Revista Presei CNA, 1 septembrie 2008

01.09.2008


envoyer l'article par mail title=

AUTORIZARE-REALITATEA-TELESPORT / Consiliul Concurentei a autorizat preluarea Telesport de catre REALITATEA MEDIA
KM
MEDIA EXPRES
Bucureşti, 29 aug 2008

Consiliul Concurenţei a autorizat concentrarea economică realizată de către SC Realitatea Media SA prin preluarea controlului unic asupra SC Telesport Intermedia SRL, anunţa un comunicat al autorităţii de reglementare în domeniul concurenţei. Operaţiunea de concentrare economică notificată a fost analizată prin prisma prevederilor Legii concurenţei si ale “Regulamentului privind autorizarea concentrarilor economice”.

Autoritatea de concurenţă a constatat în urma analizei, că, desi operatiunea notificată cade sub incidenţa legii, nu există indoieli serioase privind compatibilitatea acesteia cu un mediu concurenţial normal pe piaţa specifică : difuzării canalelor de televiziune cu plată, piaţa serviciilor de publicitate realizată prin transmisii TV şi piaţa drepturilor de difuzare a competiţiilor sportive (aceasta decizie va fi publicată pe site-ul autoritătii române de concurenţă). Citeşte tot articolul

Campanii sociale la TVR
D.P.
GÂNDUL

TVR demarează astăzi două campanii sociale pe marginea unor subiecte de actualitate : violenţa din jurul fenomenului sportiv sau poluarea. Prima dintre ele, iniţiată de Direcţia Ştiri, vizează violenţa pe stadioane şi se constituie într-o serie de reportaje şi discuţii cu persoane implicate în lumea sportului, difuzate timp de 7 zile în Jurnalul de la ora 19.

Alexandra Bogdan este reporterul TVR care s-a aflat la meciul Steaua-Dinamo din 7 aprilie alături de operatorul Robert Cristea, agresat de fani. Ea va realiza interviuri cu oficiali ai FRF, reprezentanţi ai Jandarmeriei, ai cluburilor, psihologi, jucători de fotbal, dar şi cu suporteri ultras. Citeşte tot articolul

Tot mai mult mass şi tot mai puţin media
IULIAN COMANESCU
EVENIMENTUL ZILEI

Cel puţin în decursul unei ore din 2007, pe un post de televiziune neprecizat, reglementările privind numărul maxim de minute de reclamă au fost încălcate de aşa natură încât „pauza de publicitate“ a fost mai lungă decât programul propriu-zis : 31 de minute faţă de 29. Acest fapt, consemnat de anuarul editat de Initiative Media şi lansat joi, „Media Fact Book 2008“, e simptomatic pentru mass-media românească, o industrie care devine din ce în ce mai mult mass şi mai puţin media.

Presa scrisă şi audiovizuală din România încearcă să se adreseze tot mai multora, comunicând însă din ce în ce mai puţin, cu alte cuvinte. Totuşi, asta e o afacere bună pentru proprietarii ziarelor şi televiziunilor, fiindcă advertiserii - companiile de telefonie mobilă, servicii financiare, cosmetice, auto şi altele care dau bani grei pe reclamă - au nevoie de massmedia, spre deosebire de cititori. Citeşte tot articolul

TVR, 100 de OTV-uri într-unul singur
de Diana POPESCU
GÂNDUL

Dacă de soarta postului public răspundea un “afacerist veros”, fragmentarea uzinei din Pangratti în 100 de făbricuţe de apartament ar fi putut reprezenta o soluţie. Omul şi-ar fi acoperit rapid pierderile, ba chiar ar fi început, în scurtă vreme, să lucreze pe plus. Dar mai marele TVR este pus acolo să vegheze asupra interesului public, iar strategia e să oferi naţiei programe de o calitate şi o moralitate deasupra oricărei bănuieli. Aşa se face că OTV a avut, pe 2007 la vedere, o cifră de afaceri de aproape 8 milioane de ron şi un profit net de 1,45 milioane, în vreme ce la televiziunea naţională doar pierderile au însumat 14 milioane. De euro.

Cu bugetul său enorm şi rateurile direct proporţionale, TVR a ajuns o parodie de post public. Presa consemna, acum două luni, ziua istorică de 4 iunie, în care pe două tronsoane de câte un sfert de ceas, “prima televiziune din viaţa ta” a înregistrat un record : rating 0 (zero). Până şi canalele de supernişă se învârt, constant, în jurul lui 0,1. Citeşte tot articolul

Toamna se numără show-urile TV
EVENIMENTUL ZILEI

Printre noutăţi se numără „Calendarul Anului“, prezentat de Virgil Ianţu la Prima TV, şi „Secret Talent“, care-l are drept amfitrion pe Dan Negru, la Antena 1. Posturile care şi-au întocmit deja grilele pentru noul sezon anunţă noutăţ i importante în emisiuni de divertisment, realityshow- uri şi seriale.

În grila de toamnă a Prima TV va avea premiera un format internaţ ional, reality-show-ul „Calendarul Anului“, în care maestru de ceremonii va fi Virgil Ianţu. Reprezentanţi din mai multe domenii îşi vor depăşi inhibiţiile şi vor deveni creatorii celui mai îndrăzneţ calendar al anului, cu scop caritabil. În etapa finală, cel mai votat calendar va fi editat şi pus în vânzare. Citeşte tot articolul

Divertisment de toamnă la Prima TV
D.P.
GÂNDUL

Din 10 septembrie, gafele din televiziune, bâlbele crainicilor, prostiile politicienilor ăi fiţele vedetelor vor fi sever taxate de Huidu şi Găinuşă, într-un nou sezon al Cronicii Cârcotaşilor.

Vara aceasta a fost plecată în caravană, în căutarea copiilor talentaţi care au nevoie de sprijin pentru a-şi împlini visele. Din 15 septembrie, Teo revine pe micile ecrane de luni până vineri, de la 16.30 şi vă dă întâlnire la Teo Live. Este spaţiul în care îi veţi cunoaşte pe micuţii care vor să-şi construiască un viitor pe măsura talentului lor.

Din 18 septembrie, Prima TV hrăneşte pofta de divertisment a telespectatorilor prin cel mai nou cooking-show autohton. În fiecare săptămana, câte o vedetă dintr-un grup de patru pregăteşte cina pentru celelalte trei, de joi până duminică.

Grupul cuprinde persoane cunoscute din sport, politică, modă sau showbiz. Cum se vor descurca în bucătărie Claudiu Bleonţ, Maria Cârneci, Marius Bodochi, Cosmina Păsărin sau Cristina Cioran aflaţi la Cireaşa de pe tort, de joi până duminică, de la ora 19.30. Citeşte tot articolul

Se dă startul la grila de toamnă
JURNALUL NAŢIONAL

ANTENA 1 ● Emisiuni noi Veştile bune care se conturează încă de pe acum privind această toamnă sînt în număr de două – ordinea este aleatorie : scăpăm de caniculă şi începe grila de toamnă a ANTENEI 1 !

Vedetele revin pe sticlă, în faţa telespectatorilor, începînd chiar din prima zi a lui septembrie şi chiar de la primele ore. După o vacanţă de cîteva săptămîni, Răzvan, Dani, Andreea Mantea şi echipa încep show-ul matinal ! A doua emisiune din programul de toamnă al ANTENEI 1, în ordinea din grila de programe, este un new entry : Doamnelor şi domnilor, intră în scenă Mihai Morar, care va prezenta... Champania electorală ! Citeşte tot articolul

Realitatea TV, pe locul 4
COTIDIANUL

Realitatea TV s-a clasat pe locul 4 în topul audienţelor în perioada 1-30 august, cu 93.000 de telespectatori din mediul urban cu vârste de peste 18 ani în fiecare minut, potrivit datelor furnizate de GfK România. Postul de ştiri s-a aflat la egalitate cu Acasă TV, care a înregistrat o audienţă medie similară : 93.000 de telespectatori pe minut pe segmentul de vârstă menţionat.

Realitatea TV a depăşit OTV - 80.000, Prima TV - 65.000, Antena 3 - 51.000, Kanal D - 50.000 şi TVR 2 - 39.000. Citeşte tot articolul

Romtelecom continuă creşterea pe segmentele de servicii TV şi acces la Internet de bandă largă
CURENTUL

OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom, a anunţat rezultatele financiare ale companiei pentru al doilea trimestru al anului 2008, conform standardelor IFRS.

În al doilea trimestru din 2008, venitul operaţional al Romtelecom a crescut cu 2,7% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Compania a reuşit să ţină sub control rata deconectărilor, menţinând relativ stabil numărul de linii telefonice fixe, astfel încât veniturile generate de noile servicii (Internet broadband, date pentru segmentul de business, TV) să compenseze scăderea veniturilor din telefonia fixă tradiţională. Citeşte tot articolul

Normalul n-are ce cauta la televizor
Alexandru Matei
ROMÂNIA LIBERĂ

Exista intuitii care, nepreluate de vreun supraeu, se pierd ; exista versuri superbe care se pierd, voci geniale pe care nu le vom asculta niciodata si pase date pe maidan. Exista si astfel de intuitii pe care nu le observa nimeni, pentru ca survin de-a lungul interminabil al unor povesti. OTV, la care ma uit acum, este primul post de televiziune care transmite povesti in mod direct : fara cheltuieli de regie, scenariu, casting etc. Acum, ecranul OTV e impartit in felul urmator : in centru, cate un participant la discutie ; sus scrie : OTV.

« Lovitura de teatru in cazul disparitei misterioase : se pare ca a disparut si patronul lui Petculescu ! Direct ». In stanga : « Serialul Elodia, episodul 220 ». O fotografie sub care sta scris : « Ion Petculescu, disparut ca Elodia », iar dedesubt, o alta fotografie, cu Loredana. In partea dreapta : « Credeti ca Adrian Filip l-a ucis pe Ion Petculescu ? Da 51 la suta, Nu 49 la suta ». Citeşte tot articolul

Cel mai mare grup de media european ar putea vinde o participatie la RTL pentru a cumpara ITV
de Dragos Comache
HotNews.ro

Bertelsmann, cel mai mare grup de media din Europa, ar putea vinde un pachet de 15% din grupul RTL, cel mai probabil pentru a finanta achizitia retelei tv britanice ITV, evaluat la doua miliarde de euro, potrivit Financial Times. Aceasta miscare sugereaza ca Hartmut Ostrowski, directorul executiv al Bertelsmann, a incheiat restructurarea companiei, care a inclus si vanzarea a 50% din Sony BMG catre Sony.

Bertelsmann detine 90,3% din titurile RTL si multa vreme a incercat sa achizitioneze participatiile minoritare pentru a obtine controlul total asupra companiei, ceea ce i-ar fi permis vanzarea mult mai usoara a unor active ale RTL. Autoritatile luxemburgheze au blocat insa ultima incercare de acest fel, ce a avut loc in luna decembrie a acestui an. Citeşte tot articolul