Comunicat de presă

19.11.2009


envoyer l'article par mail title=

Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat, în şedinţa publică din data de 19 noiembrie 2009, rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate cu privire la modul de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Preşedintelui. Monitorizările au fost făcute la 18 posturi centrale de televiziune şi radio, în perioada 10.11 – 17.11.2009. Constatând încălcări ale prevederilor Deciziei CNA nr. 853 din 29 septembrie 2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a acestei campanii electorale (în special ale art. 3 alin.1 care precizează principiile ce stau la baza reflectării desfăşurării campaniei electorale : echitate, echilibru şi imparţialitate), Consiliul a hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni :

amendă în cuantum de 15.000 de lei postului de televiziune Antena 3 ;

• amenzi în cuantum de 10.000 de lei posturilor de televiziune OTV, B1 TV, Etno TV şi Taraf TV ;

• somaţii publice posturilor TVR 1, Naţional TV şi N 24.

De asemenea, pe baza raportului Serviciului de Inspecţie pentru posturile de televiziune din teritoriu, Consiliul a sancţionat, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale, următoarele posturi :

TV Târgovişte - amendă în cuantum de 2.500 de lei, pentru încălcarea principiilor ce stau la baza reflectării campaniei electorale, aşa cum prevede art. 3 alin. (1 ) din Decizia CNA nr. 853 din 29.09.2009 ;

Radio Omega şi Acces TV Târgu Jiu - somaţii publice, pentru emisiunea “Bună dimineaţa, Târgu Jiu”, difuzată în data de 08.10.2009 (au fost încălcate prevederile art. 42 şi ale art. 36 din Codul audiovizualului, referitoare la obligaţia radiodifuzorilor de a respecta dreptul unei persoane la propria imagine, respectiv la viaţa privată) ;

Mix TV Braşov şi Mix 2 TV Braşov - somaţii publice, pentru emisiunea informativă “Ştirile Mix TV”, difuzată în data de 10.11.2009, de postul Mix TV, la ora 18.45 şi preluată de postul Mix 2, la orele 21 şi 23 ; au fost încălcate prevederi ale Codului audiovizualului, respectiv ale art. 42 alin. (1) şi (2) referitoare la respectarea principiului audiatur et altera pars şi ale art. 71, cu privire la asigurarea informării corecte în programele de ştiri, în probleme de interes public ;

RTT Braşov - somaţie publică, pentru difuzarea, în zilele de 11 şi 12.11.2009 a unui spot comercial prin care era promovată apariţia unei cărţi intitulate “Liderul politic”, al cărei autor este Preşedintele PD-L Tineret din Braşov, susţinător al unui candidat la alegeri ; au fost încălcate prevederile art. 6 alin. (3) din Decizia CNA nr. 853/29.09.2009, prin care, în perioada campaniei electorale, se interzice difuzarea comunicărilor comerciale ce conţin referiri la candidaţi sau reprezentanţi ai acestora.

Serviciul Comunicare şi Relaţii cu Publicul