
 C O N S I L I U L  N AȚ I O N A L  AL  A U D I O V I Z U A L U L U I  
 

R O M Â N I A  
B U C U R E Ș T I  

Bd. Libertății nr. 14 
Sector 5, CP 050706 

www.cna.ro  
 

  
Autoritate publică 

autonomă 
  Tel.: 00 4 021 3055356 
  Fax: 00 4 021 3055354 

cna@cna.ro 
 

Decizia nr. 526 din 10.09.2020 
privind somarea S.C. CAMPUS MEDIA TV S.A. 

Bucureşti, Str. Dr. Staicovici nr. 75, Forum 2000 Building, 
Faza I, et. V, sector 5, CUI 24334385 

 
Fax: 031 400 4441 

 
- pentru postul DIGI 24 Bucureşti 

Bucureşti, Şos. Panduri nr. 71, sector 5 
 
 

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 10 septembrie 2020, Consiliul Naţional al 
Audiovizualului a analizat raportul de monitorizare întocmit în baza sesizărilor  
nr. 7897/21.08.2020, 8315/31.08.2020 cu privire la edițiile informative din data de 
19.08.2020, de la orele 11:00 și 20:00, difuzate de postul de televiziune DIGI 24.  

Postul DIGI 24 aparţine S.C. CAMPUS MEDIA TV S.A. (licenţa audiovizuală     
S-TV 273.8/07.12.2010 şi decizia de autorizare nr.1727.1-7\/09.02.2012). 

În urma analizării raportului de monitorizare şi a vizionării înregistrărilor, 
membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 64 alin. 
(1) lit. b) din Decizia 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului 
audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare (Codul audiovizualului). 

Conform dispoziţiilor invocate: 
art. 64 (1): În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, 

furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: 
 b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, 

verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. 
     (2) În cazul în care informaţiile prezentate se dovedesc a fi eronate în 

mod semnificativ, furnizorul de servicii media audiovizuale trebuie să aducă 
rectificările necesare în cel mai scurt timp şi în condiţii similare de difuzare. 
 
 Redăm din raportul de monitorizare: 
 

 Postul de televiziune Digi24 a difuzat în data de 19.08.2020, în cadrul edițiilor 
informative de la orele 11:00 și 20:00, o informație potrivit căreia vloggerul Shelly a 
fost implicat într-un accident rutier petrecut într-un cartier rezidențial din București. 
 Titlu: SHELLY ȘI-A AVARIAT DIN NOU MAȘINA;   
 A fost prezentată o știre având ca subiect implicarea vloggerului Shelly într-un 
accident rutier. 
 Redăm, mai jos, transcriptul integral al conținutului știrii: 
 Adrian Cojocaru (prezentator): Vloggerul Andrei Șelaru cunoscut sub numele 
de Shelly și-a avariat, din nou, mașina de 70.000 de euro pe care o are de anul 
trecut. Totul s-a întâmplat pe o stradă dintr-un complex rezidențial de la marginea 
Capitalei. În imaginile surprinse de un martor se vede cum mașina este lovită destul 



 

 

2

 
 

de rău pe partea dreaptă. Este a doua oară când Shelly își lovește autoturismul. 
Anul trecut în luna decembrie acesta a fost implicat într-un accident cu o altă 
mașină, iar ambele autoturisme au fost avariate. Din fericire nimeni nu a fost rănit. 
           A fost difuzată o înregistrare video care a conținut imagini cu Shelly și alți doi 
tineri aflați lângă mașina avariată. Pe tot parcursul difuzării imaginilor în partea din 
stânga-sus a ecranului a fost titrată sursa: Bogdan Iovițoiu.  
Imaginile au fost însoțite de următoarele comentarii: 
 Shelly: Plecați de aici! 
 Voce martor: Al câtelea accident e, al patrulea? 
        Shelly: Bă, pleacă mă de aici, nu auzi? 
        Voce martor: Mamă! Al câtelea e mă, Shelly, al patrulea sau al cincilea? 
        Shelly: Al doilea. 

Astfel, în cadrul acestei ediții a fost difuzată o știre având ca subiect 
implicarea vloggerului Shelly într-un accident rutier, fiind prezentate imagini cu 
acesta și alți doi tineri aflați lângă mașina avariată. 

Ulterior difuzării acestei știri, care a fost preluată de mai multe televiziuni, 
inclusiv de postul DIGI 24,  persoana implicată în presupusul accident a susținut că 
este vorba de un material realizat chiar de către acesta, constând într-o farsă pusă 
la cale pentru un anumit post de televiziune. 

În aceste condiții, Consiliul a constatat că postul DIGI 24 a difuzat o știre, 
fără ca în prealabil să verifice veridicitatea informației prezentate în legătură cu 
respectivul accident, așa cum radiodifuzorul avea obligația legală în virtutea normei 
legale incidente și  în scopul unei informări corecte a publicului în privința subiectelor 
ce îi sunt aduse la cunoștință. 

De asemenea, Consiliul a mai reținut că, deși în fapt știrea nu era reală, 
radiodifuzorul nu a rectificat-o așa cum dispune art. 64 alin. (2) din Codul 
audiovuzualului. 

Pentru aceste considerente, ținând cont de criteriile legale de individualizare 
a sancţiunii prevăzute la art. 90 alin. (4) din Legea audiovizualului, membrii 
Consiliului au propus sancţionarea radiodifuzorului cu somaţie publică.  

Supusă la vot, propunerea de sancționare a fost adoptată cu respectarea 
condiţiilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului. 

În temeiul dispoziţiilor art. 91 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului                      
nr.504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, 

 
Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea 

 
DECIZIE: 

 
 Art. 1: Radiodifuzorul S.C. CAMPUS MEDIA TV S.A. (licenţa audiovizuală  S-

TV 273.8/07.12.2010 şi decizia de autorizare nr.1727.1-7\/09.02.2012 pentru postul 
DIGI 24) se sancţionează cu somație publică pentru încălcarea prevederilor art. 64 alin. 
(1)  
lit. b) și (2) din Decizia 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului 
audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare 

 
 Art. 2. În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea 

audiovizualului, prezenta decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios 



 

 

3

 
 

administrativ a curţii de apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, 
în termen de 15 zile de la comunicare. 

 
 Art. 3. Potrivit dispoziţiilor art. 931 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 504/2002, cu 

modificările şi completările ulterioare, radiodifuzorul are obligaţia de a transmite pe 
postul DIGI 24, în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel 
puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de 
ştiri, următorul text: 

 
 „Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat cu somație publică postul 

DIGI 24, deoarece știrea, difuzată în ziua de 19 august 2020, având ca subiect 
implicarea unui vlogger într-un accident rutier nu a fost verificată în prealabil cu 
privire la veridicitatea acestei informații, care, ulterior, s-a dovedit a nu fi reală și pe 
care radiodifuzorul nu a rectificat-o, încălcându-se astfel art. 64 din Codul 
audiovizualului.   

Potrivit acestor dispoziții, informarea cu privire la un subiect, fapt sau 
eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-
credinţă, iar în cazul în care informaţiile prezentate se dovedesc a fi eronate în mod 
semnificativ, radiodifuzorul trebuie să aducă rectificările necesare în cel mai scurt 
timp şi în condiţii similare de difuzare.”  
 

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate. 
 

 
 
 

PREŞEDINTE, 
 

MARIA MONICA GUBERNAT 

 

Întocmit, Serviciul Juridic, Reglementări  
și Relații Europene 

              Şef serviciu Ciobanu Dumitru 
                  
 
 
 

 


