Revista Presei CNA, 05 Noiembrie 2008

05.11.2008


envoyer l'article par mail title=

America a ales : Barack Obama este noul preşedinte al Statelor Unite
ADEVĂRUL

Democratul Barack Obama a fost ales preşedinte al Statelor Unite ale Americii, potrivit estimărilor de la ieşirea de la urne, citate de posturile americane de televiziune. Potrivit CNN, Obama şi-a asigurat 338 de electori, cu 68 mai mult decât ar fi avut nevoie pentru a obţine victoria.

Alegerea lui Obama este istorică, într-o ţară unde afro-americanii nu aveau, practic, acces în secţiile de votare cu jumătate de secol în urmă. « Cine ar fi crezut că un negru de vreo 40 de ani, pe nume Barack Obama, va deveni într-o zi candidat al Partidului Democrat ? », s-a întrebat el, cu câteva luni în urmă. Citeşte tot articolul

Articole cu acelaşi subiect :

EVENIMENTUL ZILEI - Obama anunţă că va schimba America

GÂNDUL - Barack Obama – primul preşedinte de culoare al Statelor Unite

ROMÂNIA LIBERĂ - Barack Obama - primul presedinte american de culoare

TVR a respins patru materiale de campanie ale PNL şi PD-L
de D.P.
GÂNDUL

CNA solicită PNL şi PD-L casetele refuzate

Un spot al Fundaţiei „Dan Voiculescu”, oprit de la difuzare

TVR a respins de la difuzare două casete cu materiale de campanie trimise de PNL şi două casete cu materiale ale PD-L, din cauză că acestea încălcau Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului 792 din 30 septembrie privind campania electorală, potrivit reprezentanţilor Televiziunii Publice.

Casetele cu materiale de campanie trimise de cele două partide au fost respinse de la difuzare de echipa care gestionează programul Buletin electoral, transmis de TVR 1. Citeşte tot articolul

Clipurile de campanie refuzate de TVR ajung la CNA
Clarice Dinu
EVENIMENTUL ZILEI

Acuzaţiile de cenzură la adresa televiziunii publice se înmulţesc după refuzul difuzării unor clipuri electorale ale PDL şi PNL.

CNA a decis ieri să solicite TVR casetele cu pricina, după ce Narcisa Iorga, fosta şefă de comunicare a democrat-liberalilor şi membru al Consiliului, a criticat dur decizia luată de instituţia condusă de Alexandru Sassu.

„Este o cenzură. (...) TVR decide cu de la sine putere care declaraţie e corectă şi care nu“, a spus Narcisa Iorga, susţinând că TVR a făcut „apreciere“ atunci când a explicat motivele nedifuzării clipurilor. Ea a adăugat că, într-o altă ştire, din cadrul buletinului electoral difuzat de TVR, Mircea Geoană vorbea despre „înlăturarea aripei dreptei“. Citeşte tot articolul

Competitie TV pentru reclama politica
Costel Oprea
ROMÂNIA LIBERĂ

Televiziunile si-au deschis portile pentru candidatii la alegerile uninominale, insa numai pe bani. Cu o singura exceptie : TVR. Legea obliga televiziunea publica sa ofere timpi de antena tuturor partidelor politice, in functie de numarul de candidati, dar numai intr-un spatiu bine delimitat, in cadrul unor emisiuni de campanie electorala.

Totusi, televiziunile private spera sa incaseze bani buni pentru publicitatea electorala. De exemplu, pachetul complet pentru Realitatea TV costa 3,5 milioane euro, care implica aparitii in jurnalele de stiri de la postul national, dar si la statiile teritoriale, la Romantica si The Money Channel. Citeşte tot articolul

Posturile TV ţin la secret preţurile la reclama electorală
de Andreea Lupu, Oana Iurascu
ADEVĂRUL

Televiziunile comerciale implicate în vânzarea de publicitate nu au făcut publice tarifele pentru candidaţii la uninominal, încălcând Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului. Preţurile de publicitate electorală avansate de unele canale TV sunt halucinante : peste 10.000 de euro costă prezenţa unui candidat în programele din prime-time.

