Revista Presei CNA, 20 Noiembrie 2008

20.11.2008


envoyer l'article par mail title=

Maneaua PD-L, luată la ochi de CNA
Diana POPESCU
GANDUL

Consiliul le cere celor de la Taraf Tv să aleagă : difuzează clipul în spaÅ£iul electoral sau îl „curăţă” de însemnele partidului

Silviu Prigoană, dispus să se conformeze

Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului a decis, în ÅŸedinÅ£a de ieri, să trimită o scrisoare de atenÅ£ionare postului Taraf TV. Motivul : televiziunea a difuzat maneaua interpretată de Sorin Copilul de Aur, Rudy ÅŸi Bogdan Artistu’, pe versurile imnului PD-L. Cum pe fundal sunt afiÅŸate, pe toată durata piesei - 3 minute - însemnele ÅŸi sloganul PD-L, Consiliul le cere celor de la Taraf TV ori să retragă maneaua, ori să scoată sigla partidului. CiteÅŸte tot articolul

TVR a transmis RCS-Antena 1 o oferta pentru o optiune din Liga 1
de V.O.
HotNews.ro

Televiziunea publica a transmis, marti, o oferta financiara in scris consortiului RCS&RDS-Antena 1 pentru a cumpara o optiune din Liga 1 si rezumate ale meciurilor din campionat, potrivit Mediafax. Agentia il citeaza pe Alexandru Oprea, presedintele RCS&RDS, care a spus miercuri, in cadrul unei conferinte de presa pe marginea Conventiei de Comunicatii prin Cablu, ca este vorba despre singura oferta « realista » de acest fel venita din partea unei televiziuni. CiteÅŸte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

BUSINESS STANDARD - TVR vrea sa cumpere meciuri de la RCS

TVR Info va ajunge în curând în casele românilor
tvr.ro

Al saşaselea canal al televiziunii publice - TVR Info - va ajunge în curând în casele românilor, prin intermediul operatorilor de televiziune prin cablu. Timp de două zile în Bucureşti, are loc a 13-a ediţie a Convenţiei de Comunicaţii prin Cablu.

Operatorii sunt interesaţi să-şi atragă cât mai mulţi clienţi, iar una dintre opţiuni este includerea în grile a cât mai multor programe. Citeşte tot articolul

5,88 milioane de euro, valoarea lui Lazarov în România
C.B.
COTIDIANUL

Companiile deÅ£inute de Valeriu Lazarov în România au înregistrat, în 2007, o cifră de afaceri totală de circa 5,88 milioane de euro. Părintele „Surprizelor“ a declarat, într-un interviu pentru MEDIAFAX, că businessul lui de pe piaÅ£a românească de televiziune este la jumătate faţă de cel din Spania. CiteÅŸte tot articolul

Noi canale TV National Geographic
L.D.
ZIUA

Nat Geo Music si Nat Geo Adventure sunt cele doua noi posturi pe care le va aduce, anul viitor, National Geogra¬phic Channel in Roma¬nia, cu prilejul aniver¬sarii celor zece ani de exis¬tenta pe piata media din tara noastra. Citeşte tot articolul

SRR cu bodyguarzi la usa. Comisia paritara a negociat fara membrii MediaSind
GARDIANUL

SRR cu bodyguarzi la usa. Comisia paritara a negociat fara membrii MediaSindIn cursul zilei de ieri, sindicatele din Radio care sunt afiliate MediaSind au intåmpinat probleme privind participarea la negocierile dintre conducere si angajati. Presedintele Uniunii Sindicale MediaSind, Cristian Godinac, ne-a declarat ca membrii comisiei paritare din institutie au inceput negocierile doar cu o parte din sindicate, acum solicitåndu-se suspendarea acestora si reluarea lor, incluzånd si sindicatele afiliate Uniunii. Citeşte tot articolul

ANIMAL PLANET-PUBLICITATE / Animal Planet introduce publicitate din 20 noiembrie
MEDIA EXPRES

Animal Planet va include publicitate din România, din 20 noiembrie, odată cu schimbarea imaginii televiziunii, a spus Gabriela Stoian, reprezentantul pentru distribuţie al Discovery Networks Europe, în cadrul unei primei sesiuni de prezentare de televiziuni a Convenţiei de Comunicaţii prin Cablu ce se desfăşoară în 18-19 noiembrie la Bucureşti.

