Revista Presei CNA, 2 - 5 mai 2008

05.05.2008


envoyer l'article par mail title=

Campanie pentru soferi
R.I./02 mai 2008
BUSINESS STANDARD

Campania sociala de educare a soferilor “Realitatea se schimba cand conduci baut”, lansata in februarie, continua in perioada 30 aprilie-4 mai, prin actiuni de luminare a intersectiilor din zece orase. Bugetul campaniei este de 150 de mii de euro.

Sub genericul “Nu sunt sarbatorile de iarna. Realitatea se schimba cand conduci baut”, evenimentul consta in aprinderea instalatiilor de lumini utilizate in 2007, de Craciun, in zece intersectii importante din Bucuresti, Cluj, Drobeta Turnu-Severin, Giurgiu, Iasi, Piatra Neamt, Pitesti, Ploiesti, Sibiu si Slobozia. Campania a fost demarata de Consiliul National al Audiovizualului, Asociatia Berarii Romaniei si Directia Politiei Rutiere si isi propune sa responsabilizeze conducatorii auto cu privire la consumul de alcool la volan.

Cum s-au pregatit autoritatile pentru alegerile locale din 2008
de Luminita Parvu/4 mai 2008
HotNews.ro

Romanii isi vor alege la 1 iunie pentru urmatorii patru ani primarii, consilierii locali si judeteni. Organizarea alegerilor locale din acest an aduce noutati pentru electorat : alegerea prin vot uninominal a presedintiilor de Consilii Judetene si candidaturile preotiilor la consiliile locale. De asemenea ,Guvernul a hotarat ca donatiile pentru partidele politice sa nu mai fie justificate iar Biroul Electoral Central a emis o hotarare prin care explica clar ce inseamna mita electorala.

(…)

Regulile de campanie pentru presa radio si tv

Pentru campania electorala la alegerile locale, radioul public (SRR) va difuza trei buletine de stiri si o emisiune speciala Astfel de luni pana vineri, timp de o luna SRR va difuza aceste buletine de stiri in care toate partidele politice au dreptul sa-si exprime mesajele electorale CNA a comunicat mass mediei audio-video termenii in care se desfasoara campania electorala subliniind ca difuzarea de materiale electorale se incheie cu 48 de ore inainte de ziua alegerilor.

Potrivit Legii pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, radiodifuzorii trebuie sa pastreze inregistrarile emisiunilor electorale difuzate timp de 30 de zile de la data la care Biroul Electoral Central (BEC) a anuntat rezultatele oficiale ale alegerilor.

Legislatia interzice difuzarea publicitatii electorale negative. Daca tema dezbatuta nu are legatura cu campania electorala, pot fi invitati politicieni care nu sunt candidati, dar cu conditia sa nu duca discuta spre reclama electorala. Citeşte tot articolul

Televiziunile îşi numără minutele politice
A. B.
COTIDIANUL

Nu numai candidaţii se pregătesc de campanie, dar şi televiziunile româneşti. Până acum şi-au anunţat intenţiile electorale TVR şi Realitatea

În mod tradiţional, alegerile determină în sânul televiziunilor o desfăşurare amplă de forţe : spaţiu de emisie calculat pe placul CNA-ului, moderatori incisivi şi, mai ales, împărţirea unui număr limitat de invitaţi - candidaţii la primărie.

De marţi până joi, de la ora 22.00, în cadrul emisiunii „Tu decizi“, de pe Realitatea TV, Andreea Creţulescu va lua la bani mărunţi candidaţii importanţi din Bucureşti, dar şi pe cei din ţară, pe cei care se luptă pentru fotoliile de primar, cât şi pe cei care vor să ajungă consilieri. Tot cu ocazie electorală, postul de ştiri va aduce în grilă, de pe 19 mai, show-ul politic produs de Valeriu Lazarov, care propune un format inedit de dezbatere pentru candidaţii înscrişi în cursa pentru alegerile locale.

Ei vor lupta în „Meciul serii“, care va fi difuzat de luni până joi, între orele 22.00 şi 24.00, adică se vor confrunta, în idei şi programe, într-un decor care va reda stilizat imaginea unui ring de box. Emisiunea va avea două runde, conduse de un arbitru de ring (moderator), care va sancţiona inclusiv „loviturile sub centură“, iar echipa va fi completată de trei arbitri de meci (jurnalişti) şi de un comentator. Citeşte tot articolul

Talk-show-urile sunt somniferele care costă un punct de rating
de Petre Barbu
ADEVARUL

Cu excepţia programelor „Între bine şi rău« (TVR 1) şi „Sinteza zilei » (Antena 3), toate emisiunile au marcat în acest sezon o audienţă medie de sub două puncte în mediul urban

Anul electoral şi agitaţiile de pe scena politică nu au darul să învioreze oferta talk-show-urilor tv. Blazarea, punctată uneori de isterie, a cuprins „florea cea vestită« a moderatorilor. „Marea trăncăneală » riscă să omoare acest gen de emisiuni, urmărite, în special, de telespectatori cu vârste ridicate.

(...)

Emisiunile tradiţionale nu mai au succes

Gabriel Dobre, coordonator de proiecte la Agenţia de Monitorizare a Presei, consideră că „100%« îşi pierduse prospeţimea : „Cu mici variaţii, talk-show-ul a rămas fidel unei reţete constante, chiar rigide, care nu i-a permis o prea mare libertate de mişcare în concurenţă cu oferta mult mai colorată a lui Mihai Gâdea şi a invitaţilor săi de pe Antena 3 ». Dobre este sceptic în supravieţuirea talk-show-ului clasic : „Dacă eşecul revenirii lui Marius Tucă a fost un semnal, dispariţia emisiunii lui Robert Turcescu a confirmat faptul că reţeta talk-show-ului clasic, fără prea multe elemente de spectacol, nu mai funcţionează nici măcar la televiziunile cu pretenţii jurnalistice". Citeşte tot articolul

Realitatea TV, pe locul patru la audienţe
01 Mai 2008
COTIDIANUL

Postul de ştiri a fost la egalitate cu TVR 1, pe targetul urban 25+, în clasamentul audienţelor, pe luna aprilie.

Cu 85.000 de telespectatori în medie pe minut, din rândul românilor din mediul urban, cu vârste de peste 25 de ani, Realitatea TV s-a clasat pe locul patru, la egalitate cu TVR 1, în luna aprilie, potrivit datelor oferite de GfK.

Postul de ştiri a depăşit luna trecută canalele Prima TV (81.000 de telespectatori), Kanal D (67.000), Antena 3 (60.000), OTV (53.000) şi Naţional TV (53.000), la nivelul urban 25+. PRO TV continuă să stea în vârf, cu 244.000 de telespectatori pe minut, urmat de eternul rival Antena 1, urmărit de 175.000 de români, şi de Acasă TV, cu 137.000. Citeşte tot articolul

Mungiu arbitrează audiovizualul din UE
01 Mai 2008
Andra Matzal, Alexandra Olivotto
COTIDIANUL

Autorul “4, 3, 2” va prezida discuţiile dintre miniştrii Culturii din Uniunea Europeană pe tema politicilor audiovizuale, care vor avea loc pe Croazetă.

Comisarul UE responsabil pentru informare, societate şi media, Viviane Reding, este cel care, alături de preşedintele Cannes-ului, Gilles Jacob, a pus la punct în urmă cu şase ani Ziua Europei (19 mai) din cadrul festivalului. Cu ocazia acesteia, miniştrii Culturii din UE se întâlnesc pe Croazetă pentru a discuta politicile audiovizualului, potrivit “Variety”.

La ediţia din acest an a festivalului, câştigătorul din 2007 al Palme d’Or va prezida discuţiile ministeriale. Astfel, Cristian Mungiu calcă pe urmele lui Stephen Frears, Milos Forman şi ale fraţilor Dardenne, care au îndeplinit şi ei rolul de sponsori ai unor astfel de dezbateri. În 2008, tema dialogului dintre miniştri va fi reprezentată de relaţiile “cinematice” ale Europei cu teritorii precum America Latină, Asia şi Rusia. Citeşte tot articolul

Viitorul televiziunii : de data asta, chiar orice va deveni posibil
01 Mai 2008
Sergiu Toader
COTIDIANUL

Sergiu Toader crede că toate relele televiziunii pe care o ştim azi vor cădea într-un mâine destul de apropiat. Cu o singură condiţie : ca telespectatorul să vrea şi să ştie să le dea la o parte.

Îmi amintesc de o duminică spre prânz, cu mulţi ani în urmă, când clasa mea pierdea cupa şcolii la fotbal. Între timp, eu, înfofolit în pături, butonam între „Viaţa Satului“ pe Unu şi nu mai ştiu ce pe Doi, tânjind după o veste din curtea şcolii unde, în acele momente, se scria Istoria-care-contează. Cu totul altfel ar fi arătat ea, Istoria, dacă duminica respectivă s-ar fi mutat undeva prin 2020 : un search pe Live-ul local de school sports, două-trei clickuri şi câteva secunde de animaţie 3D mi-ar fi fost de-ajuns. În 2020, arbitrul nu m-ar fi putut discrimina numai pe motiv de virtualitate.

(...)

Consumatorii din 2020 însă vor avea, vor şti şi vor putea. Opţiunea morală de a înscrie sau nu golul virtual va fi doar una dintre alegerile pe care televiziunea viitorului li le va pune la dispoziţie. Într-un mâine destul de apropiat, unelte până mai ieri exclusiviste ale profesiei noastre se vor potrivi tuturor buzunarelor (din lumea întâi, a doua etc.), atât ca dimensiuni, cât şi ca preţuri, încât evoluţia firesc prefigurabilă a televiziunii va fi înspre broadcastingul integrat interactiv, în timp real, de la şi pentru toţi. Viitorul aparţine semnalului digital transmis prin cablu telefonic, folosind tehnologia de Internet. Citeşte tot articolul

Lazarov : „M-am inspirat din meciul dintre cele două palate“
A. B.
COTIDIANUL

Producătorul Valeriu Lazarov nu crede că românii s-au plictisit de politică. Dar, ca să fie sigur de succes, a adăugat la show-ul electoral de pe Realitatea TV câteva ingrediente din divertismentul care l-a consacrat.

De ce un show politic-muzical-de-box cu candidaţii la primărie ? M-am inspirat din meciul permanent dintre cele două palate. Adversarii par neobosiţi şi loviturile sub centură sunt la ordinea zilei.

Politica + box + divertisment = rating la puterea a treia. Există vreo temere faţă de acest proiect ?

Nenumărate. Mă rog lui Dumnezeu ca acei patru candidaţi principali să-şi păstreze intacte combativitatea, sinceritatea şi simţul umorului.

Au început românii să se plictisească de politică ? Au nevoie de ingrediente mai tari ? Nu cred că românii sunt plictisiţi de politică. Doar sunt în joc 4 ani de politică municipală care în nici un fel nu-i poate lăsa indiferenţi pe alegători. Citeşte tot articolul

Peste un milion de telespectatori în finala „Dansez pentru tine“
Petrişor Obae
EVENIMENTUL ZILEI

Competiţia câştigată vineri seară de cuplul Andreea Bălan-Petrişor Ruge a avut cea mai mare audienţă din acest sezon, depăşind milionul de telespectatori în mediul urban.

(...)

Finala a ţinut competitorii Pro TV la distanţă. Media de audienţă a programului a fost de 1,071 milioane de telespectatori în mediul urban (9,5 rating). Antena 1, locul secund, a atras 383.000 de persoane. Peste un sfert dintre cei care s-au uitat vineri seară la televizor erau pe Pro TV. În „minutul de aur“, la 22.18, peste un milion şi jumătate de orăşeni vizionau „Dansez pentru tine“.

Scopuri caritabile

Cei 60.000 de euro câştigaţi de Andreea şi Petrişor se îndreaptă către Ştefănel Rugiu, un băiat de 14 ani din Fâstâci, un sat din judeţul Vaslui. Unul dintre cei mai buni elevi ai şcolii din satul său, Ştefănel trăieşte în condiţii greu de imaginat în România anului 2008, fără apă curentă şi fără electricitate. Citeşte tot articolul

Emisiunile de business se lupta pentru audienta
02 mai 2008/de Roxana Ivan
BUSINESS STANDARD

Cele mai multe grupuri media si-au extins brandurile saptamanale de business din print pe TV, in dorinta de a-si majora si diversifica audienta. Capital TV, Saptamana Financiara, Money Express si Business Magazin se lupta pentru telespectatori, apeland si la atuurile editiilor tiparite.

