Revista Presei CNA, 2 Decembrie 2008

02.12.2008


envoyer l'article par mail title=

CNA a atenţionat Antena 1, Antena 3 şi Realitatea TV, pentru abateri în reflectarea campaniei
Mediafax
BUCUREŞTI / 18:09, 30.11.2008

CNA a decis, duminică, să transmită scrisori de atenţionare posturilor Antena 1, Antena 3 şi Realitatea TV, care au încălcat legislaţia privind reflectarea campaniei în audiovizual, difuzând sondaje de opinie şi, respectiv, declaraţii ale unor candidaţi, în afara spaţiului destinat campaniei.

Membrii CNA s-au întâlnit duminică pentru a discuta modul în care posturile de radio şi televiziune reflectă ziua alegerilor parlamentare.

Potrivit lui Răsvan Popescu, duminică, până la ora 17.00, au fost sesizate câteva abateri de la legislaţia privind campania electorală.

« CNA a atenţionat unele posturi pentru difuzarea unor declaraţii ce puteau fi considerate ca făcând propagandă unor partide politice sau pentru alte abateri », a spus Popescu. Citeşte tot articolul

CNA, sesizat in legatura cu reportajul HotNews.ro despre campania electorala pe TV
de V.O.
HotNews.ro
Duminică, 30 noiembrie 2008, 12:53

ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei a adresat o scrisoare Consiliului National al Audiovizualului prin care solicita acestui for sa analizeze « masura in care dezvaluirile facute de publicatia Hotnews in articolul Am negociat pentru un candidat. Cum apari la un show TV cu 5.000 sau 20.000 de euro pot proba o posibila incalcare a legislatiei audiovizuale in vigoare si, in special, a deciziei CNA care reglementeaza reflectarea campaniei electorale in audiovizual ». Citeşte tot articolul

CNA atentioneaza opt posturi TV si radio pentru abateri la sfarsitul campaniei
de V.O.
HotNews.ro
Duminică, 30 noiembrie 2008, 19:04

Consiliul National al Audiovizualului a adresat scrisori de atentionare posturilor Antena 1, Antena 3 si Realitatea TV, precum si altor cinci posturi locale de radio si TV pentru incalcarea reglementarilor privind sfarsitul campaniei electorale. Realitatea TV a primit atentionare pentru ca sambata l-a intervievat pe un candidat PNL, Antena 3 si Antena 1 au fost atentionate pentru ca au prezentat rezultatele unui sondaj in cursul zilei de vineri, iar Antena 3 a fost atentionata si pentru ca a difuzat mesajele electorale ale unor oameni politici in ziua votarii. Citeşte tot articolul

Firmele familiei Voiculescu joaca in alegeri si fotbal pe terenul TVR
de Costin Ionescu
HotNews.ro
Vineri, 28 noiembrie 2008, 18:30

Televiziunea publica si trustul Intact manifesta o apropiere aparte in ajunul alegerilor parlamentare. La o saptamana dupa ce a inaintat singura oferta, confirmata public, de preluare a unei optiuni din Liga 1 de la consortiul Antena 1-RCS&RDS, TVR se apropie de grupul de presa al lui Dan Voiculescu si pe plan electoral. Joi, postul public a prezentat rezultatele unui sondaj CCSB, comandat de Televiziunea Romana si Antena 3, urmand sa prezinte, duminica seara, si exit poll-ul realizate de CCSB, firma in care, potrivit ultimei inregistrari la Registrul Comertului, actionar majoritar este Camelia Voiculescu, fiica lui Dan Voiculescu. Citeşte tot articolul

Alegerile, mai interesante la tv decât la urne
Alexandra Badicioiu
COTIDIANUL
01 Dec 2008

Mai mică decât în 2004 şi, prin comparaţie cu ratingurile televiziunilor, prezenţa la vot a arătat încă o dată că românii îşi trăiesc evenimentele importante în faţa micului ecran.

Duminică, până la ora 21.00, când s-au închis urnele de vot, televiziunile au fost obligate de lege să tacă şi să se prefacă neştiutoare. Decizia CNA privind campania electorală în audiovizual este fermă în această privinţă : cu 48 de ore înainte de ziua votării este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă, iar cu 24 de ore înainte de începerea votării sunt interzise comentariile privind campania electorală, invitarea sau prezentarea candidaţilor în programe. Aşa că, în timp ce primele estimări inflamau românii pe Internet, micul ecran se făcea că nu ştie despre ce este vorba. Citeşte tot articolul

PDL şi PNL, campionii promovării pe televiziuni
Petre Barbu
ADEVĂRUL
1 dec 2008

Realitatea TV şi Antena 3 au difuzat cele mai multe spoturi în campania electorală. PDL a comandat cel mai mare număr de spoturi electorale la televiziunile naţionale. Alianţa PSD+PC a avut mai puţine clipuri pe Antene decât adversarii PDL şi PNL.

Sistemul de vot uninominal a mutat grosul investiţiilor de promovare a candidaţilor de pe televiziunile şi radiourile naţionale pe cele locale. Totuşi, pentru a-şi consolida imaginea, partidele au optat şi pentru posturile cu acoperire naţională.

Potrivit monitorizărilor, în perioada 30 octombrie – 26 noiembrie, partidele şi alianţele au comandat 1.245 de spoturi TV. Trebuie precizat că, pentru prima dată în istoria audiovizualului autohton, posturile radio-TV au avut posibilitatea să vândă spaţii publicitare partidelor şi candidaţilor. Citeşte tot articolul

TVR şi Antenele au sabotat apelul lui Tăriceanu la vot
Alexandra Badicioiu
COTIDIANUL
30 Noi 2008

După ce, la ora 14.00, nivelul de prezenţă a alegătorilor era unul foarte scăzut, Călin Popescu Tăriceanu a făcut un apel către români pentru a ieşi la vot. Intervenţia primului-ministru nu a fost difuzată nici de postul public, nici de Antene. PSD era avantajat de absenteismul masiv din mediul urban.

Premierul Călin Popescu Tăriceanu a făcut, la ora 18.00, un apel la vot, dar acesta nu a fost difuzat de TVR şi de Antene.

“Dumneavoastră aţi citit legea înainte de a mă întreba (de ce nu a difuzat TVR apelul la vot al premierului - n.r.) ? Era un apel la vot, da ? Şi pentru asta trebuie să se facă o solicitare. Nu s-a făcut nici o solicitare în acest sens”, a răspuns Mădălina Rădulescu, şeful Departamentului Ştiri de la TVR, la întrebarea cotidianul.ro. Citeşte tot articolul

Alegerile, disputate de televiziuni
Andreea Lupu
ADEVARUL
2 decembrie 2008

Pro TV, Antena 1 şi Realitatea TV au avut cea mai mare audienţă în ziua votului. Uninominalul nu a adunat doar cetăţeni în secţiile de votare, ci şi telespectatori, fiind un bun prilej pentru posturile tv de a se impune în topul audienţei.

La ora 21.00, în momentul în care au început să fie difuzate exit-poll-urile, Realitatea TV a avut cea mai mare audienţă în mediul urban : 879.000 de telespectatori pe minut.

Aceasta a fost urmată de Antena 1, cu 829.000 de privitori pe minut, şi de Naţional TV, cu 663.000. Însă poziţia foarte bună a ultimului post tv nu s-a datorat programelor electorale, ci filmului „O floare şi doi grădinari”, difuzat de Naţional TV în intervalul orar 20.15 – 23.45. Citeşte tot articolul

INTERES - Politica se face din sufragerie - Românii, interesaţi de alegeri mai mult din faţa televizoarelor
D. P.
GANDUL
02 DECEMBRIE 2008

Realitatea TV a făcut audienţă peste medie cu emisiuni despre scrutin

Internauţii au adus pentru www.realitatea.net cel mai mare trafic al anului

Prezenţa la vot n-a fost strălucită pe 30 noiembrie. În schimb, românii au urmărit în număr mare rezultatele scrutinului, stând comod în faţa televizorului. Realitatea TV a înregistrat în ziua alegerilor parlamentare o audienţă medie de 2,3 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 9,3%. Postul de ştiri s-a situat pe locul trei la nivel urban, după Pro TV, care a înregistrat o audienţă de 2,7, şi Antena 1, cu 2,4. În prime time, Realitatea TV a înregistrat un rating mediu de 4,5, ceea ce a poziţionat postul de ştiri pe acelaşi loc cu Antena 1 şi după Pro TV, care a obţinut o medie de 5,5 puncte rating urban, potrivit GfK România. Citeşte tot articolul

AUDIENŢE : Alegerile, la concurenţă cu “O floare şi doi grădinari”
Iulia Duma
EVENIMENTUL ZILEI
2 Decembrie 2008

Principalele televiziuni de ştiri au abordat ziua alegerilor în mod diferit, poziţionându-se în funcţie de interesele politice ale trusturilor de care aparţin.

Pe parcursul zilei de votare, atitudinea celor două principale canale de ştiri – Realitatea TV şi Antena 3 – se diferenţia deja mult. Dacă Realitatea TV, mai ales după-amiază, a făcut campanie pro-vot, îndemnându-i pe oameni să iasă din casă şi să meargă la urne, Antenele puneau accent pe divertisment şi pe felul în care petrec românii minivacanţa de 1 Decembrie. Antena 3 era singurul post care dădea, de exemplu, ştiri cu oameni fericiţi pe pârtiile de la Predeal şi din Poiana Braşov, care se bucurau de prima zăpadă, lăsând problema alegerilor pe planul doi. Citeşte tot articolul

1 decembrie tv : mămăligă şi circ
Anca Nicoleanu
COTIDIANUL
30 Noi 2008

Televiziunile se întrec în ediţii speciale, în filme şi în ştiri cu românii care au reuşit departe de ţară.

Decembrie începe la Antena 1 cu o ediţie specială de trei ore a emisiunii „’Neatza cu Răzvan şi Dani“, în care bucătarul Vlăduţ va încerca să facă în platou, în direct, cea mai mare mămăligă, iar braşovenii să stabilească recordul la categoria „Cel mai mare cazan de vin fiert“. Invitaţi vor fi urmaşul lui Ştefan cel Mare, singurul caricaturist român din Cartea Recordurilor, sosia lui Amza Pellea şi Tiribomba - femeia care cântă imnul naţional din nas, precum şi artiştii Pepe şi Viorica şi Ioniţă din Clejani. Citeşte tot articolul

Televiziunile sărbătoresc Ziua Naţională
Doinel Tronaru
EVENIMENTUL ZILEI
1 Decembrie

Majoritatea posturilor de televiziune se întrec în a oferi programe speciale de Ziua României.

“Vedeta” zilei de 1 decembrie este Pro TV-ul, care îşi aniversează şi ziua de naştere. Postul a început să emită pe 1 decembrie 1995 şi împlineşte acum vârsta de 13 ani, aniversaţi prin programele speciale. Au trecut 13 ani de când Andreea Esca spunea pentru prima oară “Bună seara, România ! Bună seara, Bucureşti !” milioanelor de telespectatori. Programul special de astăzi al Pro TV-ului se desfăşoară sub genericul “Hai noroc că sunt român : România, te iubesc !”. Pe tot parcursul zilei de astăzi, Ştirile Pro TV vor avea ediţii speciale cu reportaje din toată lumea. Printre altele, Paula Herlo, câştigătoarea din acest an a prestigiosului Premiu Emmy, va prezenta poveştile de succes ale unor români din Spania, iar corespondentul Ştirilor Pro Tv, Carmen Avram, a descoperit la New York un român care face imposibilul : vinde apartamente de lux într-un oraş în care tranzacţiile imobiliare par îngheţate. Citeşte tot articolul

Propune invitatul HotFood. Prima editie : adreseaza intrebari prof. dr. Dan Cheta, medic nutritionist
de M.P.
HotNews.ro
Luni, 1 decembrie 2008, 16:47
HotFood - Intalniri Online HotFood

HotFood va propune in aceasta perioada intalniri online cu nutritionisti, specialisti in alimentatie rationala, instructori sport, psihologi. Propune persoana pe care ai dori sa o intalnesti prin intermediul Intalnirii online.

