Revista Presei CNA, 20 iunie 2008

20.06.2008


envoyer l'article par mail title=

CNA şi Institutul de Lingvistică al Academiei corectează erorile gramaticale din audiovizual
editor Iulian Leca
NewsIn

În cadrul unei conferinţei de presă organizată joi, la sediul CNA, a fost făcut public un nou raport de monitorizare privind calitatea limbii române folosite în audiovizual, care a fost realizat de Consiliul Naţional al Audiovizualului în colaborare cu Institutul de Lingvistică al Academiei Române.

Monitorizarea face parte din contractul de consultanţă pe care CNA l-a încheiat cu Institutul de Lingvistică « Iorgu Iordan- Al. Rosetti » al Academiei Române, care prevede trei astfel de analize lingvistice, două dintre ele fiind efectuate în martie şi mai, iar următoarea în septembrie.

În luna mai, au fost monitorizate (de către o echipă alcătuită din Blanca Croitor, Andreea Dinică, Adina Dragomirescu, Carmen Mîrzea Vasile, Irina Nicula şi coordonatorii Marina Rădulescu-Sala şi Rodica Zafiu) aceleaşi posturi de radio şi televiziune ca în luna martie. Citeşte tot articolul

Greşeli în Audiovizual
de Adrian Vaduva
Jurnalul National

Potrivit unui nou raport realizat de Academia Română, Institutul de Lingvistică “Iorgu Iordan – Al. Rosetti‘‘ la cererea Consiliului Naţional al Audiovizualului, numărul greşelilor de exprimare a crescut. Pentru că în perioada în care s-a făcut monitorizarea a avut loc şi campania electorală, Răsvan Popescu a remarcat faptul că jurnaliştii au făcut mai multe greşeli decît de obicei.

De asemenea, preşedintele CNA a anunţat semnarea, în cursul săptămînii viitoare, a unui protocol de colaborare cu Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, în vederea realizării şi distribuirii în şcoli a unei broşuri care să cuprindă rezultatele monitorizărilor efectuate de Institutul de Lingvistică. Citeşte tot articolul

Vânătoarea greşelilor gramaticale
TVR 2

Televiziunile şi radiourile riscă să fie sancţionate de Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru greşelile de limba română din emisiuni.

Avertismentul CNA vine ca urmare a unui nou raport de monitorizare cu privire la calitatea limbii române folosite în audiovizual.

CNA-OTV-VIOL / CNA a amendat OTV pentru difuzarea imaginilor de la un viol
Media Expres

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis sancţionarea OTV cu amendă de 2.500 lei pentru că, în timpul emisiunii „Se întâmplă acum” din data de 3 iunie 2008, ora 16:30, a difuzat un film care prezintă un viol, încălcând astfel prevederile art. 39, alin. (2) din Legea Audiovizualului nr. 504 /2002 varianta consolidată privind protecţia minorilor ; totodată, în emisiunea „Se întâmplă acum” din data de 30 aprilie 2008, moderatorul Tudor Barbu a adus acuzaţii fără probe la adresa unor profesori de la Grupul Şcolar Naval Giurgiu, încălcând prevederile art. 42 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual referitoare la dreptul persoanei la propria imagine. Citeşte tot articolul

Ginx Tv a primit licenţă de funcţionare din partea CNA
sursa NewsIn
Cotidianul

Consiliul Naţional al Audiovizualului a acordat, în cadrul şedinţei de joi, licenţă cu codare pentru transmisia prin satelit şi cablu a societăţii Pasadena Media Management SA pentru postul Ginx TV, după ce de două ori cererea a fost respinsă.

« Ginx TV este un program ghid menit să prezinte produsele din industria jocurilor de calculatoare şi se adresează tinerilor cu vârste cuprinse între 16-30 de ani dintre care 60% sunt de sex masculin, iar scopul nostru este acela de a orienta tinerii către jocuri educaţionale, non-violente », a declarat, în cadrul şedinţei, Adrian Anghel, directorul executiv al societăţii Pasadena. Citeşte tot articolul

DISCOP-PARTICIPARE / Discop înregistrează o participare românească record
Media Expres

Târgul de televiziune Discop 2008 înregistrează o participare românească record, cu peste 100 de persoane prezente si o crestere exprimată în procente fată de editia trecută de 20%, potrivit organizatorilor târgului. Cu toate acestea, ca si la editiile trecute participarea românească este prea putin vizibilă si în general orientată către achizitia de programe.

“Ceea ce este cel mai important este că marii producători consideră deja Europa Centrală si de Est piata lor de desfacere cea mai importantă si asta face ca toată lumea să fie aici”, a declarat pentru Media Expres directorul fondator al târgului, Patrick Jucaud. Citeşte tot articolul

« Realitatea te priveste », o emisiune in care doua « lumi » schimba opinii
P.M.
Gardianul

Din data de 24 iunie, postul Realitatea TV difuzeaza “Realitatea te priveste”, o emisiune care trece subiectul zilei printr-un filtru economic, politic si social si în care telespectatorul poate interactiona oricând cu emisiunea. De marti pâna joi, între orele 22.00 si 23.00, Andreea Cretulescu se va afla la pupitrul emisiunii, iar telespectatorii vor putea intra in legatura directa prin intermediul numarului de telefon cu apel gratuit 0800 080 333, unde vor putea pune întrebari, îsi vor exprima opiniile cu privire la subiectele discutate. Citeşte tot articolul

Lupta electorală a umflat conturile presei
de Petre Barbu
Adevarul

În şase săptămâni de campanie, candidaţii au cheltuit aproape 4 milioane de euro pentru publicitatea electorală în ziare şi reviste

Vasile Blaga, învins în cursa pentru fotoliul de primar al Bucureştiului, se poate consola cu statutul de cel mai promovat candidat în presa scrisă.

Pentru candidatul PDL au fost publicate 124 de machete publicitare în ziare şi reviste, conform monitorizărilor companiei Alfa Cont. Volumul brut monitorizat se ridică la 620.000 de euro (calculat la tarifele listă de publicitate). Bugetul net alocat campaniei de promovare a lui Blaga în presa scrisă poate fi estimat la 350.000 de euro (aplicând volumului brut un discount mediu de 45%). Citeşte tot articolul

Documents joints