Decizia nr. 27 din 15.01.2009

15.01.2009


envoyer l'article par mail title=

Către,

S.C. SBS BROADCASTING MEDIA S.R.L.
B-dul Dimitrie Pompei nr. 9-9A, clădirea 20, etaj 8, sector 2

pentru postul de radio KISS FM
Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 202 A, etaj 12, sector 6

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 15 ianuarie 2009, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia monitorizare şi a audiat spotul publicitar pentru produsul Calpol, difuzat de postul de radio KISS FM, în data de 12 ianuarie 2009.

Spotul are următorul conţinut :

Voce copil : “Am răcit la alergat, mami nu s-a supărat, un Calpol a cumpărat şi răceala a tratat.”

Voce feminină : “Calpol – paracetamol sirop împotriva febrei şi răcelii în două variante (căpşuni şi portocale). Calpol pentru copiii care nu iau orice.”

Avertizarea : “Acest medicament se eliberează în farmacii fără prescripţie medicală. Se recomandă citirea cu atenţie a prospectului. Dacă apar manifestări neplăcute, adresaţi-vă medicului sau farmacistului.”

În urma analizării raportului de monitorizare şi a audierii spotului publicitar pentru produsul Calpol, membrii Consiliului au constatat că acesta nu respectă dispoziţiile referitoare la regimul difuzării publicităţii în cazul produselor medicamentoase, regim prevăzut de art. 145 alin. (1) din Codul audiovizualului, care dispune că nici un fel de mesaj publicitar pentru produse medicamentoase sau tratamente medicale nu poate fi adresat persoanelor care au vârsta mai mică de 16 ani.

Consiliul Naţional al Audiovizualului a constatat că mesajul publicitar pentru produsul menţionat se adresează persoanelor are au vârsta mai mică de 16 ani, iar vocea care promovează produsul aparţine unui copil, fapt ce contravine dispoziţiilor invocate.

În consecinţă, în temeiul şi cu respectarea prevederilor art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, modificată, dispune intrarea de îndată în legalitate, în sensul respectării dispoziţiilor art. 145 alin. (1) din Codul audiovizualului.