Revista Presei CNA 17 ianuarie 2008

17.01.2008


envoyer l'article par mail title=

Evenimentul zilei
Gata cu publicitatea inselatoare
Roxana Lupu

Agentii economici care insala consumatorii, influentandu-i sa cumpere un produs, prin publicitate inselatoare sau chiar agresiva, vor fi sanctionati cu amenzi cuprinse intre 3.000 si 30.000 de lei.

Daca agentul economic nu se corecteaza, acestea pot ajunge pana la 60.000 de lei. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) avertizeaza ca Legea 363/2007, privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii, intra in vigoare la 1 februarie 2008, la fel ca in toate celelalte state membre UE.

Este vorba de publicitatea facuta unui produs foarte ieftin, pentru care nu exista stoc corespunzator, de falsele oferte „gratuite” - prezentarile utopice la produse gen „slabiti considerabil intr-o luna”. De asemenea, se vor aplica sanctiuni si pentru reportajele publicitare in care nu se specifica expres faptul ca este vorba despre o promovare platita. (...)

www.hotnews.ro
Veveritele se sinucid la AXN sub protectia principiului tarii de origine
de C.I. HotNews.ro

Consiliul National al Audiovizualului se confrunta, in prezent, cu o dilema mai putin obisnuita : niste veverite se sinucid, contrar reglementarilor din audiovizualul romanesc, pe un post ce transmite prin cablu in Romania, AXN. Dar postul a primit licenta in Marea Britanie, de catre CNA-ul englezesc, Ofcom, si se supune legislatiei audiovizuale britanice, care nu pare sa aiba probleme cu veveritele care se sinucid la orice ora din zi. CNA a inregistrat, la inceputul acestui an, doua reclamatii ce sesizeaza ca AXN, post profilat pe filme si promovat in Romania de HBO, difuzeaza un clip din seria de desene animate « Suicidal squirrels » (Veverite sinucigase) la ore de maxima audienta, cand, potrivit raportului de monitorizare, copiii se afla in fata micului ecran. (...)