Revista Presei CNA, 12 iunie 2008

12.06.2008


envoyer l'article par mail title=

CNA-SANCŢIUNI - CNA a aprobat o nouă amendă de 20.000 de lei pentru OTV Bucureşti
MEDIA EXPRES

Consiliului Naţional al Audiovizualului a decis în şedinţa publică din 10 iunie 2008 să amendeze cu 20.000 de lei OTV pentru încălcarea prevederilor art. 65 (7) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale.

OTV a difuzat subiecte electorale în cadrul emisiunilor „IMPACT” (de sâmbătă, 7 iunie 2008) şi „Caravana romilor” (de duminică, 8 iunie 2008) încălcând articolul 65 (7) care precizează că televiziunile pot oferi timpi de antenă pentru emisiuni electorale „în fiecare din zilele de luni, marţi, miercuri, joi şi vineri”.

CNA a amendat cu 5.000 de lei SC MC SAT SRL pentru încălcarea prevederilor art. 58 din Legea Audiovizualului nr. 504/2002 potrivit cărora : „Difuzarea serviciului de programe poate începe după obţinerea deciziei de autorizare audiovizuală.” Citeşte tot articolul

Postul francez M6 a fost sanctionat pentru ca i-a facut pe tricolori gainari !
Romania libera

Consiliul Superior al Audiovizualului, autoritatea franceza insarcinata cu respectarea deontologiei in mass-media, a decis sanctionarea postului TV M6, care a transmis meciul de fotbal dintre Romania si Franta, pentru ca un ziarist i-a calificat pe romani drept « gainari ».

Potrivit unui comunicat al Ambasadei Frantei la Bucuresti, un ziarist sportiv francez de la canalul de televiziune M6, Dominique Grimault, a facut afirmatii insultatoare la adresa romanilor pe parcursul emisiunii « 100% foot » din 9 iunie, jurnalistul numindu-i « voleurs de poules » (gainari) de mai multe ori pe jucatorii romani ai echipei nationale de fotbal care participa la EURO 2008. Citeşte tot articolul

Televiziunea M6 a fost somată din cauza injuriilor aduse fotbaliştilor români
NewsIn
Cotidianul

Consiliul Superior al Audiovizualului de la Paris a somat canalul de televiziune M6 în urma acuzaţiilor unui ziarist sportiv francez care i-a insultat pe fotbaliştii români pe parcursul emisiunii « 100 % fotbal » din 9 iunie.

« Hoţi de găini » sau « Găinari care joacă bine teatru », aşa au fost catalogaţi fotbaliştii români de unul dintre comentatorii canalului francez de televiziune M6. Remarca a fost taxată cu un avertisment public din partea Consiliului Superior al Audiovizualului de la Paris. Citeşte tot articolul

Antena 3 şi News FM susţin naţionala
Cristina Stamatescu
Jurnalul National

Antena 3 şi News FM îi cheamă pe toţi românii să fie alături de echipa naţională la Campionatul European de Fotbal 2008. Chiar dacă nu sînt prezenţi la stadion, posturile îi îndeamnă pe microbişti să cânte alături de tricolori imnul României.

Pe site-urile www.antena3.ro şi www.newsfm.ro, doritorii pot accesa, în format pdf, imnul naţional. Şi pentru că următorul meci este împotriva actualei deţinătoare a titlului mondial, Mutu & Co. au nevoie mai mult ca oricînd de susţinerea tuturor românilor. Citeşte tot articolul

Jetix, lider de audienta in mai
Ana Draghici
Business Standard

Jetix a devenit, in luna mai, liderul pietei televiziunilor pentru copii din Romania, ca urmare a investitiilor continue in dezvoltare, se arata in comunicatul televiziunii, care citeaza rezultatele de audienta ale GfK Romania.

Ratingul mediu al statiei pe intervalul orar 7-24 a fost de 2,2% pe targetul format de copiii cu varste intre patru si 14 ani din mediul urban, fiind urmat de Cartoon Network (2,0%) si MiniMax (1,5%). Lansat pe 19 mai 2008, serialul “Lazy Town” s-a situat, in primele trei saptamani de difuzare, pe primul loc in cadrul programelor Jetix si pe locul trei in cadrul tuturor programelor statiilor pentru copii. Citeşte tot articolul

România are un potenţial ridicat de dezvoltare pentru grupurile media – Fitch
Sursa : NewsIn
Cotidianul

România oferă grupurilor media oportunităţi semnificative de dezvoltare, deşi, din multe puncte de vedere, piaţa media românească rămâne una subexploatată, arată un raport publicat miercuri de agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings.

