Comunicat de presă

03.02.2009


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 03 februarie 2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni :

amendă în cuantum de 5.000 lei postului Radio ZU. În farsa difuzată în emisiunea “Morning Zu” din data de 21.01.2009, limbajul a fost vulgar, nepotrivit intervalului orar de difuzare (7.00 – 10.00). S-au încălcat prevederile art. 39, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 (cu modificările şi completările ulterioare) care obligă radiodifuzorul să asigure protecţia minorilor în cadrul serviciilor de programe ;

somaţie publică postului de televiziune Prima TV. În emisiunea “112 Poliţia în acţiune” din data de 19.01.2009, în care se face reconstituirea unei crime, Consiliul a constatat încălcarea prevederilor art. 15, lit. c, art. 24, art. 33, art. 34 şi art. 42, alin. 1 şi 2 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual care reglementează modul de difuzare a anunţurilor promoţionale ce includ scene de violenţă şi încadrarea adecvată a acestora, difuzarea imaginilor numai cu acordul scris al persoanei cercetate, obligaţia de a respecta prezumţia de nevinovăţie şi dreptul oricărei persoane la propria imagine ;

somaţie publică postului Naţional TV. În data de 10.01.2009, la o oră destinată audienţei generale (18.30), s-a difuzat ştirea “Anchetă finalizată” care a conţinut imagini ale unui act sexual, neblurate corespunzător. În art. 27, alin. 4 se precizează : “subiectele sau evenimentele cu teme sexuale pot fi prezentate înainte de ora 22.00, numai în situaţia în care imaginile şi comentariile care le însoţesc nu afectează copiii” ;

somaţie cu intrare de îndată în legalitate pentru posturile care difuzează emisiunile interactive “În direct cu numerologul” şi “În direct cu astrologul”. Consiliul a constatat că emisiunile menţionate încalcă prevederile art. 29 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 şi pe cele ale art. 80 din Codul audiovizualului.

În aceeaşi sedinţă publică, pe baza raportului Serviciului de Inspecţie pentru posturile de televiziune din teritoriu, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale în vigoare, Consiliul a aplicat următoarele sancţiuni : amendă în cuantum de 5000 de lei, cu intrare de îndată în legalitate, societăţii S.C. Netsat E&R Serv. Sărmaş/Harghita (art. 50, 58, şi 74 din Legea audiovizualului nr. 504/202 şi art. 23 din Codul audiovizualului), somaţie publică postului Axa TV Transilvania Baia Mare (art. 102, alin. 3 din Codul audiovizualului) şi somaţie publică, cu intrare de îndată în legalitate, postului Olt TV Slatina (art. 29, alin. 5 şi art. 126 din Codul audiovizualului).

Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Documentare