrează exces porţionat după nevoi : cu ora, cu jumătatea de zi, cu tona. Există aici o tactică îndelung verificată a epitetelor bubuitoare şi a titlurilor-şoc. Există realizatori de emisiuni plăsmuiţi de mintea unui arhitect al sordidului : deja amintitul Diaconescu, Luis Lazarus, Doru Iuga. Există, de asemenea, tendinţa de superlativizare a invitaţilor, astfel încât ei să fie identificaţi după acoladele omagiale, nu după priceperi sau talente. Aşa au apărut „incredibila Minerva“, „celebrul Andronache“, „fenomenala doamnă Olimpia“ şi alte exemplare.

Am mai scris despre titlurile care ocrotesc, din partea de sus a ecranului, enormităţile marca OTV. Câteva dintre ele îţi evocă vorbele lui Einstein : „Două lucruri sunt infinite : universul şi prostia. Dar despre univers am unele dubii.“ Fără să ne străduim foarte mult, putem să ne aducem aminte măcar trei-patru asemenea titluri. În ce mă priveşte, am următoarele favorite : 1. „Acest condamnat la moarte a fost deja executat de trei ori“ ; 2. „Azi-noapte fantoma din Medgidia a mai bătut şapte oameni“ ; 3. „Urmează scena reconstituirii ruperii sutienului.“ Iată însă că, de o săptămână încoace, ultima treaptă a podiumului e atacată de un titlu care, simţindu-se nedreptăţit, se chinuieşte să se impună în memoria grotescului. Citeşte tot articolul

Televiziunea si online-ul isi disputa bugetele de publicitate ale bancilor
de Dinu Boboc
BUSINESS STANDARD

Televiziunea ramane, si in 2008, canalul media favorit in strategia de promovare a celor mai importante banci din Romania, dar internetul se anunta un concurent serios pe termen mediu si lung, potrivit jucatorilor din domeniul bancar. In 2007, bugetul brut de promovare cumulat al primilor zece jucatori din piata a fost de aproximativ 250 mil. euro.

BCR este cel mai important consumator de publicitate de anul trecut potrivit Alfacont, cu un buget rate card de 76,5 milioane de euro, si cea mai importanta banca din Romania, avand active de peste 17 miliarde euro. TV-ul ocupa un loc extrem de important in campaniile de promovare ale bancii. “Folosim toate canalele media clasice, dintre care am putea spune ca TV-ul este unul dintre canalele preponderente”, a declarat Corneliu Cojocaru, director de comunicare in cadrul institutiei. Totodata, internetul are un mare potential in viziunea oficialului BCR. “Internetul are multe calitati, este ieftin, numarul de utilizatori este in crestere etc. Cu siguranta, va capata o importanta tot mai mare in arsenalul mijloacelor de promovare”, este de parere Cojocaru. BCR doreste sa-si invete clientii sa utilizeze tot mai mult mediul electronic pentru efectuarea de plati si transferuri de bani. “Serviciile oferite online sunt mai ieftine si mai simplu de utilizat”, a explicat Cojocaru. “Primul loc, din punctul de vedere al ponderii la buget, il reprezinta TV-ul, urmat de presa scrisa nationala si locala, radio si internet”, a declarat Mariana Iosif, director marketing Bancpost, a sasea banca din Romania ca active. Totodata, oficialul spune ca internetul ocupa un loc foarte important in strategia de promovare a bancii. “Vom avea abordari inovatoare in ceea ce priveste online-ul folosind foarte mult « permission marketing » (marketingul online derulat cu permisiunea clientilor), fiind interesati si de promovarea in new media”, a mai spus Iosif. Bancpost a incheiat, recent, un parteneriat pentru partea de online si new media cu agentia specializata in marketing digital, MRM Partners. Citeşte tot articolul