Revista Presei CNA, 18 aprilie 2008

18.04.2008


envoyer l'article par mail title=

OTV, pauză de trei ore
Evenimentul zilei

PEDEAPSĂ. OTV a avut emisia întreruptă timp de trei ore, ieri, între 18.00 şi 21.00.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis suspendarea pentru încălcări repetate ale legislaţiei, în emisiunile „Dan Diaconescu direct“, din perioada 10 februarie-4 aprilie, în care s-a discutat viaţa lui Horia Moculescu. Tot ieri, Dan Diaconescu a primit o amendă de 10.000 de lei pentru difuzarea de acuzaţii penale şi pentru limbaj injurios la adresa unor reprezentanţi ai Bisericii Ortodoxe. Citeşte tot articolul

10 ani cu Trinitas
Florian Bichir
Evenimentul zilei

ANIVERSARE. Radio Trinitas a ajuns ieri, la zece ani de la înfiinţare, la un milion de ascultători pe săptămână şi la o acoperire de 75 la sută din teritoriul naţional, fiind cea mai importantă instituţie media a Bisericii Ortodoxe Române, potrivit directorului postului, preotul Ciprian Apetrei. Postul de radio a fost înfiinţat în urmă cu zece ani, la iniţiativa Patriarhului Bisericii Ortodoxe Române, PF Daniel, la vremea aceea Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei. Citeşte tot articolul

Articole cu acelasi subiect

Gardianul - Radio Trinitas, 10 ani de slujire a Ortodoxiei

Două canale TV de istorie
Evenimentul zilei

NOUTĂŢI. Zonemedia Networks va lansa, în toamnă, televiziunile de nişă The History Channel şi The History Channel HD, iar alte două posturi - Biography Channel şi Crime&Investigation vor intra pe piaţa audiovizuală românească în 2009, a declarat, pentru Mediafax, Andreea Dobrică, PR Manager Zonemedia Networks.

Diferenţa principală între cele două canale este că The History Channel HD va emite în format High Definition. „Momentan, suntem într-un proces de negociere cu operatorii de cablu pentru distribuţia acestor două canale“, a spus Andreea Dobrică. Citeşte tot articolul

Liga I ascute lupta pe cablu
Petrisor Obae
Evenimentul zilei

Câştigarea drepturilor de difuzare pentru Liga I de către consorţiul Antena 1-RCS&RDS are efecte şi în ce priveşte preţurile celorlalţi operatori.

În timp ce RCS&RDS a început să promoveze o ofertă de 21 de lei şi anunţă meciurile din Liga I, principalul competitor, UPC, a lansat un pachet promoţional pentru clienţii fideli : 22 de lei la cel puţin doi ani de contract.

RCS anunţă meciurile

În urmă cu două săptămâni, pentru 102 milioane de euro (85 de milioane plus TVA) Antena 1, în colaborare cu operatorul RCS&RDS, câştiga drepturile de difuzare pentru următoarele trei sezoane din Liga I. RCS&RDS a început atacul : zonele în care este prezent au fost împânzite cu fluturaşi de promovare, cu un pachet de 21 de lei, pe cablu sau pe Digi TV. Citeşte tot articolul

Micii stăpâni ai reclamelor TV
de Alina BĂDĂLAN TURCITU
Gandul

Detergenţi sau cârnaţi, vânduţi cel mai bine de o mutriţă de copil Copiii care apar în spoturi rar primesc peste 300 de euro

Micii stăpâni ai reclamelor TV

„Clar, asemenea copil n-am cum să găsesc”, şi-a spus Viorica Capdefier, când a citit brieful pentru reclama TV la detergentul Clorox. I se cerea imposibilul : un copil de zece, unşpe ani, care să călărească ca un jockey. Ba să stea în picioare pe şa şi să mai şi surâdă ! Ca şefă a propriei case de casting, Viorica Capdefier e nevoită să cunoască, poate, atâţia oameni cât alţii ar cunoaşte în zece vieţi. Chiar şi aşa, tot s-a frământat de unde să scoată ea un asemenea copil-minune ?

Şi-a ridicat „antenele” şi a luat la rând toate cluburile de călărie din Bucureşti, a întrebat pe la concursuri dacă nu ştiu un copil aşa şi aşa, a chemat şi câţiva mici călăreţi din provincie. Dar nici unul nu se plia pe brief (schiţa personajului dorit). Într-un târziu, nu se mai ştie cum, a ajuns la un alt club. Antrenorul l-a scos la înaintare pe Claudiu Florişteanu, 11 ani. „Când a ieşit un ditamai armăsarul, ne-am dat toţi la o parte. Apoi a venit Claudiu, mic, mic, pe lângă armăsar, l-a chemat cu zahăr, l-a luat în stăpânire şi noi ne-am spus : „Ăsta e !”, zice Viorica Capdefier. Apoi au filmat spotul. A rulat numai în America, dar l-au făcut la noi ca să iasă mai ieftin. Citeşte tot articolul

Americanii de la CME au cumpărat Pro FM şi Info Pro
de Andreea Lupu
Adevarul

Central European Media, care deţine Pro TV, a preluat licenţele şi activele celor două posturi de radio ale omului de afaceri Adrian Sârbu.

Compania Radio Pro, deţinătorul licenţelor posturilor Pro FM şi Info Pro, a fost achiziţionată de operatorul american Central European Media Enterprises (CME). Valoarea tranzacţiei se ridică la 20,6 milioane de dolari.

Ieri, CME a anunţat, printr-un comunicat oficial, că a cumpărat licenţele şi activele Companiei Radio Pro, firmă care operează licenţele posturilor de radio Pro FM şi Info Pro. Valoarea tranzacţiei este de 47,2 milioane de lei, adică 20,6 milioane de dolari.

Michael Garin, Chief Executiv Officer al CME, a declarat că această achiziţie va ajuta grupul american să se extindă cât mai mult pe piaţa media din România. „Mixul dintre MTV România, aceste canale radio şi componenta noastră online ne va întări strategia de dezvoltare pentru a putea să oferim clienţilor de publicitate un pachet mai atractiv de audienţă", a precizat Garin. Citeşte tot articolul

Articole cu acelasi subiect

Evenimentul zilei - Americanii au cumpărat Pro FM şi Info Pro

Business Standard - Sarbu a vandut si posturile de radio

Lectii de comunicare cu politicienii obsedati de TV, asa-zisul altruism corporatist si puterea blogurilor
de Camelia Moga
HotNews.ro

Toti politicienii vor sa fie Traian Basescu, nu e nimic altruist in campaniile de responsabilitate sociala ale companiilor, iar blogurile pot sa dezvaluie oamenii cu defecte si calitati din spatele unui brand. Asa sunt cateva dintre marturisirile comunicatorilor politici, de CSR si online in fata finalistilor de la Olimpiadele Comunicarii, pe parcursul conferintelor OC desfasurate saptamana aceasta si in care, inaintea campaniei electorale, politicul a atras cea mai multa atentie.

In cadrul evenimentului amintit, studentii care se pregatesc pentru o cariera in comunicare si publicitate au primit raspunsuri si la intrebari despre importanta blogosferei in campaniile de comunicare sau despre cat e adevar si cat e manipulare in programele de CSR ale companiilor, de la managerii unor companii de top din Romania sau specialisti cu nume consacrate in blogosfera. Citeşte tot articolul

Jurnalisti de la Radio Romania, judecati disciplinar la « Periscop »
Patricia Marinescu
Gardianul

Jurnalistii Bogdan si Cerasela Radulescu au fost audiati, ieri, de catre o comisie de ancheta disciplinara a Radio Romania Actualitati. Aceasta a fost sesizata de catre directorul RRA, Doina Jalea, in urma editiei emisiunii « Periscop » din 21 martie, cand au fost aduse acuzatii lui Victor Ciutacu si Cristian Tudor Popescu, si a aparitiilor tv ale lui Bogdan Radulescu, unde a fost adusa in discutie institutia. Comisia de ancheta a dezbatut mai multe ore problema, aducand in discutie desfacerea contractului de munca pe motiv disciplinar al lui Bogdan Radulescu.

