Campania de promovare a educatiei pentru media - rezultatele sondajelor realizate de catre autoritatea de reglementare din Croatia

19.12.2016


envoyer l'article par mail title=

Numărul copiilor care vizionează programe TV fără supravegherea unui adult este în scădere în Croaţia, conform rezultatelor sondajelor realizate de către autoritatea de reglementare croată

AgenÅ£ia pentru Media Electronică din CroaÅ£ia ÅŸi UNICEF au considerat, atunci când au lansat campania « Să alegem ce urmărim », că sensibilizarea opiniei publice cu privire la importanÅ£a educaÅ£iei pentru media, alături de introducerea unor noi reglementări, ar putea contribui atât la protejarea copiilor, cât ÅŸi la îmbunătăţirea calităţii monitorizării conÅ£inutului media. ÃŽn urma derulării campaniei de promovare a educaÅ£iei pentru media, în noiembrie 2016, a fost reluat sondajul privind vizionarea de programe audiovizuale de către copii din CroaÅ£ia, realizat prima dată în 2014. Rezultatele obÅ£inute în urma derulării acestui sondaj au evidenÅ£iat schimbări în modul în care copiii ÅŸi părinÅ£ii urmăresc programele difuzate la televizor. Majoritatea copiilor vizionează programele TV împreună cu familiile lor, doar 11 % dintre copii stând singuri în faÅ£a televizorului. ÃŽn urmă cu doi ani, unul din trei copii urmărea programele TV fără supravegherea unui adult. Aproape toÅ£i părinÅ£ii, ÅŸi anume 93 %, recunosc ÅŸi cunosc semnificaÅ£ia semnelor de avertizare privind rating-ul de vârstă, în funcÅ£ie de care se clasifică programele audiovizuale. ConÅ£inutul programului TV este elementul cel mai important pentru părinÅ£i atunci când decid ce urmează să vizioneze copilul lor ; 67% dintre părinÅ£i au considerat utilă campania de promovare a educaÅ£iei pentru media. ÃŽncă de la momentul iniÅ£ierii acestei campanii, obiectivul a fost acela de a sensibiliza părinÅ£ii, persoanele care au în grijă copii ÅŸi copiii cu privire la importanÅ£a educaÅ£iei pentru media ÅŸi de a evidenÅ£ia importanÅ£a alegerii conÅ£inutului adecvat vârstei copiilor. Conform evaluării părinÅ£ilor, 57% dintre copii petrec între o oră ÅŸi trei ore pe zi în faÅ£a televizorului, ceea ce înseamnă mai mult decât timpul pe care îl petrec jucându-se cu prietenii lor sau studiind. DeÅŸi părinÅ£ii au declarat că cei mici petrec dimineaÅ£a mai mult timp în faÅ£a televizorului, iar copiii mai mari seara, cifrele de audienţă arată că toÅ£i copiii vizionează programe TV seara, între orele 21 ÅŸi 22. Vizionarea de conÅ£inut audiovizual la TV este în declin în rândul copiilor de peste 13 ani, aceÅŸtia preferând să urmărească programe pe smartphone-uri, obicei adoptat, de altfel, ÅŸi de copiii cu vârste cuprinse între 4 ÅŸi 6 ani. EducaÅ£ia ÅŸi sporirea nivelului de educaÅ£ie în domeniul media sunt cele mai bune modalităţi de protejare a copiilor de conÅ£inutul media care îi poate afecta grav. Portalul medijskapismenost.hr, lansat în iunie 2016, ÅŸi Recomandările pentru protecÅ£ia copiilor ÅŸi utilizarea în siguranţă a mijloacelor de comunicare electronice, elaborate în octombrie 2016 de către AgenÅ£ia pentru Media Electronică din CroaÅ£ia (http://www.e-mediji.hr/en/news/reco...), vor contribui, în continuare, la dezvoltarea educaÅ£iei pentru media.

PDF - 400.8 ko
Infographics_RO

PDF - 405.7 ko
Infographics_EN