Decizia nr. 34 din 19.01.2011
19.01.2011
privind respingerea contestaţiei formulate de S.C. TV SAT 2002 S.R.L. împotriva sancţiunii aplicate prin Decizia nr. 1158/25.11.2010
- cu sediul în RÂMNICU SĂRAT, Str. Costieni, bl. 8, et. 10, ap. 42, jud. Buzău, CUI 14763924
Întrunit în şedinţă publică în ziua de 18 ianuarie 2011, Consiliul Naţional al Audiovizualului a luat în discuţie contestaţia înregistrată la CNA sub nr. 16623/16.12.2010, formulată de distribuitorul de servicii S.C. TV SAT 2002 S.R.L. prin care acesta solicită Consiliului anularea Deciziei C.N.A. nr. 1158/25.11.2010 privind amendarea cu 10.000 lei pentru încălcarea dispoziţiilor art. 74 alin. (3) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Analizând motivele invocate în contestaţie, în speţă, susţinerea petentei că programele la care se face referire în decizie nu erau retransmise către public la data controlului, 15 septembrie 2010, deoarece ele urmau să fie retransmise în sistem digital începând cu data de 1 decembrie 2010, sistem care a şi fost pus în funcţiune, conform petentei, la data de 06.12.2010, când a început să retransmită în sistem digital abonaţilor aceste programe, membrii Consiliul au apreciat că acesta nu este un motiv întemeiat pentru anularea deciziei de sancţionare.
La stabilirea sancţiunii contestate s-a constatat că structura ofertei de servicii de programe pentru localitatea Râmnicu Sărat, ce însoţeşte avizul nr. A0169.4/10.03.2009, aprobată la data de 10.03.2009 de Consiliu, cuprinde 96 de programe, fără ca în această structură să se distingă după cum programele sunt retransmise în sistem analogic ori digital.
La data controlului, 15 septembrie 2010, conform procesului verbal semnat şi de reprezentantul SC TV SAT 2002, în reţea era retransmis un număr mai mare de programe decât cel aprobat de Consiliu, fapt ce dovedeşte încălcarea dispoziţiilor art. 74 alin. (3) din Legea audiovizualului care prevede că distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului.
Faptul că data celui de al doilea proces verbal, încheiat ulterior controlului din 15 septembrie 2010, este eronată, iar în acesta se menţionează că anumite programe vor fi difuzate în sistem digital către public începând cu data de 1 decembrie 2010, nu are relevaţă în cauză atât timp cât sancţiunea s-a decis în baza constatărilor controlului din data de 15.09.2010, aşa cum se arată în Decizia contestată.
Cu privire la faptul că în procesele verbale de constatare întocmite de inspectorul teritorial nu s-a constatat vreo încălcare a vreunui act normativ şi nu s-a propus aplicarea vreunei sancţiuni vă facem cunoscut că, potrivit Legii audiovizualului, sancţiunile sunt aplicate de Consiliu în cadrul unei şedinţe publice, în prezenţa a cel puţin 8 membrii şi cu votul a cel puţin 6 membrii, Consiliu fiind cel care decide şi individualizează sancţiunile.
Referitor la susţinerea potrivit căreia retransmisia programelor în sistem digital nu era posibilă „către public” la data controlului, întrucât abia la data de 06.12.2010 staţia digitală a fost pusă în funcţiune, membrii Consiliului au apreciat că aceasta nu demonstrează respectarea dispoziţiilor art. 74. alin. (3), ci dimpotrivă, conduce la ipoteza că, anterior acestei date, publicul recepţiona numai o parte din programele din structura aprobată, cele retransmise în sistem analogic, cele retransmise în sistem digital nefiind recepţionate de public, fapt ce contravine, de asemenea, normei invocate.
Pe de altă parte, în situaţia în care distribuitorul a început să difuzeze programe în sistem digital începând abia cu data de 6 decembrie 2010, aşa cum susţine, acesta nu şi-a îndeplinit obligaţia de a solicita, conform art. 74 din Legea audiovizualului, aviz de retransmisie şi nu a solicitat acordul Consiliului pentru o nouă structură a ofertei de programe pe care o pune la dispoziţia publicului.
Or, în urma verificărilor efectuate la momentul analizării contestaţiei, petenta figurează în evidenţele CNA cu structura de programe aprobată la data de 10.03.2009.
Având în vedere aceste considerente, membrii Consiliului au apreciat că motivul pentru care a fost aplicată sancţiunea subzistă şi că aceasta a fost aplicată în mod temeinic şi legal.
Faţă de aceste aspecte, cu respectarea condiţiilor de legalitate prevăzute de dispoziţiile art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, membrii Consiliului au decis respingerea contestaţiei formulate de S.C. TV SAT 2002 S.R.L. ca neîntemeiată şi menţinerea Deciziei nr. 1158/25.11.2010.