Revista Presei CNA, 13 martie 2008

13.03.2008


envoyer l'article par mail title=

TVR 3, un post pentru festivaluri electorale regionale
Costi Rogozanu
Cotidianul

In timp-record, postul public a obtinut doua licente pentru TVR 3 si TVR Info, dupa ce a prezentat un dosar la CNA fara buget prevazut, fara investitii minime precizate. In aprilie este prevazuta lansarea.

Dosarul prezentat CNA-ului este unul extrem de subtirel, plin de formulari bombastice, cu doua-trei precizari asupra grilelor. In schimb, membrii Consiliului au votat pentru acordarea licentelor, cu o singura impotrivire. Am ales cite ceva din colectia de perle cuprinse in dosar : „Programele TVR Info trebuie sa serveasca interesul public si nicidecum sa fie un motiv de propaganda“ sau „TVR Info va difuza materiale filmate de inspectoratul general pentru situatii de urgenta, de la evenimentele gestionate de acesta : incendii, accidente nucleare (...) caderi de obiecte din atmosfera si din cosmos“. Citeşte tot articolul

Vantu a cerut licenta de televiziune pentru adulti, dar se mai gandeste
de C.I.
HotNews.ro

Consiliul National al Audiovizalului a anuntat, miercuri, ca in sedinta sa de joi, 13 martie va dezbate o cerere inaintata de SC Realitatea Media SA Bucuresti de acordare a unei licente audioviziuale prin satelit pentru postul Realitatea Adult Time. In total, CNA a spus ca va lua in discutie nu mai putin de sapte solicitari de licenta venite din partea Realitatea Media.

Miercuri dupa-amiaza, insa, Cotidianul, publicatie ce apartine grupului Realitatea-Catavencu, a anuntat ca este vorba despre doar cinci solicitari - trei posturi de filme, unul de sport si unul de shopping, ce vor fi discutate « intr-o sedinta viitoare » a CNA. Citeşte tot articolul

Alegeri locale - Campania va începe la 2 mai
Jurnalul National

Guvernul a aprobat ieri un set de zece hotărâri pentru organizarea la 1 iunie a primului tur al alegerilor locale, iar al doilea tur de scrutin la 15 iunie, fondurile alocate fiind de 66 milioane de lei, dublu faţă de 2004. Premierul Tăriceanu şi ministrul Internelor şi Reformei Administrative, Cristian David, au precizat că biroul pentru depunerea candidaturilor va funcţiona începând cu 31 martie, iar candidaturile vor putea fi depuse până la 22 aprilie. Campania electorală va dura, conform legii, o lună, începând cu 2 mai.

Realitatea vrea inca sapte posturi tematice de televiziune
Sorina Iordan
Business Standard

Realitatea Media, care opereaza, printre altele, postul de televiziune de stiri Realitatea TV si care face parte din trustul Realitatea-Catavencu, a solicitat Consiliului National al Audiovizualului (CNA) sapte licente audiovizuale prin satelit pentru posturi TV tematice.

Cele sapte posturi vor fi specializate pe filme de diferite genuri, printre care filme pentru adulti, filme de actiune sau de comedie, precum si pe sport si programe promotionale. Solicitarile la CNA au fost facute pentru Realitatea Film Univers, Realitatea Adult Time, Realitatea Action Film, Realitatea Comedy Film, Realitatea Sport Derby, Realitatea Sport Fan si Promo TV.

Razvan Franculescu, seful Serviciului de Licente din cadrul CNA, a spus ca nu poate sa faca publice niciun fel de informatii din dosarele de licente inainte de discutarea lor in sedinta publica. Citeşte tot articolul

Departamentele de PR din televiziuni decid la ce emisiuni pot participa propriile vedete
Reporter Laura Mitran / Cătălin Daniel Cocoş
Senior editor Marius Vasileanu
NewsIn

Departamentele de PR din televiziuni decid la ce emisiuni pot participa propriile vedete, deşi acestea au statut preferenţial în posturile TV şi câştigă mii sau chiar zeci de mii de euro pe lună.

