Comunicat de presă

22.02.2011


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 22.02.2011, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni :

amendă în cuantum de 30.000 de lei postului Antena 1 pentru mai multe ediţii ale emisiunii “Acces direct”. Prin subiectele abordate şi modul cum s-a purtat dialogul între invitaţi pe parcursul ediţiilor din 17.01.2011 şi 08.02.2011, radiodifuzorul nu a ţinut cont de intervalul orar de difuzare (16.45 – 18.45) al acestei emisiuni, destinată unei audienţe generale, încălcând astfel prevederile legislaţiei audiovizuale cu privire la protecţia minorilor, respectiv art. 39 alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 16 alin.1 şi alin. 3 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual care precizează criteriile de clasificare de care trebuie să ţină cont titularii de licenţă pentru a asigura protecţia copilului. În ediţiile emisiunii “Acces direct” din 11 şi 30.11.2010, Consiliul a apreciat că nu s-a respectat dreptul la propria imagine al unei persoane şi nici la respectarea vieţii de familie, invocarea dreptului la informare neputând justifica invadarea vieţii private. Astfel, au fost încălcate dispoziţiile art. 32 alin. 1, art. 36 alin. 1 şi 2 şi art. 42 alin. 1 din Codul audiovizualului. Potrivit alin. 2 al art. 36 “este interzisă difuzarea de ştiri, dezbateri, anchete sau de reportaje audiovizuale privind viaţa privată şi de familie a persoanei, fără acordul acesteia” ;

amendă în cuantum de 10.000 de lei postului Kanal D. În ediţia din 08.01.2011 a emisiunii concurs “Noră pentru mama” (genul Reality Drama, semnul de încadrare AP), au fost difuzate secvenţe ce conţineau imagini şi dialoguri cu un limbaj vugar, nepotrivite încadrării şi orei de difuzare (emisiunea a început la ora 19.30), radiodifuzorul încălcând astfel prevederile legislaţiei audiovizuale cu privire la protecţia copiilor (art. 39 alin. 2 din Legea audiovizualului) ;

somaţie publică postului GSP TV pentru emisiunea “Contraatac”, difuzată în data de 12.01.2011, în care nu au fost respectate dispoziţiile art. 42 alin. 4 din Codul audiovizualului prin care este prevăzută obligaţia realizatorilor de a nu permite invitaţilor să folosească un limbaj injurios.

Consiliul a aprobat solicitarea de licenţă audiovizuală prin reţele de comunicaţii electronice pentru postul Kapital TV Petroşani.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul