Revista Presei CNA, 14 aprilie 2008

14.04.2008


envoyer l'article par mail title=

PRESA PROVINICIALA DESPRE SUMMIT
WWW.NOTORIU.RO

Gelu Trandafir, membru CNA, considera ca acoperirea summit-ului a fost masiva, dar provinciala si tabloidizata.

Trandafir si-a exprimat opinia despre acoperirea summit-ului in cadrul dezbaterii „Cine manipuleaza libertatea de exprimare din Romania ?”, care a fost organizata de Asociatia Consumatorilor de Media.

« Acest summit a avut o atentie exagerata. Spre exemplu, au fost subiecte precum masurile de securitate, materialele fiind prezentate extrem de tabloidizat », a declarat Trandafir in cadrul dezbaterii. Membrul Consiliului National al Audiovizualului a dat exemplul Realitatii TV, care ar fi oferit „un show al stirii”, in timp ce la polul opus, TVR 1 si Antena 3 au oferit informatii mai consistente. Citeşte tot articolul

Primul trimestru de audiente TV din 2008
Sorina Iordan
Business Standard

Primele locuri ale clasamentelor de audienta TV au fost ocupate, in primele trei luni ale acestui an, de cele trei posturi care si-au mentinut, de fapt, suprematia pe TV pe tot parcursul anului 2007 : Pro TV, lider incontestabil de audienta cu o medie de 2,8% in primul trimestru al anului, Antena 1, cu 2%, si postul tematic Acasa TV, cu 1,7%.

Audientele sunt valabile pentru publicul urban, in perioada 1 ianuarie-31 martie 2008, si au fost masurate de compania GfK Romania.

Postul de stiri Realitatea TV s-a situat, pe tot parcursul primului trimestru al anului, in medie, pe locul patru, cu o audienta de 1%, egala cu a postului public de televiziune TVR 1. “A fost un inceput de an plin de evenimente, incepand de la blocarea strazilor de ninsori abundente, summitul NATO si pana la scandaluri politice, iar reflexul publicului este de a se uita la Realitatea TV atunci cand se intampla ceva important in Romania. Citeşte tot articolul

Realitatea, pe locul patru
Cotidianul

Cu 103.000 de telespectatori, in medie, pe minut, postul de stiri s-a clasat pe locul patru in topul celor mai urmarite televiziuni in perioada 1-12 aprilie, la nivel urban, potrivit datelor GfK Romania.

Realitatea TV a depasit, la audienta, Prima TV, TVR 1, Kanal D, Antena 3, National TV si OTV. In top trei au stat, ca de obicei, PRO TV, cu 293.000 de telespectatori in medie pe minut, Acasa, cu 198.000, si Antena 1, cu 186.000. In aceeasi perioada, Prima TV a fost urmarita la nivel urban de 97.000 de romani, TVR 1 de 94.000, Kanal D de 92.000, Antena 3 de 77.000 de telespectatori, National TV de 64.000 si OTV de 60.000. Citeşte tot articolul

“Primarii” la TV. Laptop. Internet
Costi Rogozanu
Cotidianul

Daca nu iti faci campania de dinaintea campaniei esti mort. Cel putin la televizor.

Am mai zis-o, dar o s-o repet inainte de fiecare campanie electorala. Toti stiu ca adevarata batalie pentru imagine intre candidati se da inainte sa inceapa oficial lupta. La televizor va incepe curind furia ipocrita a repartizarii timpilor de antena. Acum trebuie facute toate miscarile pentru ca, dupa aceea, va demara intregul circ cu numaratorile de minute, vor incepe sanctiunile si amenzile si nu va mai fi nici o discutie electorala ca lumea.

Asa ca oamenii acum se agita, fac declaratii de toate felurile, intra nude apuca un colt de tv. Pina si in “Schimb de mame” de la Prima TV : am vazut intr-un promo, a intrat si primarul dintr-o localitate cu ceva mesaje de veselie transmise catre poporul din sat.

Asadar, adevarata campanie se face inainte de campanie. O fi de vina intransigenta CNA. Citeşte tot articolul

Realitatea TV va difuza emisiunea « Feţele Cotidianului » în fiecare luni
reporter Laura Mitran/editor Carmen Nicolau
NewsIn

Postul Realitatea TV prezintă, în fiecare luni, începând din 14 aprilie, emisiunea « Feţele Cotidianului », cu Robert Turcescu, Doru Buscu, Emil Hurezeanu, Mircea Dinescu şi Adrian Ursu, care vor modera pe rând câte o ediţie a emisiunii.

