Comunicat de presă

31.03.2011


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 31.03.2011, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât, pe baza raportului de monitorizare întocmit de Serviciul de Inspecţie, aplicarea următoarelor sancţiuni :

Somaţie publică postului Maramureş TV Baia Mare. În emisiunea „Ţara mea”, ediţiile difuzate în zilele de 12.01.2011 şi 3.02.2011, moderatorul a făcut unele comentarii eronate cu privire la greşelile de limba română dintr-un comunicat de presă, încălcându-se, astfel, art. 83 din Decizia CNA 220/ 2011 (art. 88 din Decizia CNA 187/ 2006, în vigoare la data săvârşirii faptei), care stabileşte responsabilităţile culturale ale radiodifuzorilor („Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia de a asigura respectarea normelor ortografice, ortoepice şi morfologice ale limbii române, stabilite de Academia Română.”). De asemenea, s-a reţinut şi nerespectarea prevederilor art. 40 alin. 3 din Decizia CNA 220/ 2011 (art. 42 alin. 4 din Decizia CNA 187/ 2006, în vigoare la data săvârşirii faptei), care stipulează că „Moderatorii programelor au obligaţia să nu folosească şi să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă.“ ;

Somaţie publică postului ELECTRON M BIT PAŞCANI/ IAŞI. În emisiunea „Paşcaniul încotro“ (difuzată în data de 10.02.2011, începând cu ora 20:00) s-au dezbătut subiecte privind administraţia publică locală, fără ca radiodifuzorul să aibă în vedere dispoziţiile art. 66 alin. 1 lit. a din Decizia CNA 220/ 2011 (art. 71 alin. 1 lit. a din Decizia CNA 187/ 2006, în vigoare la data săvârşirii faptei), referitoare la „asigurarea imparţialităţii, echilibrului şi favorizarea liberei formări a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică”.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul