Raport de monitorizare privind duratele orare ale inserţiilor de publicitate (18–24.04.2010)

15.06.2010


envoyer l'article par mail title=

În perioada 18–24.04.2010 au fost monitorizate programele difuzate în intervalul orar 18.00 – 23.00 de posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, B1TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR1. S-au măsurat duratele orare ale inserţiilor de publicitate, semnalându-se depăşirile limitelor de timp reglementate prin Legea audiovizualului nr. 504/2002.

Notă : Datele au fost preluate de la GFK şi prelucrate, în sensul că măsurarea acestor durate s-a făcut fără a se lua în calcul duratele genericelor de publicitate, duratele avertizărilor cu caracter obligatoriu, duratele secvenţelor de autopublicitate promoţională precum şi cele ale anunţurilor umanitare sau ale celor de utilitate publică.

PDF - 348.4 ko
Raport de monitorizare
18–24.04.2010

Art. 35 alin. 1 din Legea Audiovizualului nr. 504/ 2002, cu modificările şi completările ulterioare, stipulează că “Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute ; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date.”


În şedinţa publică din data de 15 iunie 2010, Consiliul a analizat raportul de monitorizare şi a decis :

- Antena 3, B1 TV şi Prima TV – somaţie publică

- OTV – sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 30.000 de lei.

Pentru posturile care au depăşiri mici (Antena 1, Kanal D, Naţional TV şi Realitatea TV), Consiliul a decis să se transmită câte o adresă de atenţionare.