Revista Presei CNA, 10 martie 2008

10.03.2008


envoyer l'article par mail title=

Gasparik ar putea pleca de la CNA
Sorina Iordan
Business Standard

Vicepresedintele Consiliului National al Audiovizualului (CNA), Attila Gasparik, ar putea parasi functia actuala, pentru a deveni rector al Universitatii de Arta Teatrala din Targu-Mures.

Gasparik a declarat pentru Business Standard ca si-a depus dosarul pentru functia de rector, el urmand sa primeasca un raspuns pe 14 martie. “Mi-am depus hartiile pentru postul de rector al Universitatii de Arta Teatrala din Targu-Mures. Sa vedem ce va iesi. N-o sa duc doua institutii in spate”, a declarat vicepresedintele CNA.

Attila Gasparik este de profesie actor si a jucat pe scena Teatrului National Targu-Mures din 1988 pana in 2000, cand a devenit membru al Consiliului National al Audiovizualului. citeşte tot articolul

Gasparik pleaca de la CNA
Marius Cosmeanu
Cotidianul

Attila Gasparik, vicepresedintele Consiliului National al Audiovizualului (CNA), confirma azi pe blogul sau ca paraseste institutia pe care o reprezinta pentru a prelua postul de rector al Universitatii de Arta Teatrala (UAT) din Tirgu Mures. Se intoarce, asadar, la vechiul sau domeniu de activitate. Informatia nu e noua, doar ca, acum, e confirmata si de actor.

“Fratilor, plec si eu. Asta a fost tot. Opt ani in media. Provocari prea mari nu mai pot aparea. Cadrul creat e bun, trebuie doar umplut. Salut B 24 Fun, salut Sapte seri… Raman poate doar poetii disparuti. ‘Om vedea. Va pup pe toti.”, scrie, usor amar, in postarea cu numarul 532, ultima, de altfel, de pe jurnal online al lui Gasparik.

L-am sunat pentru cateva intrebari : citeşte tot articolul

Cum distruge societatea de consum copilăria ?
(extrase)/......EFECTUL RECLAMELOR
Toni Dumitru
Evenimentul Zilei

Când copiii fac presiuni, adulţii cedează la insistenţele lor

Aproape jumătate dintre copii (46%) au cumpărat în 2007 un produs sau serviciu datorită unei reclame, cifră identică cu cea declarată şi de părinţi, relevă studiul „Expunerea copiilor la programele TV şi radio“ (modele culturale ale comportamentului de consum), efectuat în intervalul septembrie-octombrie 2007 de Metro Media Transilvania la solicitarea Consiliului Naţional al Audiovizualului.

Potrivit unui alt sondaj, comandat de CNA, intitulat „Impactul publicităţii asupra părinţilor“ şi efectuat în perioada octombrie-noiembrie 2007 de IMAS şi Centrul de Studii Media şi Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC), 75% dintre copiii de 6-10 ani au cerut cel puţin o dată părinţilor să le cumpere un produs după ce au văzut o reclamă la televizor. citeşte tot articolul

CRP, condus tot de un interimar
Alexandra-Livia Dordea
Evenimentul Zilei

Adunarea Generală a Clubului Român de Presă a votat, astăzi, amânarea modificării statutului Clubului şi prelungirea cu maxim trei luni a interimatului actualului preşedinte, jurnalista Indira Crasnea, redactor-şef adjunct la Agenţia de presă Mediafax.

Printre propunerile înaintate de către membrii CRP prezenţi la Adunarea Generală de duminică s-au numărat : explicitarea atribuţiilor Consiliului de Onoare al CRP, eliminarea Biroului Executiv, extinderea mandatului de conducere al preşedintelui CRP şi la Consiliul de Onoare, păstrarea jurnaliştilor în CRP şi amânarea pe o perioadă a oricărui vot, dar şi prelungirea interimatului actualelor structuri de conducere.

De asemenea, în Adunarea Generală s-a votat mandatarea Consiliului de Onoare al CRP pentru discuţii cu AJR. citeşte tot articolul

Clubul Român de Presă face un apel către ziarişti
Alexandru Bălă
Evenimentul Zilei

CRP urmăreşte un parteneriat cu Asociaţia Jurnaliştilor Români, după ce componenta jurnalistică s-a retras din Club luna trecută.

Jurnalista Indira Crasnea, redactor-şef adjunct al Mediafax, al cărei interimat la şefia Clubului Român de Presă (CRP) a fost prelungit ieri cu maximum trei luni, a făcut un apel pentru o întâlnire a Consiliului de Onoare al CRP cu Asociaţia Jurnaliştilor Români (AJR).

Scopul este stabilirea unui parteneriat, după ce reprezentanţii jurnaliştilor, care s-au înscris în nou-înfiinţata AJR, s-au retras definitiv din CRP, urmând să stabilească noi modalităţi de colaborare cu Clubul.

CT Popescu, membru de onoare Membrii Adunării Generale reunite ieri au mai votat amânarea modificării statutului CRP ; schimbarea este necesară în urma retragerii gazetarilor, pentru că un articol al statutului prevede ca preşedintele să provină din rândul acestora. În aceeaşi şedinţă, Cristian Tudor Popescu, fostul preşedinte al Clubului, a acceptat calitatea de membru de onoare, ce i-a fost acordată printr-o decizie a CRP. citeşte tot articolul

Nagy Zsolt isi deschide televiziune
Adrian A. Giurgea
Romania libera

Maghiarii din Ardeal vor avea un post regional de televiziune care va emite din Targu-Mures. Proiectul, finantat cu bani de la Budapesta, apartine unei fundatii conduse de Nagy Zsolt.

Amanarea repetata a infiintarii la Targu-Mures a unui post public de televiziune cu sectii in limbile romana si maghiara a pus la lucru capii UDMR care, in an electoral, anunta deschiderea unei televiziuni private care sa acopere intreg Ardealul. Astfel, fostul ministru al Comunicatiilor, Nagy Zsolt, a declarat ca in curand la Targu-Mures va incepe sa emita in eter o noua televiziune particulara. Aceasta va fi exclusiv in limba maghiara, dar principalele emisiuni vor avea si subtitrare in romana. La baza proiectului se afla Fundatia « Jeno Jankovics », condusa de fostul ministru al Comunicatiilor, care spune ca UDMR nu are nici o implicare in finantarea acestui proiect. "UDMR nu are nici un rol in finantarea acestei televiziuni. Este vorba de o initiativa civica a unei fundatii, iar fundatia a primit un grant dedicat acestui scop din partea guvernului maghiar. citeşte tot articolul

O nouă emisiune la News FM
Evenimentul Zilei

RADIO. „News Show“ este o emisiune care se adresează participanţilor la trafic care nu pot urmări programele de ştiri TV din intervalul orar de maximă audienţă (prime time). citeşte tot articolul->

Serial poliţist românesc la TVR 1
Evenimentul Zilei

PRODUCŢIE. TVR 1 va difuza, începând din această seară, de la ora 21.30, miniseria românească „Serviciul omoruri“. Este o producţie proprie a Televiziunii Publice, de tip poliţist, în patru episoade, fiecare conţinând cazuri inspirate din realitate. Regia filmului este semnată de Valentin Hotea. citeşte tot articolul->

Surprizele primăverii la TVR 2
D.P.
Gandul

Pentru ca începutul să fie dinamic, la TVR 2 primăvara debutează cu o adevărată „avalanşă“ de transmisiuni sportive, transmise în direct. Este vorba de : polo (meciurile României din turneul de calificare la Jocurile Olimpice 2008), rugby (Turneul celor şase naţiuni), atletism (Campionatul Mondial de Atletism în sală), fotbal (meciurile din Liga a II-a), înot (Campionatul European, Eindhoven), patinaj artistic (Campionatul Mondial, Goteborg). În plus, din această primăvară, TVR 2 va avea un program special de fitness, care va fi difuzat săptămânal. (...)

În acest sezon revin emisiuni consacrate : Familii în impas, Arena Leilor, Autocritica şi Motomagia. Fanii bucătarului Jamie Oliver vor avea parte, din 6 aprilie, de un nou sezon al documentarului Poftă bună (în fiecare duminică, ora 15.30). Şi emisiunea D’ale lu’ Mitică soseşte în grila TVR 2 cu noi ediţii, care vor putea fi urmărite, din 10 martie, în fiecare luni, de la ora 20.35. citeşte tot articolul

Realitatea TV, in Top 5 la inceput de martie
Cotidianul
Pe scurt

Postul de stiri s-a situat pe locul 5 in clasamentul audientelor la nivel urban, in rindul telespectatorilor de peste 25 de ani. In intervalul 1-8 martie, Realitatea TV a fost urmarit, in medie, de 99.000 de telespectatori pe minut, potrivit datelor GfK Romania. Primul loc a fost ocupat de PRO TV (248.000 de telespectatori), urmat de Antena 1 (200.000), Acasa TV (165.000) si TVR 1 (101.000). In spatele Realitatii s-au aliniat Kanal D (94.000), Prima TV (92.000), Antena 3 (59.000), OTV (58.000) si National TV (48.000).

TVR 1 se pune pe dezlegat de crime Postul 1 al televiziunii publice difuzeaza, incepind de azi, de la ora 21.30, miniseria romaneasca intitulata „Serviciul omoruri“. Productie proprie a TVR, serialul impartit in patru episoade contine cazuri inspirate din realitate. citeşte tot articolul

Guvernul liberal bagă bani în televiziunea PD
Dan Terteci
Jurnalul National

SUBTERAN ● Filiera SOV – Liviu Luca sau Realitatea TV – Petrom Service, abonată la fonduri externe

Legăturile dintre interesele politice şi posturile tv agreate de putere sunt unse cu mulţi bani. Iată o relevantă anchetă de presă preluată din « Ghimpele de Hunedoara ».

Afacerile marca SOV (Sorin Ovidiu Vântu) nu puteau să ocolească Valea Jiului. Mai ales când este vorba despre bani, mulţi bani, veniţi de la Banca Mondială. (...) Dacă se are în vedere că Liviu Luca şi SOV sunt principalii acţionari ai postului Realitatea TV, care se arată tot mai apropiat de ideile venite de la Cotroceni, se poate spune, cu siguranţă, că Guvernul Tăriceanu a băgat bani în televiziunea PD-ului. (...)

LUCA VEDE REALITATEA. Cel mai mare contract de publicitate pentru televiziune, de 10 milioane de dolari, se bazează pe înţelegerea dintre Petrom Service SA şi postul Realitatea TV. Gândirea drenării acestor bani îi aparţine lui Liviu Luca, lider sindical şi patron de media.

« Petrom Service susţine performanţa. » Acesta este sloganul publicitar pe care postul Realitatea TV îl difuzează de câteva zeci de ori pe zi. Nici un calup de publicitate nu este difuzat fără să conţină un mesaj Petrom Service. Presa centrală dezvăluia recent preţul acestei campanii de imagine fără precedent. Suma este, potrivit unor documente aflate în posesia redacţiei respective, de 10 milioane de dolari. (...) Aşadar, Petrom Service s-a angajat să pompeze în Realitatea TV aproape cât a contractat statul într-un an cu toate instituţiile de media din România. De ce a ales Petrom Service o singură televiziune să-i susţină imaginea, căci este evident că aceasta este ţinta ? Să fie Realitatea TV postul cu cea mai mare acoperire şi audienţă – criteriile de selecţie pentru o campanie de imagine ? citeşte tot articolul

S-a inventat dispozitivul care să-i ţină pe copii departe de TV
Ş.C.
Gandul

Un dispozitiv de monitorizare care reduce timpul petrecut în faţa televizoareleor a ajutat mai mulţi copii obezi să slăbească şi să mănânce mai puţin. Mai mult, dispozitivul a funcţionat fără să apară un conflict între părinţi şi copii. Multe studii au arătat că cei mici care trăiesc în statele dezvoltate sunt din ce în ce mai graşi, ducând o viaţă sedentară, mâncând nesănătos şi neavând contact cu natura.

Alte studii au arătat că urmăritul programelor TV duce la obezitate. citeşte tot articolul

Jurnaliştii-vedetă, „tocaţi“ de confraţii lor mai mici
de Petre Barbu, Raluca Preda
Adevarul

În ultimele trei luni, cei mai populari 24 de gazetari au fost pomeniţi în 1.330 de articole din presa scrisă.

Cei mai vizibili trei jurnalişti în presa scrisă, în perioada decembrie 2007 - februarie 2008, au fost Cristian Tudor Popescu, Dan Diaconescu şi Robert Turcescu. Activitatea jurnaliştilor reprezintă „o pâine albă de mâncat" pentru colegii lor de breaslă, mai mult sau mai puţin celebri. În fiecare zi, jurnaliştii scriu despre politicieni, primari, baroni locali, sportivi, vedete tv şi din show-biz, lideri de sindicat, ajutoare de băgători de seamă, amante celebre, pe scurt, personaje care generează (uneori, forţat) evenimente sau ştiri de interes pentru cititori. E multă „marfă de tocat" în paginile ziarelor şi revistelor noastre. Un malaxor care nu se opreşte niciodată. (...)

Monitorizarea a inclus atât materialele în care aceştia au fost personaje principale, cât şi pe cele în care s-au făcut doar referiri la numele lor. Nu au fost numărate articolele semnate de gazetari. Majoritatea jurnaliştilor semnează „condica de prezenţă" la televiziuni, fie în calitate de moderatori de talk-show-uri sau prezentatori de ştiri, fie ca invitaţi permanenţi la unele programe tv, în calitate de comentatori sau analişti. În fruntea clasamentului care măsoară aşa-zisa vizibilitate în presa scrisă se află un jurnalist care şi-a câştigat reputaţia... în presa scrisă, Cristian Tudor Popescu. Acesta şi-a consolidat cariera şi prin prestaţiile sale de la televiziune. citeşte tot articolul

Injuratura antenista si reculul tabloidal
Costi Rogozanu
Cotidianul

Televiziunile romanesti trec ciclic prin lupta deja clasica, aceea consacrata de Antena 1 versus PRO TV la sfirsitul anilor ’90. PRO a avut un rol important inainte de alegerile din 1996 - schimbarea politica a avut loc pe fundalul ascensiunii acestei televiziuni. PRO TV a continuat sa fie preocupata de politica, de talk show, de temele zilei (si din simplul motiv ca Sirbu avea nevoie de sustinerea afacerii prin diverse scutiri pe care i le putea oferi puterea). Asta s-a intimplat pina cind s-a produs un declic important : Antena 1 a inceput sa creasca pentru simplul motiv ca personaje precum Tuca si Cristoiu urlau impotriva puterii (se pregateau, de fapt, sa cistige si ei alte privilegii de la sigurii cistigatori care stateau sa vina) in show-uri cu buget mic si cu audienta. citeşte tot articolul