Revista Presei CNA, 13 ianuarie 2009

13.01.2009


envoyer l'article par mail title=

Dan Diaconescu, la gunoi !
Doinel Tronaru
EVENIMENTUL ZILEI

Fostul luptător basarabean Tolea Ciumac a încercat duminică-seară să-l îndese într-un tomberon pe “omul-orchestră” al postului OTV. Cazul este cercetat de Parchetul General.

Una dintre “telenovelele” în curs pe postul OTV, neînţelegerile soţilor Tolea şi Magda Ciumac, s-a dovedit, duminică-seară, periculoasă pentru omul-orchestră al postului, Dan Diaconescu. Acesta a fost agresat în direct, la ora 23.40, de fostul luptător basarabean Tolea Ciumac, care a încercat să-l bage pe “mărunţelul” realizator TV într-un tomberon aparent nou-nouţ, pe care l-a adus în studio. Citeşte tot articolul

Scena « Dan Diaconescu la gunoi », in vizorul CNA
de V.O.
HOTNEWS

Scena in care personajul Tolea incearca sa il « arunce la gunoi » pe Dan Diaconescu, in cadrul emisiunii Dan Diaconescu Direct de duminica seara, s-a raspandit viral, pe bloguri, in prima parte a zilei de luni. Incidentul televizat va fi discutat, marti, la Consiliul National al Audiovizualului, a afirmat pentru HotNews.ro presedintele institutiei, Rasvan Popescu. « Nu stiu daca a fost sau nu o situatie inscenata, acest lucru urmeaza sa fie discutat maine de membrii Consiliului », a afirmat Popescu. Citeşte tot articolul

DERAPAJ : Dan Diaconescu, la gunoi în cursa pentru audienţă
Pagina De Media

„Gunoaiele” mediatice marca OTV, atât de aducătoare de audienţă, i-au dat o idee lui Tolea (personaj ajuns pseudovedetă tot datorită emisiunilor lui Dan Diaconescu). Luptătorul K1 s-a decis să transpună metafora în practică. Citeşte tot articolul

CNA permite injuraturile si scenele de sex in reality-show-uri
Theodora Stoica
GARDIANUL

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) vegheaza la “buna functionare” a mass-mediei românesti. Amendeaza bocancii aruncati in platou, dar nu are ce face când vine vorba de scene de sex, accese de gelozie si injuraturi ca la usa cortului difuzate la TV. Rasvan Popescu, presedinte al CNA, ne-a declarat ca emisiuni precum “Test de fidelitate” nu pot fi amendate pentru scenele de sex pentru ca intra la categoria productii de fictiune, iar injuraturile sunt tratate doar cu bipuri, in loc de penalizari. Citeşte tot articolul

Cum a fost împărţit „tortul“ reclamelor TV
Autor : Petre Barbu
ADEVARUL

În 2008, televiziunile grupului Pro TV au deţinut 36% din volumul de reclamă, în timp ce Intact, principalul concurent, a atins o cotă de 18%. Toate marile grupuri de televiziune au pierdut cote de piaţă din „tortul” publicităţii. TVR a suferit o scădere a volumului de reclamă de 38,2% faţă de 2007.

Toată piaţa TV, adică cele 46 de canale cuprinse în sondajele de audienţă, a livrat un volum de puncte de audienţă cu 8,6% mai mic decât cel din anul trecut. Marile trusturi au pierdut telespectatori în favoarea staţiilor de nişă. Citeşte tot articolul

Splendid se creşte la umbra TVR
Autor : Andreea Lupu
ADEVARUL

Contul de media al Televiziunii Române a consolidat pe piaţă poziţia regiei. Cei doi oameni de afaceri au reuşit să-şi adjudece, pentru a doua oară, contractul de gestionare a spaţiului de reclamă pentru posturile Societăţii Române de Televiziune.

Radu Budeş şi Cătălin Săndulache au făcut echipă încă de la început. Au lucrat împreună la regia de vânzare de publicitate ARBOmedia, au părăsit împreună firma şi tot împreună au pus pe picioare Splendid Media, companie care în cinci ani a crescut destul de mult. Citeşte tot articolul

Pubela OTV trebuie ignorată
Horia Ghibuţiu
EVENIMENTUL ZILEI

Până să ia caimacul sancţionarea ministrului Oprea, tema pubelei de la OTV a condus ieri detaşat în topul discuţiilor de la fumat, de la fântâna cu apă potabilă sau oriunde s-ar mai întâlni doi colegi puşi pe un mic taifas - şi-mi imaginez că fenomenul nu e caracteristic doar instituţiilor de pe platforma corporatistă Pipera.

Ceea ce s-a întâmplat la OTV alaltăieri, să tot fi fost spre miezul nopţii (la ora 23.44, pentru conformitate), ar putea fi sintetizat aşa : într-un studio de televiziune cu o audienţă constantă şi un public destul de numeros pentru a depăşi nişa s-a petrecut un fapt reprobabil. Anume, agresarea unui jurnalist în exerciţiul funcţiunii de către un invitat surescitat, care a premeditat scandaloasa corecţie fizică aplicată gazdei. Rog însă ca acest articol să nu fie citit ca o expresie a solidarităţii faţă de un coleg de breaslă sau ca un SOS lansat de grija libertăţii presei. Citeşte tot articolul

Maneaua să fie manea !
Cezar PAUL-BĂDESCU
DILEMA VECHE

De ani buni, Antena 1 joacă rolul de challenger, de televiziune condamnată să se afle pe locul 2, deşi face eforturi disperate să smulgă laurii PRO TV-ului. Antena 1 şi-a făcut operaţii estetice peste operaţii estetice în dorinţa de a semăna cît mai mult cu televiziunea din Pache Protopopescu, a ademenit cu bani grei specialişti şi vedete din ograda lui Adrian Sîrbu, şi-a aruncat la gunoi propriile vedete, formate în timp. De fiecare dată însă eforturile au fost zadarnice. Citeşte tot articolul

Educaţie pentru competenţă în mass-media
Nicoleta FOTIADE
DILEMA VECHE

Nu demult, un ziarist m-a întrebat : „Dar de ce avem nevoie de competenţă în mass-media ? Ce, vreţi să spuneţi că publicul este incompetent ?“. Întrebarea, puţin maliţioasă, este utilă, ca să putem face distincţii. Nu ne naştem cu competenţe, ci le obţinem, le dezvoltăm pe parcurs, prin învăţare, prin educaţie. Dacă vorbirea o deprindem uşor, ascultîndu-i pe cei din jurul nostru, ca să putem citi şi scrie este nevoie să cunoaştem alfabetul şi regulile de gramatică cu ajutorul cărora formulăm idei. Cu alte cuvinte, ca să deprindem abilităţile datorită cărora devenim persoane alfabetizate, în relaţie cu dezvoltarea personală şi cu societatea, trebuie să învăţăm, să dezvoltăm competenţe. Citeşte tot articolul

Un proiect : Consiliul Naţional al Presei Scrise
Radu Calin Cristea
ADEVARUL

Se ajunge inadmisibil de repede în tribunal. Un abitru obiectiv şi respectat de breaslă s-ar impune de urgenţă pentru publicaţiile din România.

Din motive ce ţin de bizareria funcţionării instituţiilor din România doar presa audiovizuală se supune unor reglementări a căror aplicare e monitorizată de CNA. Asta ca şi cum presă scrisă n-ar exista. Situaţiile amendate de CNA ca însemnând abateri de la normele deontologice cresc, şi încă mai buruienos, în presa scrisă. Nimeni nu le ia nici măcar în consideraţie. Imagini de o sexualitate explicită te întâmpină încă de pe prima pagină a gazetelor şi, dacă priveşti, de la 4-5 metri depărtare, orice chioşc de ziare din România, te trăzneşte un aer de bordel mizerabil. Scene cu violuri, incesturi, acte de pedofilie etc. sunt expuse la vedere. Citeşte tot articolul