
 
Decizia nr. 45 din 28.01.2021  

privind somarea  S.C. PRO TV S.R.L. 
București, Bd. Pache Protopopescu, nr. 109, sect. 2 

CUI: 2835636 
 

- pentru postul PRO TV 
București, Bd. Pache Protopopescu, nr. 109, sect. 2 

 
Întrunit în şedinţă publică în ziua de 28.01.2021, Consiliul Naţional  

al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcția Monitorizare, întocmit în 
baza sesizărilor nr. R612, R612/1/15.01.2021, 612/18.01.2021, cu privire la 
emisiunea „Știrile PRO TV” difuzată de postul PRO TV, în ziua de 13.01.2020. 

Postul de televiziune PRO TV aparţine radiodifuzorului S.C. PRO TV S.R.L. 
(licenţă audiovizuală nr. S-TV 02.7/19.12.1995 şi decizia de autorizare  
nr. 163.1-8/26.04.2005). 

În urma analizării raportului de monitorizare şi a vizionării înregistrărilor, 
membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. PRO TV S.R.L. a încălcat 
prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de 
reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare.  

Potrivit dispoziţiilor invocate, în virtutea dreptului fundamental al publicului la 
informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte principiul în 
sensul căruia informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment trebuie să fie 
corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. 

În fapt, conform raportului de monitorizare, a fost monitorizată emisiunea 
Știrile Pro Tv din data de 13.01.2021, de la ora 19.00. 

Reportajul supus atenției de către petent, a fost difuzat de către „Pro Tv” în 
data de 13.01.2021, în cadrul emisiunii Știrile Pro Tv de la orele 19.00, prezentate 
de Andreea Esca. 

Titlu: 20 de ani de consultații fără drept.  
Andreea Esca: ... După medici și directori de instituții cu diplome false, cum a fost 

cazul revoltător de la Transelectrica, polițiștii au descoperit o femeie care a fost angajată 20 
de ani psiholog, tot în baza unei diplome falsificate. Suspecta are 46 de ani și este acuzată 
că a lucrat două decenii fără să fi avut pregătirea necesară. A fost psiholog la Spitalul 
Județean de Urgență din Târgoviște, unde făcea parte și din comisia de expertiză medicală 
și a consultat mii de pacienți cu probleme psihice grave. Când s-a angajat, suspecta era 
căsătorită cu un polițist, devenit între timp Șeful IJP Dâmbovița. În urmă cu puțin timp, la 
audieri, ea a recunoscut toate acuzațiile ce i se aduc și a fost reținută.  

Voce din off: Sorinela Paraschiv a fost ridicată de acasă din Târgoviște și adusă în 
Capitală, la Parchetul General. Femeia este acuzată că timp de 20 de ani a păcălit 
autoritățile, pentru că a fost angajată psiholog în cadrul Spitalului Județean din Târgoviște 
în baza unei diplome false de Licență.  

Reporter: Cum ați reușit să păcăliți autoritățile? Cum ați profesat fără licență? Vă 
pare rău pentru ce ați făcut? Câți oameni ați pus în pericol?  



 2
Voce din off: Femeia s-a angajat la Spitalul Municipal din Târgoviște în 1999, pe 

când avea doar 24 de ani. Ar fi făcut 2 ani la o facultate privată, de unde a fost 
exmatriculată, dar a depus la dosarul de angajare o diplomă falsificată, spune poliția într-un 
comunicat, potrivit căreia, ar fi absolvit o Facultate de psihologie și sociologie în Capitală. În 
timp ce profesa cu acte false era căsătorită culmea, cu un polițist, Sorin Păun, de care a 
divorțat între timp. A fost o vreme șef al IPJ Dâmbovița (sunt prezentate imagini cu doi 
bărbați așezați la o masă pe care se află mai multe microfoane-probabil din timpul unei 
conferinte de presă, precum și o imagine cu Liviu Dragnea!) El ar fi impus o parolă de 
acces în Târgoviște în 2019, la mitingul fostului lider PSD, Liviu Dragnea.  

Marius Buga: Se pare că s-ar fi certat cu niște colegi, iar aceștia au intrat la bănuieli 
și au cerut conducerii să facă verificări cu privire la studiile sale. Atunci femeia, în loc să-și 
prezinte studiile în original, și-a dat demisia.  

Voce din off: Suspecta și-ar fi falsificat inclusiv Atestatul de liberă practică și a făcut 
astfel parte din comisiile de expertiză medico-legală psihiatrică ale spitalului.  

Cristina Dobre: Cu alte cuvinte, femeia acuzată de fals, ar fi evaluat printre altele, 
gradul de discernământ al pacienților cu probleme psihice internați în spital, fiind cea care 
dădea diagnosticul final. Astfel, ar fi evaluat psihic în decurs de numai 3 ani, peste 1300 de 
persoane.” 

Vizionând înregistrea şi analizând raportul de monitorizare, membrii Consiliului 
au constatat că emisiunea  „Știrile PRO TV”, din 13.01.2021, a fost difuzată cu 
încălcarea art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului, potrivit căruia, în virtutea 
dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media 
audiovizuale trebuie să respecte principiul în sensul căruia informarea cu privire la 
un subiect, fapt sau eveniment trebuie să fie corectă, verificată şi prezentată în mod 
imparţial şi cu bună-credinţă. 

În cadrul ediției acestei emisiuni a fost difuzată a fost difuzată o știre despre o 
persoană cercetată penal pentru mai multe infracțiuni. În cadrul acestei știri, printre 
informațiile despre acest caz, a fost inserat următorul comentariu, „în timp ce 
profesa cu acte false era căsătorită culmea, cu un polițist, Sorin Păun, de care a 
divorțat între timp. A fost o vreme șef al IPJ Dâmbovița (sunt prezentate imagini cu 
doi bărbați așezați la o masă pe care se află mai multe microfoane-probabil din 
timpul unei conferinte de presă, precum și o imagine cu Liviu Dragnea!) El ar fi 
impus o parolă de acces în Târgoviște în 2019, la mitingul fostului lider PSD, Liviu 
Dragnea.”, care nu are legătură cu dosarul penal, informațiile prezentate în 
comentariul respective nefiind prezentate în mod imparţial şi cu bună-credinţă. 

În aceste condiţii, membrii Consiliului au constatat că respectivul comentariu, 
din cadrul emisiunii „Știrile PRO TV” din 13.01.2021, nu a fost difuzat cu asigurarea 
unei informări imparţiale, şi cu bună-credinţă a publicului, întrucât informațiile 
prezentate în cadrul comentariului se refereau la persoana cercetată penal, neavând 
nicio legătură cu faptele pentru care aceasta era cercetată și care constituiau 
obiectul știrii din cadrul emisiunii respective. 

Consiliul consideră că informarea corectă a publicului este o condiţie esenţială 
în desfăşurarea unui program audiovizual, date fiind importanţa şi impactul major pe 
care le are televiziunea în rolul său de a informa publicul. 

Pentru aceste considerente, ţinând cont de criteriile legale de individualizare a 
sancţiunii prevăzute la art. 90 alin. (4) din Legea audiovizualului, membrii Consiliului 
au propus sancţionarea radiodifuzorului cu somaţie publică. 

Supusă la vot, sancţiunea a fost adoptată cu respectarea condiţiilor de 
legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului. 

În temeiul art. 91 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu 
modificările şi completările ulterioare, 

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea 



 3

 
DECIZIE: 

 
Art. 1. Radiodifuzorul S.C. PRO TV S.R.L. (licenţă audiovizuală nr. S-TV 

02.7/19.12.1995 şi decizia de autorizare nr. 163.1-8/26.04.2005) se sancţionează cu 
somaţie publică de intrare de îndată în legalitate, pentru încălcarea prevederilor 
art. 64 alin. (1) lit. b) din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a 
conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare. 

Art. 2. În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, 
prezenta decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios administrativ a curţii 
de apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile 
de la comunicare. 

Art. 3. Potrivit dispoziţiilor art. 93¹ alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului             
nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, radiodifuzorul are obligaţia de 
a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, de cel puţin 3 ori, în 
intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul 
text: 

 
„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat cu somaţie publică postul 

PRO TV, deoarece, în emisiunea „Știrile PRO TV” din 13.01.2021, comentariul difuzat 
în cadrul prezentării unei știri referitoare la o persoană cercetată penal, a fost difuzat 
cu încălcarea prevederilor art. 64 din Codul audiovizualului. 

Potrivit dispoziţiilor invocate, în virtutea dreptului fundamental al publicului la 
informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte principiul în 
sensul căruia informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment trebuie să fie 
corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă.” 

 
Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate. 

 
 

PREȘEDINTE, 
 

MARIA MONICA GUBERNAT 
 
 
 

Întocmit, Serviciul Juridic, 
Reglementări și Relații 

Europene 
Şef serviciu Ciobanu Dumitru 

 
 

 
 
 


