Revista Presei CNA, 12 martie 2008

12.03.2008


envoyer l'article par mail title=

Dezacord gramatical in clipul ce face reclama la brichetele BIC
de N.P.
HotNews.ro

Conform unui comunicat al CNA, postul Realitatea TV a primit “somatie publica” pentru difuzarea unui spot publicitar la brichetele BIC. Spotul in cauza a incalcat prevederile referitoare la obligatia respectarii normelor ortografice, ortoepice si morfologice ale limbii romane. Citeşte tot articolul

Mutu a semnat cu Kanal D pentru 3 milioane de euro
MEDIA EXPRES

Bucureşti / Cel mai celebru fotbalist român al momentului, Adrian Mutu, a semnat cu Kanal D pentru difuzarea unui reality show, pentru care va primi 3 milioane de euro, a declarat Constantin Duţu, membru CNA. Citeşte tot articolul

Diaconescu visează să coteze OTV la Bursă
de Raluca Preda
Adevarul

Jurnalistul a declarat în faţa membrilor CNA că intrarea în acţionariatul televiziunii sale a unui offshore din Cipru este primul pas către o eventuală listare la Bursă a postului.

Dan Diaconescu, patronul postului OTV, a declarat, în şedinţa de ieri a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), că offshore-ul Magichand, care deţine 20% din televiziune, este proprietatea sa. Diaconescu a spus că intenţionează să coteze la Bursă compania care operează OTV, dar membrii CNA i-au atras atenţia că acest lucru contravine legislaţiei audiovizualului din România.

Acţionariatul Ocram Televiziune SRL, compania care operează licenţa postului OTV, s-a modificat din 8 ianuarie 2008. Dacă până atunci firma era deţinută în totalitate de Dan Diaconescu, în prezent aproape 20% din acţiuni aparţin unui offshore înregistrat în Cipru. Citeşte tot articolul

TVR a pierdut si amicalele nationalei
Viorel Dobran
Cotidianul

Postul public a fost invins in meciul cu Antena 1, care, cu exceptia turneelor finale, a pus monopol pe partidele lui Mutu si compania. Fotbalul sprinteaza mai ceva ca Banel Nicolita din grila postului public, TVR pierzind in favoarea Antenei 1 si partidele amicale ale nationalei de fotbal a Romaniei dupa ce acelasi post cistigase si meciurile din preliminariile Campionatului Mondial din 2010. Postul lui Dan Voiculescu a oferit 2,6 milioane de euro pentru meciurile nationalei in urmatorii doi ani, cu 200.000 mai mult decit TVR pentru partidele oficiale ale nationalei din urmatorii doi ani, avind astfel drept de preemptiune si la obtinerea dreptului de difuzare a meciurilor amicale. Pretul tranzactiei este, conform unor surse din FRF, de circa 650.000 de euro. Citeşte tot articolul

Antena 1 : Lideri în sport şi divertisment
Jurnalul National

În fiecare zi de week-end a săptămânii care a trecut, Antena 1 a avut audienţe care au plasat-o pe primul loc în top, fie că a fost vorba despre meciuri de fotbal sau despre emisiuni de divertisment. Seria victoriilor în audienţă a început încă de vineri seară, când show-ul “Vreau să fiu... vedetă” a avut în medie 782.000 de telespectatori din mediul urban, cu 200.000 mai mult decât PRO TV, în acelaşi interval orar. Citeşte tot articolul

Antena 1 va transmite toate „amicalele“ României din acest an
de Petre Barbu
Adevarul

Televiziunea Antena 1 a câştigat licitaţia organizată de Federaţia Română de Fotbal (FRF) pentru difuzarea meciului amical România-Rusia, care se va disputa pe 26 martie.

La licitaţie a participat şi televiziunea publică. Mai mult, Antena 1 a încheiat un acord cu FRF potrivit căruia va transmite toate partidele amicale pe care tricolorii le vor juca în 2008. Surse din piaţă afirmă că, pentru drepturile tv ale celor patru amicale (inclusiv cel cu Rusia), postul din Băneasa va plăti federaţiei suma de 500.000 de euro. Citeşte tot articolul

Discursul religios la televiziune
de Andrei Plesu
Adevarul

În vremea din urmă, se discută abundent în presă despre introducerea religiei printre disciplinele şcolare. Să se introducă, sau să nu se introducă ? Să fie cursuri obligatorii sau facultative ? Să fie o instrucţie confesională, apologetică, sau una „generală", de istorie a religiilor ? În timp ce noi dezbatem laborios şi încruntat chestiunea, unele posturi de televiziune au introdus însă pe tăcute, în programele lor, prelegerea cu caracter omiletic. Şi nimeni nu comenteză, nu reacţionează, nu dezbate oportunitatea, stilistica şi calitatea acestor emisiuni.

