Revista Presei CNA, 13 iunie 2008

13.06.2008


envoyer l'article par mail title=

Campania electorală în audiovizual se încheie joi, la miezul nopţii
reporter Cătălin Daniel Cocoş/editor Iulian Leca
NewsIn

Campania electorală în audiovizual se încheie joi, la miezul nopţii, potrivit Legii 67 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a anunţat Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), care va trimite joi un comunicat posturilor TV şi radio.

Preşedintele CNA, Răsvan Popescu, a afirmat că volumul de muncă depus de instituţia pe care o conduce a fost mai mare ca în oricare campanie de până acum. « În opinia mea, volumul de muncă din această campanie a fost mai mare ca oricând, la fel şi măsurile », a declarat preşedintele CNA, Răsvan Popescu. Citeşte tot articolul

Sala de şedinţe a CNA se va numi « Ralu Filip »
reporter Cătălin Daniel Cocoş/editor Iulian Leca
NewsIn

Sala de şedinţe a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) se va numi « Ralu Filip », la propunerea vicepreşedintelui instituţiei, Radu Teodorel, în memoria celui care a fost preşedinte al instiuţiei din 2002 până în 2007.

« Vă propun ca sala de consiliu să se numească ’Ralu Filip’ », a spus în şedinţa de joi a CNA, vicepreşedintele instituţiei, Radu Teodorel. Propunerea lui Teodorel a fost votată în unanimitate. Preşedintele CNA, Ralu Filip, a murit în data de 23 mai 2007, în urma unui infarct. Potrivit medicului Adrian Streinu Cercel, directorul Institutului, Ralu Filip a suferit un infarct posteroinferior, iar în jurul orei 0.50 s-a constatat decesul. Medicul Adrian Streinu Cercel a declarat că infarctul a putut fi provocat de mai multe cauze, de la o stare de enervare, până la o masă copioasă. Citeşte tot articolul

Sala de şedinţe a CNA se va numi « Ralu Filip »
Evenimentul zilei

În urma votului membrilor CNA, din şedinţa de astăzi, sala de şedinţe a Consiliului se va numi « Ralu Filip », în memoria fostului preşedinte al Consiliului, care a decedat în mai 2007.

Decizia a fost luată în urma unei propuneri a lui Radu Teodorel, vicepreşedintele Consiliului.

« Ştiu cât suflet a pus dumnealui (Ralu Filip - n.r.). În perioada dumnealui, CNA avea o notorietate, avea o credibilitate de aproape 50%. Ca semn de recunoştinţă şi în memoria dumnealui putem să numim această sală « Ralu Filip » », a spus Radu Teodorel. Citeşte tot articolul

CNA-SANCŢIUNI / CNA a amendat TV Bacău cu 2.500 de lei
Media Expres

Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat cu 2.500 de lei SC Deşteptarea SA pentru postul TV BACĂU care a încălcat prevederile art. 63 (1, 2), 65 (7) şi 67 (2) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale şi ale art. 42 (1, 2, 3) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual referitoare la dreptul la propria imagine în următoarele emisiuni difuzate în perioada 2 mai – 26 mai 2008 : „Deşteptarea de seara”, „Bacăul vorbeşte”, „Realitatea zilei”, „Ferma politică”, „Deşteptarea pe diagonală”.

Tot SC Deşteptarea SA a primit somaţie publică pentru radio ALFA Bacău care a încălcat prevederile art. 63 (1, 2) şi 67 (2) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale şi ale art. 42 (1, 2) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual referitoare la dreptul la propria imagine în cadrul jurnalelor de ştiri difuzate în perioada 2 mai – 26 mai 2008. Citeşte tot articolul

Sancţiuni în campania electorală
de Iulia Bunea
Adevarul

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a dat 123 de sancţiuni în campania electorală pentru alegerile locale : nouă amenzi, 73 de somaţii şi 41 de scrisori de atenţionare. „Cred că această campanie s-a menţinut în limitele echităţii şi echilibrului", a declarat Răsvan Popescu, preşedintele CNA. În această campanie, s-au angajat 195 de radiodifuzori (93 de televiziuni centrale şi locale, 36 de televiziuni prin cablu şi 66 de posturi de radio) care au acoperit evenimentele electorale.

EURONEWS-IMAGINE-SCHIMBARE / Euronews are o nouă siglă si o nouă imagine
Media Expres

Euronews are din 4 iunie o nouă siglă, o nouă semnătură, un nou look, o nouă identitate a programelor, un nou site internet şi un nou discurs, printr-o campanie de comunicare derulată cu agenția FFL Paris, potrivit unui comunicat difuzat de Media Consulta.

Sigla este formată dintru-un cerc folosind culorile alb, gri, negru, pentru a ilustra repoziţionarea brandului având ca valori simplitatea si obiectivitatea. Michael Peters, Managing Director al Euronews, a spus : « Logoul, semnătura brandului şi în mod general, întreaga identitate vizuală, care este voit simplă şi minimalistă reflectă dorinţa lui Fred & Farid de a face din Euronews un canal universal de ştiri, fără fasoane şi afectare. Din ianuarie 2007, am făcut o analiză profundă a canalului de ştiri. Am păstrat cele mai puternice elemente ale sale şi acestea formează principiile fundamentale ale noului look. Ceea ce se schimbă este felul în care le vom exprima ; de fapt, rămânem coerenţi cu noi înşine. » Citeşte tot articolul

BOOM-SMARTY-LANSARE / Smarty se va lansa oficial la 15 iunie
Media Expres

Televiziunea pentru copii Smarty, difuzată pe platforma de satelit Boom Extrasatelit va fi lansată oficial în cadrul unui eveniment în aer liber, în parcul Tineretului, programat pentru duminică 15 iunie, la ora 10.00.

Printre serialele vedete alte televiziunii se numara SpongeBob şi Drake& Josh (doi băieţi cu personalităţi diferite : tradiţionalistul Josh şi petrecăreţul Drake). În plus, Smarty mai aduce în România seriale precum : The Doodlebops, Astrofarm, Arthur, Mona the Vampire, The Little Lulu Show, Spider Riders şi altele. Citeşte tot articolul

Băsescu, din nou agent electoral
Jurnalul National

RECIDIVĂ ● Campanie pentru Dumitru Oprea la Iaşi Preşedintele Traian Băsescu le-a recomandat explicit ieşenilor să-l voteze pe candidatul PD-L în turul al doilea al alegerilor pentru Primăria capitalei Moldovei.

Ieşirea la masă alături de « prietenul » Vasile Blaga în plină campanie păleşte dacă ne uităm la îndemnul electoral explicit formulat de preşedintele Traian Băsescu în favoarea candidatului PD-L la Primăria Iaşiului, Dumitru Oprea, care se confruntă în turul doi cu pesedistul Gheorghe Nichita. Postul local de televiziune Tele M a difuzat miercuri seară un interviu cu şeful statului în care acesta recomandă ieşenilor « să-l încerce cu încredere » pe Oprea, pentru a vedea dacă acesta « ar putea să facă din Iaşi exact ce s-a întîmplat şi la Cluj ». "Ce a putut face Nichita pentru Iaşi aţi văzut. Încercaţi-l cu încredere pe fostul rector al Universităţii « Al.I. Cuza ». Citeşte tot articolul

Cine îi trezeşte pe români la radio
de Petre Barbu
Adevarul

„Dimineaţa deMentă" deţine poziţia de lider în topul celor mai ascultate programe matinale din Bucureşti şi din mediul urban

O mână de oameni se aşază, cu noaptea-n cap, în faţa microfoanelor şi trezesc milioane de ascultători. Realizatorii matinalelor trăiesc cu acuitate presiunea audienţei.

Când apar cifrele de audienţă radio, ei analizează şi întorc pe toate „feţele" rezultatele muncii lor. Dacă le sunt favorabile, flutură sondajele ca pe nişte steaguri.

Recentul sondaj realizat de IMAS şi Mercury Research, sub patronajul Asociaţiei pentru Radio Audienţă (ARA), arată că programul „Dimineaţa deMentă" de la Radio 21 are cea mai mare audienţă în Bucureşti şi în mediul urban. Daniel Buzdugan şi Mihai Morar sunt ascultaţi de 343.500 de persoane (cu vârste de peste 11 ani) în Capitală şi de 950.000, în oraşe (orele 7 - 10). Citeşte tot articolul

Martor electoral“ revine cu 10.000 de lei proaspeţi
Cotidianul

Cei care surprind situaţii inedite legate de ultimele zile ale electoralelor locale şi de desfăşurarea celui de-al doilea tur de scrutin sunt invitaţi să facă propriile ştiri şi să le trimită la secţiunea specială alocată acestui concurs pe site-ul postului de televiziune Realitatea TV.

Românii au acum şansa să redevină jurnalişti amatori prin filmarea, fotografierea sau prezentarea celor mai interesante momente ale finalului alegerilor locale, cel mai bun material postat la secţiunea „Martor electoral“, demarată în zilele premergătoare votului de la 1 iunie, urmând a fi răsplătit cu 10.000 de lei. Citeşte tot articolul