În ciuda prezenţei copleşitoare a publicităţii televizate şi a creşterii economice consistente, publicitatea se situează în România sub nivelul mediu din Europa Centrală şi de Est, şi a început recent să înregistreze o creştere semnificativă.

Cheltuielile publicitare pe cap de locuitor rămân pe locul doi în clasamentul celor mai reduse din regiune. În contextul unei creşteri economice puternice, estimată pentru următorii ani, există speranţa ca această dezvoltare să se reflecte şi asupra domeniului publicităţii. Citeşte tot articolul

Raport Fitch : Romania reprezinta o oportunitate pentru grupurile internationale de media
de V.O.
HotNews.ro

Piata de publicitate din Romania se afla in urma celor mai multe piete din Europa Centrala si de Est, cheltuielile publicitare pe cap de locuitor depasindu-le, conform unor evaluari datand din 2005, doar pe cele din Ucraina, arata un raport Fitch publicat miercuri pe tema pietei regionale de televiziune. Fitch apreciaza ca, pana in 2009, publicitatea TV va reprezenta 67% din total in tara noastra.

Fitch considera ca Romania reprezinta in continuare o oportunitate pentru grupurile internationale de media, piata locala fiind caracterizata de « dominatia coplesitoare » a publicitatii TV si de o crestere economica substantiala, dar si de faptul ca publicitatea este sub nivelul mediu al Europei Centrale si de Est si doar de curant a inceput sa creasca semnificativ. Citeşte tot articolul

Televiziunile din România vor atrage 67% din publicitate
Jurnalul National

Televiziunea este mediul cel mai influent, iar acest lucru se vede şi în publicitate atrasă. Potrivit datelor publicate în raportul FitchRatings în România cota pe piaţa de advertising a televiziunilor va ajunge 67% pînă în 2009. Mai puţin totuşi decît în ţările Europei Centrale şi de Est (CEE), unde cota este mai mare. În acelaşi timp însă, România reprezintă o oportunitate pentru grupurile media pentru că se aşteaptă o consolidare a poziţiei de mediu dominant a televiziunii pe piaţa de publicitate. Cu toate că se remarcă faptul că scena politică de la noi a fost oarecum turbulentă în ultimul an, specialiştii Fitch nu cred că stabilitatea politică ar putea fi ameninţată.

Un alt fapt remarcat în raport este modul în care se obţin licenţele audiovizuale. Consiliul Naţional al Audiovizualului şi Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (IGCTI), ca parte a Guvernului, au responsabilitatea să împartă licenţele : CNA organizează licitaţii pentru acordarea licenţelor, în timp ce IGCTI alocă frecvenţele. Citeşte tot articolul

Sârbu exportă Mediafax în Cehia
Petrisor Obae
Evenimentul zilei

EXTINDERE. Agenţia Mediafax s-a lansat, de ieri, în Cehia, compania din grupul Media Pro, deţinut de Adrian Sârbu, funcţionând după „reţeta“ abordată în România.

„Împărtăşim cu colegii cehi experienţa acumulată în România, unde Mediafax este lider pe piaţa furnizorilor de informaţie din 1995. Practicile noastre în furnizarea de informaţii către mass-media sunt aplicate şi la Praga“, spune Cristian Dimitriu, directorul general Mediafax. Citeşte tot articolul

Electrocasnicele, legate la priza reclamelor
Adevarul

În primele cinci luni, volumul brut de publicitate pentru aparatele de folosinţă îndelungată a atins 27,9 milioane de euro

Creşterea puterii de cumpărare a populaţiei şi dezvoltarea marilor reţele de retail au dus la majorarea bugetelor de promovare pentru aparatele electrocasnice şi electronice.

Nu trece o zi în care o reclamă pentru o marcă de televizor sau maşină de spălat să nu „lovească« publicul, în ciuda reculului de vânzări înregistrat în ultimii doi ani de marii comercianţi. Majoritatea campaniilor de comunicare pentru aceste produse mizează pe argumentul preţurilor (cel mai mic preţ !) şi mai puţin pe forţa brandurilor. „Războiul preţurilor » se reflectă direct şi în volumele de publicitate cheltuite mai ales de principalii retaileri. Citeşte tot articolul

Trei anormalităţi în campania pentru Bucureşti
Horia Roman-Patapievici
Evenimentul zilei

Horia Roman-Patapievici : « Lucrarea celor 322 de ieri merge azi înainte prin comentatorii politici de serviciu, cu o eficacitate pe care tentativa de a-l suspenda pe preşedinte de acum un an nu o avusese, pentru că era EVIDENT partizană politic. »

Actuala campanie electorală afişează ca fiind normale trei anormalităţi vădite. Întâi de toate, preluarea luptei politice de către presa televizată. Acest lucru a ajuns să fie considerat normal, mergând până acolo încât singura arenă publică a politicii a devenit talkshow- ul (nu parlamentul), unicul arbitru al dezbaterii publice a ajuns să fie moderatorul de talk-show (nu opinia publică), singurii politicieni cu nume au devenit cei care ştiu să se facă invitaţi la talk-show-uri (nu cei care, prin pertinenţă şi talent politic, ajung să orienteze dezbaterea publică), iar televiziunile au căpătat monopol pe informaţiile politice, ceea ce înseamnă că nu mai există altă politică decât cea a televiziunilor. Citeşte tot articolul

Băsescu îşi face top cu duşmanii săi din presă
Cristian Oprea
Cotidianul

Palatul Cotroceni a realizat topul înjurăturilor din mass-media la adresa preşedintelui Traian Băsescu.

Şefului statului i se prezintă zilnic, pe lângă tradiţionala revistă a presei, şi o analiză sui-generis, parte a unei monitorizări mai ample, care conţine şi citate largi cu referirile negative şi chiar cu imprecaţiile, înjurăturile la adresa sa, precum şi cu cele neutre sau pozitive. Cotidianul a intrat în posesia monitorizărilor cu înjurăturile din mass-media care-l vizează pe Traian Băsescu, realizate la nivelul Departamentului de Comunicare Publică al Administraţiei Prezidenţiale.

În topul editorialiştilor ori al moderatorilor de televiziune care-l înjură vârtos şi constant pe şeful statului, conduce detaşat Trustul Intact al familiei lui Dan Voiculescu, oponent politic declarat al acestuia. Citeşte tot articolul

Înjură-mă, Băsescule“, şi fă-mă important !
Doru Buscu
Cotidianul

Când ai preşedinte „un monstru gălăgios şi tupeist“, „un gargaragiu notoriu şi periculos“, „fariseu“, „pericol pu-blic“, „distrugător“ şi „lotru la drumul mare“, simţi cum restul etichetelor, înmuiate în veninul patriei, vin tare din urmă.

La întâlnirea vigilenţei cu „tiranul“ se prezintă mulţi jurnalişti care lipsesc din evidenţa clinică a unui medic serios. Şi nici nu e de mirare : Băsescu scoate multă lume din minţi. Aşa că trupele de asalt sunt pretutindeni. Un exemplu : tripticul Gâdea - Cristoiu - Stan, care şi-a consolidat o abilitate a flegmei cu sclipiri de show. Isterizaţi cu program şi metodă, oamenii Antenei 3 îl tratează pe preşedinte cu un meniu urlător aproape complet, care merge de la icnete şi melodii la sudălmi explicite. O consecvenţă cu efecte încurajatoare în ratingul postului, care livrează astfel audienţa şi abjecţia la pachet. Citeşte tot articolul

Departe de carte
Radu Paraschivescu
Evenimentul zilei

Radu Paraschivescu : « Cum titlul acesta cu un ricoşeu şugubăţ spre emisiunea lui Cristian Tabără nu-mi aparţine, mă grăbesc să-i deconspir autorul : Valentin Moraru, de la Sport.ro, ins mai pontos decât pare la televizor. »

Dar ce să caute un asemenea titlu chiar în săptămâna de după Bookfest ? Tocmai am fost aproape de carte, aşa cum ne-au spus ziarele, posturile radio şi TV. Tocmai ne-am întâlnit pe viu cu Orhan Pamuk, Andrei Kurkov, Julia Navarro şi P. F. Thomese. Tocmai am făcut cozi la autografe şi ne-am frecat umerii de celebrităţile literare ale naţiei. Şi-atunci ? De ce bombănim şi de data asta ? Ce anume nu ne place ? Şi mai ales, când o să învăţăm să vedem doar jumătatea plină a paharului şi să nu mai arătăm cu degetul spre cea goală ? Citeşte tot articolul

Documents joints