Pentru a fi prezent într-o ediţie a emisiunii „Alege Premierul” de la Realitatea TV, un candidat la alegerile parlamentare trebuie să plătească televiziunii 20.000 euro, conform ofertei de publicitate electorală a grupului Realitatea-Caţavencu. Citeşte tot articolul

Cum scoatem PSD din TVR ? Desfiinţând-o.
de Mircea Marian
EVENIMENTUL ZILEI

Mircea Marian : « Cu televiziunea publică nu mai este nimic de făcut. În 1990, a fost instrumentul cu care Ion Iliescu i-a convins pe alegători că Piaţa Universităţii este ocupată de drogaţi şi de legionari. »

În decembrie 1999, când Emil Constantinescu voia să scape de Radu Vasile, televiziunea publică a refuzat pur şi simplu să difuzeze mesajul pe care premierul voia să-l adreseze naţiunii. Între 2001 şi 2004, jurnalul de seară se transformase într-o odă închinată înţeleptei guvernări Năstase. Acum, clipurile opoziţie sunt cenzurate, se interzice orice referire la „guvernarea PSD-PNL“, iar Băsescu a redevenit indezirabil. Şi, în fond, cine este actualul director al TVR, Alexandru Sassu ? Un Paul Everac în varianta „cool“ şi pasionat de potăi cu pedigri. Citeşte tot articolul

Cenzură la TVR ? Nu, e şi mai rău
HotNews.ro

Nu poate fi nicio îndoială că dezbaterea politică din România are mare nevoie să fie conectată la realitate, pe care o evită adesea la modul sistematic. E nevoie mare de “fact-checkers“, cu tot riscul pe care astfel de iniţiative le au. O “declaraţie politică” a ajuns efectiv să însemne una asupra căreia autorul nu îşi asumă nicio responsabilitate şi nici nu consideră necesar să o dovedească sau să o argumenteze. Prin urmare, dezbaterea s-a degradat treptat ; şi ne-am pomenit că uneori se dezbat realităţi paralele şi se discută foarte serios cu mincinoşii cei mai ridicoli (dl Chiuariu îmi vine acum în minte). Citeşte tot articolul

PD-L pierde masiv la televiziune
Cornel Ivanciuc
GARDIANUL

Una e ca Stolojan si Blaga sa le vorbeasca taranilor la cårciuma despre iresponsabila guvernare PNL-PSD, si alta e ca prim-ministrul Theodor Stolojan, cåt si cel de interne Vasile Blaga, intr-o viitoare guvernare PD-L, sa lanseze acest mesaj, prin intermediul a doua clipuri electorale. Caci asta a facut strategul Felix Tataru, a amorsat doua calupuri obosite, in care doi domni expirati incearca sa abureasca electoratul cu niste elucubratii care nu stau in picioare. Televiziunea a decis ca aprecierile lui Stolojan si Blaga sunt ireale, iar producatorul emisiunii “Buletin Electoral” a returnat clipurile. Citeşte tot articolul

OTV cere 10.000 de euro plus TVA pe oră candidaţilor care vor să vină la « Dan Diaconescu Direct »
Mediafax

OTV cere 10.000 de euro plus TVA pe oră candidaţilor la alegerile parlamentare care vor să se exprime în emisiunea electorală « Dan Diaconescu Direct », difuzată de luni până vineri, în intervalul 19.00 - 22.00, şi moderată de Dan Diaconescu, potrivit unei adrese transmise CNA de post.

Postul OTV a transmis Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) o adresă prin care informa Consiliul cu privire la emisiunile electorale difuzate în campania electorală şi tarifele practicate de televiziunea lui Dan Diaconescu. Citeşte tot articolul

10.000 de euro + TVA, ora electorală senzaţională
de Diana POPESCU
GÂNDUL

Dan Diaconescu va încasa 10.000 de euro plus TVA, de la fiecare candidat, Prigoană mizează la Taraf TV pe „ruralul disciplinat“, de aceea cere 5.000 de euro pe oră în emisiunile electorale ale postului muzical Radu Moraru susţine că nu ştie tarifele de la Naşul, dar nu crede că politicienii se vor înghesui, fiindcă „nu vor să iasă şifonaţi pe banii lor“

Dan Diaconescu : „Mă aştept să încasăm cam un milion de euro până la sfârşitul campaniei“. Legea dă dreptul televiziunilor să stabilească un tarif unic pentru candidaţi. „Noi voiam să luăm mai mult de la cei bogaţi şi mai puţin de la săraci“ spune Diaconescu, anunţând că grila e deja plină. Pentru apariţiile în prime-time, la emisiunea Dan Diaconescu Direct, tariful este de 10.000 de euro pe oră. Publicitate electorală va exista şi la Taraf TV şi Etno TV. Citeşte tot articolul