Dupa ce au modificat procesul-verbal al audierilor, de comun acord cu membrii comisiei, cei doi jurnalisti l-au semnat si au asteptat verdictul. Abia in jurul orei 20.30, dupa zece ore, comisia de ancheta a reusit sa dea un rezultat. Noua din cei 13 membri au votat pentru desfacerea contractului de munca al lui Bogdan Radulescu. « Dupa ce au anuntat rezultatul si l-au scris intr-un proces-verbal, doamna Milan (presedintele comisiei, n.r.) a rupt buletinele de vot. Vom contesta in justitie decizia si faptul ca emisiunea a fost scoasa abuziv din grila, dar asta va dura cateva luni bune », ne-a spus Cerasela Radulescu. Citeşte tot articolul

Cine-i pune Antene lui Geoană
de Florin NEGRUŢIU
Gandul

Pesediştii au cerut Antenele ; peciştii - să fie luaţi în buzunar la alegerile parlamentare. Dincolo de acest troc de la baza marii alianţe PSD-PC nu este decât demagogie. Dl. Voiculescu a făcut, pentru moment, o afacere bună : s-a asigurat, cu acte, că-şi va băga partidul şi în viitorul Parlament. Dl. Geoană a făcut o afacere proastă : a luat cu bani ceea ce putea lua gratis. De ce i-ar trebui PSD Antenele ? Şi presupunând prin absurd că le-ar obţine, ce ar face cu ele ? Când a pornit să cumpere, contra locuri în Parlament, bunăvoinţa trustului media al lui Dan Voiculescu, dl. Geoană a plecat de la o serie de presupoziţii greşite.

1. Dl. Geoană probabil că trăieşte încă frica pesedistă că presa îi e ostilă. O prostie. Până să n-o dea în gard cu partidul, de i-a căzut tot fardul reformist, dl. Geoană a avut una dintre cele mai favorabile prese pe care şi-ar dori-o un om politic.

După 2004, s-a dus militantismul anti-pesedist al “unei anumite părţi a presei” care chiar a jucat rol de opoziţie politică sub regimul Năstase. Azi, PSD-ul lui Geoană nu mai este de înjurat. Este cel mult de râs. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

Ziua - Geoana si-a pus Antene

Televiziunea este una dintre cele mai profitabile afaceri din România
de Raluca Preda
Adevarul

Producătoarea emisiunilor „Folclorul contraatacă« şi „Vreau să fiu vedetă », difuzate de Antena 1, a participat la ediţia de anul acesta a târgului de televiziune MIPTV de la Cannes, unde şi-a stabilit relaţii cu producători din ţări ca Olanda şi China. În 2009, Monica Mihai se pregăteşte să-şi vândă formatele originale în străinătate.

  • Adevărul : V-aţi întors recent de la târgul de televiziune de la Cannes. Există interes pe piaţa mondială pentru producţiile româneşti ?
  • Monica Mihai : Nu există un interes special pentru producţiile noastre. Pe întreaga piaţă de televiziune există o cerere de creativi. Deja case mari de producţie ca Sony, Endemol vin cu formate vechi sau uşor upgradate, deci nu mai au nici ei idei. Se caută foarte mult formate originale. Europa de Est, pentru că nu e vorba numai de România, vine cu oameni creativi care sunt „înfometaţi", cu preţuri rezonabile şi cu nişte idei foarte interesante. Majoritatea formatelor pe care le-am văzut la Cannes sunt inventate de creativi care nu fac parte din sistemul vechi de monopol al marilor case de producţie din lume. Citeşte tot articolul

Televizorul din dormitor, responsabil pentru viciile adolescenţilor
Ş.C.
Gandul

Adolescenţii care au televizor în cameră au note mai slabe, o dietă haotică şi nu fac mişcare fizică, au anunţat cercetătorii americani de la Universitatea din Minnesota. Cercetătorii au chestionat 781 de adolescenţi, cu vârste cuprinse între 15 şi 18 ani. 62% dintre participanţii la studiu aveau televizor în dormitor. Cei 62% se uitau la TV, pe săptămână, cu cinci ore mai mult faţă de ceilalţi adolescenţi. Mai mult, o mare parte din aceştia îşi petreceau cel puţin şase ore pe zi în faţa televizorului.

Fetele cu televizor în cameră făceau mai puţină mişcare fizică, mâncau mai puţine legume şi beau mai multe băuturi acidulate. Toţi aceşti copii aveau note mici la şcoală şi mâncau împreună cu familia foarte rar. Citeşte tot articolul