Comunicat de presă : Somații publice

08.05.2008


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 08.05.2008, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis următoarele :

Sancţiuni pentru încălcarea prevederilor Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale :

  • somaţie publică postului Antena 3 care în emisiunea informativă, incursiune în imobiliarul românesc „Real Estate Tv”, difuzată în ziua de 03.05.2008, prin prezentarea doamnei Anca Petrescu, candidată, în alte emisiuni decât cele electorale, a încălcat prevederile art. 66 (1) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale ;
  • somaţie publică postului OTV pentru că emisiunea „Dan Diaconescu Direct”, difuzată în perioada 18.04. – 06.05.2008, nu este o emisiune electorală şi, nu au fost respectate prevederile art. 64 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale ;
  • somaţie publică postului Realitatea TV pentru prezenţa în alte emisiuni decât cele electorale şi în week-end a candidatului Vasile Lupu, fapt interzis de Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale ;
  • somaţie publică S.C. DEŞTEPTAREA S.A. pentru postul TV BACĂU care în cadrul emisiunii „Deşteptarea pe diagonală”, difuzată în ziua de 04.05.2008 şi în reluare în data de 05.05.2008, a încălcat prevederile art. 65, alin. 7 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale ;
  • somaţie publică S.C. LIGONE INTERNATIONAL S.R.L. pentru postul 1TV Bacău care în emisiunea „În ring cu birocraţia”, difuzată în data de 05.05.2008 şi în reluare în ziua de 06.05.2008, a încălcat prevederile art. 67, alin. 3 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, care precizează : „Candidaţii care au deja funcţii publice pot apărea în emisiunile informative strict în probleme legate de exercitarea funcţiei lor”.

Sancţiuni pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale :

  • somaţie publică S.C. DATINA S.R.L. pentru postul de televizune DATINA TV din Drobeta Turnu Severin care, în cadrul emisiunilor „Teleştiri Datina” şi „Ediţie specială” (intitulată „ARIPI PENTRU SEVERIN”) difuzate în ziua de 25.04.2008, a încălcat prevederile art. 155 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual care interzic publicitatea politică în afara campaniei electorale ;
  • somaţie publică S.C. EX-COMPUTER S.R.L. pentru postul FOCUS TV din Baia Mare care în cadrul emisiunii „Parchetul de Presă”, difuzată în data de 05.05.2008, a încălcat prevederile art. 42 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual referitoare la obligaţia radiodifuzorilor de a solicita sau susţine cu dovezi acuzaţiile aduse unei persoane privind fapte sau comportamente imorale, de a respecta principiul audiatur et altera pars ;
  • somaţie publică postului Prima TV pentru încadrarea greşită a filmului serial Medium ; datorită prezenţei în conţinut a unor imagini violente, acesta ar fi trebuit să fie încadrat în categoria producţii audiovizuale interzise copiilor sub 12 şi nu cu menţiunea AP ;
  • somaţie publică S.C. CCC BLUE TELECOM S.A. Galaţi pentru încălcarea prevederilor art. 23 din Cod privind retransmisia producţiilor audiovizuale.

În aceeaşi şedinţă publică Consiliul a decis să trimită scrisori de atenţionare posturilor : Info Pro – pentru a corecta informaţia din spotul pentru apa minerală Spring Harghita care conţine o afirmaţie eronată, TV Buzău – pentru respectarea duratei spoturilor de prezentare.

Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Documentare