La intalnirea online HotFood, cititorii au posibilitatea sa adreseze in direct intrebari invitatului. Propunerea noastra, posibil invitat pentru prima editie : Profesorul Dan Mircea Cheta, medic specialist in nutritie, cercetator si directorul Institutului National de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice Nicolae Paulescu. Citeşte tot articolul

Alte articole cu acelaşi subiect

HotNews - Comportamentul nutritional – o problema reala

HotNews - Prezentarea medicului Gabriela Radulian, Activitatea fizica - garantia unui stil de viata sanatos - Recomandari medicale pentru un stil de viata sanatos

HotNews- Prezentarea medicului Mariana Graur, Importanta ghidurilor in educatia nutritionala - Reguli in alcatuirea unei diete

Kanal D si Prima TV isi disputa locul 5
Antonia Tucheac
BUSINESS STANDARD
2 decembrie 2008

Consumul de televiziune a crescut in luna noiembrie, fata de octombrie, cu 1,9 puncte de rating in mediul urban, iar majoritatea televiziunilor din Top 10 au avut cresteri. Kanal D si Prima TV isi disputa locul 5.

Clasamentul audientelor inregistrate in perioada 1 noiembrie-30 decembrie nu a suferit modificari majore. Liderul pietei de televiziune ramane Pro TV, cu o audienta de 3,1%, fata de 2,8, cat a inregistrat in octombrie. Citeşte tot articolul

KidsCo, programe locale in grila
S.I.
BUSINESS STANDARD
1 decembrie 2008

Postul de televiziune pentru copii KidsCo, detinut de conglomeratul media NBC Universal si lansat pe piata romaneasca in urma cu peste un an, are in vedere, pentru viitor, adaugarea in oferta a unor programe de animatie din Romania, dar si a altor productii, potrivit unor declaratii facute pentru Business Standard de Paul Robinson, managing director worldwide la Kidsco Channel. Grila va fi completata atunci cand va fi gasit continut care sa corespunda standardelor KidsCo pentru relatarea povestii, pentru executia creativa si sublinierea valorilor editoriale. De asemenea, postul KidsCo va include, in 2009, peste 120 de ore de continut nou. KidsCo se pozitioneaza ca un mediu sigur pentru baieti si fete cu varste cuprinse intre sase si zece ani. Citeşte tot articolul

GSP TV, minus „la adevăr“
Cristian Delcea, Matei Udrea
EVENIMENTUL ZILEI
Marţi, 02 Decembrie 2008

Confruntat cu un sever deficit financiar, postul e pe cale să piardă monopolul asupra difuzării meciurilor din Liga I la fotbal.

Postul de televiziune GSP TV, cel care transmite meciurile din campionatul intern, termină turul Ligii I la fotbal „pe minus“ la audienţă, dar şi la capitolul financiar. Zvonurile care persistau de mai multă vreme pe piaţă s-au concretizat sâmbătă într-un articol apărut în ziarul „7 Plus“, care estima că GSP TV ar putea dispărea la numai patru luni de la apariţie. Motivul ? Televiziunea condusă de Radu Naum este neprofitabilă, are audienţe mici şi, ca o consecinţă, nu obţine contracte de publicitate. Adevărul este undeva, la mijloc : televiziunea este, într-adevăr, nerentabilă (deocamdată), dar nu se pune problema de a fi închisă. Citeşte tot articolul