Comunicat de presă

29.03.2011


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 29.03.2011, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni :

Amendă în cuantum de 100.000 de lei postului OTV. Deşi radiodifuzorul a mai fost sancţionat pentru difuzarea unor mesaje cu caracter politic în afara campaniei electorale, a continuat transmiterea acestora (în perioada 3 februarie - 27 martie), fapt interzis de legislaţia audiovizuală. S-au încălcat, astfel, prevederile art. 155 din Decizia CNA 187/ 2006, în vigoare la data săvârşirii faptei, (art. 139 din din Decizia CNA 220/ 2011, potrivit căruia : « Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală ») ;

Amendă în cuantum de 10.000 de lei postului Realitatea TV. În emisiunea „Realitatea te priveşte”, difuzată în data de 7.03.2011, s-au adus prejudicii de imagine unor persoane publice, prin formularea unor acuzaţii nesusţinute cu dovezi. Deşi prin intermediul unei intervenţii telefonice s-au adus precizări, radiodifuzorul a continuat să difuzeze informaţii eronate. Consiliul a constatat că în emisiunea “Bursa Pariurilor” (ediţia din data de 7.03.2011) şi în mai multe emisiuni de ştiri ulterioare, s-au încălcat prevederile art. 3 alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/ 2002, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la principiul informării corecte, şi cele ale art. 34 alin. 1 din Decizia CNA 220/ 2011 (art. 42 alin. 1 din Decizia CNA 187/ 2006, în vigoare la data săvârşirii faptei), care reglementează dreptul oricărei persoane la propria imagine. Pentru emisiunile de ştiri s-a reţinut şi încălcarea dispoziţiilor art. 71 alin. 1 lit. a din Decizia CNA 187/ 2006, în vigoare la data săvârşirii faptei, (art. 66 alin. 1 lit. a din Decizia CNA 220/ 2011), cu privire la asigurarea imparţialităţii şi a pluralismului ;

Somaţie publică pentru RCS & RDS (postul de televiziune Digi Film) pentru încadrările greşite, în raport cu ora de difuzare, ale unor filme de lung metraj (difuzate în data de 6.02.2011, intervalul orar 9:00 -16:45). Radiofuzorul nu a respectat prevederile privind protecţia copilului ale art. 39 alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/ 2002, cu modificările şi completările ulterioare, („Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective.”), raportate la cele ale art. 20 din Decizia CNA 220/ 2011 (art. 17 din Decizia CNA 187/ 2006, în vigoare la data săvârşirii faptei) şi ale art. 24 alin. 1 din din Decizia CNA 220/ 2011 (art. 21 alin 1 din Decizia CNA 187/ 2006 în vigoare la data săvârşirii faptei), privind clasificarea producţiilor audiovizuale ;

Decizie de intrare în legalitate posturilor de televiziune care difuzează spotul publicitar pentru „Kober Zertifikat Plus” (art. 93 şi art. 104 din Decizia CNA 220/ 2011, referitoare la încălcarea principiului informării corecte şi mesajele înşelătoare ale comunicărilor comerciale audiovizuale). Conform punctului de vedere RAC (Consiliul Român de Publicitate), spotul încalcă şi art. 5 din Legea nr. 158/ 2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă.

În aceeaşi şedinţă publică, Consiliul a aprobat solicitarea de prelungire de licenţă S.C. Transpoll Market Network Servicii S.R.L. Sf. Gheorghe pentru Slager Radio Sf. Gheorghe.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul