Comunicat de presă

15.03.2011


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 15.03.2011, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni :

amendă în cuantum de 20.000 de lei postului Realitatea TV. În emisiunea „Realitatea te priveşte”, difuzată în data de 7.03.2011, s-au adus prejudicii de imagine unor persoane publice, prin formularea unor acuzaţii nesusţinute cu dovezi. Deşi acestea au intervenit telefonic cu precizări, radiodifuzorul a menţinut pe ecran informaţiile eronate. Consiliul a constatat, astfel, încălcarea prevederilor art. 3 alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/ 2002, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la principiul informării corecte, precum şi pe cele ale art. 34 alin. 1 din Decizia CNA 220/ 2011 (art. 42 alin. 1 din Decizia CNA 187/ 2006), care reglementează dreptul oricărei persoane la propria imagine. Emisiunea “Bursa Pariurilor” (ediţiile din zilele 8 şi 9.03.2011) s-a difuzat cu încălcarea dreptului la propria imagine prevăzut de art. 34 alin. 1 şi art 40 alin. 1 din Decizia CNA 220/ 2011 (art. 42 alin. 1 şi 2 din Decizia CNA 187/ 2006) ;

amendă în cuantum de 5.000 de lei postului 10 TV. Moderatorul emisiunii „Naşul” (ediţiile din 9.02, 01, 02. 03.2011) nu a ţinut cont de dispoziţiile art. 34 alin. 1 şi art 40 alin. 3 din Decizia CNA 220/ 2011 (art. 42 alin. 1 şi 4 din Decizia CNA 187/ 2006), care reglementează dreptul oricărei persoane la propria imagine, şi a folosit pe parcusul dezbaterii un limbaj injurios la adresa unei persoane ;

decizie de intrare în legalitate posturilor de televiziune care difuzează spotul publicitar pentru „Millenium Bank”, fără a respecta prevederile art. 94 lit. a din Decizia CNA 220/ 2011 (art. 114 alin. 2 din Decizia CNA 187/ 2006), prin care se reglementează că „orice informaţie sau avertizare difuzată sub formă de videotext va fi prezentată static, lizibil şi pe o durată suficientă, astfel încât să fie clar percepută de telespectatori.” CNA a cerut punct de vedere şi de la Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan-Al. Rosetti”, care a sesizat o eroare gramaticală ( „pe drumul care voi porni” şi „pe drumu-n care voi porni” în loc de pe un drum sau la drum). Astfel, CNA a reţinut şi încălcarea dispoziţiilor art. 83 din Decizia CNA 220/ 2011 (art. 88 din din Decizia CNA 187/ 2006) („Radiodifuzorii au obligaţia de a asigura respectarea normelor ortografice, ortoepice şi morfologice ale limbii române, stabilite de Academia Română.”)

Consiliul a aprobat solicitarea de licenţă prin reţele de comunicaţii electronice S.C. Local Network Media N 1 pentru N 1 TV Năsăud.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul