Comunicat de presă

05.02.2009


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţa publică din data de 5.02.2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis următoarele :

• somaţie publică postului N 24. Consiliul a sancţionat atitudinea moderatorului din ediţiile difuzate în data de 10.01.2009 ale emisiunii Meridian, care, deşi a intervenit la un moment dat, cu fermitate, în dialogul cu o invitată care făcea afirmaţii antisemite, pe parcursul dezbaterii, nu a respectat principiul imparţialităţii şi nici nu a asigurat, în cadrul aceleiaşi emisiuni, prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, astfel încât să se asigure informarea obiectivă a publicului (art. 3 din Legea audiovizualului nr. 504/ 2002 şi art. 71, alin.1 din Codul audiovizualului) ;

• somaţie publică cu intrare de îndată în legalitate pentru OTV. În emisiunea Se întâmplă acum, din data de 13.01.2009, în intervalul orar 19:02 – 19:05, postul de televiziune a difuzat spotul publicitar pentru Yongkang, supliment alimentar recomandat în curele de slăbire. Radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 153 [„(1) Promovarea sau prezentarea produselor şi tratamentelor pentru slăbit ori pentru menţinerea greutăţii corporale trebuie să includă avertizarea, sonoră şi scrisă, cu o durată de minimum 5 secunde : „Consultaţi medicul înainte de a urma dieta” ; dieta trebuie prezentată sau promovată ca o măsură pe termen scurt. (2) Sunt interzise mărturiile sau relatarea unor cazuri particulare care să justifice urmarea dietei respective.”] şi pe cele ale art. 154 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizualului ;

• somaţie publică cu intrare de îndată în legalitate pentru Sport Total FM. În emisiunea 1 Solist, difuzată în perioada 5 - 9.01.2009, postul de radio respectiv a promovat firma de pariuri sportive Public Bet. Radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 102, alin. 3 din Codul audiovizualului. În articolul menţionat se precizează că : « Emisiunile sponsorizate nu trebuie să incite la vânzarea, cumpărarea sau închirierea produselor ori serviciilor sponsorului [...] în special prin referiri promoţionale ori de natură comercială la aceste produse sau servicii, făcute în timpul respectivelor emisiuni. » ;

• somaţie publică pentru S.C. Willis SRL pentru WYL TV Ploieşti. Radiodifuzorul a încălcat prevederile Deciziei nr. 403/ 30 iunie 2005 privind aprobarea procedurii şi condiţiilor de acordare a licenţei audiovizuale şi a procedurii de eliberare a deciziei de autorizare audiovizuală ;

• somaţie publică pentru S.C. Radio M plus S.R.L./Tele M Neamţ. Radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 42, alin. 2 şi pe cele ale art. 71 din Codul audiovizualului. Moderatorul nu a a solicitat dovezi care să confirme acuzaţiile aduse unei persoane, nu a respectat principiul audiatur et altera pars, precum şi pe cel al informării corecte.

În aceeaşi şedinţă publică, Consiliul a analizat Raportul Serviciului de Inspecţie şi Control, referitor la posturile radio/ TV din teritoriu şi a hotărât :

• amendă în cuantum de 5.000 lei pentru KTV NET S.R.L./ Râmnicu Vâlcea/ Vâlcea. Radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 74 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 ;

• somaţie publică pentru S.C. BLUE OTV S.R.L./ Pârscov/ Buzău ; S.C. C&E CO SRL/ Băluşeni, Draxini, Buda, Coşula/ Botoşani ; C.O.CO. S.R.L./ Ionăşeni, Vârfu Câmpului, Lunca, Talpa / Botoşani ; S.C. CABLE VISION S.R.L./ Liteni, Udesti, Banesti /Suceava ; S. C. CCC BLUE TELECOM S.A./ Verneşti, Plesesti / Buzău ; S.C. TEHNOGRUP S.R.L./Dărmăneşti, Vlădeni, /Dămboviţa. Consiliul a apreciat că s-au încălcat prevederile Deciziei CNA nr. 113/ 14.10.2004 privind procedura de eliberare, modificare şi de retragere a autorizatiei de retransmisie.

Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Documentare