După ce, săptămîna trecută, am picat întîmplător pe un astfel de program (găzduit de B1 TV) mi-e greu să mă abţin. Postul B1 e un post curios : pe de o parte ne livrează toate subproducţiile cinematografiei ceauşiste, în care mari actori debitează texte indigerabile, iar pe de alta vrea să ne ducă rapid în Rai, cu ajutorul unor harnici pastori neoprotestanţi.Citeşte tot articolul

Catalin Oprisan aduce « Ultima ora » la Realitatea TV
C.P.
Cotidianul

Fostul angajat Telesport va face, incepind de vineri, revista presei la postul de stiri.

Noua emisiune, difuzata incepind cu ora 23.10, va pune pe lista principalele evenimente si momente ale zilei in curs. Cel mai nou membru al echipei Realitatea TV va prezenta o selectie proprie a subiectelor din ziare si reviste, precum si clipuri video si poze trimise la adresa ultimaora realitatea.net.Citeşte tot articolul

BBC intra in batalia undelor pentru Orientul Mijlociu
Razvan Ciubotaru _Cotidianul

Grupul media detinut de guvernul britanic lanseaza un post de televiziune in limba araba, pentru a concura proiectele similare ale tarilor arabe, Frantei si SUA.

BBC a lansat marti un canal de televiziune in limba araba destinat tarilor din Orientul Mijlociu si Africa de Nord, intrind astfel in competitie cu televiziunile care domina deja aceasta piata : Al-Jazeera, care emite din Qatar, grupul saudit Al-Arabia si cel libanez Al-Manar. Pentru inceput, postul in limba araba va emite doar 12 ore pe zi, urmind ca din vara sa aiba un program de 24 de ore. Obiectivul celor de la BBC este de a atrage o audienta de 20 de milioane de telespectatori, pina in 2010. Citeşte tot articolul

Programul 3 Radio, 35 de ani de la înfiinţare
Loreta Popa
Jurnalul National

MOŢU PITTIŞ ● « Viitorul aparţine celor care cred în frumuseţea viselor »

Se împlinesc 35 de ani de la înfiinţarea Programului 3 al Radiodifuziunii Române. El ne-a însoţit adolescenţa, dăruindu-ne, pentru o viaţă, esenţa spiritului tânăr. Pare banal să spunem, au fost cei mai frumoşi ani, într-o vreme când opresiunea comunistă era atât de vizibilă, dar chiar aşa e.

Doar cei care au trăit în acea perioadă pot depune mărturie despre frumuseţea acelor ani, despre bogăţia acelor emisiuni radiofonice, despre bucuria reîntâlnirii pe calea undelor cu voci inegalabile. Programul 3 « Tineret », devenit Radio 3Net « Florian Pittiş », sărbătoreşte anul acesta 35 de ani de la înfiinţare. Împreună cu Editura CD Press, postul de radio doreşte să îşi marcheze împlinirea celor 35 de ani prin lansarea cărţii « O legendă a radioului românesc : Programul 3 » de Camelia Stănescu şi Dan Ursuleanu. Evenimentul aniversar are loc astăzi, ora 11:00, la Centrul de Presă al Societăţii Române de Radiodifuziune din str. Gen. Berthelot nr. 60-64. Programul 3, aşa cum a fost el numit iniţial, a luat fiinţă în martie 1973, iar din luna noiembrie 2004, postul dispare din FM şi se transferă pe internet, devenind Radio3Net. Citeşte tot articolul

15.000 de euro pentru cine vorbeste „afacereza“
A.D.
Business Standard

Cat de toba de business sint afaceristii autohtoni ? The Money Channel ii provoaca, incepind de duminica, pe cei care nu se sfiesc sa puna zi de zi bani la bataie in propriile afaceri. Prima editie a „Testului de afacereza“, difuzata incepind cu ora 21.30, va fi de fapt o avanpremiera a emisiunii, care va debuta oficial peste doua saptamini. Invitatii din platou se vor intrece timp de o jumatate de ora, de luni pina joi, in a oferi intelesul exact al cit mai multor notiuni de afaceri, iar premiile care le vor rasplati spiritul antreprenorial vor ajunge pina la 15.000 de euro pe luna. Citeşte tot articolul