Revista Presei CNA, 14 Noiembrie 2008

14.11.2008


envoyer l'article par mail title=

Catavencii in razboi cu CNA si « cumparatorii politici » din vestul tarii pentru lista politicienilor patati
de A. Biro, C. Moga
HotNews.ro

Reprezentantii Academiei Catavencu au anuntat joi ca vor contesta in instanta o decizie de miercuri a CNA, prin care a fost interzis de la difuzare pe Realitatea TV un spot publicitar ce promova lista candidatilor patati, publicata de saptamanal. Ei au acuzat, totodata, ca membri ai principalelor partide politice ar fi cumparat masiv tirajele Academiei Catavencu in Cluj-Napoca si Timisoara. Tot miercuri, CNA a decis ca un alt spot - asemanator celui intitulat « Alege-ti stapanii cu grija », difuzat inaintea alegerilor locale de Antene - sa fie difuzat de Antene doar seara tarziu. Citeşte tot articolul

CNA nu e de acord cu difuzarea spotului cu « Lista pătaţilor », promovat de Academia Caţavencu
www.realitatea.net

Spotul « Corul vânătorilor » al Academiei Caţavencu a fost interzis la televizor. Consiliul Naţional al Audiovizualului consideră că videoclipul care promovează lista candidaţilor « pătaţi » încalcă principiul informării corecte. Pe de altă parte, ziariştii de la Academia Caţavencu spun că şi lor le-a fost îngrădit dreptul la informare.

Jurnaliştii Academiei Caţavencu acuză partidele că au cumpărat intenţionat en-gros numărul de miercuri al ziarului, în care apărea prima listă a pătaţilor, cea a candidaţilor din Vestul ţării. « Lista pătaţilor » din zona Ardealului care nu a ajuns la toţi cititorii Caţavencu se va regăsi în numărul viitor al revistei la loc de cinste. Citeşte tot articolul

Caţavencu va ataca în instanţă decizia CNA
COTIDIANUL

Consiliul Naţional al Audiovizualului a interzis în şedinţa de miercuri spotul în care săptămânalul editat de Realitatea-Caţavencu îşi promovează lista candidaţilor « pătaţi ».

Caţavencu va contesta această decizie în instanţă « Spotul Academiei Caţavencu a fost interzis şi, spre surprinderea mea, a fost unanimitate a reprezentanţilor partidelor din CNA în a interzice spotul, deşi argumentele sunt nu doar caraghioase, ci comice », a declarat Doru Buşcu, joi, într-o conferinţă de presă, potrivit MEDIAFAX. El a adăugat că “Academia Caţavencu” va ataca în instanţă hotărârea CNA de blocare a spotului, pentru că aceasta a fost o « decizie abuzivă ». Citeşte tot articolul

CNA, deranjat din nou de spotul « Alege cu grija » de la Antena 3
www.ziare.com

CNA cere Antena 3 sa difuzeze spotul « Alege cu grija » numai dupa 10 seara, pentru ca ar incalca principiile informarii corecte si formarii libere a opiniilor, precum si protectia minorilor.

Miercuri, CNA a trimis o scrisoare postului Antena 3 pentru ca spotul « Alege cu grija », inspirat din clipul ‘Alege stapanii’, interzis de Consiliu in campania pentru alegerile locale, sa fie difuzat dupa ora 22.00.

Spotul transmis de Antena 3 ca forma de campanie sociala prezinta o fabrica de vot si un posibil electorat in forma de turma ingenunchiata. Citeşte tot articolul

Realitatea TV, la Bacau si Iasi
S.I.
BUSINESS STANDARD

Compania Realitatea Media a primit, ieri, de la CNA, licente audiovizuale pentru posturile locale Realitatea TV Bacau si Realitatea TV Iasi. Potrivit Mediafax, investitia pentru infiintarea unei statii locale Realitatea TV este de 250.000 de euro, iar numarul de angajati este, in medie, de 25 de persoane. Citeşte tot articolul

Organizatiile de media protesteaza fata de planul de trecere la televiziunea digitala prin ordonanta de urgenta
de C.I.
HotNews.ro

Conventia Organizatiilor de Media protesteaza, joi, fata de propunerea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiilor de a reglementa prin ordonanta de urgenta trecerea la televiziunea digitala. Protestul COM, platforma ce reuneste circa 30 de organizatii ale profesionistilor de media, sindicate si asociatii patronale din domeniu, vizeaza doua probleme mari legate de mecanismul Ordonantei MCTI, inclusiv faptul ca prin el guvernul ar deveni arbitrul pietei de audiovizual din Romania. Citeşte tot articolul

Protest media
C.P.
ZIUA

Conventia Organizatiilor de Media (COM) protesteaza fata de propunerea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiilor (MCTI) de a promova, prin ordonanta de urgenta, introducerea serviciilor digitale de radio si televiziune cu transmisie terestra si cere Guvernului sa se « abtina ».

Textul proiectului de Ordonanta invoca apropierea termenului limita asumat de Romania pentru tranzitia la serviciile digitale de radio si televiziune cu transmisie terestra - 2012 -, argumentand ca aceasta creeaza o situatie exceptionala, a carei reglementare nu poate fi amanata", mai sustin membrii COM. Citeşte tot articolul

BEC reclamat in instanta
Cornelia POPESCU
ZIUA

Presedintele Asociatiei Pro Democratia, Cristian Parvulescu, a declarat, ieri, ca decizia Biroului Electoral Central (BEC) de a restrictiona accesul jurnalistilor si al observatorilor in sectiile de votare va fi atacata la Curtea de Apel, fiind luata in calcul posibilitatea de a nu trimite observatori la alegerile parlamentare.

Membrii Biroul Electoral Central si-au mentinut decizia conform careia observatorii si jurnalistii acreditati in sectiile de votare sunt obligati sa stea intr-un spatiu special amenajat de presedintiii sectiilor de votare. Singura concesie facuta de BEC este ca a solicitat oferirea « unui loc vizibil » pentru jurnalistii si observatorii din sectii. Citeşte tot articolul

Indira Crasnea, aleasa presedinte CRP pentru doi ani
de C.I., C.M.
HotNews.ro

Jurnalista Indira Crasnea, redactor-sef adjunct al agentiei Mediafax, este noul presedinte al Clubului Roman de Presa, potrivit Mediafax. Crasnea, care a asigurat interimatul la conducerea CRP din februarie 2008, a fost aleasa, joi, in aceasta pozitie de catre Adunarea Generala a Clubului, pentru un mandat de doi ani.

Indira Crasnea si Adrian Voinea, directorul general al SC Media Sud Management, au fost singurii candidati pentru presedintia CRP. Citeşte tot articolul

Sinteza Zilei şi În gura presei, cele mai urmărite emisiuni de miercuri seară
JURNALUL NATIONAL

Indiferent de show-ul pe care îl fac politicienii aflaţi în campanie la emisiunile electorale, cea mai mare audienţă o au tocmai talk-show-rile care nu au invitaţi parlamentari.

Asta s-a adeverit şi miercuri seara, când cele mai urmărite emisiuni au fost Sinteza Zilei şi În gura presei. Fiecare dintre aceste emisiuni a depăşit două puncte de rating, încă o dovadă că oamenii s-au săturat de circul ieftin făcut de aleşii neamului. Citeşte tot articolul

Blat de campanie intre partide si televiziuni
Andreea Pora
REVISTA 22

Campania electorala nu face decat sa confirme regresul din ultimii doi ani al clasei politice si mass-media. Sterila, lipsita de substanta si dezbateri serioase, impanata cu bufonerii si melodrame, mustind de impostura si demagogie, campania 2008 este vidata de continut.

Inconsistenta ei in “ prima campanie lipsita de o tema majora de dezbatere “ nu este o intamplare si nu tine nici de majorarea salariilor, de distorsiunile produse de uninominal sau de satietatea societatii fata de politica. Resorturile acestei diluari sunt mult mai profunde si raspunsul se gaseste in mecanica viciata dupa care au functionat intreaga clasa politica si media, incepand din 2006 incoace. Citeşte tot articolul

Publicitatea a intrat în recesiune
Petre Barbu
ADEVARUL

În primele zece luni ale anului, numărul de reclame a scăzut cu 7,8% faţă de anul trecut. Prudenţă ! Acesta e cuvântul de ordine în piaţa de publicitate autohtonă, în acest an. Nu s-au tăiat dramatic bugetele de promovare, ci s-au aplicat mici ajustări.

În primele zece luni au fost difuzate 2,63 milioane de reclame pe televiziune, presă şi radio, cu 7,8% mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Conform monitorizărilor Alfa Cont, volumul brut de publicitate la nivelul pieţei a fost de 4 miliarde de euro (calculat pe baza tarifelor-listă). Cifra este cu 1,5% mai mică decât cea înregistrată în 2007. Citeşte tot articolul

CME a pierdut pe Nasdaq 80% din valoarea actiunilor
de Alexandra Patrascu
FINANCIARUL

In pofida veniturilor mari declarate, proprietarul Pro TV pierde bani la bursa

Grupul Central Media Enterprises (CME) a pierdut la bursa new-yorkeza Nasdaq, de la inceputul anului, 79,9% din valoarea actiunilor sale. Scaderea cotatiilor CME a fost mult mai accentuata decat indicele pietei Nasdaq, care a inregistrat un declin de aproximativ 40% de la inceputul anului in curs. Capitalizarea bursiera a grupului cu sediul in Bermuda a cazut accelerat, cu aproape 80%, ajungand la 814 milioane de dolari. Citeşte tot articolul

Realitatea TV lansează astăzi cea de-a şasea staţie de ştiri locală la Focşani
www.realitatea.net

Realitatea TV lansează astăzi cea de-a şasea staţie de ştiri locală - la Focşani. Cei mai tineri dintre colegii noştri, şi primii din Moldova, vor deschide lumea din oraşul Unirii.

Din echipă fac parte jurnalişti cunocuţi în mass media locale, dar şi Marius Grigorescu şi Nicu Zaharia - echipa de corespondenţi care ne aduc, de mai bine de trei ani, ştiri la cald din inima Vrancei. Citeşte tot articolul

Puieţii campaniei Realitatea TV, “România prinde rădăcini”, la Călăraşi
Cristian Oprea
COTIDIANUL

Asociaţia “Salvaţi Dunărea şi Delta” a preluat ştafeta de la Realitatea TV şi, cu ajutorul voluntarilor, a plantat 5.000 de plopi în judeţul Călăraşi, care are cea mai mică suprafaţă împădurită.

Succesul campaniei postului de televiziune Realitatea TV, “România prinde rădăcini”, desfăşurată la sfârşitul lunii trecute, în judeţe din nordul Moldovei, a determinat Asociaţia “Salvaţi Dunărea şi Delta” să declanşeze o acţiune similară, dar în Lunca Dunării.

Circumscrisă campaniei generale a trustului de presă Realitatea-Caţavencu, “Cod Verde”, suita de acţiuni a Realitatea TV de reîmpădurire a unor zone defrişate în ultimii ani, s-a derulat în perioada 27-31 octombrie în judeţele Suceava (Udeşti), Neamţ (Doljeşti) şi Bacău (Comăneşti). Citeşte tot articolul