Raport de monitorizare privind duratele orare ale inserţiilor de publicitate (18–24.04.2010)
15.06.2010

În perioada 18–24.04.2010 au fost monitorizate programele difuzate în intervalul orar 18.00 – 23.00 de posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, B1TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR1. S-au măsurat duratele orare ale inserţiilor de publicitate, semnalându-se depăşirile limitelor de timp reglementate prin Legea audiovizualului nr. 504/2002.
Notă : Datele au fost preluate de la GFK şi prelucrate, în sensul că măsurarea acestor durate s-a făcut fără a se lua în calcul duratele genericelor de publicitate, duratele avertizărilor cu caracter obligatoriu, duratele secvenţelor de autopublicitate promoţională precum şi cele ale anunţurilor umanitare sau ale celor de utilitate publică.
Art. 35 alin. 1 din Legea Audiovizualului nr. 504/ 2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare, stipulează că “ProporÅ£ia de spoturi publicitare televizate ÅŸi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute ; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date.”
În şedinţa publică din data de 15 iunie 2010, Consiliul a analizat raportul de monitorizare şi a decis :
- Antena 3, B1 TV şi Prima TV – somaţie publică
- OTV – sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 30.000 de lei.
Pentru posturile care au depăşiri mici (Antena 1, Kanal D, Naţional TV şi Realitatea TV), Consiliul a decis să se transmită câte o adresă de atenţionare.