Revista Presei CNA, 1 iulie 2008

01.07.2008


envoyer l'article par mail title=

CNA, întâlnire oficială la Istanbul
NewsIn
Adevarul

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a fost reprezentat, ieri, la reuniunea Platformei Autorităţilor de Reglementare din domeniul audiovizualului din ţările zonei Mării Negre (Istanbul), de Răsvan Popescu, preşedinte CNA, şi Radu Teodorel, vicepreşedinte. La finalul primei reuniuni a fost semnată o declaraţie comună care consemnează voinţa părţilor de a dezvolta cooperarea în cadrul noii Platforme, înfiinţate cu această ocazie.

Aplicatii ale Teoriei Canii si a Galetii la Senatul Romaniei
Mircea Kivu
Romania libera

Senatul Romaniei a adoptat, miercuri, o propunere legislativa cel putin hilara. Conform articolului unic scornit de catre senatorul Gheorghe Funar (nu ma asteptam la ceva mai bun din partea unuia care, acum vreo cincisprezece ani, inmultea de opt ori banii oamenilor) si deputatul Ioan Ghise (liberal cu prestatie in general decenta), de-acum inainte programele de stiri ale posturilor de televiziune si radio ar trebui sa detina, in pondere egala, stiri cu teme pozitive si, respectiv, negative. Textul este evident absurd (de unde sa scoata bietii redactori vesti proaste, intr-o zi in care toata lumea e fericita ?), ne-constitutional (aduce atingere libertatii de exprimare), inaplicabil (cine, cum stabileste daca tema unei stiri este pozitiva sau negativa ?) si imoral (constituie o forma de cenzura). Citeşte tot articolul

Lege împotriva ştirilor morbide (leapşa de la Comănescu)
Blog Ioana Avădani

Postat in Info de Ioana Avădani pe 30 June 2008, la ora 11:27 am

După ce am discutat în privat şi în contradictoriu vreo câteva zile pe marginea iniţiativei Ghişe-Funar, am decis cu Iulian să ieşim să discutăm în public. De unde şi “leapşa”.

Dilema lui Comănescu este cum protejăm publicul de ştirile morbide, iar eu cred că formularea suporta îmbunătăţiri.

Aici, nişte idei principale :

  • foma şi conţinutul unui produs editorial este apanajul autorului (individual sau colectiv) al acelui produs ; legea nu poate impune astfel de decizii decât dacă îşi asumă condiţia de cenzură. ;
  • legea stabileşte ce este interzis şi, pe cale de consecinţă, ce este permis, nu ce este moral/moral, sanatos/nesănătos, bine/rău de bun gust/kitsch. Citeşte tot articolul

TVR a câştigat 4,5 milioane € din reclamele difuzate la Euro
Petrisor Obae
Evenimentul zilei

Audienţele au atras o sumă sub aşteptări din reclamele difuzate în meciurile turneului final. Mutu a ratat mai mult decât un penalty şi calificarea în sferturile de finală a naţionalei. Cu România în „grupa morţii“, dar oprită în prima fază a competiţiei, audienţele TVR au fost mai mici decât cu tricolorii cel puţin în sferturi, astfel că şi publicitatea încasată de postul public a fost „subţiată“.

Estimările EVZ arată că ratingurile marcate de transmisiunile sportive, de meciuri şi de programele despre Euro au umplut vistieria postului public, numai din publicitate, cu aproape 4,5 milioane de euro. Splendid Media, regia care vinde publicitatea pentru TVR, nu a comentat suma, declarând doar că nivelul audienţelor la Euro 2008 a fost sub cel estimat. Citeşte tot articolul

Documentarul TVR « Apusul Aurarilor », premiat în Macedonia
www.tvr.ro

Documentarul « Apusul Aurarilor », realizat de realizatoarea TVR Cristina Oancea, a obţinut Premiul pentru regie la Festivalul Internaţional EKO de la Ohrid, Macedonia.

Filmul este cea de-a 4-a parte a serialului « Aurul Apusenilor », produs de Televiziunea Română. În luna mai, Cristina Oancea a primit şi Premiul Simpatia Publicului la Festivalul Cronograf din Chişinău, pentru documentarul « Penelopa de la munte », povestea unei fiice şi soţii de mineri aurari, Ievuţa Cosma.

Profesorii n-au dreptul la sex filmat ! Am zis !
Blog Costi Rogozanu
Cotidianul

Hai ca m-am enervat, desi mi-am propus sa fiu calm in concediu. O profesoara din Zalau a facut sex cu sotul si s-au gindit ei doi sa se si filmeze. Ceva rau ? Voi n-ati facut-o ? E amuzant si excitant. Un depanator a gasit filmul si l-a pus pe net. Pe el nu-l acuza nimeni desi el e adevaratul violator al intimitatatii. In schimb, pentru un domn editor de la Realitatea, profesoara de franceza e vinovata ca n-a fost destul de prudenta. Citeşte tot articolul

Despre avort, cu responsabilitate
RODICA CULCER
Evenimentul zilei

De câteva săptămâni asistăm, unii cu stupoare, dar majoritatea cu indiferenţă, la o adevărată cruciadă în favoarea avortului, declanşată de cazul fetiţei însărcinate din Neamţ.

Cruciada s-a terminat aparent cu un triumf, căci părinţii fetiţei au decis să accepte oferta unei românce din Anglia care va finanţa întreruperea de sarcină la o clinică privată din Londra.

Vorbim de cruciadă pentru că nu putem vorbi de dezbatere. Dezbaterea ar fi presupus o atitudine responsabilă şi matură din partea mass-media şi luarea în discuţie a tuturor punctelor de vedere, nu ignorarea celor care ridicau semne de întrebare asupra avortului, aşa cum s-a întâmplat cu declaraţia preşedintelui Colegiului medicilor, profesorul Vasile Astărăstoaie. Acesta invoca reglementările Consiliului Europei şi ale Asociaţiei Medicale Mondiale privind protecţia fătului şi embrionului, atrăgând atenţia că este vorba de „fiinţe vii cu drepturi“, iar progresele din medicină fac posibilă în unele cazuri supravieţuirea fătului în vârstă de peste 20 de săptămâni. Citeşte tot articolul

Cazul fetitei de 11 ani insarcinate face inconjurul lumii
R. MIRCEA
Ziua

Dupa ce a lansat in Romania dispute aprinse in legatura cu avortul, fetita de 11 ani insarcinata in 21 de saptamani a ajuns in paginile ziarelor londoneze si este cea mai citita stire a BBC in America de Nord. Presa insulara descrie pe larg calvarul prin care a trebuit sa treaca micuta, pana cand un consiliu sa decida daca aceasta poate sau nu sa avorteze in Romania, relateaza Daily Mail.

La ultima sedinta a acestui consiliu, « sobor » cum l-au numit unii jurnalisti autohtoni, presedintele forului, Vlad Iliescu, a citit celor prezenti cateva fragmente dintr-o scrisoare adresata de Florina membrilor comisiei : « Vreau sa ma duc la scoala si sa ma joc. Daca nu pot face asta, viata mea va fi un cosmar ». Tot acesta a spus ca fetusul in varsta de 21 de saptamani are sanse de doar 1% de supravietuire. Citeşte tot articolul

FETIŢA-MAMĂ va fi operată gratuit în Marea Britanie (extrase)
Mihaela Năftănăilă
Evenimentul zilei

…Drama româncei în presa internaţională

Povestea tragică a Florinei, plimbată de autorităţile române timp de aproape o lună, s-a regăsit zilele acestea în presa internaţională, ajungând să fie cea mai citită ştire pe site-ul BBC în America de Nord. Agenţia franceză AFP şi ziarul american „Las Vegas Sun“ informează că fetiţa va face întreruperea de sarcină în Marea Britanie. Subiectul a fost urmărit şi de publicaţia britanică „The Independent“, care scria zilele trecute despre decizia ultimei comisii întrunite, care a permis întreruperea de sarcină în România. Citeşte tot articolul

SMART FM-CAMPANIE / Smart FM va oferi cărţi şoferilor din Bucureşti
Mediaexpres

Postul de radio al editurii Nemira, Smart FM, va derula în perioada iulie–septembrie 2008 o campanie inspirată din acţiunile similare ale presei scrise, care oferă cărţi de literatură audienţei. Campania Smart FM se va derula în Bucureşti, singura localitate din România în care radioul poate fi recepţionat prin eter, fiind vizaţi în primă instanţă şoferii - dar şi alte categorii de public - iar cărţile de vacanţă sunt publicate de Nemira în colecţiile Babel, Bonton, Suspans, Damen Tango. Citeşte tot articolul

Laptele nu se prinde de publicitate
de Iulia Bunea, Andreea Lupu
Adevarul

Producătorii de lactate preferă să-şi concentreze bugetele pentru promovare pe segmentul iaurturilor

Reclamele pentru brandurile de lapte nu au depăşit în primele cinci luni ale acestui an 1.000 de inserţii, având un volum brut de aproximativ 1,8 milioane de euro.

Deşi piaţa laptelui este una destul de aglomerată, puţine sunt brandurile care investesc în promovare. Publicitatea pentru lapte este împărţită între trei mari jucători : Parmalat, Albalact (Zuzu şi Fulga) şi Sanlacta. Citeşte tot articolul

Dorel conduce topul celor mai memorabile reclame româneşti
Cristian Bandea
Cotidianul

După 18 ani de advertising de tranziţie, muncitorii de la Unirea şi „V-am prins, vrăjitoarelor !“ sunt reclamele care s-au lipit de memoria publicitarilor autohtoni.

„Gogule, probleme mă ?“ şi celelalte replici colorate ale lui Gogu, Dorel&Co au urcat spoturile de la Unirea în clasamentul celor mai memorabile reclame din România de după revoluţie. Pentru realizarea acestui top, Cotidianul a solicitat mai multor publicitari români să nominalizeze trei spoturi care le-au rămas în minte, fără a include însă propriile creaţii.

Numele care s-au repetat aproape pe toate listele creativilor români se referă la două reclame asemănătoare ca idee : Unirea, Dorel&Co. au fost câştigătorii de la distanţă ai clasamentului all-time, în timp ce ţăranii de la Cava d’Oro au prins titlul de „revelaţia“ lui 2008. Citeşte tot articolul

BBC cumpără “gunoi mediatic” de la japonezi
Cotidianul

Postul de televiziune britanic a cumpărat formatul celei mai cunoscute emisiuni de divertisment din Japonia şi urmează să o difuzeze începând cu luna septembrie.

Publicul nipon a avut întotdeauna gusturi cel puţin bizare în materie de produse media, cel mai popular format de emisiune fiind cel de “shame show”, în care invitaţii sunt puşi în cele mai penibile situaţii cu putinţă, spre amuzamentul şi deliciul a milioane de telespectatori. Umilinţele publice, concursurile de mâncat viermi sau de trecut tot felul de probe puerile care, dintr-un motiv sau altul, constituie cea mai mare distracţie a japonezilor, unul dintre oficialii BBC numind acest tip de emisiune “o bijuterie a prime time-ului nipon”.

Emisiunea se numeşte, în original, “Tunnels no minnasan no okage deshita”, cele mai savuroase momente fiind cele în care celebrităţile sunt subiecţii celor mai nesărate şi crude glume. Citeşte tot articolul

Disidentul“ Emanuel Valeriu s-a pus instantaneu în slujba lui Iliescu
Mirela Corlatan
Cotidianul

După ce a fost plătit de Europa Liberă pentru materialele difuzate, jurnalistul Emanuel Valeriu, deconspirat ieri de Cotidianul drept colaborator al Securităţii, s-a pus după revoluţie în slujba noului regim.

Documentele din arhiva CNSAS publicate ieri de Cotidianul, care demonstrează colaborarea lui Emanuel Valeriu mai întâi cu Direcţia I a Securităţii, apoi cu Centrala de Informaţii Externe, nu constituie pentru foştii săi colegi decât o confirmare a unei suspiciuni pe care o aveau încă de atunci. Nicolae Constantin Munteanu, unul dintre jurnaliştii de la Europa Liberă pe care Valeriu îl cunoştea din ţară şi la care a apelat deseori după plecarea acestuia la München, a avut primele suspiciuni în 1987.

„Confirmarea am avut-o în 1992, când mi-a parvenit o fişă a Securităţii, din 1985, în care se spunea că Valeriu are legături cu mine. Or, în această situaţie, nu exista decât o explicaţie pentru faptul că un an mai târziu, în 1986, i s-a permis să plece la München“, spune N.C. Munteanu. Citeşte tot articolul

N.C. Munteanu : Emanuel Valeriu a reprezentat pentru mine mâna lungă a Securităţii
reporter Anca Zaharia/editor Iulian Leca
NewsIn

Fostul membru al CNA Emanuel Valeriu a fost prezent luni, 30 iunie, la Realitatea Tv unde a negat acuzaţiile din publicaţia « Cotidianul », precum că ar fi fost informator al Securităţii, « cârtiţa care a săpat Europa Liberă 21 de ani », sau cele cele aduse de Neculai Constantin Munteanu. Invitat la o emisine de la Realitatea Tv, moderată de Robert Turcescu, Neculai Constantin Munteanu a prezentat, în urmă cu câteva luni, o poză ruptă în jumătate în care se vedea, în jurul gâtului său, o mână. Fără a preciza identitatea braţului, fostul realizator de la radio Europa Liberă a spus că « aceea era mâna lungă a Securităţii » şi a promis atunci că va dezvălui identitatea persoanei respective. Enigma a fost dezvăluită în ediţia de luni, 30 iunie, a ziarului Cotidianul care a prezentat poza întreagă ce îi înfăţişa pe N.C. Munteanu şi Emanuel Valeriu. Citeşte tot articolul