Comunicat de presă

18.08.2009


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 18 august 2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni :

amendă în cuantum de 50.000 de lei postului de televiziune DDTV, pentru că, în data de 18.07.2009, la ora 15.00 a fost difuzată o preluare a emisiunii “Dan Diaconescu Direct” de la postul OTV (ediţia din data de 17.07.2009) ce avea titrat pe ecran “Cazul Teodosian – copilul manipulat de tatăl său să îşi ucidă mama ?” şi în care erau prezentate imagini şocante cu trupul femeii ucise ; au fost încălcate prevederile art. 39, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 (cu modificările şi completările ulterioare) referitoare la obligaţia asigurării protecţiei minorilor prin alegerea intervalului orar de difuzare a programelor ce pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a acestora ;

amendă în cuantum de 30.000 lei postului de televiziune OTV, pentru că, în ediţiile emisiunii “Dan Diaconescu Direct” din zilele de 14 şi 15 iulie a.c. au fost încălcate prevederile art. 3, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 (cu modificările şi completările ulterioare) referitoare la obligaţia de a asigura „informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor” şi ale art. 42, alin. 1, 2 şi 3 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual cu privire la dreptul oricărei persoane la propria imagine, precum şi la obligativitatea de a aduce dovezi în cazul în care se fac acuzaţii la adresa unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale sau imorale. Astfel, în ediţia din data de 15.07.2009 în care a fost dezbătut cazul Teodosian (un copil suspectat că şi-ar fi ucis mama cu lovituri de ciocan) a fost prezentată, în mod eronat, o fotografie a unui minor ce nu avea legătură cu subiectul discuţiilor. În emisiunea din data de 14.07.2009 au fost aduse acuzaţii doamnei subsecretar de stat Luminiţa Anghel, fără prezentarea unor dovezi, fiind afişate pe ecran şi titluri ce conţineau informaţii incorecte, cum ar fi “Luminiţa Anghel şefa Protecţiei Copilului din România acuzată că îşi abuzează propriul copil” ;

amendă în cuantum de 5.000 lei postului de televiziune Pro TV pentru emisiunea “Ştirile Pro TV”, ediţiile din zilele de 13 şi 19 iunie a.c. Titlul unei ştiri difuzată la o oră destinată audienţei generale a fost “I-a scos ochii şi i-a mâncat”, iar în grupajul informativ din data de 19 iunie a.c. au fost prezentate imagini şocante, neblurate, ale unei tinere înjunghiate în ochi. Astfel, au fost încălcate prevederile art. 39, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 (cu modificările şi completările ulterioare) referitoare la obligaţia asigurării protecţiei minorilor şi ale art. 27, alin. 2 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual care precizează faptul că radiodifuzorii trebuie să evite prezentarea repetată a scenelor de violenţă ;

amendă în cuantum de 2.500 de lei postului de televiziune B1 TV. În zilele de 08 şi 09 iulie a.c. a fost redifuzată o ediţie a emisiunii “Naşul” (din data de 16.02.2009) ce a fost sancţionată de CNA prin Decizia nr. 325 din data de 03.03.2009 (art. 71 şi art. 76 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual) ;

decizie de somare cu intrare în legalitate pentru posturile de radio şi de televiziune care difuzează spoturile publicitare Vodafone (Abonament Vodafone Complet şi Vodafone cartelă). Consiliul a ţinut seama şi de punctul de vedere exprimat de RAC (Consiliul Român pentru Publicitate) în legătură cu spotul publicitar TV care promovează cartela Vodafone.

În cadrul aceleiaşi şedinţe, Consiliul a analizat Raportul Serviciului de Inspecţie privind reţelele CATV din teritoriu şi a sancţionat pentru încălcarea prevederilor art. 74, alin. 3 din Legea audiovizualului, cu modificările şi completările ulterioare, următoarele societăţi :

TEHNOCONSTRUCT S.R.L. - amendă în cuantum de 5.000 lei ;

FIABIL COM S.R.L. ; TV POST S.R.L. ; CRESCENDO MARKET S.R.L. ; GLOBAL TELECOM S.R.L. ; BOBO TECH S.R.L. ; RADEX TELECOM S.R.L. ; VALENSTAF S.R.L. ; DEYVID COM S.R.Lsomaţii publice.

Consiliul a acordat licenţă audiovizuală prin satelit societăţii SC Sport Channel SRL Bucureşti pentru VOX NEWS.

Serviciul Comunicare şi Relaţii cu Publicul