COMUNICAT DE PRESĂ

24.06.2008


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 24.06.2008, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis următoarele sancţiuni :

  • amendă în cuantum de 2500 de lei posturilor de televiziune TVR 1 şi OTV pentru încălcarea prevederilor art. 88 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual referitoare la obligaţia radiodifuzorilor de a respecta normele ortografice, ortoepice şi morfologice ale limbii române. Conform rezultatelor monitorizării făcute în luna mai 2008 de Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – A. Rosetti” al Academiei Române privind calitatea limbii române la posturile de radio şi de televiziune, cele două posturi au înregistrat o creştere spectaculoasă a erorilor de limbaj : TVR 1 – 94 de greşeli înregistrate în luna mai 2008 faţă de 23 în perioada 15.10. – 25.11.2007, OTV – 102 faţă de 35 ;
  • amendă în cuantum de 2500 de lei S.C. Dragoliv Service S.R.L. pentru postul Canal M Sascut, Bacău care a încălcat prevederile art. 63, 67 şi 68 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale. Postul nu a asigurat tuturor candidaţilor condiţii egale în ceea ce priveşte libertatea de exprimare, pluralismul opiniilor şi echidistanţa. De asemenea, nu a asigurat reflectarea şi desfăşurarea unei campanii electorale echitabile, echilibrate şi corecte (imparţiale) pentru toate partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi pentru toţi candidaţii ;
  • somaţie publică posturilor de televiziune Antena 1, N 24, TVR Cultural şi postului de radio Europa FM pentru încălcarea prevederilor art. 88 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual referitoare la obligaţia radiodifuzorilor de a respecta normele ortografice, ortoepice şi morfologice ale limbii române ;
  • somaţie publică postului OTV pentru încălcarea prevederilor art. 42 (4) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual. Realizatorul emisiunii „Dan Diaconescu Direct” difuzată în ziua de 11.06.2008 avea obligaţia să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă împotriva altor persoane ;
  • somaţie publică postului OTV pentru că, în cadrul emisiunii „Dan Diaconescu Direct” difuzată în ziua de 06.06.2008, realizatorul a dezinformat publicul telespectator cu privire la decizia de sancţionare emisă de C.N.A. (art. 3 (2) din Legea Audiovizualului nr. 504/2002) ;
  • somaţie publică S.C. Infomedia S.R.L. pentru încălcarea prevederilor art. 74 (3) din Legea Audiovizualului conform cărora distribuitorii de servicii au obligaţia de a notifica în prealabil Consiliului orice modificare în structura ofertei de servicii de programe retransmise ;
  • somaţie cu termen de 90 de zile pentru intrarea în legalitate societăţilor S.C. MINISAT TELECOM S.R.L., S.C. ETNO FOLCLOR MEDIA S.R.L. şi S.C. BANAT MEDIA S.R.L. pentru încălcarea prevederilor art. 57 (2) din Legea Audiovizualului nr. 504/2002 conform cărora :

(2) Licenţa audiovizuală pentru difuzarea serviciului de programe pe cale radioelectrică terestră se retrage şi în următoarele situaţii :

a) titularul nu obţine, din motive care îi sunt imputabile, decizia de autorizare audiovizuală, în termen de 60 de zile de la data obţinerii autorizaţiei tehnice de funcţionare ;

b) ca urmare a retragerii licenţei de emisie.

În aceeaşi şedinţă publică, membrii Consiliului au respins contestaţia depusă de S.C. DEŞTEPTAREA S.A. împotriva Deciziilor C.N.A. nr. 534/15.06.2008 şi nr. 533/15.06.2008.

Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Documentare