Revista Presei CNA, 19 Noiembrie 2008

19.11.2008


envoyer l'article par mail title=

CNA imparte amenzi si somatii din cauza lui Basescu si a accidentului de la Petrila
de C.I.
HotNews.ro

Consiliul National al Audiovizualului a decis marti sa amendeze postul B1 TV cu 2500 de lei pentru emisiunea Nasul din 10 noiembrie, in care Traian Basescu acuza mai multi lideri politici ca pregatesc o lovitura de stat. Tot in sedinta de marti, CNA a emis somatii publice si pentru mai multe posturi TV pentru felul cum au acoperit accidentul de la mina Petrila.

CNA a decis in sedinta de marti sa amendeze postul B1 deoarece, in emisiunea « Nasul » din 10 noiembrie, in care Radu Moraru l-a avut invitat pe Traian Basescu, au fost incalcate principiile de impartialitate, echilibru si favorizarea liberei formari a opiniilor, principii aparate prin prevederile Codului de reglementare in audiovizual. Citeşte tot articolul

Băsescu l-a costat pe Naşul 2.500 de lei
Diana POPESCU
GANDUL

Lovitura de stat pomenită de preşedinte, sancţionată de CNA

Un interviu cu Traian Băsescu nu aduce doar rating, ci, uneori, şi pedepse. A păţit-o Radu Moraru, moderatorul emisiunii Naşul de pe B1, sancţionat ieri de CNA. Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat postul la care activează realizatorul cu 2.500 de lei, pentru modul în care s-a comportat Radu Moraru la ediţia Naşul din 10 noiembrie. Invitatul serii fusese preşedintele Traian Băsescu.

Cei doi au discutat despre criza financiară mondială, reforma în educaţie şi desemnarea viitorului premier. Legat de acest ultim subiect, preşedintele a afirmat că suspendarea sa a fost „o lovitură de stat mascată”, pe care politicieni precum Dan Voiculescu, Viorel Hrebenciuc, Mircea Geoană şi Călin Popescu Tăriceanu o pregătesc şi după alegeri. Citeşte tot articolul

Radu Moraru amendat de CNA
EVENIMENTUL ZILEI

SANCŢIUNE. CNA (Consiliul Naţional al Audiovizualului) a amendat, ieri, postul de televiziune B1 cu 2.500 de lei, pentru felul în care Radu Moraru a moderat emisiunea „Naşul“ de pe 10 noiembrie, la care a fost invitat şi preşedintele Traian Băsescu.

CNA a considerat că Radu Moraru nu şi-a făcut datoria de moderator, a mizat pe senzaţional şi a încercat să pună într-o lumină proastă parlamentul, dar şi pe premierul Tăriceanu. Citeşte tot articolul

Victor Roncea : Ma autodenunt. Am fost implicat intr-o spaga cu un membru al CNA
de Dan Gorun
HotNews.ro

Invitat in cadrul emisiunii « Nasul » (B 1TV), jurnalistul Victor Roncea a spus ca a participat la o spaga data fostului presedinte al CNA, Ralu Filip. Roncea spune ca in darea-luarea spagii a fost implicat si un director de televiziune. « Acel om era si este director de televiziune. Ma autodenunt. Daca autoritatile sunt interesate voi da si numele acestui director », a declarat jurnalistul.

Concret, Roncea spune ca a castigat un proces de calomnie impotriva lui Ralu Filip care-l facuse ca este ofiter de Securitate. Ralu Filip a fost obligat sa plateasca si o suma de bani ca daune materiale dar nu a platit-o o perioada indelungata. Citeşte tot articolul

Televiziunea digitala va avea in Romania peste 3.000 de abonati in 2012
www.wall-street.ro

Numarul abonatilor din Romania care vor receptiona programe de televiziune digitala va creste in cinci ani la peste 3.000, fata de 670 anul trecut, potrivit unui studiu asupra pietei TV digitale din Europa de Est, realizat de compania britanica Informa Telecoms&Media.

In urmatorii cinci ani, Rusia va deveni liderul pe piata televiziunii digitale din Europa de Est. Numarul abonatilor din Rusia este mai mic decat cel din Polonia, dar situatia se va inversa catre anul 2010, estimeaza Informa. Citeşte tot articolul

ANC : 5,58 milioane abonati la programele TV in primul semestru
Emilian Nedelcu
BUSINESS STANDARD

Veniturile din furnizarea serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale la nivelul pietei cu amanuntul au crescut cu aproximativ 20%, de la 1,02 miliarde lei in 2006, la 1,22 miliarde de lei in 2007, cresterea reala, calculata in functie de indicele anual al preturilor de consum pentru servicii comunicat de INS pentru anul 2007, fiind de 14,7%.

Numarul de abonati la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale din Romania a ajuns la 5,58 milioane la jumatatea anului 2008, in crestere cu 340.000 de abonati fata de perioada similara a anului trecut, a declarat marti Liviu Nistoran, presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii (ANC), in cadrul celei de-a 13-a editie a Conventiei Comunicatiilor prin Cablu. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

BUSINESS STANDARD - Televiziunea digitala creste cu 20 %, analogul pierde 0,2%

TVR Internaţional, premiat la Veneţia
EVENIMENTUL ZILEI

SUCCES. La Veneţia au fost decernate, vineri, premiile prestigiosului festival internaţional Hot Bird TV Awards.

TVR Internaţional a obţinut premiul categoriei National Window, pentru reportajul „Italieni versus romi“, realizat de Aurelia Tescaru. Juriul a avut de analizat materiale de la 131 de televiziuni, din 17 ţări. Citeşte tot articolul

ASG plăteşte circa 415.000 de euro pentru o campanie de atragere la vot a cetăţenilor
reporter Andrada Dumitrescu/editor Marilena Stancu
NewsIn

Agenţia pentru Strategii Guvernamentale plăteşte circa 415.000 de euro pentru o campanie de atragere la vot a cetăţenilor, cea mai mare sumă, peste 390.000 de euro, fiind achitată pentru serviciile de publicitate ale firmei Imager - The Image Creator SRL, care a câştigat licitaţia organizată de ASG. Citeşte tot articolul

TALK SHOW / Ştampila tv : Emisiunile electorale fac audienţă din ce în ce mai puţină
JURNALUL NATIONAL

În paşi de dans şi cu tolbele pline de promisiuni atractive pentru electorat, politicienii merg la talk-show-uri să le explice românilor cât de bine o să le fie, numai să pună ştampila pe cine trebuie. În schimb, dacă îi votează pe adversari, atunci ioc creşteri salarii, ca să nu mai spunem şi de alte rele care s-ar putea abate asupra cetăţenilor acestei ţări. Dacă privim ratingurile emisiunilor electorale, observăm că din ce în ce mai puţini telespectatori se mai uită în gura politicienilor. Îl privesc, în schimb, pe Mircea Badea – lider după ora 23:00. Citeşte tot articolul

Publicitate pentru alegeri, nu pentru uninominal
Romulus Georgescu
EVENIMENTUL ZILEI

Guvernul cheltuieşte 1,6 milioane lei pentru mobilizarea la urne. Despre sistemul de vot românii sunt trimişi să înveţe de pe site-ul BEC.

Guvernul face publicitate alegerilor de pe 30 noiembrie fără a pomeni însă nimic despre votul uninominal. Pentru a atinge această performanţă, Agenţia pentru Strategii Guvernamentale (ASG), aflată în subordinea executivului, pune la bătaie aproape 1,6 milioane lei, aproximativ jumătate de milion de euro. Citeşte tot articolul

Tinerii între 15 şi 20 de ani cred că reclamele tv sunt mai dăunătoare decât ştirile cu violenţă
Paula Safta
Antena 3

Conform unui raport al ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei, tinerii au mai mare încredere în internet decât în televiziune, motiv pentru care apelează la forumurile de discuţii pe anumite domenii. Ei consideră de asemenea că reclamele sunt principalul agresor de la televizor, iar de abia pe locul al doilea situează violenţa din emisiunile de ştiri.

Ce îi deranjează cel mai mult pe tinerii între 15 şi 20 de ani din ceea ce apare la televizor ? Este una dintre întrebările chestionarelor cu care a fost realizat raportul ‘Evaluarea nivelului de competenţă în mass-media’, care a fost făcut public marţi de către Agenţia de Monitorizare a Presei. Citeşte tot articolul

Test de fidelitate şi Trădaţi în dragoste la duelul încasărilor
Petrisor Obae
Pagina de Media

Copie fidelă după celebra emisiune Cheaters, Trădaţi în dragoste (Prima TV) şi-a pierdut demult statutul de lider pe tronsonul de difuzare. Copie adaptată după Trădaţi în dragoste, Test de fidelitate (Antena 1) şi-a depăşit maestrul.

Lider detaşat acum multă vreme în urmă, Ernest (foto) a pierdut teren după ce Antena 1 a decis anul trecut să facă aproape o clonă a programului prezentat de el şi să o programeze la concurenţă, luni seara, cu actorul Ionuţ Adăscăliţei amfitrion. Citeşte tot articolul

CABLU-CONVENŢIE-DESCHIDERE / Cabliştii cer adoptarea legii infrastructurii pentru comunicaţii
MEDIA EXPRES

“Sperăm ca legea infrastructurii să fie prima prioritate pe masa noului guvern. Cablul a fost în România si s-a dezvoltat cu un regim de permisivitate maximă a oferit acces la informatie si situează România pe primul loc din Europa din punctul de vedere al televiziunilor retransmise”, a spus Radu Petric, presedintele ACC, la deschiderea Conventiei de Comunicaţii prin Cablu, care se desfăşoară la Hotel Marriott, Bucureşti.

Referindu-se la proiectele de tipul NetCity din Bucuresti, el a insistat pe ideea că tranzitia la retelele subterane nu trebuie să fie foarte rapidă deoarece va “îngropa” comunicatiile. Citeşte tot articolul

Romtelecom a luat 50% din clientii noi pe DTH din S1
Adrian Seceleanu
ZIARUL FINANCIAR

Anul trecut, furnizorii de servicii TV au avut venituri totale de 365,6 mil. euro. Piata de cablu a inregistrat prima crestere a numarului de clienti de la finele lui 2006.

Romtelecom, unul din cei mai mari jucatori de pe piata locala telecom, a atras in prima jumatate a acestui an aproape 50% din clientii noi pentru serviciile de televiziune prin satelit (DTH), conform datelor companiei si ale Autoritatii Nationale de Comunicatii. Astfel, in prima jumatate a anului numarul de clienti DTH a crescut cu 277.000 la 1,977 milioane utilizatori, din care 138.000 au contractat serviciul Dolce al Romtelecom. Citeşte tot articolul

Extindere pe piaţa media în plină criză financiară
Autor : Bogdan Ciubuc
CAPITAL

Cu o creştere a încasărilor din publicitate de peste 60% de la începutul anului, faţă de perioada similară din 2007, şi o majorare de 25% a numărului abonaţilor, Discovery Channel anunţă noi investiţii.

Într-o perioadă în care bursele se prăbuşesc, probabil că listarea pe piaţa de capital nu pare o idee prea bună. Şi totuşi, gigantul american Discovery Communications, grup care deţine posturile TV Discovery Channel şi Animal Planet, s-a listat la bursa new-yorkeză, pe Nasdaq, pe 18 septembrie. Cel puţin până acum, rezultatele nu sunt dezamăgitoare, în ciuda declinului general al pieţelor de capital, compania anunţându-şi intenţia de a-şi mări investiţiile în România. Citeşte tot articolul

Ingroparea cablurilor in Bucuresti : cuvantul din poveste inainte mult mai este
de Costin Ionescu
HotNews.ro

Edilii capitalei si reprezentantii operatorilor de cablu au vesti proaste pentru bucurestenii care mai spera ca, in curand, nu se vor mai impiedica de cabluri pe strada si nu vor mai risca sa le pice stalpi pe masina. Discutiile pe tema ingroparii retelelor de cablu din Bucuresti au fost reluate, marti, la cea de-a 13-a editie a Conventiei de Comunicatii prin Cablu. Desi participantii au dat semne ca sunt mai deschisi la dialog decat pana acum, ei nu au reusit decat sa insire multele probleme pe care le intampina coborirea retelelor de comunicatii in subteran. Citeşte tot articolul

Primul tronson al reţelei prin fibră optică, NetCity, dat în folosinţă din decembrie
Antena3.ro

Un prim tronson al reţelei metropolitane de telecomunicaţii prin fibră optică a Capitalei, NetCity, va fi finalizat până în decembrie, având o lungime de cinci kilometri, a anunţat Alexandru Radu, director executiv Direcţia Coordonare, Reglementare, Infrastructură din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti.

« NetCity nu stagnează, până la sfârşitul lunii se va finaliza etapa iniţială. Se va da în funcţiune primul tronson funcţional. Începând din luna ianuarie se demarează proiectul în forţă », a declarat Alexandru Radu, pentru Mediafax, la Convenţia de Comunicaţii prin Cablu. Potrivit acestuia « primul tronson funcţional va cuprinde perimetrul Bulevardul Dacia, Decebal, Mihai Bravu, Burebista şi se va închide la Piaţa Alba Iulia. Sunt vreo cinci kilometri », a precizat Alexandru Radu. Citeşte tot articolul

Imobiliarii renunţă la publicitatea TV în favoarea celei la radio şi în presa scrisă
reporter Irina Goldstein/editor Valentin Anghel
NewsIn

Advertiserii din domeniul imobiliar renunţă, treptat, la publicitatea tradiţională la televizor, în favoarea celei la radio şi în presa scrisă, potrivit « Ghidului Imobiliar NewsIn - pentru clienţi şi dezvoltatori », prima publicaţie care realizează o radiografie a pieţei imobiliare din România. Primele patru companii imobiliare, după investiţiile în promovare pe anul 2008, sunt Colliers, Eurisko, CB Richard Ellis si Ellan House, companii au dominat şi clasamentului din 2007, conform datelor furnizate de firmele Media Hub şi Alfa Cont şi preluate de « Ghidul Imobiliar NewsIn - pentru clienţi şi dezvoltatori ». Citeşte tot articolul