Extras din procesul verbal al şedinţei de marţi, 28 iunie 2011, ora 10.00

Şedinţa s-a desfăşurat în prezenţa următorilor membri ai Consiliului : Răsvan Popescu, Ioan Onisei, Gelu Trandafir, Narcisa Iorga, Dan Grigore, Attila Szasz, Cristina Trepcea, Mihai Mălaimare.

30.06.2011


envoyer l'article par mail title=

1. Solicitare licenţă audiovizuală prin satelit :

  • SC Romtelecom SA Bucureşti pentru Dolce Movie Fun.

Consiliul a aprobat în unanimitate solicitarea.

2. Discuţie privind necesitatea unui act normativ în legătură cu reflectarea cazurilor de sinucidere în audiovizual.

În urma discuţiilor Consiliul a aprobat cu 7 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (dl. Gelu Trandafir) decizia de completare a art.17 din Codul de reglementare în audiovizual - introducerea unui nou alineat care sa faca referire la difuzarea de imagini de la locul unor tragedii.

3. Rapoarte de monitorizare :

  • Antena 3 şi Antena 1 – emisiunile : ,,Sinteza zilei” şi ,,În gura presei”, difuzate în perioada februarie – mai 2011 – 19 reclamaţii.

În urma vizionării imaginilor şi a discuţiilor cu reprezentantul postului, Consiliul a hotărât sancţionarea postului Antena 3 cu amendă în cuantum de 10.000 lei şi a postului Antena 1 cu amendă în cuntum de 5.000 lei. Hotărârea a fost luată cu 6 voturi pentru şi 2 împotrivă (d-na Cristina Trepcea şi dl. Răsvan Popescu au votat pentru sancţionarea postului Antena 3 cu amendă în cuantum de 5.000 lei şi a postului Antena 1 cu somaţie publică).

  • Antena 3 – emisiunea ,,Punctul de întâlnire”, difuzată în data de 24.04.2011 – reclamaţia nr.5538/27.04.2011 de la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

În urma vizionării imaginilor şi a discuţiilor cu reprezentantul postului, Consiliul a hotărât să se acorde drept la replică reclamantului (d-na Narcisa Iorga a votat împotrivă).

  • 10 TV – emisiunea „Naşul”, difuzată în data de 24.05.2011 – reclamaţia nr.7463/01.06.2011.

În urma vizionării imaginilor şi a discuţiilor cu reprezentantul postului şi cu dl. Dan Radu Ruşanu, Consiliul a hotărât sancţionarea postului 10 TV cu somaţie publică. Hotărârea a fost luată cu 7 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (d-na Narcisa Iorga).

  • Realitatea TV – campania ,,România prinde rădăcini”, difuzată în zilele de 26.03.2011, 16 şi 30.04.2011 – reclamaţia nr.5857/04.05.2011 ; emisiunea ,,Test de stres”, difuzată în zilele de 13.05.2011 şi 21.05.2011 – reclamaţiile nr.7159/24.05.2011 şi 6361/16.05.2011 de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii ; emisiunea ,,Prime Time News, DA sau NU”, ediţia difuzată în perioada 25 – 27.05.2011– reclamaţiile nr.7307 şi 7308/27.05.2011, 7452/31.05.2011 de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi ediţia difuzată în data de 08.06.2011, reclamaţia nr.7876/10.06.2011 de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii - cu puncte de vedere de la post.

S-a amânat pentru şedinţa de săptămâna viitoare când va fi prezent şi reprezentantul postului.

4. Informări ale Serviciului Inspecţie :

  • Maramureş TV – reclamaţia nr.7673/06.06.2011.

Consiliul a hotărât sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 10.000 de lei (d-nii Gelu Trandafir şi Mihai Mălaimare au votat împotrivă) şi invitarea reprezentantului postului pentru discuţii.

  • Târnava TV Sighişoara – reclamaţia nr.5828/04.05.2011.

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică.

  • Cinemar TV Baia Mare – reclamaţia nr.7942/14.06.2011 şi publicitate – autosesizare.

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică.

  • Monitorizarea posturilor locale : perioada 18 aprilie – 5 mai 2011 – emisiuni culturale, respectarea grilei de programe ; perioada 2 – 8 mai 2011, interval orar 22.39 – 04.30 : ponderea difuzării publicităţii şi a emisiunilor în reluare.

Consiliul a hotărât cu 7 voturi pentru şi 1 vot împotrivă(dl. Gelu Trandafir a votat pentru adrese de atenţionare) sancţionarea cu somaţii publice a posturilor : Euro TV Bacău, Datina TV, Intermedia Suceava, TV Neptun.

5. Decizii de autorizare.

S-au aprobat.

6. Solicitări modificare servicii de programe şi schimbări denumire.

S-au aprobat.

PDF - 161.1 ko
Modificări servicii de programe TV

PDF - 151.1 ko
Modificări servicii de programe radio

PDF - 107.5 ko
Modificări servicii de programe TV-C

7. Solicitări cedare licenţe audiovizuale :

  • SC Vox T SRL Iaşi către Patriarhia Română pentru Vox T Radio Paşcani (cu modificare denumire şi structură servicii programe)

DA.

  • S.C. H.Pepine Media SRL Bucureşti către Patriarhia Română pentru DW (cu schimbare serviciu programe şi denumire) ;

DA.

  • SC One Production SRL Alba Iulia către SC Danivas SRL Alba Iulia pentru One TV (cu schimbare denumire) şi SC Danivas SRL Alba Iulia către SC Alba Television SRL Sîntimbru (Alba) pentru Alba TV
  • S.C. One Production SRL Alba Iulia către S.C. Pro Goldradio SRL Arad pentru One FM Sebiş (cu modificare serviciu programe)

Pentru ambele solicitări - adresă de răspuns - Decizia nr. 474 din 28.06.2011

  • SC Digital Broadcast SRL Bucureşti către SC Mooz TV SRL Bucureşti pentru Mooz Ro TV şi Mooz Hits TV

DA.

  • SC Radio XXI SRL Bucureşti către General TVK SRL Turnu Măgurele pentru Vibe FM Zimnicea (cu modificare denumire şi structură serviciu programe)

DA, cu condiţia respectării art.43.

9. Avize de retransmisie.

S-au aprobat.

PDF - 46.1 ko
Avize noi

PDF - 119.2 ko
Modificări avize

PDF - 44.1 ko
Retragere avize

PDF - 45.8 ko
Retragere TV-C

10. Discutare adrese :

  • nr.6565/19.05.2011 de la Romantica TV – referitoare la termenul de intrare în legalitate din punct de vedere juridic.

S-a aprobat - termen 60 de zile.

  • nr.8268/21.06.2011 de la Dinamic Audio Serv SRL Bucureşti – solicită reanalizarea modificării licenţei audiovizuale (zona de serviciu).

S-a aprobat (dl. Attila Szas a votat împotrivă).

  • nr.7677/06.06.2011 de la SNR – referitoare la retransmisia programului NEXUS-IBA Italia.

S-a aprobat.

  • nr.8416/24.06.2011 de la SRR (Radio 3 Net) – referitoare la funcţionarea în sistem digital T-DAB.

S-a aprobat.

A fost respinsă în unanimitate.