Tematic Cable – companie condusă de Radu Morar ÅŸi cunoscută pentru introducerea în România a programului Minimax a anunÈ›at că în prezent distribuie mai multe programe tematice româneÅŸti ÅŸi maghiare : Music Max – un program de muzică urmat de program pentru adulÅ£i, Fishing and Hunting, un program care este unicat în România, 100% subtitrat în limba română, care de la anul va introduce producÅ£ii proprii în proporÅ£ie de 30%. CiteÅŸte tot articolul

Concurenţă pentru publicul de dimineaţă
Cătălin Cocoş
ADEVARUL

Telespectatorii au de ales între doi băieÅ£i glumeÅ£i, un matinal „prăfuit” ÅŸi altul adormit. Două televiziuni concurează cu adevărat de la 8.00 la 10.00 : Antena 1, cu „Neatza cu Răzvan ÅŸi Dani” ÅŸi ProTV, cu „Ştirile dimineÅ£ii cu Andreea Liptak ÅŸi Mihai Dedu”.

Răzvan şi Dani, pariul câştigat de Antena 1

Antena 1 a pariat pe Răzvan Simion şi Dani Oţil, pe care i-a transferat în urmă cu un an de la Naţional TV, şi pare să fi tras cartea câştigătoare. Citeşte tot articolul

AUDIENÅ¢E / « Din dragoste » conduce topul
JURNALUL NATIONAL

Emisiunea « Din dragoste » rămâne în topul preferinÅ£elor românilor, în timp ce « Acces direct » câştigă teren în faÅ£a Pro TV.

Showul prezentat de Mircea Radu a fost lider de audienţă marţi seară în rândul publicului cu vârste de peste 18 ani. Cea mai longevivă şi de succes emisiune a Antenei 1 a înregistrat în jur de 835.000 de telespectatori, în timp ce Pro TV avea 648.000 de telespectatori. Vârful de audienţă al showului a fost la ora 22:09, când la Antena 1 se uitau 1.243.000 de telespectatori. Citeşte tot articolul

TV / Cifre reci versus vorbe frumoase, dar fără nici un pic de conţinut
de Adrian Vaduva
JURNALUL NATIONAL

Cu ceva timp în urmă un realizator de talk-show-uri proclama că are cea mai urmărită emisiune. Ratingul realizat avându-l în emisiune pe Traian Băsescu i-a dat apă la moară. Odată dispărut ÅŸi ultimul ecou al acelei ediÅ£ii vedem audienÅ£ele « imense » făcute de NaÅŸu : sub 1%. Cu alte cuvinte : cel mai puÅ£in urmărit talk-show. Spre deosebire de Gâdea, care în cele mai vitrege condiÅ£ii (a se citi meciuri din Liga Campionilor) tot a reuÅŸit un minimum de 1,6%. CiteÅŸte tot articolul

Cresc abonamentele, scad furnizorii la retransmiterea de programe TV
de Elena HÃŽRÅ¢AN
GANDUL

Numărul abonaţilor la servicii de retransmisie audiovizuală a ajuns la 5,58 milioane, cu 300.000 mai mult decât în 2007, conform datelor prezentate de Liviu Nistoran, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii (ANC). Cea mai importantă creştere au înregistrat-o abonamentele la retransmisie prin satelit, care s-au dublat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Deşi serviciile pentru programe de televiziune se află în creştere, mai ales în mediul rural, numărul furnizorul scade. Citeşte tot articolul

Televiziune pentru copii cu filozofie educativă
Ruxandra Grecu
ADEVARUL

Wayne Dunsford, general manager Jim Jam, coordonează lansarea noului post TV în România. Noul canal este dedicat copiilor cu vârste cuprinse între 1 şi 6 ani şi îmbină divertismentul cu educaţia.