Difuzata de Realitatea TV in fiecare vineri, de la 18.45, emisiunea saptamanala Money Express - extensia revistei cu acelasi nume, editata de Realitatea-Catavencu - mizeaza pe interesul telespectatorilor fata de exemple din viata reala care arata ce se intampla in lumea economica, ce pericole apar, cum te poti implica in afaceri de succes, spune Daniel Apostol, realizatorul programului.

(...)

La Capital TV, brand dezvoltat de Ringier Romania si ajuns in prezent in grila de duminica a postului Kanal D (de la ora 12.00), se mizeaza destul de mult pe revista omonima. Claudiu Serban, deputy general manager al Ringier Romania, spune ca experienta, profesionalismul si credibilitatea specialistilor Capital sunt punctele forte ale emisiunii. “Notorietatea acestui brand este in mod cert inca un atu important”, adauga Serban. Citeşte tot articolul

Realitatea si Kanal D au depasit postul public
de Antonia Tucheac, Ana Draghici
BUSINESS STANDARD

Postul public de televiziune TVR1 a pierdut, in aprilie, doua pozitii in clasamentul audientelor, in conditiile in care ratingul de 0,9% inregistrat in martie a scazut la 0,6% si nu a mai reusit sa-i asigure decat cea de-a saptea pozitie in top.

Din clasamentul primelor zece posturi de televiziune, in functie de ratingul in luna aprilie, pe publicul urban, sase posturi au inregistrat scaderi.

Astfel, Antena 1 a scazut de la 1,9% la 1,7% si trece, astfel, de pe locul doi, detinut in luna martie, pe locul trei, fiind devansata de Acasa TV. Prima TV si Realitatea TV sunt posturile de televiziune care au avut o evolutie constanta in luna aprilie din punct de vedere al audientelor inregistrate pe publicul urban, acestea avand acelasi rating ca si in luna precedenta, respectiv 0,9% si 0,8%, procentaje care plaseaza postul generalist pe locul patru, iar pe cel de stiri - pe locul cinci in clasamentul realizat de compania de cercetare GfK Romania. Citeşte tot articolul

Istoria obliga
Gelu Trandafir
ROMANIA LIBERA

Duminica, prin instalarea PS Mihai Fratila ca episcop auxiliar cu resedinta la Bucuresti, Biserica Greco-Catolica reinnoada o traditie intrerupta cu brutalitate de regimul comunist in 1950.

S-a spus, uneori pe buna dreptate, ca Biserica Romana Unita cu Roma traieste excesiv in trecut (si chiar si acest articol va vorbi foarte mult despre trecut). Marturie stau acele biserici greco-catolice pline de pensionari ai caror copii si nepoti merg cu regularitate la liturghiile romano-catolice, inflatia de simpozioane ori comemorari (« 300 de ani de la... », « 250 de ani de la... », « 150 de ani de la... » sau « 50 de ani de la... »).

Istoria insa obliga. Dupa Marea Unire, Biserica Greco-Catolica si-a onorat traditia de deschidere intelectuala, trimitand in capitala Romaniei Mari pastori eruditi. Parintele Demetriu Radu, devenit episcop de Oradea si ucis de un anarhist comunist in atentatul cu bomba de la Senat, era renumit pentru calitatile sale oratorice. Parintele Zenovie Paclisanu, vicar general, istoric si fost secretar al Marii Adunari Nationale de la Alba Iulia, era membru corespondent al Academiei Romane. La Biserica Sf. Vasile din strada Polona, cea in care va fi instalat duminica episcopul Mihai Fratila, au slujit clericii-carturari Ioan Balan, Tit Liviu Chinezu si Vasile Aftenie. In anii ‘40, biserica din strada Polona devenise un « focar de lumina si de indrumare » pentru tinerii catolici si ortodocsi prezenti in fiecare duminica dupa-amiaza sa-l asculte pe Monseniorul Vladimir Ghika la conferintele organizate de Asociatia Studentilor Romani Uniti (ASTRU). Citeşte tot articolul

Documents joints