Decizia nr. 541 din 27.05.2010

27.05.2010


envoyer l'article par mail title=

privind somarea S.C. TV ANTENA 1 S.A.,
Şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 25-27, sector 1, Bucureşti

pentru postul de televiziune ANTENA 1

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 27 mai 2010, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul de monitorizare întocmit de Direcţia Monitorizare în baza reclamaţiei înregistrate sub nr. 6561/14.05.2010, cu privire la emisiunea „Un show păcătos” difuzată de postul Antena 1 în data de 13.05.2010.

Postul de televiziune ANTENA 1 aparţine radiodifuzorului S.C. TV ANTENA 1 S.A. (licenţa audiovizuală nr. TV 012.1/25.01.1993 şi decizia de autorizare nr. 025-1/14.06.1994).

În urma analizării raportului de monitorizare şi a vizionării înregistrărilor, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. TV ANTENA 1 S.A. a încălcat prevederile art. 42 alin. (1) din Decizia nr.187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit dispoziţiilor invocate, „orice persoană are dreptul la propria imagine”.

În fapt, postul de televiziune Antena 1 a difuzat în data de 13.05.2010, cu începere de la ora 23:45, emisiunea „Un show păcătos” prezentată de Dan Capatos şi Mircea N. Stoian.

În partea a doua a emisiunii, asistenta Bianca Drăguşanu a interpretat melodii din repertoriul unor formaţii sau solişti de muzică uşoară. În acest context, după fredonarea melodiei „Mă înec în ochii tăi”, Dan Capatos a intervenit : Atât ?
Apoi, Dan Capatos a făcut următoarele referiri la trupa dance Deepcentral :
Dan Capatos : Cânt-o p-aia, mă, de la amărâţii ăia de la Deepcentral, de-ţi plac ţie.
Bianca Drăguşanu : I Love... Păi da n-o ştiu.
Dan Capatos : Leşinaţii ăia de foame, de ne cereau 500 de euro să vină la emisiune.
Bianca Drăguşanu : A, da ?
Dan Capatos : Da. Am vrut să-ţi facem o surpriză ţie, într-o seară, să aducem Deepcentral să cânte.
Bianca Drăguşanu : Of !
Dan Capatos : Da’ vreo 500 de euro nu ne daţi şi nouă ? Hai, fugiţi !
Mircea N. Stoian : Ce, mă ? Cine ţi-a cerut bani ?
Dan Capatos : Nişte băieţi.
Bianca Drăguşanu : Atunci n-o mai cânt.
Dan Capatos : Nişte foamea-n gât, d-ăia de iau leul după noroc.

Analizând acest fragment din emisiunea „Un show păcătos”, raportat la conţinutul sesizării, membrii Consiliului au apreciat că afirmaţiile făcute de prezentatorul acesteia, Dan Capatos, au avut un caracter defăimător, denigrator şi au fost de natură a prejudicia dreptul la propria imagine al membrilor trupei „Deepcentral”.

Astfel, Consiliul a apreciat că termenii prin care au fost caracterizaţi membrii formaţiei, respectiv, „amărâţii”, „leşinaţii de foame”, „nişte foamea-n gât”, „d-ăia de iau leul după noroc”, au un caracter jignitor, depreciativ şi afectează imaginea publică a acestor persoane.

Având în vedere aceste aspecte, membrii Consiliului au propus somarea radiodifuzorului S.C. TV ANTENA 1 S.A.

În temeiul dispoziţiilor art. 162 alin. (2) din Decizia 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 91 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea condiţiilor de legalitate prevăzute la art. 15 din aceeaşi lege, Consiliul Naţional al Audiovizualului decide adresarea unei somaţii publice radiodifuzorului S.C. TV ANTENA 1 S.A. pentru postul de televiziune ANTENA 1 şi dispune intrarea de îndată în legalitate.

Potrivit dispoziţiilor art. 93^1 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 504/2002, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 333/2009, aveţi obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text :

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul ANTENA 1 cu somaţie publică, întrucât afirmaţiile jignitoare, făcute în emisiunea „Un show păcătos”, ediţia din 13 mai 2010, de prezentatorul acesteia la adresa membrilor trupei Deepcentral, au fost de natură a prejudicia imaginea publică a acestora”.

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.