
 
Decizia nr. 525 din 10.09.2020 

privind somarea S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L.   
Bucureşti, Str. Cristian Popişteanu nr. 2-4, et. 3, biroul nr. 7, sector 1 

C.U.I. 27759259 
Fax: 021/599.66.03 

 
 

- pentru postul de televiziune B1 TV 
Bucureşti, Str. Ion Câmpineanu nr. 20, sector 1 

 
 

Întrunit în şedinţă publică în ziua 10 septembrie 2020, Consiliul Naţional al 
Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare, în baza sesizărilor  
Nr.7897/21.08.2020, 8315/31.08.2020, cu privire la emisiunea informativă “Știrile B1” 
difuzată în data de 20.08.2020, de  postul B1 TV.  

Postul de televiziune B1 TV aparţine radiodifuzorului S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L. 
(licenţa audiovizuală nr. S-TV 26.6/15.06.2000 eliberată la 07.05.2020 şi decizia de autorizare 
nr. 468.0-8/30.05.2002 eliberată la 07.05.2020). 

În urma analizării raportului de monitorizare şi a vizionării înregistrărilor, membrii 
Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L. a încălcat prevederile 
art. 64 alin. (1 lit. b) și alin. (2) din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a 
conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare (Codul audiovizualului), 
potrivit cărora: 

(1) În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii 
media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: 

b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată 
şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. 

(2) În cazul în care informaţiile prezentate se dovedesc a fi eronate în mod 
semnificativ, furnizorul de servicii media audiovizuale trebuie să aducă rectificările 
necesare în cel mai scurt timp şi în condiţii similare de difuzare. 

În fapt, în data de 20.08.2020, în cadrul ediției informative de la ora 10.00, postul 
B1 TV a difuzat o știre despre implicarea vloggerului Shelly într-un accident rutier. 

Redăm din raportul de monitorizare conținutul acesteia: 
Știrile B1,  20.08.2020, ora 10:00 

 
 Subiect: Vloggerul Shelly a fost implicat într-un accident rutier petrecut într-un cartier rezidențial din 

București 
–20.08.2020, 10:29:24 

Prezentatoare: Gențiana Coman; 
Titluri știre: PERICOL LA VOLAN;  SELLY ȘI-A LOVIT DIN NOU BOLIDUL DE 70 DE MII DE EURO; SHELLY, CĂTRE 
MARTOR: FUGI DE AICI, POATE ÎL CHEM PE TATA! 
S1 (rep.28:42-30:06, sel.10) 
La ora 10:29 a fost prezentată o știre având ca subiect implicarea vloggerului Shelly într-un accident rutier. 
Redăm, mai jos, transcriptul integral al conținutului știrii: 



 

 

2

 
 

Gențiana Coman (prezentatoare): Shelly a făcut din nou accident. Cunoscutul vlogger și-a lovit pentru a 
doua oară bolidul de 70.000 de euro. De această dată tânărul a intrat cu mașina într-un semn de circulație 
dintr-un cartier rezidențial din București.  
A fost difuzată o înregistrare video care a conținut imagini cu Shelly și alți doi tineri aflați lângă mașina 
avariată. Pe tot parcursul difuzării imaginilor în partea dreaptă a ecranului a fost titrat: Bogdan Iovițoiu.  
Imaginile au fost însoțite de următoarele comentarii: 
Voce martor: Al câtelea accident e, al patrulea? 
Shelly: Bă, pleacă mă de aici, nu auzi? 
Voce martor: Mamă! Al câtelea e mă, Shelly, al patrulea sau al cincilea? 
Shelly: Al doilea. Pleacă de aici! 
Băiat (care se afla alături de Shelly): Mă, pleacă mă de aici, nu auzi? 
Voce martor: Nu mai știi să mai numeri. 
Băiat (care se afla alături de Shelly): Pleacă mă de aicea nu auzi, copile? Dispari de aici!  
Voce martor: Hai că ai gura mare! 
Băiat (care se afla alături de Shelly): Ce ai zis? 
Voce martor: Ai gura cam mare, poate îl chem pe tata! 
Shelly: Poate îl chem eu pe tata, mă! Hai, fugi de aici! 
Voce din off: Shelly s-a enervat după ce un copil l-a filmat chiar după accident. Vloggerul se afla în mașină 
împreună cu colegii săi din trupa 5Gang. Tânărul a intrat cu mașina într-un semn de circulație pe care l-a 
doborât într-un cartier rezidențial din București. În urma impactului bolidul acestuia s-a ales cu un far spart și 
cu caroseria îndoită. Nu este primul astfel de incident în care este implicat Shelly. În luna decembrie a anului 
trecut vloggerul a fost implicat într-un accident grav, într-un sens giratoriu, la doar o lună după ce își 
obținuse permisul. 
A fost difuzată o altă înregistrare video filmată de Shelly în care acesta a vorbit despre reacția pe care au 
avut-o oamenii referitoare la accidentul în care acesta a fost implicat:  
Shelly: Mi-am dat seama câtă ură există, frate, când am văzut câtă lume s-a bucurat, gen bucurie din aia 
sinceră la faptul că eu am făcut accident. N-ai cum să te bucuri de necazul unui om. Îmi pare rău să spun, n-ai 
cum să te bucuri indiferent cât nu l-ai suporta pe omul ăla. E o greșeală umană. 
 

Vizionând imagini și analizând raportul de monitorizare având ca obiect ediția 
emisiunii informative din 20.08.2020, de la ora 10.00, al cărei conținut este redat mai 
sus, membrii Consiliului au constatat că aceasta a fost difuzată cu încălcarea 
dispozițiilor art. 64 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Codul audiovizualului, potrivit cărora 
informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment trebuie să fie corectă, verificată 
şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. Iar în cazul în care informaţiile 
prezentate se dovedesc a fi eronate în mod semnificativ, furnizorul de servicii media 
audiovizuale trebuie să aducă rectificările necesare în cel mai scurt timp şi în condiţii 
similare de difuzare. 

Astfel, în cadrul acestei ediții a fost difuzată o știre având ca subiect implicarea 
vloggerului Shelly într-un accident rutier, fiind prezentate imagini cu acesta și alți doi 
tineri aflați lângă mașina avariată. 

Ulterior difuzării acestei știri, care a fost preluată de mai multe televiziuni, inclusiv 
de postul B1 TV,  persoana implicată în presupusul accident a susținut că este vorba de 
un material realizat chiar de către acesta, constând într-o farsă pusă la cale pentru un 
anumit post de televiziune. 

În aceste condiții, Consiliul a constatat că postul B1 TV a difuzat o știre, fără ca în 
prealabil să verifice veridicitatea informației prezentate în legătură cu respectivul 
accident, așa cum radiodifuzorul avea obligația legală în virtutea normei legale incidente 
și  în scopul unei informări corecte a publicului în privința subiectelor ce îi sunt aduse la 
cunoștință. 

De asemenea, Consiliul a mai reținut că, deși, în fapt, stirea nu era reală, 
radiodifuzorul nu a rectificat-o, așa cum dispune art. 64 alin. (2) din Codul 
audiovizualului. 



 

 

3

 
 

Pentru aceste considerente, ţinând cont de criteriile legale de individualizare a 
sancţiunii prevăzute la art. 90 alin. (4) din Legea audiovizualului, membrii Consiliului au 
propus sancţionarea radiodifuzorului cu somație publică.  

Supusă la vot, propunerea de sancţionare a fost adoptată cu respectarea 
condiţiilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului. 

În temeiul art. 91 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu 
modificările şi completările ulterioare,  

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea 
 

DECIZIE: 
 

Art. 1. Radiodifuzorul S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 
26.6/15.06.2000 eliberată la 07.05.2020 şi decizia de autorizare nr. 468.0-8/30.05.2002 
eliberată la 07.05.2020 pentru postul B1 TV) se sancţionează cu somație publică de intrare în 
legalitate pentru încălcarea prevederilor art. 64 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Decizia nr. 
220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi 
completările ulterioare. 

Art. 2. În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, 
prezenta decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios administrativ a curţii de 
apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la 
comunicare. 

Art. 3. Potrivit dispoziţiilor art. 931 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului  
nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, radiodifuzorul are obligaţia de a 
transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în 
intervalul orar 18.00 - 22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text: 

 
„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat cu somație publică postul B1 

TV, deoarece știrea din 20 august 2020, având ca subiect implicarea unui vlogger într-
un accident rutier, nu a fost verificată în prealabil cu privire la veridicitatea acestei 
informații, care, ulterior, s-a dovedit a nu fi reală și pe care radiodifuzorul nu a rectificat-
o,  încălcându-se astfel art. 64 din Codul audiovizualului.   

Potrivit acestor dispoziții, informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment 
să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă, iar în cazul 
în care informaţiile prezentate se dovedesc a fi eronate în mod semnificativ, 
radiodifuzorul trebuie să aducă rectificările necesare în cel mai scurt timp şi în condiţii 
similare de difuzare.”  

 
Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate. 

 
 

PREŞEDINTE,  
 

MARIA MONICA GUBERNAT  
                                                       
 

Întocmit, Serviciul Juridic, Reglementări  
și Relații Europene 

                                        Şef Serviciu,  Dumitru Ciobanu 
 
 

                    