Gest surprinzator : Obama le-a multumit jurnalistilor care l-au insotit in turneul electoral
de C. Marin
HotNews.ro

Barack Obama a facut un gest de curtoazie fata de presa si le-a multumit public jurnalistilor care l-au insotit in turneul sau electoral din Europa si Orientul Mijlociu pentru « amabilitatea » de care au dat dovada. Gestul lui Obama este cu atat mai neobisnuit, cu cat un intreg scandal s-a iscat pe acest subiect, dupa ce corespondentul publicatiei The New Yorker la Washington a fost eliminat din delegatia de presa. Citeşte tot articolul

Televiziunea corupe adolescenţii
de Andreea Romanovschi
ADEVĂRUL

Anumite programe de divertisment pot influenţa considerabil comportamentul copiilor. La această concluzie au ajuns cercetătorii americani de la organizaţia nonprofit RAND, la finalul unui studiu de trei ani, relevă Reuters.

Potrivit acestora, programele sexy influenţează comportamentul sexual al adolescenţilor, iar fetele riscă să rămână însărcinate la vârste mici. Totodată, tinerii pasionaţi de jocuri video violente ajung să adopte un comportament agresiv. Citeşte tot articolul

Cooperare radio-online : RFI si HotNews.ro vor transmite Discutia de luni si Jurnalul economic
de V.O.
HotNews.ro

RFI Romania include in noua sa grila o serie de emisiuni noi, inclusiv doua realizate impreuna cu HotNews.ro. Printre noutati se numara Jurnalul Economic, difuzat zilnic, la 8.33, in parteneriat cu HotNews.ro. Iar dupa incheierea campaniei electorale, de la 1 decembrie, jurnalistul HotNews.ro Dan Tapalaga va discuta tema de actualitate a saptamanii, alaturi de mai multi invitati, in cadrul emisiunii de seara « Discutia de luni ».

Grila de toamna a RFI Romania include, incepand din 3 noiembrie, mai multe alte emisiuni noi : martea, Ovidiu Nahoi, redactor-sef adjunct Adevarul, va realiza « Vocile serii » ; miercurea, Radu Paraschivescu propune « Dupa vorba, dupa sport » ; joia, Dragos Ghitulete si jurnalisti de la Dilema Veche realizeaza « Punerea pe ganduri » ; iar vinerea Dan Parvu « discuta despre arta si cultura in ArtCultura », potrivit unui comunicat RFI. Citeşte tot articolul

TV, ca la curve
de Grigore Cartianu
ADEVĂRUL

Consiliul Naţional al Audiovizualului este una dintre acele instituţii care definesc statul român arbitrar şi relativ. Deciziile CNA sunt necesare şi binevenite, dar au o mare hibă : nu sunt respectate. Un exemplu care tinde să devină tradiţie : depăşirea, de către posturile TV, a spaţiului alocat publicităţii : 8 minute pe oră la TVR, 12 minute la canalele comerciale. Marile televiziuni se fac că greşesc, CNA se face că le amendează. Iar la socoteala finală, amenzile dictate de CNA sunt neglijabile în raport cu sumele încasate de televiziuni din depăşirea spaţiului publicitar. Ia să le ia toată „plusvaloarea”, să vedem, le mai dă mâna să încalece legea ? Citeşte tot articolul

Felix ne face dosare ca la Secu
de Cristian ANDREI
ZIUA

Dan Voiculescu instituie cenzura in mass-media interzicand accesul presei in locurile in care isi face el campanie * Pentru a nu fi surprins mituind alegatorii, Felix s-a gandit la o metoda prin care sa-i elimine pe ziaristii incomozi : un dosar de cadre

Staff-ul de campanie al lui Dan Voiculescu, identificat de CNSAS drept Felix, nu permite presei sa participe la actiunile de campanie ale acestuia daca nu cunoaste date din curriculum vitae al ziaristului trimis sa mediatizeze evenimentul. Daca pentru o acreditare la Parlament, Presedintie, Guvern sau alte institutii vitale ale statului roman acreditarea se poate obtine pe baza legitimatiei si a buletinului, pentru a vedea cum, la diferite actiuni, « dom’ profesor » spune cateva cuvinte batranilor chemati prin telefon, liderul conservator a cerut sa cunoasca ce studii are ziaristul, ce activitate profesionala are si ce limbi straine cunoaste. Mai mult, codul fiscal al ziarului la care lucrezi este foarte important pentru a obtine permisiunea sa participi la campania lui Voiculescu. Citeşte tot articolul