
 

 

 
Decizia nr. 524 din 10.09.2020 

privind somarea  S.C. ANTENA 3 S.A. 
Bucureşti, Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 9-9A, Iride Bussines Park,  

Clădirea 14, parter, sector 2 
CUI 15971591 

 
- pentru postul ANTENA 3 – NEWS & CURRENT AFFAIRS 

Bucureşti, Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 9-9A, Clădirea 16, sector 2 
 
 
 
 Întrunit în şedinţă publică în ziua de 10 septembrie 2020, Consiliul Naţional al 
Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare, în baza 
sesizărilor nr. 7897/21.08.2020, 8315/31.08.2020, cu privire la emisiunea informativă 
“Știri” difuzată în data de 20.08.2020, de  postul ANTENA 3.   
 Postul de televiziune ANTENA 3 – NEWS & CURRENT AFFAIRS aparţine 
radiodifuzorului S.C. ANTENA 3 S.A. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 76.7/16.12.2003 
şi decizia de autorizare nr. 882.2-2/22.11.2016). 

 În urma analizării raportului de monitorizare şi a vizionării de  înregistrări, 
membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. ANTENA 3 S.A. a încălcat 
prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de 
reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare 
(Codul audiovizualului), potrivit cărora în virtutea dreptului fundamental al publicului 
la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele 
principii:  

b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, 
verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. 

În fapt, în data de 20.08.2020, în cadrul ediției informative de la ora 00.00, postul 
ANTENA 3 a difuzat o știre despre implicarea vloggerului Shelly într-un accident 
rutier. 

Redăm din raportul de monitorizare conținutul acesteia: 
Știri, 20.08.2020, ora 00:00 

 Subiect: Vloggerul Shelly a fost implicat într-un accident rutier petrecut într-un cartier rezidențial 
din București 

– 20.08.2020, 00:39:52 
Prezentatoare: Loredana Cofari; 
Titlul știrii: SHELLY A FĂCUT AL DOILEA ACCIDENT CU BOLIDUL;   
S1 (rep.39:14-39:47, sel.0) 
La ora 00:39 a fost prezentată o știre având ca subiect implicarea vloggerului Shelly într-un accident rutier. 



 

  

2

 

Redăm, mai jos, transcriptul integral al conținutului știrii: 
Loredana Cofari (prezentatoare): Cunoscutul vlogger Shelly a făcut, din nou, accident. Este pentru a doua 
oară când influencerul își avariază bolidul în valoare de 70.000 de euro. Totul s-a întâmplat pe o stradă dintr-
un complex rezidențial de la marginea Bucureștiului. În imaginile surprinse de un martor se vede lovitura 
puternică de pe partea dreaptă. Anul trecut în luna decembrie Shelly a fost implicat într-un accident cu o altă 
mașină în urma căruia ambele autoturisme au fost avariate. Din fericire, nici atunci, nimeni nu a fost rănit. 
În cadrul știrii au fost difuzate imagini cu Shelly și alți doi tineri aflați lângă mașina avariată.  

 
Vizionând imagini și analizând raportul de monitorizare având ca obiect ediția 

emisiunii informative din 20.08.2020, de la ora 00.00, al cărei conținut este redat mai 
sus, membrii Consiliului au constatat că aceasta a fost difuzată cu încălcarea 
dispozițiilor art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului, potrivit cărora informarea 
cu privire la un subiect, fapt sau eveniment trebuie să fie corectă, verificată şi 
prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă.. 

Astfel, în cadrul acestei ediții a fost difuzată o știre având ca subiect implicarea 
vloggerului Shelly într-un accident rutier, fiind prezentate imagini cu acesta și alți doi 
tineri aflați lângă mașina avariată. 

Ulterior difuzării acestei știri, care a fost preluată de mai multe televiziuni, 
inclusiv de postul ANTENA 3, persoana implicată în presupusul accident a susținut 
că este vorba de un material realizat chiar de către acesta, constând într-o farsă 
pusă la cale pentru un anumit post de televiziune. 

În aceste condiții, Consiliul a constatat că postul ANTENA 3 a difuzat o știre, 
fără ca în prealabil să verifice veridicitatea informației prezentate în legătură cu 
respectivul accident, așa cum radiodifuzorul avea obligația legală în virtutea normei 
legale incidente și  în scopul unei informări corecte a publicului în privința subiectelor 
ce îi sunt aduse la cunoștință. 

Pentru aceste considerente, ținând cont de criteriile legale de individualizare a 
sancţiunii prevăzute la art. 90 alin. (4) din Legea audiovizualului, membrii Consiliului 
au propus sancţionarea radiodifuzorului cu somaţie publică.  

Supusă la vot, propunerea de sancționare a fost adoptată cu respectarea 
condiţiilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului. 

În temeiul dispoziţiilor art. 91 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului                      
nr.504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, 

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea 
 

DECIZIE: 
 

Art. 1: Radiodifuzorul S.C. ANTENA 3 S.A. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 
76.7/16.12.2003 şi decizia de autorizare nr. 882.2-2/22.11.2016 pentru postul 
ANTENA 3 – NEWS & CURRENT AFFAIRS) se sancţionează cu somaţie publică de 
intrare în legalitate pentru încălcarea prevederilor art. 64 alin. (1) lit. b) din  Decizia 
CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu 
modificările şi completările ulterioare.  

Art. 2. În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, 
prezenta decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios administrativ a curţii 
de apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile 
de la comunicare.  



 

  

3

 

  Art. 3. Potrivit dispoziţiilor art. 931 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 504/2002, cu 
modificările şi completările ulterioare, radiodifuzorul S.C. ANTENA 3 S.A. are 
obligaţia de a transmite pe postul ANTENA 3, în următoarele 24 de ore de la 
comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care 
o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text: 
 

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat cu somaţie publică postul 
ANTENA 3,  deoarece, știrea din 20 august 2020, având ca subiect implicarea unui 
vlogger într-un accident rutier nu a fost verificată în prealabil cu privire la veridicitatea 
acestei informații, care, ulterior, s-a dovedit a nu fi reală,  încălcându-se astfel art. 64 
din Codul audiovizualului.   

Potrivit acestor dispoziții, informarea cu privire la un subiect, fapt sau 
eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-
credinţă.”  

 

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate. 
 
 
 
 
 

PREŞEDINTE, 
 
 

MARIA MONICA GUBERNAT 
 
 
 

`       Întocmit, Serviciul Juridic,  
Reglementări și Relații Europene, 

       

                Şef serviciu Dumitru Ciobanu 
 
 
 
 
 

 
 

 
 
 
 


