Revista Presei CNA, 13 Noiembrie 2008

13.11.2008


envoyer l'article par mail title=

Posturile TV trebuie să menţioneze explicit caracterul emisiunilor de promovare electorală
reporter Magda Vladoi
editor Valentin Anghel
Newsin.ro

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de miercuri, să recomande posturilor de televiziune ca toate emisiunile electorale plătite să conţină, la început şi cel puţin o dată pe parcurs, menţiuni explicite privind caracterul lor.

« Am luat această decizie pentru o bună informare a publicului, care trebuie să ştie la ce se uită. Se asigură, astfel, o mai mare transparenţă, iar telespectatorul ştie dacă se difuzează o emisiune de dezbatere sau una de promovare electorală, plătită. Pe de altă parte, faptul că sunt făcute publice tarifele de promovare, iar emisiunile respective sunt marcate ca atare, dă şanse egale, teoretic, tuturor candidaţilor să fie informaţi unde şi în ce condiţii îşi pot face promovare », a explicat, pentru NewsIn, preşedintele CNA, Răsvan Popescu. Citeşte tot articolul

CNA recomandă televiziunilor să marcheze emisiunile de promovare electorală
D.P.
GANDUL

CNA a hotărât, ieri, să trimită o recomandare posturilor tv care difuzează emisiuni de promovare electorală, prin care să impună afişarea pe ecran a unei menţiuni privind caracterul programului respectiv. Consiliul a votat trimiterea recomandării ca, la începutul şi pe parcursul emisiunilor de promovare (de cel puţin două ori în total) să se afişeze menţiunea privind caracterul acestor programe, printr-un text ales de fiecare post. Citeşte tot articolul

Tarifele posturilor TV în campania electorală
Petrisor Obae
Pagina de Media

Televiziunile au trimis CNA tarifele pe care le percep pentru emisiunile de promovare electorale. Marile televiziuni generaliste – Pro TV, Antena 1 si TVR 1 nu difuzeaza decit dezbateri, care au caracter gratuit pentru participanti.

Prima TV, post axat pe divertisment, nu se implica in campania electorala. Situatia cea mai interesanta este la Realitatea TV, care isi scoate, practic, toate programele la vanzare, in perioada electorala. Pentru cateva emisiuni ale Realitatii, pretul a fost stabilit deja : intre 4.000 si 20.000 de euro. Citeşte tot articolul

Topul tarifelor electorale
de Diana POPESCU
GANDUL

Podiumul este ocupat, în ordine, de Realitatea TV, B1 şi OTV

Prima Tv, Naţional Tv şi N24 nu se implică în campanie

Topul tarifelor electorale

Televiziunile au avut răgaz până ieri să anunţe Consiliul Naţional al Audiovizualului în legătură cu tarifele stabilite pentru publicitatea electorală de sezon.

Dintre posturile care vor include în grilă emisiuni de promovare a candidaţilor la un scaun confortabil de parlamentar, se distinge un pluton fruntaş care a mizat pe preţuri mari, contra servicii exhaustive.

Realitatea TV ocupă locul I, cu 20.000 de euro net, percepuţi pentru întreaga emisiune, în cadrul programelor Alege premierul !, Realitatea te priveşte şi Realitatea Zilei, şi cu cei 10.000 euro net, cât costă jumătatea de ceas la Deschide lumea. Citeşte tot articolul

Realitatea TV sparge topul tarifelor electorale : 20.000 de euro pe ediţie
D.P.
GANDUL

Suma asigură participarea la emisiunile Alege premierul şi Realitatea te priveşte

Postul lui SOV a stabilit şi preţuri pentru jumătatea de oră şi jumătatea de minut

20.000 de euro net, tarif de campanie la Realitatea TV

Realitatea TV a transmis Consiliului Naţional al Audiovizualului tarifele pe care le percepe în campanie pentru emisiunile electorale. Postul lui Sorin Ovidiu Vântu a „umilit” OTV-ul, care percepe, pentru ora la Dan Diaconescu Direct, 10.000 euro + TVA. Cei care doresc să se promoveze la Realitatea, în cadrul emisiunii Alege premierul (difuzată de luni până joi, în intervalul orar 18.45 - 21), trebuie să scoată din buzunar 20.000 de euro net pe ediţie. La fel se va întâmpla şi cu candidaţii care vor să participe la Realitatea te priveşte, difuzată de luni până joi, între orele 22 şi 24. Citeşte tot articolul

TV - Dezvăluirile « bombă » nu ridică mereu audienţele talk-show-urilor
JURNALUL NATIONAL

Războiul cu « sistemul ticăloşit » purtat seară de seară de unul dintre realizatorii de talk-show-uri nu prea ridică ratingul.

Cu siguranţă că telespectatorii s-au săturat de dezvăluirile senzaţionale făcute seară de seară. Emisiunea Sinteza Zilei a reuşit să strângă cei mai mulţi spectatori în faţa televizorului. Mihai Gâdea, Ion Cristoiu şi cei doi invitaţi, Valentin Stan şi Mircea Badea, au fost urmăriţi marţi seară de aproape 250.000 de oameni. Citeşte tot articolul

Ştirea zilei a fost miercuri seara unul dintre cele mai urmărite talk-show-uri
Adrian Vaduva
JURNALUL NATIONAL

Ştirea zilei, moderată de Gabriela Vrânceanu Firea, se numără de fiecare dată printre cele mai urmărite talk-show-uri de la noi.

Miercuri seara, emisiunea de la Antena 3 a obţinut o medie generală de 1.7%, reuşind chiar un maximum de 2.5%. Cu alte cuvinte, în intervalul 20:45-21:00, 280.000 de telespectatori urmăreau talk-show-ul. Antena 3 a depăşit Realitatea TV, după ora 20:00, televiziunea trustului Intact nu i-a dat nici o şansă adversarei sale. Citeşte tot articolul

Partidele au cheltuit 800.000 de euro in valoare bruta pentru publicitate in mass-media centrala
de C. Moga
HotNews.ro

Partidele politice au cheltuit, in valoare bruta, aproximativ 800.000 de euro in primele sapte de zile de campanie, pentru publicitate electorala in presa scrisa si audiovizuala la nivel central, arata un raport de monitorizare realizat de Institutul pentru Politici Publice (IPP). Analiza a luat in calcul presa scrisa si posturile de televiziune cu acoperire nationala si a identificat doar trei formatiuni politice care si-au facut publicitate cu bani : alianta PSD-PC, PNL si PD-L. Citeşte tot articolul

Comunicat COM : Presa si conflictele de interese in timpul alegerilor
www.cji.ro

Comunicat de presa

In contextul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare, Conventia Organizatiilor de Media din Romania reaminteste membrilor sai prevederea continuta in Codul Deontologic adoptat in 2004, potrivit careia :

Jurnalistul va evita sa se afle într-o situatie de conflict de interese. Se recomanda separarea activitatilor editoriale ale jurnalistului de cele politice si economice. Citeşte tot articolul

CONVENTIA ORGANIZATIILOR DE MEDIA PROTESTEAZA FATA DE REGLEMENTAREA TRECERII LA TELEVIZIUNEA DIGITALA PRIN ORDONANTA DE URGENTA
www.cji.ro

Organizatiile semnatare isi exprima dezaprobarea fata de propunerea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiilor de a promova prin ordonanta de urgenta introducerea serviciilor digitale de radio si televiziune cu transmisie terestra si solicita Guvernului sa se abtina de la o astfel de miscare cu doar doua saptamini inaintea alegerilor parlamentare.

Textul proiectului de Ordonanta de urgenta invoca apropierea termenului limita asumat de Romania pentru tranzitia la serviciile digitale de radio si televiziune cu transmisie terestra – anul 2012 – argumentind ca aceasta creeaza „o situatie exceptionala, a carei reglementare nu poate fi aminata". Citeşte tot articolul

Realitatea FM : ”Realitatea FM va deveni in radio ceea ce este Realitatea TV in televiziune”
de Ana Draghici
BUSINESS STANDARD

Robert Turcescu se pregateste de emisie la Realitatea FM, incepand cu 17 noiembrie. Directorul executiv al postului va realiza emisiunea “Romania vorbeste”, prilej cu care orice ascultator va avea ocazia sa se exprime “on air” legat de principalele evenimente ale zilei. Printre obiectivele lui Turcescu privind Realitatea FM se afla crearea unui statut pentru jurnalismul radio pe piata din Romania, intr-un moment in care acesta nu exista.

De ce de la Europa FM la Realitatea FM ? Am acceptat, inca o data, o provocare profesionala. Am iesit din rutina. Nu e putin lucru avand in vedere lumea despre care vorbim : lumea mass-media, o lume in care singura sansa de a ramane “viu” din punct de vedere profesional este sa te reinventezi continuu, sa-ti cauti sansa de a fi provocat. Rutina in meseria asta inseamna sfarsitul. Citeşte tot articolul

Dictatura celebrităţilor la MTV România
Raluca Moisă
ADEVARUL

După reţeta de succes din străinătate, Andreea Esca, Loredana Groza, Elena Udrea şi Valentina Pelinel îşi vor prezenta preferinţele muzicale la „Weekend VIP”. Alături de ei, au acceptat propunerea postului MTV Iulia Vântur, Cătălin Măruţă, Smiley, Puya, George Vintilă şi Artan de la Timpuri Noi.

Andreea Esca, Florin Piersic, Loredana Groza şi modelul Valentina Pelinel se numără printre protagoniştii unui weekend VIP, care va avea loc sâmbătă şi duminică (15 şi 16 noiembrie), la postul MTV, urmând să se „metamorfozeze” în VJ-i şi să instaureze o „dictatură” muzicală, însă doar pentru distracţie şi doar pentru două zile. Citeşte tot articolul

TVR Cultural face breaking news la „Gaudeamus“
Cătălin Cocoş
ADEVARUL

Televiziunea publică va colecta cărţi pentru copiii de la ,,Pinochio 3” şi îl are printre parteneri pe Florin Chilian, care a cedat drepturile de folosire a piesei „Zece“. Jurnal Cultural va amplasa la eveniment un studio din care va transmite zilnic cele mai importante informaţii şi interviuri.

TVR Cultural va instala un ministudio la Romexpo

Andra Gavril, Marius Constantinescu şi Camelia Draghia îi vor ţine la curent pe telespectatorii Jurnalului Cultural cu cele mai noi ştiri despre lansările de carte, personalităţile prezente la târg şi părerile vizitatorilor. Citeşte tot articolul

Berlusconi se plânge că este atacat şi jignit constant de mass-media
www.realitatea.net

Şeful Guvernului italian Silvio Berlusconi a declarat miercuri că este obiectul unor constante « atacuri » şi « jigniri » din partea mass-mediei, în special a televiziunilor, şi a adăugat că stânga difuzează informaţii false care îl fac să pară « un bandit mafiot ».

Berlusconi a declarat pentru cotidianului Corriere della Sera că « în lumea întreagă, interlocutorii mei dau dovadă de mult respect. Iar când ajung în Italia, deschid televizorul şi văd că nu există nicio emisiune a RAI, nici măcar de divertisment, care să nu mă batjocorească sau să nu mă insulte ». Citeşte tot articolul