Raport de monitorizare privind duratele orare ale inserțiilor de publicitate (01.02 - 31.03.2011)

11.05.2011


envoyer l'article par mail title=

În perioadele 01.02.2011 - 28.02.2011 şi 01.03.2011 - 31.03.2011 au fost monitorizate duratele inserţiilor de publicitate, în intervalul orar 18:00-23:00, la posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, B1TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV şi TVR1.

Pentru calculul acestor durate s-au preluat măsurătorile efectuate de GFK şi s-au prelucrat ţinându-se seama de prevederile din Legea audiovizualului nr. 504/2002.

Duratele orare ale publicităţii televizate prezentate în aceste rapoarte nu conţin duratele mesajelor de avertizare şi ale copertelor de separare, duratele anunţurilor de sponsorizare, duratele secvenţelor de autopublicitate promoţională, duratele anunţurilor care nu constituie comunicare comercială.


PDF - 480.4 ko
Raport de monitorizare
01.02.2011 - 28.02.2011

PDF - 588.9 ko
Raport de monitorizare
01.03.2011 - 31.03.2011


Întruniţi în şedinţă publică în data de 10.05.2011, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au analizat aceste rapoarte de monitorizare şi au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni :

amendă în cuantum de 18.000 de lei postului Antena 3 şi

amendă în cuantum de 15.000 de lei postului Kanal D

pentru depăşirea timpului de 12 minute pe oră alocat publicităţii, respectiv pentru încălcarea prevederilor art. 35 alin. (1) din Legea Audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare [“(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute (...)”].

De asemenea, întrunit în şedinţa publică din data de 5.05.2011, CNA a decis sancţionarea

• postului Antena 1 cu somaţie publică

întrucât, în cadrul emisiunii “Next Top Models by Cătălin Botezatu” din 17 martie 2011, au fost încălcate dispoziţiile legale privind programele care conţin plasare de produse, precum şi cele privind difuzarea spotului publicitar izolat.

În aceeaşi şedinţă publică, CNA a decis transmiterea unor adrese de atenţionare posturilor :

Realitatea TV - referitoare la respectarea legislaţiei audiovizuale privind sponsorizarea şi a prevederilor art. 122 alin 3 din Decizia CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

TVR 1 - referitoare la respectarea legislaţiei audiovizuale privind publicitatea pe ecranul partajat şi a prevederilor art. 28 alin. 2 din Legea audiovizualului.