Revista Presei CNA, 14 iulie 2009

14.07.2009


envoyer l'article par mail title=

• ACTUALITATE

Criza a scos guvernul la TV
Doinel Tronaru
EVENIMENTUL ZILEI

RAPORT. În contextul perioadei de recesiune, deciziile administraţiei au devenit mai interesante pentru publicul televiziunilor decât accidentele sau ştirile de fapt divers.

Efectele crizei se văd şi în media unde, pe ansamblu, ştirile de fapt divers au cedat locul ştirilor despre activitatea guvernului Boc, anunţă raportul „Un om a muşcat o ştire - o analiză a ştirilor TV din perspectiva interesului public şi a practicilor jurnalistice”, aflat la cea de-a III-a ediţie şi realizat de ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei, cu asistenţă tehnică acordată de Consiliul Naţional al Audiovizualului. Citeşte tot articolul

Investigaţie GSP : Bani publici prin firma apropiată afacerilor Voiculescu pentru imaginea Ridzi + EBA
Petrisor Obae
Pagina de Media

270.000 de euro din bugetul MTS au fost daţi firmei Loco pentru a cumpăra spoturi şi ştiri pe TV, scrie Gazeta sporturilor în investigaţia pe care o derulează de câteva săptămâni. Scopul nu a fost cumpărarea de spoturi, ci cumpărarea de imagine prin ştiri şi reportaje. Controlul presei. Citeşte tot articolul

Radio Guerrilla renunţă la 15 angajaţi de la staţiile locale de la Iaşi şi Timişoara
Mediafax
BUCUREŞTI / 16:18, 13.07.2009

Radio Guerrilla va închide staţiile locale de la Iaşi şi Timişoara şi va disponibiliza 15 persoane care asigurau funcţionarea redacţiilor din cele două oraşe, însă Guerrilla va continua să emită în aceste localităţi programul de la Bucureşti şi program local.

"Fiecare staţie locală a Radio Guerrilla are program local între 6.00 şi 7.00 dimineaţa. Trei dintre staţiile locale (Iaşi, Timişoara şi Cluj, n.r.) au avut redacţii locale şi o schemă de personal. În momentul în care ne-a lovit criza, a trebuit să facem restructurări. A trebuit să se renunţe la staţiile de la Iaşi şi Timişoara. Citeşte tot articolul

Negocierile pentru Liga I de fotbal, intr-o « usoara stagnare ». Oferta maxima e de 700.000 euro/sezon
de Adrian Ilincescu
HotNews.ro
Luni, 13 iulie 2009, 14:46 Sport | Fotbal

Negocierile pentru gasirea unui nou sponsor al Ligii I la Fotbal « sint intr-o usoara stagnare », a declarat pentru HotNews.ro presedintele Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF), Dumitru Dragomir. Cele patru companii cu care Liga Profesionista de Fotbal discuta nu sint dispuse sa ofere mai mult de 600.000 - 700.000 de euro anual, a mai spus Dragomir. Citeşte tot articolul

JURNALE O analiză a perioadei martie - mai 2009
Gigi Becali - mai tare ca gripa porcină, Boc şi Geoană, la jurnalele de ştiri

de Diana POPESCU
GANDUL

Lumea politică, gripa porcină, accidentele, administraţia şi sărbătorile legale, pe asta s-au bazat, în ultimele luni, ştirile televizate din România

Subiectele abordate în jurnalele informative ale televiziunilor, în perioada martie – mai 2009, au fost analizate în ediţia a III-a a raportului “Un om a muşcat o ştire”, realizat de Departamentul de Cercetare şi Educaţie Media, în colaborare cu FreeEx şi Agenţia de Monitorizare a Presei. Citeşte tot articolul

Gabriela Vrânceanu Firea preia conducerea Intact Advertising
Mediafax
BUCUREŞTI / 12:51, 13.07.2009

Intact Media Group a anunţat numirea Gabrielei Vrânceanu Firea în funcţia de director general al companiei Intact Advertising - agenţie de organizare evenimente şi publicitate, informează cotidianul Jurnalul Naţional.

Din cauza programului foarte încărcat, Gabriela Vrânceanu Firea a explicat că nu va mai prezenta « Observatorul Antenei 1 », dar că va putea fi văzută în continuare, de luni până vineri, la « Ştirea zilei », pe Antena 3, şi sâmbăta, la emisiunea « Săptămâna financiară », de la Antena 1. Citeşte tot articolul

• DIVERSE

Murdoch si Berlusconi au rupt pactul de neagresiune
Razboiul necrutator al mogulilor media

Gabriela Anghel
ROMANIA LIBERA

Scandalul ascultarilor ilegale a mii de personalitati de catre tabloidele din Marea Britanie a readus la lumina practicile dubioase, ilegale, ale presei populare in goana dupa « scoop ». In centrul scandalului, imperiul media News Group al lui Rupert Murdoch. Magnatul acuzat de premierul italian ca a orchestrat campania de presa contra sa.

Tabloidele britanice Sun si News of the World, componente ale News Group alaturi de Times, ar fi efectuat mii de ascultari telefonice pentru a obtine informatii privilegiate despre unele personalitati, scrie un alt cotidian britanic, Guardian iar Scotland Yard intentioneaza sa deschida o ancheta. Citeşte tot articolul

Valentin Nicolau, fostul şef al TVR, doctor în comunicare cu o lucrare despre televiziunea publică
Petrisor Obae
Pagina de Media

Valentin Nicolau (49 de ani), fost şef al TVR în perioada guvernării Năstase, este, de vineri doctor în ştiinţe politice şi ale comunicării. Teza de doctorat : „Serviciul public de televiziune în audiovizualul românesc în raport cu modelele europene”. Susţinerea publică a tezei a avut loc în 10 iulie, la sediul Şcolii Doctorale în Ştiinţele Comunicării (SDSC) de la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării (FJSC). Citeşte tot articolul