TrenuleÅ£ul Thomas, una din „vedetele“ postului Jim Jam

Printre brandurile în materie de animaÅ£ii care sunt prezente în grila noului post se numără „TrenuleÅ£ul Thomas & prietenii săi”, „Dinozaurul Barney”, „Şoricica Angelina Balerina” ÅŸi „Constructorul Bob”. CiteÅŸte tot articolul

Criza financiară reorientează editorial TVR Internaţional
D.P.
GANDUL

Consecinţele migraţiei asupra economiei - în atenţia postului

TVR InternaÅ£ional va opta, anul viitor, pentru o reorientare a liniei editoriale, în funcÅ£ie de schimbările ce vor avea loc pe fondul crizei financiare. Beatrice Comănescu, direcotrul postului, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, care a avut loc la sediul Televiziunii Române, că strategia de programe pe 2008 s-a concentrat pe emisiuni interactive, fie ele utilitare sau de divertisment. ÃŽn 2009, linia editorială va fi regândită : rata de plecare în străinătate ÅŸi de revenire în Å£ară, precum ÅŸi consecinÅ£ele migraÅ£iei asupra economiei vor fi în atenÅ£ia postului. CiteÅŸte tot articolul

Megareluările, afaceri profitabile
Petre Barbu
ADEVARUL

Televiziunile româneşti fac bani buni prin redifuzarea blockbusterelor americane. În ultimii ani, posturile TV şi-au redus volumele de achiziţii ale filmelor de mare audienţă, preferând să difuzeze producţii mai vechi, dar cu succes de public garantat.

Cele patru filme din seria „Singur acasă” („Home Alone”) au fost difuzate de 37 de ori de către televiziunile noastre, în ultimii ÅŸapte ani. Este un record ameninÅ£at de seria „Arma mortală” („Lethal Weapon”), care a cunoscut, în aceeaÅŸi perioadă, 36 de difuzări în prime-time. Åži alte blockbustere (filme de mare audienţă) vechi sunt redifuzate cu insistenţă. Proverbul „RepetiÅ£ia este mama învăţăturii !” nu are nicio valoare în grilele de programe TV. Redifuzarea unor asemenea blockbustere este o afacere pentru televiziuni. CiteÅŸte tot articolul

Tăriceanu încearcă să ne-o pună digital
Mircea Toma
Acest articol a aparut si in Academia Caţavencu din 19 Noiembrie 2008

E iureÅŸ mare, la final de mandat : se pârjolesc câmpii, se otrăvesc fântâni. Guvernul Tăriceanu pare să fi înÅ£eles că ÅŸi-o fură în alegeri, aÅŸa că a ieÅŸit pe faţă la furat. Sacul în care l-am prins cu mânuÅ£ele e plin cu frecvenÅ£ele pentru televiziunea digitală. Am folosit articolul hotărât pentru că e vorba despre o resursă finită. România are opt bucăţi mari ÅŸi late. Să vă ajut : din 2012, gata cu televiziunea analogă : switch pe digital. Toată lumea din UE. ÃŽn urma negocierilor, noi avem dis¬ponibile opt „felii“ de frecvenÅ£e cu aco¬perire naÅ£ională. Pe fiecare dintre aceste felii de frecvenÅ£e pot fi transmise câte 12 programe TV. CiteÅŸte tot articolul

Felix in mocirla antisemitismului
ZIUA

Dan Voiculescu, prin intermediul Antenelor, taraste Romania intr-un scandal international doar pentru a lovi in seful statului * In ciuda faptului ca autoritatile israeliene nu au luat vreo pozitie cu privire la declaratia presedintelui, in « laboratoare » s-au planuit niste atacuri

Traian Basescu este tinta unei campanii murdare ce are ca scop inducerea in opinia publica romaneasca si internationala a convin¬gerii ca presedintele Romaniei este antisemit. Campania este sustinuta de trustul de presa al lui Dan Voiculescu si este o reedi¬tare a unei alte campanii, care urmarea etichetarea lui Horia Roman Patapievici, intelectual apropiat de Basescu ca fiind, de asemenea, antisemit. Citeşte tot articolul

Întîlnirea culturii cu televiziunea
Cezar PAUL-BÄ‚DESCU
DILEMA VECHE

Dacă întrebi oamenii ce părere au despre emisiunile de la TVR Cultural, cel mai des vei primi răspunsul sec ÅŸi însoÅ£it de o strîmbătură : „sînt plicticoase“. Åži nu mă refer aici la indivizi manelizaÅ£i ÅŸi analfabeÅ£i din punct de vedere cultural, ci la oameni care au ceva interese în zona artistică. Am auzit acest răspuns la alÅ£ii, ba chiar eu însumi m-am surprins de vreo cîteva ori formulîndu-l.

E adevărat, lucrurile au început să se mai mişte la acest post şi nu mai sînt chiar toate emisiunile plicticoase, dar încă mai persistă ideea că un fapt de cultură sau un om de cultură sînt de ajuns pentru a face o emisiune TV de cultură. Ceea ce nu înţeleg toţi realizatorii de la TVR Cultural e că, oricît de valoroasă ar fi o operă de artă sau oricît de talentat în domeniul lui poate fi un artist, mai trebuie multe alte lucruri pentru a face o (bună) emisiune de televiziune. Citeşte tot articolul

Hey, Jude !
Ioana AVÄ‚DANI
DILEMA VECHE

  • din nou despre autoreglemantare ÅŸi jurnaliÅŸti -

Vestea bună este că, iată, indiferent ce-ar face, mass-media românească se bucură în continuare de încrederea românilor. Barometrul de opinie publică dat publicităţii de către Comisia Europeană în iulie 2008 (Eurobarometru, „Opinia publică în Uniunea Europeană“, realizat de Comisia Europeană, accesibil la http://ec.europa.eu/public_opinion/ archives/eb/eb69/eb69_ro_nat.pdf) ne indică faptul că audiovizualul românesc (principala sursă de informaÅ£ie) este în creÅŸtere de formă, cîştigînd pînă la 10 procente, în comparaÅ£ie cu anul trecut, ajungînd la un remarcabil indice de încredere de 72% (televiziunile), respectiv 70% (radioul). Doar armata surclasează această performanţă, cu cele 74% ale sale. Presa scrisă ocupă ÅŸi ea un onorabil loc 4 în topul încrederii, cu „doar“ 60 de procente. CiteÅŸte tot articolul

Trampele
ACADEMIA CATAVENCU

★ Pe Sergiu Nicolaescu l-am văzut într-o seară, la ÅŸtiri : candidat în sectorul 1, fusese pîngărit de adversarii politici. Nu el, personal, ci el din pozele de pe afi¬şe¬le sale electorale. NiÅŸte necu¬nos¬cuÅ£i au tras în afiÅŸe cu bile verzi de paint-ball. Un fleac, l-au mur¬dărit ! Se bănuia că e mîna PD-L. Eu aÅŸ spune că, fiind vorba despre vopsea verde, mai mult ca si¬gur au fost ecologiÅŸtii. Sau, ÅŸi mai sigur, legionarii conduÅŸi de Paraipan !

★ Nou ! „Trampă“ din Germania ! DeÅŸi singurele cuvinte pe care le ÅŸtiu în germană sînt „dö¬ner“ ÅŸi „wurst“, am vrut să mă uit ÅŸi eu la niÅŸte canale nemÅ£eÅŸti, să mă mai pun la punct cu limba. CiteÅŸte tot articolul

Educaţia media, despre şi dinspre presă
(text de George Hari Popescu)
Pagina de Media/Petrisor Obae

EducaÅ£ia despre mass-media te ajută să-Å£i pui întrebări despre ceea ce vezi la TV. A fost una dintre constatările dezbaterii EducaÅ£ie media în ÅŸcoli de azi, de la Rectoratul Universităţii BucureÅŸti. O a doua concluzie : educaÅ£ia media se poate face în două direcÅ£ii - educaÅ£ie despre presa tipărită, audiovizuală ÅŸi online, dar ÅŸi educaÅ£ie prin mass-media.

Profesori de liceu şi de la universităţi, reprezentanţi ai instituţiilor europene şi ai Agenţiei de Monitorizare a Presei (AMP) au căzut de acord că simţul critic în ceea ce priveşte presa de astăzi se dezvoltă doar prin educaţie. Citeşte tot articolul

Evaluarea nivelului de competenţă în mass media
Nicoleta Fotiade/Mihai Popa
Agenţia de Monitorizare a Presei – ActiveWatch
BucureÅŸti, Iunie 2008 (extrase)

Cercetarea a fost elaborată în cadrul proiectului “Avem competenţă în mass media ? O cercetare pilot de evaluare a nivelului de competenţă în mass media în România” implementat în cadrul programului de EducaÅ£ie Media al AgenÅ£iei de Monitorizare a Presei – ActiveWatch ÅŸi finanÅ£at de Open Society Institute (OSI), Londra, Marea Britanie. ConÅ£inutul acestui raport nu reflectă în mod necesar opinia OSI.

Chestionarul, culegerea şi introducerea datelor, elaborarea frecvenţelor a fost asigurată de institutul de cercetare IMAS. Citeşte tot articolul

Scandalul cablurilor
Magda SEVERIN, Iulian SAMBETEANU
ZIUA

Pana la 1 decembrie trebuie sa fie gata primul tronson al retelei NetCity

Cablistii spun ca banii cheltuiti pentru « ingroparea » firelor se vor regasi in facturile clientilor

Pana la 1 decembrie va fi gata primul tronson func¬tio¬nal al retelei NetCity, in lungime de 5 km, ce va cuprinde perimetrul bulevardelor Dacia, Dece¬bal, Mihai Bravu, Burebista si se va inchide la Piata Alba Iulia. Astfel, la inceputul lunii decembrie, operatorii de cablu vor trebui sa isi mute retelele de pe stalpi, in subteran. Pe de alta parte, cablistii sustin ca retelele aeriene de teleco¬municatii pot fi trecute in subteran in 25 de ani si asta doar in centrul marilor orase. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

ZIARUL FINANCIAR - RCS&RDS : Pana la finele lui 2009 facem fata cu resursele financiare existente

Calendarul retragerii
CHRISTIAN MITITELU
EVENIMENTUL ZILEI

Americanii se angajează să nu se eternizeze în Irak – vor mai rămâne trei ani.

Mandatul ONU care permite trupelor americane să opereze în Irak expiră la sfârşitul anului. În lipsa unui nou mandat, era esenţial să se realizeze un acord bilateral. Altfel, militarii americani din Irak ar fi trebuit să se retragă în cazărmi şi să-şi pregătească bagajele. De aici importanţa acordului încheiat de ambasadorul American la Bagdad şi ministrul de externe al Irakului, tocmai aprobat de guvernul irakian.

Guvernul irakian a trebuit să pună în balanţă două considerente : securitatea ţării, care depinde de prezenÅ£a continuă, dar finită a militarilor americani, ÅŸi dorinÅ£a de a redobândi suveranitatea deplină a ţării. în acelaÅŸi timp, pentru a-ÅŸi asigura supravieÅ£uirea, guvernul urmărea o formulă care să nu poată fi considerată o capitulare ÅŸi care să nu lezeze interesele incomodului ÅŸi influentului vecin de la răsărit, Iranul. CiteÅŸte tot articolul