Revista Presei CNA, 10 Noiembrie 2008

10.11.2008


envoyer l'article par mail title=

CNA vrea să ştie cât câştigă televiziunile în campanie
EVENIMENTUL ZILEI

AVERTISMENT. CNA le-a trimis joi adrese tuturor televiziunilor, prin care le cere să precizeze sumele percepute pentru emisiunile electorale, în caz contrar riscând sancţiuni.

CNA le reaminteşte televiziunilor obligaţia de a face publice tarifele stabilite în urma negocierilor cu partidele şi că accesul candidaţilor la programele de ştiri şi la emisiunile de dezbateri nu poate fi cu plată. Citeşte tot articolul

Toamna nu-i ca toamna
IULIAN COMANESCU
EVENIMENTUL ZILEI

"Ca să parafrazăm, toamna nu-i ca toamna. Noiembrie românesc nu seamănă cu cel american“.

America, noiembrie 2008 : Primul preşedinte de culoare din istoria SUA ţine un discurs care va rămâne probabil în analele oratoriei politice, după o campanie atipică şi sclipitoare, care face din criză un avantaj. Lupta electorală s-a desfăşurat până în ziua votului, cu voluntari care au dus alegătorii de culoare la secţii, interviuri live ale celor doi oponenţi, chiar în ziua aceluiaşi vot, jurnale speciale, dedicate integral evenimentelor, în care reporteri-hologramă răstoarnă cu susu-n jos convenţiile transmisiilor în direct. Federal Communication Comission, CNA-ul american, n-are nimic de obiectat la reflectarea liberă, şi totuşi echilibrată, a alegerilor pe NBC, ABC sau CNN. Citeşte tot articolul

Comunicat COM : Presa si conflictele de interese in timpul alegerilor
www.cji.ro

Comunicat de presa

In contextul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare, Conventia Organizatiilor de Media din Romania reaminteste membrilor sai prevederea continuta in Codul Deontologic adoptat in 2004, potrivit careia :

Jurnalistul va evita sa se afle într-o situatie de conflict de interese. Se recomanda separarea activitatilor editoriale ale jurnalistului de cele politice si economice. Citeşte tot articolul

Împaratul Gigi a intrat în razbelul electoral
Constantin Toma
GARDIANUL

Odata cu declansarea oficiala a campaniei electorale, televiziunile si-au „turat” motoarele. Zi de zi, candidatii se înghesuie în fata camerelor de luat vederi. Aspirantii la un fotoliu de parlamentar folosesc orice prilej pentru a-si lansa mesajul politic. Daca îl au.

În seara zilei de miercuri, 5 noiembrie, l-am vazut pe B1 TV, la „Nasul”, pe Dan Liga, membru în PD-L, care candideaza în Colegiul 28 din Capitala. El ne-a spus ca alegatorii din acest perimetru l-au anuntat ca îsi doresc foarte mult un spital. Un spital vreti ? Da, un spital vrem ! Ei, daca vreti un spital, trebuie sa-l sprijiniti pe dl Poteras, primarul sectorului 6. Cum sa-l sprijiniti ? Trimiteti-i în ajutor doi deputati, dintre care unul sa fie chiar Liga Danut. Dl Liga a si investit pentru reusita sa electorala. „Catindatul” a cumparat o rabla de autobuz, a vopsit-o în portocaliu (fireste !) si a facut din el sediul sau de campanie, cu care matanaie prin sector. Citeşte tot articolul

Zile agitate in media-publicitate : schimbari de conturi locale si regionale, lansari si relansari de agentii, reduceri de costuri la grupurile internationale
de C.I.
HotNews.ro

Pe plan international, marile grupuri media continua sa taie din perspectivele de crestere pe 2008-2009 si sa anunte reducerea costurilor. In Romania, ultimele zile au fost marcate de miscari ale companiilor din zona comunicarii neconventionale si de confirmarea unor schimbari importante de conturi locale si regionale.

Serban Ciusca, pana recent partener la ARBOevents, a anuntat joi ca el este cel care a preluat restul de actiuni in cadrul acestei companii, in care era actionar alaturi de ARBOmedia AG pana cand aceasta a fost preluata de catre grupul elvetian Goldbach. Personajul Kristiano Tabasco, « investitorul strain » al carui nume a fost anuntat in unele ziare si vehiculat pe cateva bloguri drept cumparatorul partii detinute de ARBOmedia in ARBOevents, a fost inventat special pentru campania de relansare a firmei conduse de Ciusca. Citeşte tot articolul

Mihai Morar îşi doreşte un public Tv mai tânăr
Mihai Gavrila
ADEVARUL

În viziunea lui Mihai Morar, radioul va bate televiziunea, iar cartea, pe amândouă. De aceea vrea să se apuce de scris. Îşi începe ziua foarte devreme la Radio ZU, o încheie cu talk-show-ul pe care îl găzduieşte la Antena 2 şi visează la zilele liniştite în care o să aibă timp să scrie.