Emisiunea îi aduce în faţa telespectatorilor pe membrii consiliului editorial ai ziarului « Cotidianul », care vor discuta subiecte diverse şi vor modera, pe rând, câte o ediţie săptămânală.

« Vom pune în valoare potenţialul de dezbatere al consiliului editorial de la ’Cotidianul’. Un grup de oameni care au în comun o meserie, dar pe care o practică diferit, care au temperamente şi competenţe complementare (...). Practic, emisiunea va avea evoluţia unui pendul, care se mişcă între tonul degajat şi critica fără milă, între actualitatea care arde şi cultura care doarme, între filozofie şi reţete de gătit, între faptele grave şi şuetă », spune Doru Buscu, citat într-un comunicat al postului Realitatea TV. Citeşte tot articolul

Articole cu acelasi subiect

Cotidianul - Cotidianul isi arata feţele la tv

Ce variante are Orange pentru a furniza servicii de televiziune in Romania ?
Adrian Seceleanu
Ziarul Financiar

Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila de pe piata locala, a anuntat inca de anul trecut ca intentioneaza sa lanseze din acest an servicii de televiziune pe piata locala, pentru a deveni cel mai mare jucator de pe piata de servicii telemedia, insa a evitat pana acum sa ofere detalii privind solutia utilizata pentru a face acest pas.

Pana la aceasta data, Orange s-a rezumat la campanii promotionale derulate alaturi de alti doi jucatori de pe piata TV (UPC Romania si Boom TV), prin care fiecare companie oferea reduceri de tarife pentru utilizatorii care contractau serviciile ambilor operatori. Atat Orange, cat si UPC si Boom TV nu au furnizat detalii despre rezultatele acestor « teste ».

Un prim indiciu legat de strategia ce ar putea fi urmata de Orange Romania a aparut in aceasta saptamana, cand actionarul majoritar al grupului, France Telecom, a precizat ca va lansa servicii de televiziune prin satelit in trei tari din UE, respectiv Franta, Polonia si Spania. Citeşte tot articolul

Omnicom Media Group Worldwide este cea mai premiata retea de media din lume
de I.B.
HotNews.ro

Omnicom Media Group Worldwide, divizia de media a Omnicom Group Inc, lider in industria de marketing si comunicare la nivel international, ocupa primul loc in clasamentul celor mai premiate retele de media din lume, potrivit ultimului raport « The Gunn », studiu care evalueaza creativitatea in media la nivel mondial.

Cu 461 de puncte, OMG Worldwide a surclasat in 2007 holdinguri de media precum Group M, care a inregistrat 350 de puncte sau Publicis Group Media, cu 253 de puncte. Citeşte tot articolul

Fisa postului
Alexandra Badicioiu
Cotidianul

Nume : Alexandra Badicioiu Consum tv : 1 h si jumatate pe seara. Inca ma mai uit la televizor. Comportament de vizionare : Ma plimb printre canale. Cu stationari de 2-5 minute, reveniri, opriri bruste de o jumatate de ora, intoarceri la 180 de grade, atipiri pe slot. Ca omul atasat de tabiet. Amatoare de : In special, produse premeditat fabricate. Povesti cu ite ramificate. Replici gindite doua saptamini in subsolul/mansarda scenaristilor. Actori cu piele de personaj. Heroes. Studio 60. The Office (U.S.). Cu replay pe Seinfeld& Star Trek. Citeşte tot articolul

Noi nu i-am făcut niciodată o ofertă lui Dragomir
de Raluca Preda
Adevarul

La începutul anului, voci din piaţa media plasau platforma digitală Boom drept mare favorită pentru câştigarea drepturilor tv din Liga I. Mylan Tanzer, şeful Boom Sport One, dezminte categoric afirmaţiile lui Dumitru Dragomir potrivit cărora Boom i-ar fi făcut o ofertă uriaşă. Compania nu a participat la licitaţie, considerând Liga I o afacere costisitoare. În schimb, a câştigat pachetul secundar al Champions League.

  • Adevărul : Cu vreo două luni înainte de licitaţia de la LPF, pe piaţa media s-a vehiculat zvonul că Boom TV ar fi vrut să cumpere drepturile tv din Liga I pentru suma de 54 milioane de euro. Cum comentaţi acum acest zvon ?
  • Mylan Tanzer : Uneori zvonurile şi speculaţiile pot crea ştiri importante. Boom a fost categoric interesat de achiziţia drepturilor tv pentru aceste meciuri şi chiar se pregătea să participe la licitaţie. Dar, cu cât s-a apropiat licitaţia, a devenit evident că meciurile nu se vor câştiga cu 54 milioane de euro. În ultimul moment s-a ajuns la o situaţie în care, numai ca să participe la licitaţie, Boom ar fi trebuit să dea cel puţin un milion de euro. Citeşte tot articolul

Radio Trinitas implineste zece ani de activitate
Gardianul

Radio Trinitas implineste joia viitoare zece ani de activitate. „Aici Radio Trinitas” s-a auzit prima data la Iasi, în seara zilei de 17 aprilie 1998, pe frecventa 92,7 MHz. Era în Vinerea Mare, iar prima emisiune difuzata a fost transmisia în direct a slujbei Prohodului Domnului, oficiata la Catedrala Mitropolitana din Iasi. In scurt timp, postul de radio a ajuns cea mai importanta institutie media a bisericii noastre. Radioul Trinitas detine 26 de frecvente terestre si una via satelit, acopera peste 75% din teritoriul national, poate fi ascultat pe Internet si prin intermediul satelitului AMOS, emite 24 de ore din 24. În spatele datelor se afla o redactie tânara care se face cunoscuta prin vocea ei, o voce pe care o împrumuta Cuvântului. Citeşte tot articolul

RFI Romania vrea sa cuprinda lumea in „40 de minute“
Raluca Ion
Cotidianul

Postul de radio isi propune sa deturneze atentia ascultatorilor de la ghionturile marunte din politica romaneasca spre marile teme de dezbatere ale politicii internationale. uMarti, RFI Romania lanseaza oficial, in prezenta presedintelui RFI, Antoine Schwarz, emisiunea „40 de minute“, care de luni pina vineri ii va tine conectati pe romani la stirile cele mai fierbinti din actualitatea internationala. Intr-un duplex Paris-Bucuresti, realizatorii, printre care se numara Matei Visniec si Mircea Iorgulescu, in Franta, si, Dragos Ghitulete si Luca Niculescu, in Romania, le vor arata ascultatorilor ce se intimpla in curtea vecinilor de Europa. Citeşte tot articolul

Radio România - 80 de ani - Credibilitate, spirit de echipă şi independenţă
de Carmen Anghel
Jurnalul National

Încă din toamna anului trecut se lucrează la elaborarea unui document privind identitatea Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR). Consultanţa a fost acordată de specialişti de la Deutsche Welle Akademie. În acest moment, SRR este în plin proces de “cascadare”. Fiecare manager comunică tuturor celor pe care îi conduce concluziile acestei cercetări.

Despre revoluţionarea SRR am vorbit cu dna Maria Ţoghină, preşedintele instituţiei.

Jurnalul Naţional : În tot acest timp, oamenii din SRR au discutat despre viziune, misiune, principii, valori. Una dintre întrebările la care a trebuit să răspundă a fost “ce aţi schimba în Radio ?”. Sunteţi preşedintele Radioului. Ce aţi schimba la aceşti 80 de ani ai Radioului ?

Maria Ţoghină : Ca să fiu sinceră, aş schimba cultura organizaţională. Aş încerca să revoluţionez modul în care ne raportăm la ceea ce suntem şi la ceea ce facem. Este firesc în 80 de ani să intervină rutina, cultura organizaţională să devină osificată şi să reacţionăm mai greu la provocările care vin din mediul exterior. Şi atunci aş schimba această cultură organizaţională printr-o revoluţie, dacă s-ar putea, pentru că am cîteodată sentimentul că uităm cît de norocoşi sîntem că lucrăm la Radio România. Citeşte tot articolul

Ne-am creat deja o identitate
de Oana-Maria Baltoc
Jurnalul National

ANTENA 2 îN ANUL DOI ● Mihai Gâdea, la ceas aniversar

La 9 aprilie, sora mai mică a postului Antena 1 a împlinit un an de existenţă, timp în care a captat atenţia românilor, reuşind să se situeze în topul televiziunilor de nişă. La aniversare, Mihai Gâdea, directorul general al postului Antena 2, a primit un cadou din partea telespectatorilor.

Oana-Maria Bâltoc : Ce intră la capitolul realizări după acest an şi ce anume trebuie regîndit ?

Mihai Gâdea : Lucrurile pe care le pregătim pentru a aduce îmbunătăţiri le vor vedea telespectatorii pe parcurs. Avem satisfacţia că la aniversarea unui an de zile, show-ul pe care l-am făcut şi a fost difuzat şi pe Antena 1 şi pe Antena 2 a fost urmărit în mediul urban de 700.000 de oameni. Este cel mai important lucru care se putea întîmpla la această aniversare. O răsplată excepţională. Interesant este însă faptul că preşedintele României a fost invitat la ora 20:00 la o altă televiziune (« Naşu’ » ¬ B1 TV), iar Antena 2, de la 20:00 la 21:00, interval în care a fost difuzată aniversarea, a avut mai mulţi telespectatori decît emisiunea unde a fost prezent preşedintele. Citeşte tot articolul

Sălaş al culturii “Tudor Vornicu”
de Dana Andronie
Jurnalul National

În “Dicţionarul Diavolului”, Ambrose Bierce definea uitarea ca fiind “starea sau condiţia în care răul încetează lupta şi tristeţea este în repaus. Eterna groapă de gunoi a faimei”. Annie Muscă, autoarea biografiei lui Tudor Vornicu, se luptă de ceva vreme ca marele teleast să nu fie trimis la groapa de gunoi. Fostă învăţătoare, de origine vrînceană, Annie a reuşit să obţină sprijinul oficialităţilor din Adjud pentru ca sălaşul culturii din oraş (Casa de Cultură) să se numească Tudor Vornicu. Astfel că miercuri, la 16 aprilie, cînd oraşul Adjud este în straie de sărbătoare (împlineşte 575 de ani de la atestarea documentară), va avea loc “botezul” Casei de Cultură. De asemenea, autoarea Annie Muscă îşi va lansa opera dedicată în întregime “vrăjitorului televiziunii”. Citeşte tot articolul

Aici Radio Gostavăţu !
de Ionela Gavriliu
Jurnalul National

CONCURENŢĂ LA RADIO ŞANŢ ● Într-un sat din Oltenia, ţăranii nu mai umblă cu radiouri în căruţă

Din noiembrie anul trecut, un primar oltean îşi face « imagine » prin intermediul unei staţii care emite în toată comuna. Dedicaţiile, cîntecele populare şi ferparele reprezintă la Gostavăţu noul « sound » (n.r. – sunet) al vieţii la ţară.În fiecare dimineaţă, de pe la orele 8:00, măgăruşii hîiţi de muncă din Gostavăţu, Olt, ciulesc urechile. Din stîlp în stîlp, pe drumul principal al comunei, desfăşurat pe 22 de kilometri, se aud melodiile săltăreţe şi anunţurile de nuntă, botez sau înmormîntări. De la manelele lui Vasile Zidaru de pe albumul « La căpşuni în Spania » la melodii populare olteneşti, difuzoarele varsă decibeli timp de opt ore zilnic pentru gostavăţeni. Aşa că oamenii din sat nu prea se mai adună la poartă la Radio Şanţ atîta vreme cît, dacă stau şi vorbesc pe strada principală, abia se mai înţeleg între ei. Din noiembrie anul trecut, în buricul Gostavăţului nici măgarii nu se mai aud cînd rag, de ora exactă.

FĂRĂ MUZICĂ LA PRIVEGHI. Cînd se întîmplă, Doamne fereşte, să moară un om în unul din cele patru sate aparţinătoare ale comunei, Gostavăţu, Fîntînele, Brezuica şi Slăveni, DJ Ion, directorul Căminului Cultural, umblă la butoane. Dacă mortul e din primele două sate, canalul 2 e închis, dacă e din ultimele, canalul 1 amuţeşte, iar difuzoarele tac şi ele în acea jumătate de comună. Citeşte tot articolul

Ghidul privind realizarea paginilor web pentru institutiile publice se afla in consultare publica
www.euractiv.ro

Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei a lansat pe 11 aprilie 2008, spre consultare publica, « Ghidul privind realizarea paginilor web pentru autoritatile si institutiile administratiei publice centrale si locale din Romania ». Documentul propune imbunatatiri ale site-urilor web ale administratiei publice in ceea ce priveste formatul, continutul informational, dezvoltarea propriu-zisa si uniformizarea accesului la paginile web, in conformitate cu standardele europene. De asemenea, ghidul trateaza si accesibilitatea site-urilor web pentru persoanele cu dizabilitati (deficiente de vedere, auz, motorii, de invatare, cognitive si neurologice etc.), introducand cerinte acceptate la nivel mondial, precum timp de raspuns suficient pentru optiunile puse la dispozitie, fisiere video sau audio insotite de text, eliminarea comenzilor vocale pe website etc.

Adoptarea solutiilor propuse de MCTI in „Ghidul privind realizarea paginilor web pentru autoritatile si institutiile administratiei publice centrale si locale” are drept scop cresterea eficientei in administratia publica prin imbunatatirea interactiunii cu cetatenii si mediul de afaceri, in cadrul serviciilor de eGovernment. Citeşte tot articolul