Comunicat de presă

23.07.2009


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţa publică din data de 23.07.2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis să sancţioneze, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale, următoarele posturi :

OTV – amendă în cuantum de 30.000 de lei pentru încălcarea în cadrul emisiunii „Dan Diaconescu direct” (ediţiile din zilele de 06, 07, 08.07.2008 şi 10.07.2009) a prevederilor legislaţiei audiovizuale referitoare la dreptul la propria imagine şi la informarea corectă a publicului.

OTV – amendă în cuantum de 20.000 de lei deoarece în cadrul emisiunii „Dan Diaconescu direct” (ediţiile difuzate în zilele de 26, 28 şi 29.06.2009, în zilele de 23, 24 şi 25.06.2009, şi în zilele de 10, 11, 12 şi 13.07.2009) au fost încălcate prevederile legislaţiei audiovizuale referitoare la dreptul la propria imagine, informarea corectă a publicului, condiţiile de difuzare a unor materiale audiovizuale şi obligaţia realizatorilor de emisiuni tv de a nu permite invitaţilor folosirea unui limbaj injurios.

Kanal D – amendă în cuantum de 15.000 de lei deoarece în cadrul emisiunii „Lazarus Show”, ediţiile difuzate în zilele de 23 şi 25.06.2009 au fost încălcate prevederile legislaţiei audiovizuale referitoare la dreptul la propria imagine, la viaţa privată precum şi la obligaţiile realizatorilor de emisiuni tv de a nu permite folosirea unui limbaj injurios.

Acasă TV – amendă în cuantum de 10.000 de lei pentru încălcarea prevederilor art. 39 (2) din Legea audiovizualului referitoare la protecţia minorilor în cadrul emisiunii „Poveştiri Adevărate” difuzate în ziua de 07.07.2009.

Pro TV – amendă în cuantum de 5.000 de lei pentru încălcarea prevederilor art. 39 (2) din Legea audiovizualului şi ale art. 27 (1, 4) din Codul audiovizualului referitoare la protecţia minorilor, în cadrul emisiunii informative „Ştiri Pro TV” difuzate în ziua de 06.07.2009 (ora 19.00).

Antena 3, OTV şi Realitatea TV – amendă în cuantum de 5000 de lei. Radiodifuzorii au difuzat pe crawl, în mod repetat, la ore diferite, informaţii referitoare la ofertele EXIMBANK, încălcând astfel prevederile art 27 din Codul audiovizualului referitoare la modul de difuzare a publicităţii.

Antena 1 – somaţie publică deoarece în cadrul emisiunii „Observator” difuzate în ziua de 17.06.2009, ora 19.00, au fost încălcate prevederile art. 27 (1) şi ale art. 15 (1, b) din Codul audiovizualului referitoare la protecţia minorilor.

Societatea RCS - RDS - somaţie publică, pentru înlocuirea, fără notificarea prealabilă a C.N.A., a canalului GSP TV cu DIGI TV, fapt ce contravine prevederilor Deciziei C.N.A. nr. 403/2005.

În aceeaşi şedinţă publică, Consiliul a hotărât sancţionarea posturilor de televiziune Antena 3 şi Realitatea TV şi a posturilor de radio Realitatea FM şi Radio România Actualităţi cu somaţie publică pentru nerespectarea prevederilor legale referitoare la asigurarea informării corecte şi a pluralismului în programele de ştiri şi dezbateri difuzate în perioada 08.06 – 07.07.2009 (art. 74, alin. 1, 2 din Cod).

De asemenea, pe baza raportului de monitorizare întocmit de Serviciul de Inspecţie, CNA a sancţionat următoarele posturi :

Televiziunea Târgovişte – somaţie publică, pentru încălcarea dispoziţiilor art. 42, alin. 3 şi ale art. 3 din Codul audiovizualului.

În cadrul aceleiaşi şedinţe publice, Consiliul a analizat Raportul Serviciului de Inspecţie, referitor la sesizarea Pro TV privind unele reţelele CATV din teritoriu şi a sancţionat pentru încălcarea prevederilor art. 74, alin. 3 din Legea audiovizualului, cu modificările şi completările ulterioare, următoarele societăţi :

PEROMO-VIDISAT S.R.L. - amendă în cuantum de 5.000 lei ;

UNDERNET S.R.L. - amendă în cuantum de 5.000 lei ;

DOBROTEL COM S.R.L. - somaţie publică.

Direcţia Comunicare şi Relaţii Europene