Cu toate că în prezent este foarte implicat în ceea ce face, Mihai Morar crede că va veni o vreme când o să renunţe la radio şi televiziune. Dincolo de prezenţa sa acidă din media, Morar pare să se fi săturat puţin de agitaţia din jur şi caută să facă loc în viaţa sa şi altor mijloace de exprimare. Citeşte tot articolul

Nu îi iau locul lui Turcescu, fac o emisiune de actualitate
Andreea Lupu
ADEVARUL

Adrian Ardelean preia de astăzi microfonul emisiunii „România în Direct” de la Europa FM. După niciun an de jurnalism de radio în redacţia ştiri de la Europa FM, Adrian Ardelean trebuie să continue un brand construit în opt ani de Robert Turcescu.

Cu Adrian Ardelean, tânărul care va încerca să ducă mai departe „România în Direct”, un brand construit timp de opt ani de jurnalistul Robert Turcescu, m-am întâlnit într-o joi seară.

Tocmai poposise de la o şedinţă foto (sau shooting, dacă vreţi să fim în trend) de aproape cinci ore pentru campania de promovare derulată de Europa FM. „Nu vrei mai întâi să fumăm o ţigară ?”, mă întreabă grăbit. „Auzi, îmi stă aiurea părul ? Citeşte tot articolul

« România în direct » e marca Turcescu
Doinel Tronaru
EVENIMENTUL ZILEI

Duel în eter. Realitatea FM şi Europa FM îşi revendică un format consacrat de televiziune.

Jurnalistul Robert Turcescu, proaspăt “uns” director executiv la noul post de radio Realitatea FM, îşi lansează luni, 17 noiembrie, emisiunea “România vorbeşte”. Începând de astăzi, fosta lui emisiune de la Europa FM, “România în direct”, debutează cu un înlocuitor, jurnalistul Adrian Ardelean.

”Eu am lansat marca asta, în 2000”

Emisiunea de la Realitatea FM păstrează formatul celei care l-a consacrat, “România în direct” (produs jurnalistic cu opt ani de existenţă şi brand care rămâne la Europa FM) –, dar se va bucura de o durată extinsă – faţă de jumătatea de oră de până acum – şi de o poziţionare mai bună, în ce priveşte tronsonul orar de difuzare. Citeşte tot articolul

Cinci ani de Kiss FM
EVENIMENTUL ZILEI

ANIVERSARE. Postul de radio Kiss FM a sărbătorit joi seară, în clubul Turabo Society, cinci ani de la înfiinţare.

La petrecere au participat numeroase vedete din industria muzicală românească şi vedete ale posturilor Prima TV, Kiss FM şi Kiss TV, printre care Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă, Andreea Raicu, Dezbrăcatu (Codruţ Kegheş), Amalia şi Ilie Năstase, Costi Ioniţă, Elena Gheorghe (fosta Mandinga), Anda Adam, trupa HI-Q şi Andreea Bălan. Citeşte tot articolul

Renuntati la cabluri !
Dina Radulescu
ROMANIA LIBERA

In general, o retea wireless (Wi-Fi – fara fire) construita acasa este mult mai convenabila, deoarece nu este necesar sa instalezi cabluri, si astfel creste utilitatea si mobilitatea conectarii la Internet. Transferul datelor se face pe calea undelor, folosind frecventa radio.

Din ce in ce mai multi utilizatori au un desktop si un laptop in casa, iar cel din urma are in general un modul wireless. De asemenea, tot mai multe telefoane mobile si PDA-uri vin cu adaptor Wi-Fi incorporat, iar tehnologia si-a gasit aplicabilitatesi in cazul echipamentelor multimedia, capabilitatile de conectare wireless fiind incorporate astazi in imprimante, camere foto si video, dispozitive de stocare, televizoare sau echipamentele multimedia de inalta fidelitate (DVD Player, MediaCenter). Citeşte tot articolul

Alegerile din SUA, sursa de rating pentru televiziunile romanesti
Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Alegerile prezidentiale din America, care au culminat cu alegerea lui Barack Obama la conducerea SUA, au fost urmarite si in Romania, pe cele trei posturi de televiziune care au inclus in grila de programe emisiuni speciale, respectiv cele doua televiziuni de stiri, Realitatea TV si Antena 3, precum si postul public TVR 1.

Show-urile tv americane i-au deschis calea lui Obama Realitatea TV a investit in acoperirea evenimentului peste 100.000 de euro, trimitand la fata locului trei echipe formate din noua jurnalisti. Emisiunea dedicata de Realitatea TV alegerilor din SUA s-a numit “Alege America”, cele 15 editii difuzate in ziua alegerilor, pe 4 noiembrie, insumand un rating mediu de 0,8% pe publicul urban, respectiv 87.000 de telespectatori, si un market share de 3,6%. Citeşte tot articolul