Majoritatea moderatorilor TV spun că primesc invitaţii de la colegii lor de breaslă pentru a participa în emisiunile acestora, dar sunt cazuri în care şi-ar prejudicia imaginea dacă ar accepta invitaţia. Se feresc să spună răspicat despre cine este vorba, dar recunosc că sunt realizatori sau posturi de televiziune pe care i-au refuzat, câteva exemple fiind programul « 9595 », moderat de Cristian Andrei la postul Antena 1, dar şi de televiziuni precum B1 sau Euforia.

Prezentatoarea Ştirilor ProTV, Andreea Esca, spune că nu există nicio regulă după care decide dacă merge sau nu la o emisiune, dar recunoaşte că sunt câteva criterii după care ia hotărârea. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi continut :

Vedetele au recunoscut : nu fac un pas fara acordul PR-ului
C.S.
Gardianul

Cei mai populari moderatori TV au recunoscut faptul ca refuza invitatii de a participa la emisiunile colegilor lor de breasla de la alte televiziuni. Motivul este acela ca, in unele cazuri, si-ar prejudicia imaginea, insa nimeni nu a vrut sa faca public vreun nume. Andreea Esca, de exemplu, spune ca ia in calcul cateva criterii cand hotaraste daca merge sau nu la o emisiune. “Depinde de format, de subiectul abordat, de momentul difuzarii”, spune stirista, care se consulta mereu cu departamentul de PR in aceste privinte. Citeşte tot articolul

Pepiniera de ministri si lideri de presa
Lucian Gheorghiu
Cotidianul

Cotidianul nu a fost doar primul ziar cu alura occidentala din Romania, ci si o scoala de presa. Foarte multe nume grele din presa romaneasca si-au inceput cariera aici. Si tot aici au activat viitori ministri sau secretari de stat.

Prima echipa redactionala a Cotidianului l-a avut sef la sectia Economic pe Radu Vasile. In 1991, viitorul prim-ministru nu era un nume in politica si nici chiar in PNTCD nu prea stiau multi de el. Calitatea pe care a avut-o la ziar a constituit prima functie publica a celui cunoscut ca fiind artizanul „pacii de la Cozia“. Pentru o scurta perioada de timp, unul dintre subalternii lui Radu Vasile a fost tot un viitor ministru : Mircea Ciumara, si el, la vremea respectiva, un boboc pe scena politica. Sectia Economic a mai dat doi demnitari. La mijlocul anilor ’90, aici au lucrat Claudiu Doltu si Alexandru Tasnadi. Ambii au devenit in timp consilieri prezidentiali, primul ocupind si functia de secretar de stat. Citeşte tot articolul

Concurenţa auto creşte bugetele de publicitate
de Petre Barbu
Adevarul

Anul trecut, volumul brut de reclame consumat de mărcile de automobile pe televiziune, presă şi radio a crescut cu 54% faţă de anul precedent Cursa automobilelor pe „autostrada publicităţii" continuă şi în acest an, mai ales pe micile ecrane. În primele două luni ale anului 2008, au fost difuzate pe televiziunile noastre 21.941 de spoturi pentru mărcile de automobile.

În fruntea „plutonului" se află mărcile Citroën (cu 3.851 de inserţii tv), Toyota (3.414) şi Renault (2.117). Campaniile de promovare ale celor trei mărci au adunat şi cele mai multe puncte de audienţă în mediul urban (Gross Rating Point - GRP).

Nici piaţa de televiziune, principalul suport pe care se promovează mărcile auto, nu a rămas spectatoare la această cursă (infernală). (...)

În perioada analizată, Pro TV a difuzat 1.453 de reclame auto, livrând şi cea mai mare audienţă în mediul urban : 5.429 GRP-uri. Pe următoarele locuri în topul audienţei se află Antena 1 (2.425 GRP-uri) şi Prima TV (1.927 GRP-uri). Citeşte tot articolul

Audienţa Radio România Actualităţi se sprijină în baston
de Petre Barbu
Adevarul

În mediul urban, canalul public de radio este ascultat în proporţie de 67,3% de persoane cu vârste de peste 50 de ani.

Sondajele de audienţă arată că Radio România Actualităţi are cei mai în vârstă ascultători din mediul urban şi Capitală. Posturile comerciale se bat pe ascultătorii tineri şi maturi. Cei mai mulţi ascultători din Bucureşti ai posturilor Radio Total, Guerrilla şi Romantic au studii superioare.

Ca în orice business de media, şi producătorii programelor de radio trebuie să răspundă la întrebarea : cui ne adresăm ? Concret : cine sunt oamenii care ne ascultă ? Numărul de ascultători reprezintă un indicator de audienţă cantitativ care, chiar dacă poate fi o „medalie" pe blazonul unui radio sau un motiv de mândrie în comunicatele de presă, nu este întotdeauna determinant în atragerea de bugete de publicitate. Citeşte tot articolul

Angajări pe pile şi relaţii la TVR Cluj
Mihai Şoica
Evenimentul zilei

Romeo Couţi, directorul instituţiei şi membru în comisia de examen, este prieten de familie cu unul dintre concurenţii care a fost promovat în ianuarie.

Un redactor de la TVR Cluj contestă modul în care s-a desfăşurat un concurs de promovare pe funcţie în cadrul instituţiei, întrucât din comisie au făcut parte angajaţi care nu puteau fi obiectivi, inclusiv colegi şi prieteni de familie ai unuia dintre concurenţi.

Adriana Vitan, singurul angajat al TVR Cluj laureat cu premiul Clubului Român de Presă, a cerut instanţei de judecată anularea concursului din 18 ianuarie, în urma căruia Karen Sebesi, de la redacţia maghiară, a obţinut postul de realizator. Motivul contestării : interesele celor din comisia de examen. Citeşte tot articolul

DCS-SCHIMBARE / DCS îşi va rebrandui produsele de televiziune şi comunicaţii
MEDIA EXPRES

Digital Cable Systems, operatorul de triple play cunoscut mai ales prin platforma DTH Max TV este pe punctul de a-şi schimba brandul în AKTA, potrivit unor surse din conducerea companiei.

Brandul va fi lansat deoarece compania oferă, pe lângă DTH, şi cablu, internet şi telefonie. Data rebrandingului nu a fost încă stabilită. Potrivit unor surse din piaţă, de rebrandingul Max TV se ocupă compania Brandient. Relansarea platformei sub denumirea AKTA presupune şi schimbarea logo-ului actual şi a sloganului, care în momentul de faţă este « Televiziune la maxim ». Citeşte tot articolul

TV pe internet
Lavinia Pitu
www.dw-world.de

Ce aduce nou televiziunea digitala si posibilitatea de a urmari programele TV pe internet ? Reprezinta acestea o provocare sau un avantaj, atat pentru telespectatori, cat si pentru canalele de televiziune ? Produsele mass media, de la presa scrisa la cea audio- vizuala, aduc din ce in ce mai multe schimbari pe piata, schimbari care vizeaza atat consumatorii, cat si contextul economic in care ele se dezvolta.

Majoritatea posturilor de televiziune europene ofera in paralel posibilitatea vizionarii programelor pe internet. De partea telespectatorilor, mediile noi reprezinta fara indoiala o serie de avantaje : programele pot fi vizionate la orice ora, si de oriunde exista o conexiune la internet, ele nu costa nimic, iar suprapunerea lor temporala nu mai are nici o importanta. Citeşte tot articolul

Nu pot să produc cât ar cumpăra Pro TV-ul
de Andreea Romaniuc
Adevarul

Andi Moisescu pregăteşte al treilea format tv pentru postul din Pache Protopopescu

Prins între familie, jobul de la Pro TV şi propria afacere – o casă de producţie, Andi Moisescu susţine că, dacă ar putea, şi-ar anula, temporar, toate activităţile profesionale pentru a se dedica fiului său, David, în vârstă de un an şi jumătate.

Adevărul : - În noul sezon „Apropo TV« ai dat startul campaniei „Şi eu am fost furat în România ». Povesteşte-ne cea mai nefericită întâmplare de acest tip.

Andi Moisescu : - Mi s-a furat, la un moment dat, tot ce aveam : haine, bani, mâncare. Absolut tot. Ce-i mai neplăcut e că era în prima zi de vacanţă la mare. Citeşte tot articolul

SRR si-a dublat cota pe piata de publicitate radio
Sorina Iordan
Business Standard

Societatea Romana de Radiodifuziune (SRR) a castigat, in 2007, inca 2% din piata de publicitate radio, fata de 2006, ajungand la 4%, potrivit estimarilor Lianei Radut, Marketing Director CLIR Media, regia de media care gestioneaza spatiul publicitar al radioului public.

De asemenea, ea a explicat ca, in 2007, incasarile postului public prin prisma CLIR au crescut cu peste 100% fata de 2006. Potrivit raportului de activitate al SRR pe 2006, posturile publice de radio au incasat, in 2006, 890.000 de euro, din care aproape 400.000 de euro au fost bartere.

De altfel, CLIR Media gestioneaza spatiul publicitar al posturilor publice de radio din martie 2007, cand s-a angajat sa realizeze, in decurs de un an, un buget de incasari din publicitate de cel putin de 1,6 milioane de euro. Citeşte tot articolul

Televiziunea prin satelit, 1,3 mil. clienti
Eugen Secmerean
Business Standard

Piata serviciilor de televiziune prin satelit (DTH) a trecut, la finele anului trecut, de 1,3 milioane de clienti, in conditiile in care Romtelecom a anuntat 400.000 de abonati la serviciul sau Dolce, UPC Romania - 115.000 de abonati, Digital Cable Systems (fost MaxTV) si DTH Television Group (BoomTV) - cate 100.000, iar RCS&RDS a confirmat 600.000 de clienti, dar la nivelul lunii iulie 2007.

Digital Cable Systems (DCS), preluat in luna mai a anului trecut de AIG Capital Partners, pentru suma de 32 milioane de euro, a devenit, la sfarsitul anului 2007, al patrulea furnizor de servicii de televiziune prin satelit (DTH) din Romania, cu aproximativ 100.000 de abonati, a declarat pentru Business Standard Calin Nistor, directorul de marketing interimar al DCS. Citeşte tot articolul

Dacă doriţi să retrăiţi
Radu Paraschivescu
Evenimentul zilei

Apartamentul de bloc era o peşteră igrasioasă, în care stafii vinete pândeau gazele în creierul nopţii ca să fiarbă un ou. Te mişcai prudent şi vorbeai şoptit. Citeai ce ţi se dădea voie, ţi se oprea din salariu dacă nu aveai copii, căscai ochii la televiziunile vecinilor pentru o reclamă la blugi sau salam. Anul 1984 al lui Ceauşescu era romanul „1984“ al lui Orwell.

Un calendar sinistru potrivea literatura şi realitatea într-o cadenţă distopică. Era nevoie de aer, de speranţă, de conştiinţa unei punţi cu exteriorul. De unde s-o iei, dincotro să aştepţi licărul, spre ce să-ţi întorci faţa cotropită de riduri ? Citeşte tot articolul

Revista presei locale

„CTV-PNL nu este televiziunea constănţenilor”
Mihaela DRAGOMIR
Telegraf/Constanta
Marti, 11 Martie 2008

Scandal, înjurături, îmbrînceli şi intervenţie a forţelor de ordine pe străzile cartierului constănţean Palazu Mare ! Nu a fost vorba despre vreo răfuială între găşti de cartier sau despre vreo reglare de conturi între te miri ce clienţi de bodegă, ci despre Caravana CTV „Cartierul meu”. Mai mulţi locuitori din Palazu Mare din Constanţa au semnalat ieri, la redacţie, faptul că în cartier a izbucnit un scandal, după ce reprezentanţii CTV nu le-au permis să-şi exprime păsul în faţa camerelor de luat vederi. Oamenii au reclamat faptul că au fost agresaţi verbal şi fizic în faţa maşinilor din caravana CTV, de către simpatizanţi liberali care, în opinia celor îmbrînciţi şi înjuraţi, se aflau acolo pentru a denigra imaginea actualului primar al Constanţei, Radu Mazăre. Mai mult, oamenii au spus că echipele televiziunii Constanţa TV se afla într-o campanie de promovare „electorală”, pe care ele o susţineau a fi apolitică. Citeşte tot articolul

Documents joints